Strani: 1

0430ABAKU sporočil: 879
[#2788522] 12.08.19 16:02
Odgovori   +    3
Kakšne neumnosti!
Nekoč, ko sem letel v Rim, je letalski prevoznik oglaševal, da tisto letalo porabi le 3 litre/100km/potnika.
Ko se vozim z avtom, redko dosegam tako očinkovitost (večinoma se vozim sam ali v dvoje, povprečje moje porabe pa je 9l/100km).
Ko sem se peljal iz Bohinja na soško stran z avtovlakom, je bilo še slabše. Moj avto je bil edini na vlaku. Poraba zagotovo ni bila pod 100 listrov/100 kilometrov/potnika.
FIN-454644 sporočil: 7.695
[#2788526] 12.08.19 16:08
Odgovori   +    6
Za na psihiatrijo.Ustavite svet, izstopil bi. Takoj.
Korazijan sporočil: 233
[#2788527] 12.08.19 16:13 · odgovor na: 0430ABAKU (#2788522)
Odgovori   +    1
Kje piše, da je alternativa vožnja z avtom in to z enim potnikom?
FIN-311684 sporočil: 19.553
[#2788534] 12.08.19 16:24
Odgovori   +    1
Kdo sploh leti, če ni res nujno?
0219Ma6 sporočil: 72
[#2788536] 12.08.19 16:30 · odgovor na: FIN-311684 (#2788534)
Odgovori   +    10
tanja fajon in podobni
Korazijan sporočil: 233
[#2788542] 12.08.19 17:04 · odgovor na: FIN-311684 (#2788534)
Odgovori   +    1
Cca 700 mio turistov
FIN-311684 sporočil: 19.553
[#2788544] 12.08.19 17:11 · odgovor na: Korazijan (#2788542)
Odgovori   +    1
[Korazijan]
Cca 700 mio turistov
Tisti ne štejejo, ker je za njih letenje nujno...KLM-ovo vabilo potnikom, naj ne letijo, če to ni res nujno je demagogija in dobra reklama.
FIN-454644 sporočil: 7.695
[#2788547] 12.08.19 17:19 · odgovor na: Korazijan (#2788542)
Odgovori   +    5
Torej smrt turizmu.Doma bodite. Pa gmah dejte. Jepa res, da je turizem najbolj umazana industrija. Nobena kanalizacija vec kmalu ne bo pozirala dreka.Bled, Piran...
MarijanMacek sporočil: 2.252
[#2788553] 12.08.19 17:47 · odgovor na: 0430ABAKU (#2788522)
Odgovori   +    1
[0430ABAKU]
Kakšne neumnosti!
Nekoč, ko sem letel v Rim, je letalski prevoznik oglaševal, da tisto letalo porabi le 3 litre/100km/potnika
če bi se na stvari spoznal ne bi pisal otročarij. Poles si stran, en.wikipedia.org/wik...n_aircraft in boš videl, da nekatera letala porabijo tudi samo 2,5 l/sedež/100 km. In sedežei so pogosto 100% zasedeni. V nasprotju s pričakovanji, je letalski promet energijsko zelo učinkovit, še zlasti če upoštevamo še hitrost. Letalski prevoz je edini trenutno, ki dejansko ljubi visoke hitrosti, vsem ostalim poraba narašča nekako s kvadratom hitrosti. Letalo pa ne more ekonomično letete pod dolčeno (reaktivci okoli 800-900 km/h) hitrostjo, odvisno od mase letala, razpona kril in površine kril. Na splošno pa velja generalizacija, veljavna od žuželke do A 380, večje kot je letalo ali ptič hitreje leti. meja generalizacije so le pojavi blizu zvočnega zidu.
Ko se vozim z avtom, redko dosegam tako očinkovitost (večinoma se vozim sam ali v dvoje, povprečje moje porabe pa je 9l/100km).
Mater koliko pa ti porabiš, moja poraba je med 5,8 in 6,5 l/100 km merjeno na razdalji 10.000 km. Višja številka velja za obdobje večje rabe po mestu, nižja za manšo porabo po mestu. Izven mesta in praznem (1-2 osebi) pa porabim merjeno na 850 km dolgi relaciji okoli 5,5 l/100km z bencinarjem in realni potovalni hitrosti vključno postanke 85 km/h.
Ko sem se peljal iz Bohinja na soško stran z avtovlakom, je bilo še slabše. Moj avto je bil edini na vlaku. Poraba zagotovo ni bila pod 100 listrov/100 kilometrov/potnika.
