Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Trije novi jeepi: v prihodnje bo legenda samo še električna
Strani: 1
sporočil: 2.354
Žal naša infrastruktura s področja elektroenergetike ne prenese
množične uporabe elektrike za polnjenje avtomobilov.Predvsem zaradi
zgrešenih politik vseh vlad od leta 1990 dalje.Vsaka vlada v
demokraciji je gledala samo za svojo T.I(rit)
sporočil: 664
[FIN-467473]
Žal naša infrastruktura s področja elektroenergetike ne prenese množične uporabe elektrike za polnjenje avtomobilov.Predvsem zaradi zgrešenih politik vseh vlad od leta 1990 dalje.Vsaka vlada v demokraciji je gledala samo za svojo T.I(rit)
Naša infrastruktura je me najboljšimi v evropi in ni nobenih težav za zamenjavo vseh vozil za električne. Zdaj.
Za razliko od zahodnih držav 69% slovencev živi v hišah, ki soploh nimajo težav.
Pritoževanj nad infrastrukturo je le pripravljanje situacije za morebitne podražitve omrežnine.
Električni avti se polnijo čez noč. Če se 1.000.000 električnih avtov priklopi na obstoječe omrežje čez noč, se nočna poraba še vedno ne približa dnevni porabi energije. Seveda, prva zadeva, ki jo moramo vedeti, da je povprečna razdajla, ki jo prevozi avto manj kot 40 km. Ne moreš napolniti več, kot se izpraznil. Pri porabi 15 kWh/100km govorimo o skupno 6 GWh energije dnevno. Torej enih 20% trenutne porabe. In to, čez noč, ko imamo energije preveč in omrežje ni obremenjeno.
Ne se pustiti tako poceni manipulirati.
sporočil: 2.033
[FIN-467473]Drži in zato trditve iz članka in elektro navdušencev držijo samo do meje nekje 20 ali 25 procentov trga. To je (optimističen) obseg naslednjih nekaj let znotraj katerega lahko iščejo svoj trg. Takile obstranski poskusi šibkejših električnih proizvajalcev postaviti se v to pogačo so obsojeni na trpljenje. Samo nekaj glavnih el. proizvajalcev bo našlo dovolj baze za obstoj, napredek in dovolj ustvarjenega dobička za nadaljevanje zgodbe.
Žal naša infrastruktura s področja elektroenergetike ne prenese množične uporabe elektrike za polnjenje avtomobilov.Predvsem zaradi zgrešenih politik vseh vlad od leta 1990 dalje.Vsaka vlada v demokraciji je gledala samo za svojo T.I(rit)
sporočil: 833
Zadnja sprememba: anon-535355 12.09.2022 09:49
[comteo]Matematika in energetika nista tvoji najmočnejši lastnosti, ane.
> [FIN-467473]
> Žal naša infrastruktura s področja elektroenergetike ne prenese množične uporabe elektrike za polnjenje avtomobilov.Predvsem zaradi zgrešenih politik vseh vlad od leta 1990 dalje.Vsaka vlada v demokraciji je gledala samo za svojo T.I(rit)
Naša infrastruktura je me najboljšimi v evropi in ni nobenih težav za zamenjavo vseh vozil za električne. Zdaj.
Za razliko od zahodnih držav 69% slovencev živi v hišah, ki soploh nimajo težav.
Pritoževanj nad infrastrukturo je le pripravljanje situacije za morebitne podražitve omrežnine.
Električni avti se polnijo čez noč. Če se 1.000.000 električnih avtov priklopi na obstoječe omrežje čez noč, se nočna poraba še vedno ne približa dnevni porabi energije. Seveda, prva zadeva, ki jo moramo vedeti, da je povprečna razdajla, ki jo prevozi avto manj kot 40 km. Ne moreš napolniti več, kot se izpraznil. Pri porabi 15 kWh/100km govorimo o skupno 6 GWh energije dnevno. Torej enih 20% trenutne porabe. In to, čez noč, ko imamo energije preveč in omrežje ni obremenjeno.
Ne se pustiti tako poceni manipulirati.
Poglej, Najpočasnejše hišno polnjenje s katerim se majhen avto lahko polni traja 11-12 ur in rabi moč 11kW. s tem boš v baterije v idealnem svetu spravil cca.130 KWh, kar bi ti v časih stoenk omogočalo 4 ure vožnje, sedaj pa ko so avti enkrat težji in vsak rabi vsaj 70 Kw, pa recimo enkrat manj.
Inštalirane moči na prenosnem omrežju imamo v Sloveniji za 3.009 MW.
Če inštalirano moč delimo s potrebno močjo za polnjenje enega avta pridemo do 273.545.
To je število avtomobilov, ki bi jih lahko največ vzporedno polnili, če bi maksilano proizvodnjo enerigije popolnoma vso usmerili v polnjenje avtomobilov. In ne bi bilo nobenih izgub in ozkih grl v lokalnih omrežjih.
V resnici pa so izgube in ozka grla. Ponoči (od 22 do 06) se v povprečju porabi 60% najvišje dnevne energije, kar pomeni da je prostega nekje do 40%. In v zimskih mesecih se porabi ponoči še precej več, ker dela veliko toplotnih črpalk. In tudi elektrarne ne morejo delati vse vsakonoč maksimalno.
Sumasumarum pri trenutnih kapacitetah naših elektrarn bi se vse ustavilo že primeru, da se vsporedno oziroma ponoči poskusi polniti 100.000 avtomobilov, še bolj verjetno ne bi prišli niti čez številko 50.000. Saj koliko imamo trenutno polnilnic po 5 letih kampanj? 5000 al kolk že ? al 628 kot jih je bilo leta 2021?
In ti sanjaš o milijonu brez težav :-)
Kar pa se tiče planiranih 40km na dan, pa je verjetno nabolje da avtomobila sploh nimaš, če ga rabiš za samo toliko. To lahko komot opraviš s kolesom al pa mestnim avtobusom. Vendar polovica države rabi avtomobil za precej daljše vožnje, da pridejo na delo ali pa s pomočjo avta delajo.
sporočil: 664
Zadnja sprememba: comteo 12.09.2022 10:35
Realnost pa očitno ni vaše področje? Bolj fantazija?
Matematika in energetika nista tvoji najmočnejši lastnosti, ane.
Poglej, Najpočasnejše hišno polnjenje s katerim se majhen avto lahko polni traja 11-12 ur in rabi moč 11kW. s tem boš v baterije v idealnem svetu spravil cca.130 KWh, kar bi ti v časih stoenk omogočalo 4 ure vožnje, sedaj pa ko so avti enkrat težji in vsak rabi vsaj 70 Kw, pa recimo enkrat manj.
Vi sami ne opazite neumnisti, ki jih pišete?
Avto se doma polni z 2 kW.
8 ur (nočnega) polnjenja s 2 kW napolni 16 kWh energije, kar je zadosti za 100 km vožnje.
A dnevna poraba avta v Evropi je cca 37 kilometrov.
Torej REALNO je 3 ure na navadni šuko vtičnici.
Glede tega ste se že zgoraj osramotili z neznanjem
Inštalirane moči na prenosnem omrežju imamo v Sloveniji za 3.009 MW.
Če inštalirano moč delimo s potrebno močjo za polnjenje enega avta pridemo do 273.545.
Dnevno rabiš NATANČNO TOLIKO energije, kot jo porabiš.
ČE ato vozi 37 km je to 6 kWh ali 3 ure navadne šuko vtičnice.
ČEz noč, ko je poraba v slovenijo le 30% dnevne porabe.
Hahaha, čez zimo se tudi ljudje vozijo manj.
To je število avtomobilov, ki bi jih lahko največ vzporedno polnili, če bi maksilano proizvodnjo enerigije popolnoma vso usmerili v polnjenje avtomobilov. In ne bi bilo nobenih izgub in ozkih grl v lokalnih omrežjih.
V resnici pa so izgube in ozka grla. Ponoči (od 22 do 06) se v povprečju porabi 60% najvišje dnevne energije, kar pomeni da je prostega nekje do 40%. In v zimskih mesecih se porabi ponoči še precej več, ker dela veliko toplotnih črpalk. In tudi elektrarne ne morejo delati vse vsakonoč maksimalno.
Argumenti so vam vredni približno nič.
Sumasumarum pri trenutnih kapacitetah naših elektrarn bi se vse ustavilo že primeru, da se vsporedno oziroma ponoči poskusi polniti 100.000 avtomobilov, še bolj verjetno ne bi prišli niti čez številko 50.000. Saj koliko imamo trenutno polnilnic po 5 letih kampanj? 5000 al kolk že ? al 628 kot jih je bilo leta 2021?
In ti sanjaš o milijonu brez težav :-)
1.000.000 avtomobilov, ki prevozi dnevno 37 km porabi 6 GWh energije vsak dan. 20% trenutne proizvodnje in porabe.
Čez noč, ko je energije preveč in obremenjenost omrežja veliko manjša.
Gospod, govorimo o podatkih slovenkih tehničnih pregledov. In ne samo slovenskih, ampak evropskih. Tolk pač prevozi povprečen avto v Evropi. Eni več, drugi manj. KAr pa ne vpliva na skupno porabo energije. IN skupno obremenitev omrežja.
Kar pa se tiče planiranih 40km na dan, pa je verjetno nabolje da avtomobila sploh nimaš, če ga rabiš za samo toliko. To lahko komot opraviš s kolesom al pa mestnim avtobusom. Vendar polovica države rabi avtomobil za precej daljše vožnje, da pridejo na delo ali pa s pomočjo avta delajo.
V katerih sanjah vi živite?
sporočil: 833
Zadnja sprememba: anon-535355 12.09.2022 12:02
[comteo]
Veliko stvari je bilo povedanega. Na splošno v stilu Vaše velike želje, da bi na vsak način imeli prav, ampak žal ni tako enostavno.
Opozoril bi na 3 stvari:
1.
Avto se doma polni z 2 kW.Ne vem od kje ideja o 2KW polnilnih postajah. Minimalna moč postaje je 3X (16A) in rabi oziroma daje (3,7) oziroma 11KW moči pri trofaznih šuko moči. Tako da moči ni dovolj, še posebej ne, ker se ljudje ne bodo priklapljali na polnjenje ob 3 po polnoči, ampak vsi približno ob podobnem času zvečer.
8 ur (nočnega) polnjenja s 2 kW napolni 16 kWh energije, kar je zadosti za 100 km vožnje.
tule si preberite
www.polnilne-postaje...vtomobilov
Tesla 3 ima na primer 100 KWh baterij in s tem omogoča dobrih 500km. V teoriji.
In če bi po vašem naredili izlet na morje bi pol doma morali polniti cel dan da bi prišli na pol baterije.
A pol nedeljski izleti odpadejo, če se hoče prit v ponedeljek na šiht za tiste ki so malce dlje v službi?
2.
A dnevna poraba avta v Evropi je cca 37 kilometrov.Kot že povedano, povprečje tu ne pomaga veliko. Če se polovica ali tretjina ljudi vozi več kot 80 km na dan potem zanje, ki so največji porabniki sistema ta rešitev ni ustrezna in jih ne more pokriti. In to je tudi najbolj aktiven del populacije, ki služi in dela tudi za druge.
Torej REALNO je 3 ure na navadni šuko vtičnici.
In nič ne pomaga če je polovica lastnikov avtomobilov upokojencev, ki se pelje samo 3 krat na teden v trgovino in naredi povprečno na dan 10km.
3.
Hahaha, čez zimo se tudi ljudje vozijo manj.Ne vem od kje vam ideja, da bi se pozimi manj vozili kot poleti. Nasplošno se poleti več ljudi vozi v službo s kolesi, pozimi pa skoraj nihče.
Argumenti so vam vredni približno nič.
sporočil: 10.627
Tako pisanje ti ni v čast. Lahko se ne strinjamo, ampak
Če pogledam Elesovo statistiko, je povprečen nočni prevzem na prenosnem omrežju dejansko nekje 60% maksimalnega dnevnega prevzema. Pomeni da imaš na voljo dejansko 40% prostih proizvodnih kapacitet. v Bistvu še nekaj manj, ker dejanska proizvodnja niti ne dosega dejanskega prevzema na prenosno omrežje.
Ampak okej.. dajva po osnovnošolsko, da boš razumel. 79% gospodinjstev ima dvotarifne števce. Se pravi bo 79% teh vozil, ali nekih 750.000 šlo na adapter takoj ko bo ura 22. če je priključna moč tega polnilca 11kW, to pomeni takojšni odjem moči 8250MW. če je priključna moč adapterja 3kW, pa se potem pač avto dlje polni, bi to pomenilo takojšni odjem moči 2.250MW. Ja, 2,25GW! Guess what. Nimamo jih! 100.000 vozil, bi pri 11kW polnilcu potegnilo momentalno iz omrežja skupno priključno moč 1.100MW. IN to je cifra, ki bi jo v tem stanju distribucijsko omrežje preneslo. Pa še to je zopet povprečje veš. Ker Slovenija ni geografsko enakomerno poseljena, se ti komot lahko zgodi, da nekje traflc ven vrže.
IN je docela nepomembno, koliko celotne količine energije potrebuje v kWh. Nekdo ima baterijo skoraj polno. A v momentu, ko bo vtaknik kabel v Avto, bo vlekel na sponkah ravno tako 3kW, kot oni, ki ima baterijo docela prazno. Le on bo s polnjenem konec v denimo pol ure, drugi pa v 5 urah!
razen če predlagaš za stanovalce Novih fužin in Štepanjskega naselja, ki skupaj predstavljata 1,5% prebivalcev celotne države (skupaj je tam doma 30.000 ljudi!), da se med sabo zmenijo:
lastniki vozil v 1. nadstropju polnijo med 22 in 22:30 (Če rabiš več, kurc te gleda).
Lastniki vozil v 2. nadstropju med 22:30 in 23:00 (Pa brez zamujanja, če zamudiš, kurc te gleda).
Oni v 7. nadstopoju naj imajo budilke naštimane za ob 4:30..
in oni v 14 nadstopju naj se jebejo in pridejo na vrsto za praznike.
ker dragi moj elektrofaker. Ko bo enemu stanovanjskemu bloku fuknilo pancarke ven, ker boste avteke filali na parkingu pred njim, vam bo Fata, ki se ji je ustavil pralni stroj, in skrinja, polna zamrznjene sarme, vaše tesle pa kone, pa ioniqe, lastnoročno polila z bencinom in vrgla gorečo šibico v njih!
A si sploh upaš predstavljat, kaj pomeni 120.000 turistov, ki pridejo denimo na obalo vsako poletje, in da da to avtomobile filat? na onih 45.000 prebivalcev, ki so že tam? RTP Divača gre samodejno v Shutdown!
Mej mal občutka za rang velikosti, in trenutne danosti tega, kar imamo.
Če pogledam Elesovo statistiko, je povprečen nočni prevzem na prenosnem omrežju dejansko nekje 60% maksimalnega dnevnega prevzema. Pomeni da imaš na voljo dejansko 40% prostih proizvodnih kapacitet. v Bistvu še nekaj manj, ker dejanska proizvodnja niti ne dosega dejanskega prevzema na prenosno omrežje.
Ampak okej.. dajva po osnovnošolsko, da boš razumel. 79% gospodinjstev ima dvotarifne števce. Se pravi bo 79% teh vozil, ali nekih 750.000 šlo na adapter takoj ko bo ura 22. če je priključna moč tega polnilca 11kW, to pomeni takojšni odjem moči 8250MW. če je priključna moč adapterja 3kW, pa se potem pač avto dlje polni, bi to pomenilo takojšni odjem moči 2.250MW. Ja, 2,25GW! Guess what. Nimamo jih! 100.000 vozil, bi pri 11kW polnilcu potegnilo momentalno iz omrežja skupno priključno moč 1.100MW. IN to je cifra, ki bi jo v tem stanju distribucijsko omrežje preneslo. Pa še to je zopet povprečje veš. Ker Slovenija ni geografsko enakomerno poseljena, se ti komot lahko zgodi, da nekje traflc ven vrže.
IN je docela nepomembno, koliko celotne količine energije potrebuje v kWh. Nekdo ima baterijo skoraj polno. A v momentu, ko bo vtaknik kabel v Avto, bo vlekel na sponkah ravno tako 3kW, kot oni, ki ima baterijo docela prazno. Le on bo s polnjenem konec v denimo pol ure, drugi pa v 5 urah!
razen če predlagaš za stanovalce Novih fužin in Štepanjskega naselja, ki skupaj predstavljata 1,5% prebivalcev celotne države (skupaj je tam doma 30.000 ljudi!), da se med sabo zmenijo:
lastniki vozil v 1. nadstropju polnijo med 22 in 22:30 (Če rabiš več, kurc te gleda).
Lastniki vozil v 2. nadstropju med 22:30 in 23:00 (Pa brez zamujanja, če zamudiš, kurc te gleda).
Oni v 7. nadstopoju naj imajo budilke naštimane za ob 4:30..
in oni v 14 nadstopju naj se jebejo in pridejo na vrsto za praznike.
ker dragi moj elektrofaker. Ko bo enemu stanovanjskemu bloku fuknilo pancarke ven, ker boste avteke filali na parkingu pred njim, vam bo Fata, ki se ji je ustavil pralni stroj, in skrinja, polna zamrznjene sarme, vaše tesle pa kone, pa ioniqe, lastnoročno polila z bencinom in vrgla gorečo šibico v njih!
A si sploh upaš predstavljat, kaj pomeni 120.000 turistov, ki pridejo denimo na obalo vsako poletje, in da da to avtomobile filat? na onih 45.000 prebivalcev, ki so že tam? RTP Divača gre samodejno v Shutdown!
Mej mal občutka za rang velikosti, in trenutne danosti tega, kar imamo.
sporočil: 664
[1127DXSXU]
> [comteo]
Veliko stvari je bilo povedanega. Na splošno v stilu Vaše velike želje, da bi na vsak način imeli prav, ampak žal ni tako enostavno.
Opozoril bi na 3 stvari:
1.
> Avto se doma polni z 2 kW.
> 8 ur (nočnega) polnjenja s 2 kW napolni 16 kWh energije, kar je zadosti za 100 km vožnje.
Ne vem od kje ideja o 2KW polnilnih postajah. Minimalna moč postaje je 3X (16A) in rabi oziroma daje (3,7) oziroma 11KW moči pri trofaznih šuko moči. Tako da moči ni dovolj, še posebej ne, ker se ljudje ne bodo priklapljali na polnjenje ob 3 po polnoči, ampak vsi približno ob podobnem času zvečer.
tule si preberite
www.polnilne-postaje...vtomobilov
Vi kar berite in živite v neznanju.
Polnilnice, ki ga dobiš z avtom pri nakupu je praviloma 10A, ena faza, ali 20 kW.
Tip2 polninice, oziroma standard omogoča polnjenje od 1 x 6A do praviloma 3 x !6A - torej od 1 do 11 kW.