Poraba je inverzna funkcija zasedenosti. Sicer si pa poglej energijsko učinkovitos različnih načinov (potniške milje na GGE) transporta, afdc.energy.gov/data/10311 Pri najboljši volji pa ne vem kaj je GGE, razen da je v zvezi s porabo energije.... Opazil boš, da so Ic vlaki le za spoznanje bolj učinkoviti kot letalo.
Korazijan sporočil: 233
[#2788555] 12.08.19 17:49 · odgovor na: FIN-311684 (#2788544)
Odgovori   +    5
Nujno je samo, da uporabniki placajo dejanske stroske prevoza, skupaj z ddv na vozovnice in davki na kerozin, tako kot to velja za druge vrste prevoza. Plus ekološka taksa. Ne vidim razloga, zakaj bi bile letalske vozovnice edina izjema v sistemu ddv na svetu. Plačujemo ddv na knjige, zdravila, otrosko hrano, za letenje pa ne.
FIN-454644 sporočil: 7.695
[#2788566] 12.08.19 18:19 · odgovor na: Korazijan (#2788555)
Odgovori   +    1
Kaj pa visoke letaliske takse? Nizkocenovniki letijo na oddaljena letalisca, ker imajonizjo takso.Nizje dajatve, lepse zivljenje za potrosnika.Positive thinking!
MarijanMacek sporočil: 2.252
[#2788572] 12.08.19 18:37 · odgovor na: FIN-454644 (#2788566)
Odgovori   +    1
[FIN-454644]
Kaj pa visoke letaliske takse? Nizkocenovniki letijo na oddaljena letalisca, ker imajonizjo takso.Nizje dajatve, lepse zivljenje za potrosnika.Positive thinking!
Letališka taksa ni davek kakor je napisal Korazijan

Nujno je samo, da uporabniki placajo dejanske stroske prevoza, skupaj z ddv na vozovnice in davki na kerozin, tako kot to velja za druge vrste prevoza. Plus ekološka taksa. Ne vidim razloga, zakaj bi bile letalske vozovnice edina izjema v sistemu ddv na svetu. Plačujemo ddv na knjige, zdravila, otrosko hrano, za letenje pa ne.
letališka taksa je plačilo stroškov na letališču! In res ni razloga, da bi vsi plačevali davke, svete krave letalski prevozniki pa ne. Ali vsi, ali nobeden. Toda, če ne bo davkov plačeval nobeden pač ne bo države!
FIN-454644 sporočil: 7.695
[#2788581] 12.08.19 19:12 · odgovor na: MarijanMacek (#2788572)
Odgovori   +    1
Svete krave. Placujejo davke, ki/ce jih poberejo iz tvojega zepa. Tako je z vsemi davki.Z visino davka nekaj stimuliras ali destimuliras. Mi pa smo bolanckani. Sama fovsija nas zene. In sovrastvo. In pozresnost. In vecno iskanje sovraznikov, lopovov, koristolovcev. Sami Sherlock Holmesi, ki lovijo karnaprej. To je krivica, kalimeriramo. To ni pravicno. En imajo vec, pa si lahko privoscijo. Dol z njimi. Zagrenimo jim zivljenje. Pa zelo malo potujem. Od mene turizem =NIC ne zasluzi. Aviacija, nizkocenovniki so dali ogromen polet turizmu. In ogromno veselja ljubiteljem potovanj. Zavdajmo jim, lopovom. Macron ze placuje svojo odlocitev povecanja davkov na gorivo. In jo bo se.
FIN-454644 sporočil: 7.695
[#2788583] 12.08.19 19:23 · odgovor na: MarijanMacek (#2788572)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: FIN-454644 12.08.2019 19:25
Torej kako prevedes anglesko besedo tax? Taksa, ki ni davek ampak je? Kaj? Razen v nasi latovscini je ta v prevodu davek. Ampak za inovativne davki niso: prispevki, pristojbine, takse, danebrojimdalje.
FIN-454644 sporočil: 7.695
[#2788603] 12.08.19 21:24 · odgovor na: Korazijan (#2788555)
Odgovori   +    1
Skratka: pozgati je treba letalstvo do tal. Kaj to potegne za sabo? Ne poznam zakonodaje, ampak recimo da letalske druzbe kupujejo kerozin po grosisticni ceni. Recimo, da se je letalski promet/razvoj turizma subvencioniralo na nacin, da so bili oprosceni ddv. Freqent flyer je vedno zbiral tocke/milje tako kot pri Mercatorju clan nabira tocke. Zdaj pa naj bi ga strafali. To res lahko predlagajo samo pacienti. Ki jim je treba ustanoviti ministrstva s katerih bodo ljudjem omejevali svobodo potovanja z letalom. Bolniki so, ampak nasedati se jim ne sme. Utisati jih je treba s kritiko. Racionalno kritiko na iracionalne predloge. Nasi Adrii tudi vse bonitete niso pomagale. Crkuje. Ker smo tako prekleto sposobni.