90% polnjenje je na šuko vtičnici doma s hitrostjo 2 kW.
Ko greš iz morja in jutri rabiš nekam dlje kot100 km (kolk se TEsLA napolni na navadni domači šuko vtičnici greš popoti na kak supercharger ali DC polnilnico. ČE pa ti je 100 km dovolj, potem uporabiš šuko vtičnico.
Tesla 3 ima na primer 100 KWh baterij in s tem omogoča dobrih 500km. V teoriji.
In če bi po vašem naredili izlet na morje bi pol doma morali polniti cel dan da bi prišli na pol baterije.
A pol nedeljski izleti odpadejo, če se hoče prit v ponedeljek na šiht za tiste ki so malce dlje v službi?
Če voziš veliko več od povprečja si nabaviš doma polnilnico 11 kW. TA napolni v 3 urah 33 kWh ali 200 km..... v 8 urah napolni Teslo polno in potem imaš spet za 10 dni dovol in ne rabiš polniti. ZAto v energetiki ali telekomunikacijah govorimo o faktorju ISTOČASNOSTI. Če polniš enkrat tedensko imajo druge TEsla časa polniti v drugem terminu.
Kar je OK. Sistem je dovolj za 1 milijon osebnih vozil in energije in omrežja je zadosti. Ker očitno večji del uporabnikov vozi 10 km tedensko.
2.
> A dnevna poraba avta v Evropi je cca 37 kilometrov.
> Torej REALNO je 3 ure na navadni šuko vtičnici.
Kot že povedano, povprečje tu ne pomaga veliko. Če se polovica ali tretjina ljudi vozi več kot 80 km na dan potem zanje, ki so največji porabniki sistema ta rešitev ni ustrezna in jih ne more pokriti. In to je tudi najbolj aktiven del populacije, ki služi in dela tudi za druge.
In nič ne pomaga če je polovica lastnikov avtomobilov upokojencev, ki se pelje samo 3 krat na teden v trgovino in naredi povprečno na dan 10km.
Polovica, po vaših besedah vozi 80 km, kar je 6 ur polnjenja na navadni šuko vtičnici, ki jih je v SLoveniji približno 10.000.000. In 90% polni čez no, ker je takrat energija cenejša. Oziroma imamo presežke, pa je posledično poceni.
Ko je sneg je na cestah zelo malo vozil. Od tod mi ideja. Izkušnje. Ko je zelo mrzlo, led, tema... se ljudje pač manj vozijo. Tisto do in iz službe je itak par 10 km v povprečju in se vozilo polni enkrat tedensko ali enkrat na dva tedna.
3.
> Hahaha, čez zimo se tudi ljudje vozijo manj.
> Argumenti so vam vredni približno nič.
Ne vem od kje vam ideja, da bi se pozimi manj vozili kot poleti. Nasplošno se poleti več ljudi vozi v službo s kolesi, pozimi pa skoraj nihče.
Vam ni najbolj jasna ta tematika.
Kak električni avto vozite in katero elektro fakulteto ste končali? Kakšne so vaše izkušnje na tem področju?
Zakaj se pogovarjamo o gostilniških debatah na forumu cenjenega časnika Finance?
sporočil: 10.627
[comteo]Preberi svoje sestavke... morda si ti tisti, ki ima gostilniške teorije...
Zakaj se pogovarjamo o gostilniških debatah na forumu cenjenega časnika Finance?
sporočil: 664
[Endimion]
Tako pisanje ti ni v čast. Lahko se ne strinjamo, ampak
Če pogledam Elesovo statistiko, je povprečen nočni prevzem na prenosnem omrežju dejansko nekje 60% maksimalnega dnevnega prevzema. Pomeni da imaš na voljo dejansko 40% prostih proizvodnih kapacitet. v Bistvu še nekaj manj, ker dejanska proizvodnja niti ne dosega dejanskega prevzema na prenosno omrežje.
Teh 40% kapacitet napolni 1 milijon avtov v 4 urah. Govorimo o 6 GWh energije vsako noč. ČE rastegnemo na 8 ur ne dosežemo dnevno porabo. ČE polnilmo 1.000.000 avtomboilov.
DAjmo še enkrat. Polnilnica je 2 kW.
Ampak okej.. dajva po osnovnošolsko, da boš razumel. 79% gospodinjstev ima dvotarifne števce. Se pravi bo 79% teh vozil, ali nekih 750.000 šlo na adapter takoj ko bo ura 22. če je priključna moč tega polnilca 11kW, to pomeni takojšni odjem moči 8250MW.
Ste kdaj pogledali v prtlažnik novega električnega avtomobila? Kak polnilni kabel dobite v njem? 2 kW - šuko priključek.
če je priključna moč adapterja 3kW, pa se potem pač avto dlje polni, bi to pomenilo takojšni odjem moči 2.250MW. Ja, 2,25GW! Guess what. Nimamo jih! 100.000 vozil, bi pri 11kW polnilcu potegnilo momentalno iz omrežja skupno priključno moč 1.100MW. IN to je cifra, ki bi jo v tem stanju distribucijsko omrežje preneslo. Pa še to je zopet povprečje veš. Ker Slovenija ni geografsko enakomerno poseljena, se ti komot lahko zgodi, da nekje traflc ven vrže.
Torej brezveze nakladanje. O kakšnih 11 kW govorite?
IN je docela nepomembno, koliko celotne količine energije potrebuje v kWh. Nekdo ima baterijo skoraj polno. A v momentu, ko bo vtaknik kabel v Avto, bo vlekel na sponkah ravno tako 3kW, kot oni, ki ima baterijo docela prazno. Le on bo s polnjenem konec v denimo pol ure, drugi pa v 5 urah!
razen če predlagaš za stanovalce Novih fužin in Štepanjskega naselja, ki skupaj predstavljata 1,5% prebivalcev celotne države (skupaj je tam doma 30.000 ljudi!), da se med sabo zmenijo:
lastniki vozil v 1. nadstropju polnijo med 22 in 22:30 (Če rabiš več, kurc te gleda).
Lastniki vozil v 2. nadstropju med 22:30 in 23:00 (Pa brez zamujanja, če zamudiš, kurc te gleda).
NE rabijo se dogovarjat. To delajo same polnilnice.
ČE potrebuješ več od standardnih 2 kW, potem si omisliš polnilnico, ki je sposobna skrbeti za tarife (po novi regulativii bo zdaj 6 tarif) in ternutni obremenjenosti omrežja. KEr se ti bo splačalo.
V MAriboru, da 125 kW polnilnici lahko dobiš plačano, če se priključiš takrat, ko je energije v omrežju preveč. Kerm ko je energije preveč je cena negativna.
Enako bo tudi doma. Oziroma je že lahko. ČE bi bila potreba seveda bi se to počelo.
Torej priklopiš avto ob 18.00, ko si prišel domov in se on polni od 23,30 do 1,20... pa potem še malo ob 3... on na koncu zadnjih 10% od 4.50...
ZAkaj tega niste vedeli?
To je ta trenutek ponudba za stanovanjske bloke. Senzor toka na glavnih varovalkah in upravljanje moči polnilnic. POtrebujemo cca 1 kW po vozilu. TOrej, če je priključek 100 KW bo dovolj za 100 električniha votmbilov, ki prevozijo dnevno 60km...
Oni v 7. nadstopoju naj imajo budilke naštimane za ob 4:30..
in oni v 14 nadstopju naj se jebejo in pridejo na vrsto za praznike.
ker dragi moj elektrofaker. Ko bo enemu stanovanjskemu bloku fuknilo pancarke ven, ker boste avteke filali na parkingu pred njim, vam bo Fata, ki se ji je ustavil pralni stroj, in skrinja, polna zamrznjene sarme, vaše tesle pa kone, pa ioniqe, lastnoročno polila z bencinom in vrgla gorečo šibico v njih!
MAla malica.
Pridejo na morje in ob apartmanu priključijo vozilo na šuko vtičnico. KJe je tukaj težava. v 7 dneh se bo napolnil enih 5 krat.
A si sploh upaš predstavljat, kaj pomeni 120.000 turistov, ki pridejo denimo na obalo vsako poletje, in da da to avtomobile filat? na onih 45.000 prebivalcev, ki so že tam? RTP Divača gre samodejno v Shutdown!
Torej, še enkrat - trenutne kapacitete omrežja in količina proizvedene energije zadostuje za 1.000.000 avtomobilov. Seveda z malo pameti - KI JE DANES NA VOLJO. Ampak, ni nobene potrebe jo uporabljati, ker imamo le 10.000 električnih vtomobilov.
Mej mal občutka za rang velikosti, in trenutne danosti tega, kar imamo.
veliko mojih kolegov z električnimi avtomobili ima solarne panele. 5 x 5 metrov nadstrešek solarnega panela naredi dovolj energije za 30.000 km letno. Kolk takih panelov bo izgrajenih do trenutka, ko bomo imeli 1.000.000 avtomobilov na baterije?
Delat paniko? Zakaj? Ker nimate znanja, izušenj ali imate nek drug interes? Ste zaposleni na Petrolu?
sporočil: 833
Zadnja sprememba: anon-535355 12.09.2022 13:18
Ne razumem dobro kaj si hotel povedati.
Vam ni najbolj jasna ta tematika.
Kak električni avto vozite in katero elektro fakulteto ste končali? Kakšne so vaše izkušnje na tem področju?
Zakaj se pogovarjamo o gostilniških debatah na forumu cenjenega časnika Finance?
A si ti mogoče nek nov cenzor tu na forumu, ki boš odločal kdo sme pisati in ne. In bomo potem morali za komentiranje na finančnem forumu pokazat diplomo elektro fakultete.
Glede vsebine se ne bom ponavljal, ker je vsakemu pismenemu vse jasno. In to brez velikih šol, ki glede tega kar si napisal vsekakor niso potrebne. In jih upam da nimaš, ker bo to zelo slabo za šolo.
Če prav razumem imaš električni avto in si sedaj popolnoma prepričan da razumeš
kako deluje cel elektroenergetski sistem države in je vse simpl, ker imaš doma polnilec za 2KW. Vsi ostali pa smo neznalice, ki blokiramo pot v svetlo elketro-avtomobilsko prihodnost.
OK? Ok.
sporočil: 664
Hočem povedati, da diskutirate o temi pri kateri nimate ne izkušenj (niste vedeil, da je osnovno polnjenje 2 kW), znanja in informacij.
Ne razumem dobro kaj si hotel povedati.
A si ti mogoče nek nov cenzor tu na forumu, ki boš odločal kdo sme pisati in ne. In bomo potem morali za komentiranje na finančnem forumu pokazat diplomo elektro fakultete.
Glede vsebine se ne bom ponavljal, ker je vsakemu pismenemu vse jasno. In to brez velikih šol, ki glede tega kar si napisal vsekakor niso potrebne.
Osnovna logika pove, da se baterije lahko napolni LE TOLIKO, kolko jo uspeš izprazniti.
Osebno, grem od doma s 100%.... pridem v službo z 96% in pridem domov s 92% procenti (23 km v eno smer). Če dam polnit na 2 kW ob 22.00 je vozilo polno pred 1 uro zjutraj. Na navadni šuko vtičnici.
Iz vašega pisanje se da razbrati, da nimate predstav o moči, energiji, omrežju....A ni škoda časa potem diskutirati?
sporočil: 664
Zadnja sprememba: comteo 12.09.2022 13:26
[Endimion]Teorija je, ko nekaj ni dokazano.
> [comteo]
>
> Zakaj se pogovarjamo o gostilniških debatah na forumu cenjenega časnika Finance?
Preberi svoje sestavke... morda si ti tisti, ki ima gostilniške teorije...
Godvorim o dejstvih:
Povprečni avto prevozi dnevo manj kot 40 km. Drži?
Povprečni električni avto porabi na 100 km 15 kWh energije.
40 km s tako porabo je 6 kWh.
6 kWh, če jih polniš na 11 kW polnilnici je približno 30 minut. Drži?
6 kWh, če polniš na šuko vtičnici je približno 3 ure. Drži?
1.000.000 avtov po 6 kWh dnevno je 6 GWh dnevno. Drži?
6 GWh v 8 urah nizke tarife ne poveča porabo na raven dnevne porabe. Drži ali ne drži?
6 GWh imamo v omrežju preveč enregije v nočnem času. Drži ali ne drži?
Kaj od tega je teorija?
Če imamo dnevno obremenitev omrežja 2,5 GW, a nočno pod 1 GW (spletna stran eles.si) ali je v 8 urah noči možno napolniti 6 GWh v baterije, brez da bi obremenitev dosegla dnevno? Govorim o 1.000.000 elektirčnih avtomobilov. Ne o 100.000.
Dajte se no zresnit, no? Hejtanje zelene energije in električne mobilnosti je že na ravni antivakserstva in chemtrailsov. Popolnoma brez argumentov nakladanje.
Pri vsaki temi o elektro mobilnosti naletim na enake bedarije.
sporočil: 833
Zadnja sprememba: anon-535355 12.09.2022 13:49
[comteo]no toliko že vem da 10A ni 20 KW, kot ste napisali zgoraj. Vsaj pri 220V ne, mogoče pa vi delate na višji voltaži. In je pol vse možno.
>
> Ne razumem dobro kaj si hotel povedati.
> A si ti mogoče nek nov cenzor tu na forumu, ki boš odločal kdo sme pisati in ne. In bomo potem morali za komentiranje na finančnem forumu pokazat diplomo elektro fakultete.
>
> Glede vsebine se ne bom ponavljal, ker je vsakemu pismenemu vse jasno. In to brez velikih šol, ki glede tega kar si napisal vsekakor niso potrebne.
Hočem povedati, da diskutirate o temi pri kateri nimate ne izkušenj (niste vedeil, da je osnovno polnjenje 2 kW), znanja in informacij.
Osnovna logika pove, da se baterije lahko napolni LE TOLIKO, kolko jo uspeš izprazniti.
Osebno, grem od doma s 100%.... pridem v službo z 96% in pridem domov s 92% procenti (23 km v eno smer). Če dam polnit na 2 kW ob 22.00 je vozilo polno pred 1 uro zjutraj. Na navadni šuko vtičnici.
Iz vašega pisanje se da razbrati, da nimate predstav o moči, energiji, omrežju....A ni škoda časa potem diskutirati?
Pa vem tudi da tisti, ki sinhronizira omrežje in odgovarja za njegovo delovanje ne more tega delati ob najboljšem ugibanju in dobri volji, da se bodo ljudje sinhronizirano priklapljali in uporabljali zgolj 2KW moč, čeprav jo lahko vsi brez težav tudi 11KW oziroma še več. V omrežju in pri porabi kot vsi vemo se vedno gleda konične onremenitve in se jim doda varnostne rezerve. Drugače omrežje zaradi preobremenitve razpade in nič več ne dela kot bi moralo. In je ogromno škode in se pol kuri še več premoga. In glede koničnih obremenitev naše omrežje in proizvodnja ne zmoreta pokriti niti 100.000 vozil. Seveda pri sedanjem nivoju tehnologije in infrastrukture. Ter realno možne družbene koordinacije.
Sicer pa vam je tud drug komentator stvari lepo strokovno razložil, pa ste ga odpravili z vprašanjem ali dela na Petrolu.
sporočil: 32.300
Zadnja sprememba: najobj 12.09.2022 15:58
[comteo]
> [Endimion]
> Tako pisanje ti ni v čast. Lahko se ne strinjamo, ampak
>
> Mej mal občutka za rang velikosti, in trenutne danosti tega, kar imamo.
Torej, še enkrat - trenutne kapacitete omrežja in količina proizvedene energije zadostuje za 1.000.000 avtomobilov. Seveda z malo pameti - KI JE DANES NA VOLJO. Ampak, ni nobene potrebe jo uporabljati, ker imamo le 10.000 električnih vtomobilov.... čuj, ti si res prava popestritev in si na totem forumu več kot dobrodošel, ker ga s svojo vztrajnostjo ohranjaš pri življenju ... no, pa vendar mi že nekajkrat nisi odgovoril na preprosta vprašanja v mojih postih - toti forum.finance.si/?m=...829&single je zadnji v dolgi vrsti - o praktičnem(!) življenju (potencialnih) lastnikov električnih avtomobilov, čeprav imaš toliko znanja poštevanke - matematika in fizika sta malo več od tega tvojega računanja tukaj - s katero preračunavaš teoretično(!) porabo električnih avtomobilov in teoretično(!) zmogljivost električnega omrežja kot kakšen marsovec, ki je včeraj padel na Zemljo in nima pojma, kaj se ob zelo verjetno ne glih eno zimo trajajoči energetski krizi v resnici dogaja na našem planetu ...
veliko mojih kolegov z električnimi avtomobili ima solarne panele. 5 x 5 metrov nadstrešek solarnega panela naredi dovolj energije za 30.000 km letno. Kolk takih panelov bo izgrajenih do trenutka, ko bomo imeli 1.000.000 avtomobilov na baterije?
Delat paniko? Zakaj? Ker nimate znanja, izušenj ali imate nek drug interes? Ste zaposleni na Petrolu?
P.S.: v življenju ljudi znanje poštevanke marsikdaj koristi, nikoli pa zgolj znanje poštevanke za življenje ljudi ni dovolj ...
sporočil: 10.627
In prav dokazila, da lahko z obstoječo proizvodno in prenosno
infrastrukturo polnimo 1 milijon EV, nimaš. Ugibaš na osnovi zelo
preprostih izračunov, ki matematično so pravilni, vsebinsko pa se
bojim da nimajo dosti smisla. Zakaj?
1. Št. povprečnih km na dan.
Povprečno število opravljenih km je zelo varljiva številka z ogromno sigmo. Poglejva hipotetičen primer, ki bi komot veljal zame.
Od ponedeljka do petka se ne vozim z avtom. Uporabljam mestni promet. Potem se z mojo spopada v soboto v avto, narediva 120km do Izole, pa potem še do Pirana pa potem v Nedeljo nazaj v Ljubljano. Skupno reciva da narediva v vikendu 260km. Ampak moja povprečna dnevna razdalja je pa 260/7 = 37,14 km na dan. Kar je precej blizu tvojemu približku. In komot imava v Sloveniji 10.000 ali pa 20.000 ki bi svojo baterijo spraznili dnevno. Govorim o dostavnih vozilih, službenih, etc.. če ni cifra kar večja pa blizu 50.000.
2. Nocna poraba energije za polnjenje.
Ker operiraš s povprečno številko 40km na dan, si si izračunal tudi povprečno potrebno energijo za to dofilat. Analogija bi bila, da gre vsak voznik na poti domov še na pumpo pa dotoči do vrha tank. Pomisli a: a to res počnemo, in b: a si predstavljaš clusterfuck na pumpah? V resnici pa bi denimo jaz, ki avto rabim le za vikend, dal avto na kabel v petek zvečer. In želel da je poln v soboto zjutraj. In tam potem za doseg 300km potrebujem 15 × 3 = 45kWh energije. Pri 2KW na šuko vtičnico je to 22 ur. Rabim 11kW priklop. Pa še tam bo trajalo khm. 4 ure.