0513ANITO sporočil: 6.769
[#2788608] 12.08.19 21:31 · odgovor na: FIN-454644 (#2788603)
Odgovori   +    3
[FIN-454644]
Skratka: pozgati je treba letalstvo do tal. Kaj to potegne za sabo? Ne poznam zakonodaje, ampak recimo da letalske druzbe kupujejo kerozin po grosisticni ceni. Recimo, da se je letalski promet/razvoj turizma subvencioniralo na nacin, da so bili oprosceni ddv. Freqent flyer je vedno zbiral tocke/milje tako kot pri Mercatorju clan nabira tocke. Zdaj pa naj bi ga strafali. To res lahko predlagajo samo pacienti. Ki jim je treba ustanoviti ministrstva s katerih bodo ljudjem omejevali svobodo potovanja z letalom. Bolniki so, ampak nasedati se jim ne sme. Utisati jih je treba s kritiko. Racionalno kritiko na iracionalne predloge. Nasi Adrii tudi vse bonitete niso pomagale. Crkuje. Ker smo tako prekleto sposobni.
Ne dolgo nazaj smo imeli podoben sistem zaračunavanja elektrike pri nas.

Več si porabil dražja je bila kWh zate....če si porabil precej si plačal dvojno ceno...

WTF in taka tržna ekonomija....namesto, da bi dobil količinski popust si dobil reket...
MarijanMacek sporočil: 2.252
[#2788613] 12.08.19 21:49 · odgovor na: FIN-454644 (#2788583)
Odgovori   +    1
[FIN-454644]
Torej kako prevedes anglesko besedo tax? Taksa, ki ni davek ampak je? Kaj? Razen v nasi latovscini je ta v prevodu davek. Ampak za inovativne davki niso: prispevki, pristojbine, takse, danebrojimdalje.
Najprej ne prevajaj dobesedno. Ne bom se spušćal v podrobnosti, toda letališka taksa NI davek, ampak plačilo usluge na letališču od katerega živijo letališča. Zaradi mene se lahko imenuje tudi letališčnina. Za primerjavo, tudi avtobus na AP (vsaj v LJ) plača za vsak prihod/odhod, od tega pač živi postaja.

Sicer pa si poglejmo definicijo letališke takse (airport tax), kar bi lahko storil tudi sam, poglej na www.investopedia.com...rt-tax.asp

Airport Tax Defined: An airport tax is a tax levied on passengers for passing through an airport. The tax is generally imposed for the use of the airport and is one of a number of taxes that are typically included in the price of an airline ticket. Revenue from airport taxes fund is used for facility maintenance.
Mogoče iz gornjega razumeš, da NI govora o davku!!1
FIN-454644 sporočil: 7.695
[#2788630] 13.08.19 05:50 · odgovor na: MarijanMacek (#2788613)
Odgovori   +    4
Tax is a tax. Pri nas pa davek ni davek,ampak dajatev.Kaksna razlika.Butalec je Butalec, pa ce se se tako pametnega dela.
FIN-454644 sporočil: 7.695
[#2788633] 13.08.19 06:10 · odgovor na: 0513ANITO (#2788608)
Odgovori   +    4
In ce porabis elektrike za 6 EU placas se danes poloznico od 14 do30 EU, odvisno od moci varovalke.Dajatve in prispevke, obracunsko moc itd.Aluminijska industrija ima pa subvencionirano elektriko kot velik porabnik, ne? Sicer pa je bolna politicna agenda Grete nevaren plaz.Vsesplosno histeriziranje. Vsi pustimo sluzbe/sole,pa hajd z jadrnico na pot okrog sveta. Tako ga bomo resili. Pred norimi posamezniki.Povejmo, da je Greta zlorabljena mladoletna oseba s posebnimi potrebami. Te, ki jo zlorabljajo, bi bilo za zapret.Ce kit vodnik ponori,nasede na obali cela jata kitov. In naredi samomor. Pri nas zacnimo z deponijami.Kemisom in podobnimi. Prizemljimo politiko. Pamet vroke.