3. Slovenija ima trenutno za cca 3GW instalirane elektro proizvodne moči. Govorim o instalirani moči. Že pri HE je dejansko stanje precej v luftu zarad vodostaja. In zato imaš vedno v toplo/hladni rezervi in backupu nekih 20% vseh kapacitet. Če karkoli primarnega odleti, remonti, nenadne okvare. Brestanica igra poleg tega še vlogo emergency dostave Štroma za NEK če je tam karkoli hudo resno narobe.
4. Res je razlika med dnevno in nočno porabo (v trenutni moči) nekih 1500MW. Le da je to le v januarju in deloma februarju.
Poleti je ta razlika okol 1GW. Pri čemer je najvišja poraba po podatkih ELES-a nekje med 19 in 23 uro. Najnižja pa med 1 in 5 uro zjutraj. Ampak tudi po tvojem jako povprečnjenem scenariju bi potrebovali nočno dodatno povprečno moč od 800MW da to lepo polnimo. 6GWH/8h. Ker pa 2kW priključek pač pije 2kW, moramo računati z najslabsim možnim scenarijem, da za milijon vozil potrebujemo 2GW. Ampak tudi v tvojem primeru pomeni da morajo proizvodne kapacitete delati na cca 80% zmogljivosti 24 ur na dan. Bog ne daj da kaj odleti. Nimaš spodobne rezerve za svoj sistem.
5. Kako boš rešil primer urbanih naselij. Dal sem ti primer Ljubljane, kjer recimo jaz, s hišo nimam težav. Nekdo v bloku pa jo zelo ima. Tistih 30.000 ljudi v Štepanjskem in na Fužinah komot pomeni 10.000 vozil. Mimo vsega ostalega rabiš 20MW na trafotu da to lepo polnis ponoči. In dobesedno vsako parkirno mesto opremljeno z vtičnico. Če pa jih je 3.000 takih ki bi polnili samo v petek ker čez teden pač ne rabijo sva pa na 33MW traflcu.
6. Ker problem izpušnih plinov in onesnaženja ni na mariborskem Pohorju al pa na Goričkem. Problem je v urbanih središčih. Tam kjer je masa prometa.
7. Ne govori mi o nadstreških s PV paneli. Poskusi to na stolpnici v BS3. 20 nadstropij in v vsakem 30 ljudi. Da vidimo te panele in nadstreške.
Pred 110 leti so gorivo za takratne avtomobile kupovali pri lekarnarjih. Potrebovalo je vlaganje v omrežje črpalk, distribucijsko mrežo, naftovodov etc.. da greš danes na pumpo in v 2 minutah natočiš toliko, da se pelješ dalje svoj 500km.
In recimo da sprejmem da imam poln "tank" pri ev nafilan v pol ure. In mam mir pol en teden. Ne bom pa sprejel da moram avto met na kablu 5 ur zato da dofilam tisto mičkeno količino da naredim naslednji dan svojih povprečnih 40km.
Zgolj iz svoje izkušnje pač ne moreš delat zaključkov. In EV ne bodo palili, dokler ne bodo poceni in dokler ne bodo komot za uporabo.
Razlika med obdobjem Henry Forda, in sedaj je v tem, da mi elektroFuckerji porivate izbiro skozi zakonodajo. Moram imet. Pa za koga kurca če se ne splača. Ker čas je pr men merljiva postavka. Če se mi more zgodit da bom 1 uro nekje ždel za prazen kurac da se mi avto nafila za nadaljnjih 300km je to zame neuporabno! Avto pač ni mobilni telefon.
1. Št. povprečnih km na dan.
Povprečno število opravljenih km je zelo varljiva številka z ogromno sigmo. Poglejva hipotetičen primer, ki bi komot veljal zame.
Od ponedeljka do petka se ne vozim z avtom. Uporabljam mestni promet. Potem se z mojo spopada v soboto v avto, narediva 120km do Izole, pa potem še do Pirana pa potem v Nedeljo nazaj v Ljubljano. Skupno reciva da narediva v vikendu 260km. Ampak moja povprečna dnevna razdalja je pa 260/7 = 37,14 km na dan. Kar je precej blizu tvojemu približku. In komot imava v Sloveniji 10.000 ali pa 20.000 ki bi svojo baterijo spraznili dnevno. Govorim o dostavnih vozilih, službenih, etc.. če ni cifra kar večja pa blizu 50.000.
2. Nocna poraba energije za polnjenje.
Ker operiraš s povprečno številko 40km na dan, si si izračunal tudi povprečno potrebno energijo za to dofilat. Analogija bi bila, da gre vsak voznik na poti domov še na pumpo pa dotoči do vrha tank. Pomisli a: a to res počnemo, in b: a si predstavljaš clusterfuck na pumpah? V resnici pa bi denimo jaz, ki avto rabim le za vikend, dal avto na kabel v petek zvečer. In želel da je poln v soboto zjutraj. In tam potem za doseg 300km potrebujem 15 × 3 = 45kWh energije. Pri 2KW na šuko vtičnico je to 22 ur. Rabim 11kW priklop. Pa še tam bo trajalo khm. 4 ure.
3. Slovenija ima trenutno za cca 3GW instalirane elektro proizvodne moči. Govorim o instalirani moči. Že pri HE je dejansko stanje precej v luftu zarad vodostaja. In zato imaš vedno v toplo/hladni rezervi in backupu nekih 20% vseh kapacitet. Če karkoli primarnega odleti, remonti, nenadne okvare. Brestanica igra poleg tega še vlogo emergency dostave Štroma za NEK če je tam karkoli hudo resno narobe.
4. Res je razlika med dnevno in nočno porabo (v trenutni moči) nekih 1500MW. Le da je to le v januarju in deloma februarju.
Poleti je ta razlika okol 1GW. Pri čemer je najvišja poraba po podatkih ELES-a nekje med 19 in 23 uro. Najnižja pa med 1 in 5 uro zjutraj. Ampak tudi po tvojem jako povprečnjenem scenariju bi potrebovali nočno dodatno povprečno moč od 800MW da to lepo polnimo. 6GWH/8h. Ker pa 2kW priključek pač pije 2kW, moramo računati z najslabsim možnim scenarijem, da za milijon vozil potrebujemo 2GW. Ampak tudi v tvojem primeru pomeni da morajo proizvodne kapacitete delati na cca 80% zmogljivosti 24 ur na dan. Bog ne daj da kaj odleti. Nimaš spodobne rezerve za svoj sistem.
5. Kako boš rešil primer urbanih naselij. Dal sem ti primer Ljubljane, kjer recimo jaz, s hišo nimam težav. Nekdo v bloku pa jo zelo ima. Tistih 30.000 ljudi v Štepanjskem in na Fužinah komot pomeni 10.000 vozil. Mimo vsega ostalega rabiš 20MW na trafotu da to lepo polnis ponoči. In dobesedno vsako parkirno mesto opremljeno z vtičnico. Če pa jih je 3.000 takih ki bi polnili samo v petek ker čez teden pač ne rabijo sva pa na 33MW traflcu.
6. Ker problem izpušnih plinov in onesnaženja ni na mariborskem Pohorju al pa na Goričkem. Problem je v urbanih središčih. Tam kjer je masa prometa.
7. Ne govori mi o nadstreških s PV paneli. Poskusi to na stolpnici v BS3. 20 nadstropij in v vsakem 30 ljudi. Da vidimo te panele in nadstreške.
Pred 110 leti so gorivo za takratne avtomobile kupovali pri lekarnarjih. Potrebovalo je vlaganje v omrežje črpalk, distribucijsko mrežo, naftovodov etc.. da greš danes na pumpo in v 2 minutah natočiš toliko, da se pelješ dalje svoj 500km.
In recimo da sprejmem da imam poln "tank" pri ev nafilan v pol ure. In mam mir pol en teden. Ne bom pa sprejel da moram avto met na kablu 5 ur zato da dofilam tisto mičkeno količino da naredim naslednji dan svojih povprečnih 40km.
Zgolj iz svoje izkušnje pač ne moreš delat zaključkov. In EV ne bodo palili, dokler ne bodo poceni in dokler ne bodo komot za uporabo.
Razlika med obdobjem Henry Forda, in sedaj je v tem, da mi elektroFuckerji porivate izbiro skozi zakonodajo. Moram imet. Pa za koga kurca če se ne splača. Ker čas je pr men merljiva postavka. Če se mi more zgodit da bom 1 uro nekje ždel za prazen kurac da se mi avto nafila za nadaljnjih 300km je to zame neuporabno! Avto pač ni mobilni telefon.
sporočil: 2.264
Vse kaže, da bodo nesposobni francozi uničili najboljšo ameriško
avtomobilsko znamko. Hibridni motor v Wranglerju in GC 4xe je
totalna katastrofa (o etorque mlinčku za 5.7 HEMI je škoda
izgubljati besed).
Imam 2019 GCja; težko da ga bom zamenjal za novega, Ford Bronco je precej boljša opcija (vraga, še 12 let stara Toyota 4Runner je boljša opcija).
Imam 2019 GCja; težko da ga bom zamenjal za novega, Ford Bronco je precej boljša opcija (vraga, še 12 let stara Toyota 4Runner je boljša opcija).
sporočil: 664
no toliko že vem da 10A ni 20 KW, kot ste napisali zgoraj. Vsaj pri 220V ne, mogoče pa vi delate na višji voltaži. In je pol vse možno.10A je seveda 2 kW... če se priključiš ob 22.00 in izklopiš ob 6.00 je to 8 ur krat 2 kW = 16 kWh ali 100 kilometrov vožnje.