Korazijan sporočil: 233
[#2788655] 13.08.19 09:31 · odgovor na: MarijanMacek (#2788553)
Odgovori   +    0
Glavni problem je hitra rast letalstva. V 10 letih se je število potnikov podvojilo, za naslednjih 20 let je prognoza rasti 3,5 do 4,5-odstotkov na leto v povprečju, kar pomeni, da se bo hitro spet podvojilo. Če nekaj hitro raste, zakaj potrebuje sistemske spodude in izjeme? Komu koristijo?
FIN-454644 sporočil: 7.695
[#2788663] 13.08.19 09:59 · odgovor na: Korazijan (#2788655)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: FIN-454644 13.08.2019 10:10
Uporabnikom. Potnikom. Ladijski promet/kontejnerski se bolj onesnazuje, pa ukinimo se tovor. Ladje. Pa naj serpa Greta tovori tovor. Mentaliteta avtistov, ki se fokusira na drevo in ne vidi gozda. Celostno je treba gledati.
MarijanMacek sporočil: 2.252
[#2788674] 13.08.19 10:19 · odgovor na: FIN-454644 (#2788663)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: MarijanMacek 13.08.2019 10:27
[FIN-454644]
Uporabnikom. Potnikom. Ladijski promet/kontejnerski se bolj onesnazuje, pa ukinimo se tovor. Ladje. Mentaliteta avtistov, ki se fokusira na drevo in ne vidi gozda. Celostno je treba gledati.
Uporabnikom in potnikom do neke mere res koristi, kakor je nekoč avtomibil bil nadvse koristna stvar, dandanes pa se ga v mnogih velikih mestih, metripolitanskih področjih branijo. Ni več koristen, temveč moteč. In letalski promet je bil koristen, dokler ni začel preračšati neke meje sprejemljiosti. Danes je pa v Evropi velik problem prezasedenost neba. Ko se pa enkrat ceste zabašejo, ko ni več prostora na nebu je pač potrebno ukrepati in najti nekaj boljšega. In hitre železnice so nadvse primeren substitut za letalski promet do nekje 500-750 km. Z letalo se res frči 800 km/h, z vlakom pa 200-350 km/h, toda večino časa potniki izgubena letališčih in oti na njih, medtem ko hitri vlak pripelje iz centra v center, kjer se pač dela biznis, razen če smatraš, da je najvčji biznis nekje v rovtah, kjer naš petrček nekaj štanca in je sila pomemben ud naše ekonomije....

Da bi pa ladijski promet bolj onesnaževal? Daj malo premisli koliko kontejnerjev pelje ladja in koliko letalo. In pomisli koliko kontejnerjev prevaža ladja, Emma Maersk, poglej en.wikipedia.org/wik..._transport sledi neizprosno dejstvo, da ladja za prevoz TEU (povprečna masa 14.000 kg, potnik s prtljago 100 kg) porabi 151x manj energije an 100 km. In ti o velikem onesnaževanju. Res je precej onesnaževana z nečistim gorivom, toda 151 kratna boljša učinkovitos za enak prevoz pove vse.

Sicer, si se že pomiril da taxa v angleščini ni nujno samo davek, kakor omrežnine in podobno niso davki, ampak služijo financiranju prenosnega omrežja. kdo ti pa brani plačevati električni račun, odklopi se iz omrežja n si sveti ponoči s sončno energijo?
FIN-454644 sporočil: 7.695
[#2788759] 13.08.19 16:23 · odgovor na: MarijanMacek (#2788674)
Odgovori   +    3
Prepiras se o zeleznicah. Ponudite jih, preden sesujete letalski prevoz z idiotizmi. Govorimo lahko o davkih in skritih davkih. O lesenem zelezu, na kar se ti vrhunsko spoznas. Vse, kar dobro funkcionira, uniciti s taksnimi in drugacnimi drzavnimi posegi. Z davki, dajatvami, kaznimi, omejitvami, ukinitvami klubov zvestobe in jih zamenjati s kazensko politiko. Ustanoviti politicni organ, ki bo reguliral, kdo sme na avion in kdo ne. Ker je morda ze preveckrat letel z avionom in pokuril svojo kvoto. Eni pac karnaprej letajo okrog z gorjaco in sprasujejo, kje je kaj za razbit, razfukat,zajebat. Pri tem pa se lepe in pravicniske delajo. Za kozlat.
vrac sporočil: 9.505
[#2788870] 14.08.19 11:48 · odgovor na: MarijanMacek (#2788553)
Odgovori   +    0
Pismo, se vsi vozite ekonomično, moja poraba na 100 prevoženh kilometrov je norih dobrih 11 litrov dizla. Res mi na dolge fure poraba pade tudi na 7 do 7,5 litre, v mestu mi pa poskoči do stropa. (Moram zamenjat avto, LOL).