Zakaj bi v konici polnili? V konici mora biti električna energija svinjsko draga in nobeden ne bo polnil.
Pa vem tudi da tisti, ki sinhronizira omrežje in odgovarja za njegovo delovanje ne more tega delati ob najboljšem ugibanju in dobri volji, da se bodo ljudje sinhronizirano priklapljali in uporabljali zgolj 2KW moč, čeprav jo lahko vsi brez težav tudi 11KW oziroma še več. V omrežju in pri porabi kot vsi vemo se vedno gleda konične onremenitve in se jim doda varnostne rezerve. Drugače omrežje zaradi preobremenitve razpade in nič več ne dela kot bi moralo. In je ogromno škode in se pol kuri še več premoga. In glede koničnih obremenitev naše omrežje in proizvodnja ne zmoreta pokriti niti 100.000 vozil. Seveda pri sedanjem nivoju tehnologije in infrastrukture. Ter realno možne družbene koordinacije.
Polnilnice danes vedo kakšna je cena in se vklapljajo izklapljajo ali spreminjajo moč polnjenja same.
Električni avto so velik faktor, ki bo pomagal k stabilnosti omrežja in s tem nižjim stroškom. Beri cenejši dobavi energije.
S čem me je odpravil?
Sicer pa vam je tud drug komentator stvari lepo strokovno razložil, pa ste ga odpravili z vprašanjem ali dela na Petrolu.
Omrežje danes omogoča polnjenje 1 milijon avtomobilov. Ker 1 milijon avtomobilov prevozi povprečno 37 km, kar je 6 GWh energije ali 20% trenutne porabe. Če se polnijo praviloma čez noč, takrat je energije preveč, je poceni in omrežje ni obremenjeno.
Problem rešen. Oziroma ga niti ni bilo.
sporočil: 664
[Endimion]Pa to je idealno. Vi polnite enkrat na teden, ko je energija najcenejša. TAkrat ko so presežki in je omrežje neobramenjeno. Ker za Piran in nazaj itak ne rabite polniti.
In prav dokazila, da lahko z obstoječo proizvodno in prenosno infrastrukturo polnimo 1 milijon EV, nimaš. Ugibaš na osnovi zelo preprostih izračunov, ki matematično so pravilni, vsebinsko pa se bojim da nimajo dosti smisla. Zakaj?
1. Št. povprečnih km na dan.
Povprečno število opravljenih km je zelo varljiva številka z ogromno sigmo. Poglejva hipotetičen primer, ki bi komot veljal zame.
Od ponedeljka do petka se ne vozim z avtom. Uporabljam mestni promet. Potem se z mojo spopada v soboto v avto, narediva 120km do Izole, pa potem še do Pirana pa potem v Nedeljo nazaj v Ljubljano. Skupno reciva da narediva v vikendu 260km. Ampak moja povprečna dnevna razdalja je pa 260/7 = 37,14 km na dan. Kar je precej blizu tvojemu približku. In komot imava v Sloveniji 10.000 ali pa 20.000 ki bi svojo baterijo spraznili dnevno. Govorim o dostavnih vozilih, službenih, etc.. če ni cifra kar večja pa blizu 50.000.
NAredil si dnevno 37 km (povprečni voznik) in si doma priklopil avto na 2 kW (10A) šuko vtičnico. Čez 3 ure je avto poln. To seveda narediš takrat, ko je energija poceni. (Beri - ko je imamo preveč). Pomaga ti tarifa. Ko je poceni.
2. Nocna poraba energije za polnjenje.
Ker operiraš s povprečno številko 40km na dan, si si izračunal tudi povprečno potrebno energijo za to dofilat. Analogija bi bila, da gre vsak voznik na poti domov še na pumpo pa dotoči do vrha tank. Pomisli a: a to res počnemo, in b: a si predstavljaš clusterfuck na pumpah? V resnici pa bi denimo jaz, ki avto rabim le za vikend, dal avto na kabel v petek zvečer. In želel da je poln v soboto zjutraj. In tam potem za doseg 300km potrebujem 15 × 3 = 45kWh energije. Pri 2KW na šuko vtičnico je to 22 ur. Rabim 11kW priklop. Pa še tam bo trajalo khm. 4 ure.
Veliko večino leta leti voda mimo zapornic, ker je enrgije preveč. Zagago dela nukelarka, ker se ne da regulirati in potem se morajo iziklapljati hoidorelektrarne. Dravske proizvajajo po 19€ za MWh a Nukelrka ima trenutno proizvodno ceno 35€ za MWh. Prisiljeni smo jemati dražjo zaradi tehnike in spuščati vodo mimo turbin.
3. Slovenija ima trenutno za cca 3GW instalirane elektro proizvodne moči. Govorim o instalirani moči. Že pri HE je dejansko stanje precej v luftu zarad vodostaja. In zato imaš vedno v toplo/hladni rezervi in backupu nekih 20% vseh kapacitet. Če karkoli primarnega odleti, remonti, nenadne okvare. Brestanica igra poleg tega še vlogo emergency dostave Štroma za NEK če je tam karkoli hudo resno narobe.
A je fajn, da danes kaj odleti čez dan, ko so zmogljivosti 95%?
4. Res je razlika med dnevno in nočno porabo (v trenutni moči) nekih 1500MW. Le da je to le v januarju in deloma februarju.
Poleti je ta razlika okol 1GW. Pri čemer je najvišja poraba po podatkih ELES-a nekje med 19 in 23 uro. Najnižja pa med 1 in 5 uro zjutraj. Ampak tudi po tvojem jako povprečnjenem scenariju bi potrebovali nočno dodatno povprečno moč od 800MW da to lepo polnimo. 6GWH/8h. Ker pa 2kW priključek pač pije 2kW, moramo računati z najslabsim možnim scenarijem, da za milijon vozil potrebujemo 2GW. Ampak tudi v tvojem primeru pomeni da morajo proizvodne kapacitete delati na cca 80% zmogljivosti 24 ur na dan. Bog ne daj da kaj odleti. Nimaš spodobne rezerve za svoj sistem.
Pač ni fajn, da kaj odleti in so zaradi tega plinske eletkrarne bile mišljene kot poceni rezerva.
Stanujem v bloku. Imamo polnilnico na fasadi moči 11 kW, kar je dovolj za 11 avtov. priključek 3 x 16A.
5. Kako boš rešil primer urbanih naselij. Dal sem ti primer Ljubljane, kjer recimo jaz, s hišo nimam težav. Nekdo v bloku pa jo zelo ima. Tistih 30.000 ljudi v Štepanjskem in na Fužinah komot pomeni 10.000 vozil. Mimo vsega ostalega rabiš 20MW na trafotu da to lepo polnis ponoči. In dobesedno vsako parkirno mesto opremljeno z vtičnico. Če pa jih je 3.000 takih ki bi polnili samo v petek ker čez teden pač ne rabijo sva pa na 33MW traflcu.
Ko bo avtov več, bomo dodali še en priključek 11 kW.
Polnilmo 99% čez noč, ker imamo tarifo 2 centa nočna in 22 centov dnevna. Torej NIKOLI čez dan.
11 kW ni nobeden problem za naš blok po 22 uri, ker je skupna poraba veliko nižja kot dnevna.
Tako je. Zato čim prej na elektriko.
6. Ker problem izpušnih plinov in onesnaženja ni na mariborskem Pohorju al pa na Goričkem. Problem je v urbanih središčih. Tam kjer je masa prometa.
Ravno to zdaj počnemo. Na našo sosesko 600 kW solarna elektrana in geotermalna črpalna elektrarna, ki zamenja ogrevanje in elektriko za 180 stanovaj.
7. Ne govori mi o nadstreških s PV paneli. Poskusi to na stolpnici v BS3. 20 nadstropij in v vsakem 30 ljudi. Da vidimo te panele in nadstreške.
O tem govorim. TO je edina prihodnost.
Pred 110 leti so gorivo za takratne avtomobile kupovali pri lekarnarjih. Potrebovalo je vlaganje v omrežje črpalk, distribucijsko mrežo, naftovodov etc.. da greš danes na pumpo in v 2 minutah natočiš toliko, da se pelješ dalje svoj 500km.
Omrežje je zadovoljivo za 1 milijon avtov, čeprav bo do tega števila minilo še nekaj let. V tem času bo polnilnic in solarjev več....
In recimo da sprejmem da imam poln "tank" pri ev nafilan v pol ure. In mam mir pol en teden. Ne bom pa sprejel da moram avto met na kablu 5 ur zato da dofilam tisto mičkeno količino da naredim naslednji dan svojih povprečnih 40km.
Zgolj iz svoje izkušnje pač ne moreš delat zaključkov. In EV ne bodo palili, dokler ne bodo poceni in dokler ne bodo komot za uporabo.
Razlika med obdobjem Henry Forda, in sedaj je v tem, da mi elektroFuckerji porivate izbiro skozi zakonodajo. Moram imet. Pa za koga kurca če se ne splača. Ker čas je pr men merljiva postavka. Če se mi more zgodit da bom 1 uro nekje ždel za prazen kurac da se mi avto nafila za nadaljnjih 300km je to zame neuporabno! Avto pač ni mobilni telefon.
sporočil: 664
>
> In recimo da sprejmem da imam poln "tank" pri ev nafilan v pol ure. In mam mir pol en teden. Ne bom pa sprejel da moram avto met na kablu 5 ur zato da dofilam tisto mičkeno količino da naredim naslednji dan svojih povprečnih 40km.
Povprečni avto v sloveniji se uporablja 1 uro dnevno (37 km) in je 23 ure dnevno parkiran.
ZAkaj vas moti,d a se avto, ko je parkiran, pač polni?
A vas moti, da je mobilni telefon čez noč tudi priklopljen na polnjenje, ali bi rajši želeli mobilni telefon težek 1 kilo, ki ga polnite enkrat na 14 dni?
JAz vas res ne razumem. Ali vi ne razumete uporabe vozila.
>Trenutno so poceni. Strošek obroka kredita + strošek goriva + strošek vzdrževanja je nižji od enakih stroškov za naftni avtomobil.
> Zgolj iz svoje izkušnje pač ne moreš delat zaključkov. In EV ne bodo palili, dokler ne bodo poceni in dokler ne bodo komot za uporabo.
Prihranek od prvega dneva naprej. Ker je dejstvo, da na KEŠ malkdo kupuje vozilo.
Če daš NULA € pologa (eko sklad kredit) potem se investicija (kakšna investicija, če daš 0€) izplača prvi dan. Obrok kredita seveda nižji od obroka kredita + gorivo za naftni avto.
>NE razumem, zakaj bi nekje ždeli nekje 1 uro?
> Razlika med obdobjem Henry Forda, in sedaj je v tem, da mi elektroFuckerji porivate izbiro skozi zakonodajo. Moram imet. Pa za koga kurca če se ne splača. Ker čas je pr men merljiva postavka. Če se mi more zgodit da bom 1 uro nekje ždel za prazen kurac da se mi avto nafila za nadaljnjih 300km je to zame neuporabno! Avto pač ni mobilni telefon.
ZA polnjenje električnega avtomobila porabimo cca 10 sekund na dan. To je v primerjavi z naftnim velik prihranek časa.
Ki tudi kompenzira kakšno pavzo na leto po 300 - 400 kilometroh za polnjenje. Tudi z naftnimi avti po 400 km celo življenje naredim pavzo za kavo, wc... Ker se mi res gabi lulati v flaške, kot to delajo vozniki naftnih avtomobilov, ki rabijo avtonomijo 1000km ali ne bodo imeli električni avto ;-)
sporočil: 833
[comteo]Prudemo do tega da bodo vtaknili vtikač ko pridejo domov. In takrat bo ogromen skok porabe. Podibno kot imamo prometne konice. In glede polnilca za 2 KW se ni treba predajat iluzijam, da bo velika večina ostala pri njem. Nabavili si bodo 11KW.
> no toliko že vem da 10A ni 20 KW, kot ste napisali zgoraj. Vsaj pri 220V ne, mogoče pa vi delate na višji voltaži. In je pol vse možno.
10A je seveda 2 kW... če se priključiš ob 22.00 in izklopiš ob 6.00 je to 8 ur krat 2 kW = 16 kWh ali 100 kilometrov vožnje.
>
> Pa vem tudi da tisti, ki sinhronizira omrežje in odgovarja za njegovo delovanje ne more tega delati ob najboljšem ugibanju in dobri volji, da se bodo ljudje sinhronizirano priklapljali in uporabljali zgolj 2KW moč, čeprav jo lahko vsi brez težav tudi 11KW oziroma še več. V omrežju in pri porabi kot vsi vemo se vedno gleda konične onremenitve in se jim doda varnostne rezerve. Drugače omrežje zaradi preobremenitve razpade in nič več ne dela kot bi moralo. In je ogromno škode in se pol kuri še več premoga. In glede koničnih obremenitev naše omrežje in proizvodnja ne zmoreta pokriti niti 100.000 vozil. Seveda pri sedanjem nivoju tehnologije in infrastrukture. Ter realno možne družbene koordinacije.
Zakaj bi v konici polnili? V konici mora biti električna energija svinjsko draga in nobeden ne bo polnil.
Polnilnice danes vedo kakšna je cena in se vklapljajo izklapljajo ali spreminjajo moč polnjenja same.
Električni avto so velik faktor, ki bo pomagal k stabilnosti omrežja in s tem nižjim stroškom. Beri cenejši dobavi energije.
Nasplošno bi tvoj sistem za silo funkcioniral, če bi lahko vse porabnike dal v eno strežno vrsto in bi se njihovi polnjenje sinhroniziralo z zmožnostmi razpoložljive energije in omrežja.
Ker tega tudi približno in očitno ni so časovni in geografski vrhi porabe popolnoma neuravnoteženi in možnosti strežbe veliko manjši.
>Lol, ko da bi govoril gluhemu. Ne omogoča, ker ne obstaja in niti ni na vidiku regulacije omrežja ki bi omogočala tako fino razporejanje ibremenitev, kot ga predvideva tvoj poenostavljen izračun. Omrežja se gradijo in upravljajo glede vrhnje porabe.
> Sicer pa vam je tud drug komentator stvari lepo strokovno razložil, pa ste ga odpravili z vprašanjem ali dela na Petrolu.
S čem me je odpravil?
Omrežje danes omogoča polnjenje 1 milijon avtomobilov. Ker 1 milijon avtomobilov prevozi povprečno 37 km, kar je 6 GWh energije ali 20% trenutne porabe. Če se polnijo praviloma čez noč, takrat je energije preveč, je poceni in omrežje ni obremenjeno.
Problem rešen. Oziroma ga niti ni bilo.
Če bi vi okoljski fanatiki ta žar in trmavost raje usnerili v nove rešitve, namesto da zagovarjate očitne neumnosti bi po mojem bilo marsikaj že sedaj bolje.
Če lahko za kknec najine debate dam glede tega kakšno dobrinamerno idejo:
1. Baterije so že 30 let "par leti pred nivojem, ki bo omogočal komercialno smiselno rabo", v bistvu pa niso na nivoju za rabo v avtih. So glede kapacitete energije glede na težo parkrat pod željenim nivojem. To je velika zguba energije će se vozi pol tone al pa še več baterij za sabo ane. Zame je prihodnost v gorivnih celicah, ki bodo uporabljale enega od energentov na podlagi zelenega vodika. Ampak v ta razvojnse vlaga precej premalo, ker so lastniki sedanje tehnologije in licenc uturili tele nefunkcionalne baterije.
2. Če bi že imeli baterije, bi jih morali da bi funkcionirale izvesti skozi standardne sklope, ki bi jih zanenjal na 'črpalki'. Se zaobide vso tole mučenje z lokalnim polnjenjem in omrežjem ter polnilnice na vsakem domu. Spet vprašanje,mzakaj neki ni interesa po tem ali regulaciji, ki bi proizvajalcem to predpisala.
2.
sporočil: 664
Prudemo do tega da bodo vtaknili vtikač ko pridejo domov. In takrat bo ogromen skok porabe. Podibno kot imamo prometne konice. In glede polnilca za 2 KW se ni treba predajat iluzijam, da bo velika večina ostala pri njem. Nabavili si bodo 11KW.
In vsi pridejo istočasno domov in vsak dan polnijo?
Jaz ko pridem domov iz službe ima baterija 92% ali 93%, če je zjturaj imela 100%.
In pridem okoli 7.
Na 11 kW se moram polnit 20 minut, a na šuko 2 uri.
To nikakor ne naredil pred 22.00, ker je predrago.
Ob 22.00 je oremenenjenost omrežja 50% obremenjenosti ob 7 uri zjutraj. Lokalno on globalno.
Kje je problem?
Nasplošno bi tvoj sistem za silo funkcioniral, če bi lahko vse porabnike dal v eno strežno vrsto in bi se njihovi polnjenje sinhroniziralo z zmožnostmi razpoložljive energije in omrežja.
To se seveda dela. Pametno polnilnica komunicira z omrežjem in se vklaplja ali regulira glede na stanje omrežja. BEri finance, je bil članek o delovanju tega v praksi - v Sloveniji.
Ker tega tudi približno in očitno ni so časovni in geografski vrhi porabe popolnoma neuravnoteženi in možnosti strežbe veliko manjši.Ob 22.00 če vklopimo 200.000 avtomobilov na 2 kW šuko, ne dosežemo dnevne obremenitve omrežja. KJe je težava?
Fina regulacija deluje in bo delovala v prihodnje. Polnilnice so celo en del sodobne regulacije omrežja, ki kompenzirajo skoke porabe.
Lol, ko da bi govoril gluhemu. Ne omogoča, ker ne obstaja in niti ni na vidiku regulacije omrežja ki bi omogočala tako fino razporejanje ibremenitev, kot ga predvideva tvoj poenostavljen izračun. Omrežja se gradijo in upravljajo glede vrhnje porabe.
Če bi vi okoljski fanatiki ta žar in trmavost raje usnerili v nove rešitve, namesto da zagovarjate očitne neumnosti bi po mojem bilo marsikaj že sedaj bolje.
Če lahko za kknec najine debate dam glede tega kakšno dobrinamerno idejo:
1. Baterije so že 30 let "par leti pred nivojem, ki bo omogočal komercialno smiselno rabo", v bistvu pa niso na nivoju za rabo v avtih. So glede kapacitete energije glede na težo parkrat pod željenim nivojem. To je velika zguba energije će se vozi pol tone al pa še več baterij za sabo ane.
Ni. Poraba je predvsem odvisna od aerodinamike. Teža je pomembna le pri speljevanju ampak pri reguleraciji dobiš energijo nazaj. RAvno zaradi tega ni velike razlike v porabi pri malih vozilih in velikih vozilih. TEsla 3 porabi manj, kot Nisaan VW Golf, ki je 500 kil lažji.
Fizika? Ni šla?
Telo, ki se giba enakomerno se bo gibalo tako neskončno časa, če na njega ne bodo delovale sile. Sile, ki delujejo na telo v atmosferi so odpor zraka in kotaljenje.
Kje vidite maso v teh enačbah?
Zame je prihodnost v gorivnih celicah, ki bodo uporabljale enega od energentov na podlagi zelenega vodika. Ampak v ta razvojnse vlaga precej premalo, ker so lastniki sedanje tehnologije in licenc uturili tele nefunkcionalne baterije.
Hahahaha... Za pridobiti vodik potrebuješ električno energijo.
Z 10 kWh vložene energije dobiš na elektromotorju vodikovaga avtomobila 2 kWh energije. 80% izgube skupaj.
5 krat več energije potrebujemo za kiometer vožnje, kot pri baterijskih vozilih.
ZAto je vodih razumna rešitev za letala, tovornjake, ladje ter hranjenje energije, ko ej sonca preveč in poraba, ko je "sonca premalo".
Nobenega mučenja ni z lokalno infrastrukturo. Avto je zjturaj vedno poln in uporabnik bruto porabi veliko manj časa za polnjenjena leto, kot voznik naftnega avtomobila. Ko to ugotivš, vidiš, da je nevzdržna izguba časa hodit na bencinske črapalke po nafto.
2. Če bi že imeli baterije, bi jih morali da bi funkcionirale izvesti skozi standardne sklope, ki bi jih zanenjal na 'črpalki'. Se zaobide vso tole mučenje z lokalnim polnjenjem in omrežjem ter polnilnice na vsakem domu. Spet vprašanje,mzakaj neki ni interesa po tem ali regulaciji, ki bi proizvajalcem to predpisala.
Največja bolečina trgovcem z nato je, da elektriko polniš doma in ne na črpalkah, kjer potem kupiš astronomsko drage sendviče, vode, sladice, bedarije....
sporočil: 833
Zadnja sprememba: anon-535355 14.09.2022 16:18
Od vseh misli, ki ste jih izrekli, se strinjam edino s tem, da se
nima smisla pogovarjati z nekim ki nima pojma.Bi dodal še, da to še posebej velja, pri takem ki se ne uči in misli, da zaradi tega ker ima električni avto in 2KW razume naravo delovanja ekektroenergetskega omrežja. Saj btw, tule komentiramo avte pri katerih ima en moč motorja 440 KW. Koliko ur boste pol pri njem polnili z vašim 2 KW ptiključkom, da se boste 1 uro vozili?
Tale vaš stavek, da sinhronizacija na nivo posamičnega uporabnika ni noben problem, ker je bil EN PRIMER predstavljen v financah je pa res legendaren prikaz ignorance.
Spoštivani, daleč je od enega primera do celotnega omrežja. Zelo zelo daleč, zelo veliko denarja in zelo veliko investicij. Omrežje, ki ga imamo se je z velikimi napori gradilo 70 let in bi ga bilo potrebno, da bi se to dosegalo vsega zamenjeti-nadgraditi. A to naj bi sedaj naredili, da vas bo lahko par navdušencev svoje avte polnilo po subvencionirani elektriki?
Brez veze zgubljat čas tule z vami.
Evo tule si malo oglejte dejansko stanje in dejanske pribleme.
twitter.com/Burggrab...0737863680
sporočil: 833
No mogoče si tole pa vseeno zasluži še kakšno besedo
Ni se treba kitit in druge provocirat s fiziko, če sami ne obvadate konteksta uporabe fizikalnih enačb.
Pri električnih vozilih na baterijo gre na primer zelo veliko energije v samo pridobivanje baterij, od izkopavanja Litija naprej. Za veliko večino avtomobilov tudi ne bo možno polnjenje z doma proizvedeno sončno energijo, saj večina nima in ne bo imela hiš, pa oblačno je pol leta, itd. Zato se za te uporabnike še naprej potrebuje proizvodnja v elektrarni kjer so izgube. In precejšne izgube so tudi pri prenosu. Tako da v realnem življenju v vaš avto spravite v elektriko c cca. 30-35% izkoristka glede na kurilno vrednost premoga iz katerega je bila proizvedena.
Pri vodikovih metodah je, če govorimo o zelenem vodiku njegova prednost predvsem v tem, da se veliko lažje hrani in transportira. Hranjenje elektrike v baterijah je veliko dražje napram hranjenju energije na primer v amonijaku ali metanolu, kot dvema oredstavnikoma zelenega vodika.
Amonijak ima na primer izgube na nivoju 25% ko se ga spreminja iz vode v amonijak. In ne 80%. Seveda ima potem tudi gorivna celica nekaj izgub da naredi elektriko in jo pošlje v električni motor avta. Ampak tudi baterija ni v tem 100%
Ampak sumasumarum so tu izkoristki primerljivi.
Je pa prednost zeleno vodičnih goriv in procesa v tem, da ga lahko skoraj neomejeno proizvajamo in hranimo s pomočjo nezanesljivih tehnologij obnovljivih energetskih virov. Brez večjih težav se v tem kontekstu naredi sredi morja ogromno plantažo vetrnic, ki proizvajajo metanol in shranjujejo v cisterne ob vetrnicah. Vsake 2 tedna pride ladja, sprazni cisterno in to je to, vse velik lažje in ceneje kot s temi eksplozivnimi baterijami
> Če lahko za konec najine debate dam glede tega kakšno dobrinamerno idejo:Kot pri vsaki Vaši TEORIJI ste spet vse zamešali in pozabili na dejansko stanje. Energijsko je poraba vozil na splošno posledica pospeševanj, zračnega upora ter trenja z voziščem. Razen pri zračnem uporu, je pri ostalih dveh masa še kako pomembna in je del formul o porabi energije. Formule so učili v osnovni in sredni šoli.
> 1. Baterije so že 30 let "par leti pred nivojem, ki bo omogočal komercialno smiselno rabo", v bistvu pa niso na nivoju za rabo v avtih. So glede kapacitete energije glede na težo parkrat pod željenim nivojem. To je velika zguba energije će se vozi pol tone al pa še več baterij za sabo ane.
Ni. Poraba je predvsem odvisna od aerodinamike. Teža je pomembna le pri speljevanju ampak pri reguleraciji dobiš energijo nazaj. RAvno zaradi tega ni velike razlike v porabi pri malih vozilih in velikih vozilih. TEsla 3 porabi manj, kot Nisaan VW Golf, ki je 500 kil lažji.
Fizika? Ni šla?
Telo, ki se giba enakomerno se bo gibalo tako neskončno časa, če na njega ne bodo delovale sile. Sile, ki delujejo na telo v atmosferi so odpor zraka in kotaljenje.
Kje vidite maso v teh enačbah?
Ni se treba kitit in druge provocirat s fiziko, če sami ne obvadate konteksta uporabe fizikalnih enačb.
Zame je prihodnost v gorivnih celicah, ki bodo uporabljale enega od energentov na podlagi zelenega vodika. Ampak v ta razvojnse vlaga precej premalo, ker so lastniki sedanje tehnologije in licenc uturili tele nefunkcionalne baterije.Zato nakladati o nekem 20% izkoristku pri zelenem vodiku ob tem pa se trkati po prsih z izkotistkom pri baterijah ne gre.
Hahahaha... Za pridobiti vodik potrebuješ električno energijo.
Z 10 kWh vložene energije dobiš na elektromotorju vodikovaga avtomobila 2 kWh energije. 80% izgube skupaj.
5 krat več energije potrebujemo za kiometer vožnje, kot pri baterijskih vozilih.
ZAto je vodih razumna rešitev za letala, tovornjake, ladje ter hranjenje energije, ko ej sonca preveč in poraba, ko je "sonca premalo".
Pri električnih vozilih na baterijo gre na primer zelo veliko energije v samo pridobivanje baterij, od izkopavanja Litija naprej. Za veliko večino avtomobilov tudi ne bo možno polnjenje z doma proizvedeno sončno energijo, saj večina nima in ne bo imela hiš, pa oblačno je pol leta, itd. Zato se za te uporabnike še naprej potrebuje proizvodnja v elektrarni kjer so izgube. In precejšne izgube so tudi pri prenosu. Tako da v realnem življenju v vaš avto spravite v elektriko c cca. 30-35% izkoristka glede na kurilno vrednost premoga iz katerega je bila proizvedena.
Pri vodikovih metodah je, če govorimo o zelenem vodiku njegova prednost predvsem v tem, da se veliko lažje hrani in transportira. Hranjenje elektrike v baterijah je veliko dražje napram hranjenju energije na primer v amonijaku ali metanolu, kot dvema oredstavnikoma zelenega vodika.
Amonijak ima na primer izgube na nivoju 25% ko se ga spreminja iz vode v amonijak. In ne 80%. Seveda ima potem tudi gorivna celica nekaj izgub da naredi elektriko in jo pošlje v električni motor avta. Ampak tudi baterija ni v tem 100%
Ampak sumasumarum so tu izkoristki primerljivi.
Je pa prednost zeleno vodičnih goriv in procesa v tem, da ga lahko skoraj neomejeno proizvajamo in hranimo s pomočjo nezanesljivih tehnologij obnovljivih energetskih virov. Brez večjih težav se v tem kontekstu naredi sredi morja ogromno plantažo vetrnic, ki proizvajajo metanol in shranjujejo v cisterne ob vetrnicah. Vsake 2 tedna pride ladja, sprazni cisterno in to je to, vse velik lažje in ceneje kot s temi eksplozivnimi baterijami
Strani: 1