MarijanMacek sporočil: 2.252
[#2788882] 14.08.19 13:13 · odgovor na: vrac (#2788870)
Odgovori   +    1
[vrac]
Pismo, se vsi vozite ekonomično, moja poraba na 100 prevoženh kilometrov je norih dobrih 11 litrov dizla. Res mi na dolge fure poraba pade tudi na 7 do 7,5 litre, v mestu mi pa poskoči do stropa. (Moram zamenjat avto, LOL).
Da te še malce podražim, začel sem nov 10.000 km cikel in prvih 300 km je povprečna poraba samo 5,4 l/100km. Od tega sem se 30 km prepeljal na 3 cilindre do servisa...., v garanciji pač ne smeš sam zamenjati počene svečke! In kar sem ja sumil (napaka na vžigu/svečki) je serviser ugotavljal z računalnikom, sam sem pa moral do doma z javnim prevozom in naslednji dan ponovil vajo v drugo smer. Pred 40 leti bi mi taka operacija vzela 10 minut.....
MarijanMacek sporočil: 2.252
[#2788886] 14.08.19 13:23 · odgovor na: FIN-454644 (#2788759)
Odgovori   +    1
[FIN-454644]
Prepiras se o zeleznicah. Ponudite jih, preden sesujete letalski prevoz z idiotizmi. Govorimo lahko o davkih in skritih davkih. O lesenem zelezu, na kar se ti vrhunsko spoznas. Vse, kar dobro funkcionira, uniciti s taksnimi in drugacnimi drzavnimi posegi. Z davki, dajatvami, kaznimi, omejitvami, ukinitvami klubov zvestobe in jih zamenjati s kazensko politiko. Ustanoviti politicni organ, ki bo reguliral, kdo sme na avion in kdo ne. Ker je morda ze preveckrat letel z avionom in pokuril svojo kvoto. Eni pac karnaprej letajo okrog z gorjaco in sprasujejo, kje je kaj za razbit, razfukat,zajebat. Pri tem pa se lepe in pravicniske delajo. Za kozlat.
Jaz se nisem nikjer prepiral o železnici, lepo sem podal link ki kaže, da je letalo zelo učinkovito prevozno sredstvo, ki mu lahko konkurira le dobro zaseden Ic vlak, kar koli že to pomeni v ameriški latovščini. Dejstvo pa je, da letališka taksa, (bolj prispevek) ni davek. Davek se plačuje državi (občini etc..) let. taksa je pa izviren prihodek letališča. brez nje lahko kar zapremo letališča, problem samo ostaja kako priti na/iz letala.... Verjetno boš ba v svojem boju proti taksam/davkom izumil neko izvirno rešitev.
Sicer bi se pa moral zavedati, da je zračni prostor omejen, in to je problem letalskega prometa v gosto naseljenih področjih, podobno kot avto postane moteč, ko jih je preveč in izgubi svoje prednosti.
Druga stvar je pa, zakaj se letalske družbe obravnava priviligirano pri obdavčitvi goriva, zlasti pri nekih okoljskih dajatvah. Letala namreč obilno proizvajajo CO2, in od vseh motorjev imajo največji delež NOx, ki jih spuščajo v najbolj občutljiv del atmosfere. v tropopavzo (9-17 km visoko). Ampak o tem ne razmišljaš, vidiš samo takse.... Zares za kozlat!
FIN-454644 sporočil: 7.695
[#2788889] 14.08.19 13:46 · odgovor na: MarijanMacek (#2788886)
Odgovori   +    1
Taxe taksne in drugacne bi nabijali taki kot si ti. Eden jih pac mora. Da bi sesuli nekaj, kar je demokraticno dostopno vsem po ugodnih cenah. Demokrati in pravicniki pa taki.
dz1975 sporočil: 1.489
[#2788970] 15.08.19 02:06
Odgovori   +    0
Idealna zelena prihodnost: družine z enom otrokom živijo v hermetsko zatesnjenem stanovanju brez sistema hlajenja in gretja, v službo ali peš se hodi s kolesom, v službi in šoli strežejo zelenjevne čorbe, vsak drugi dan ni elektrike in/ali tople vode (ni vetra ali sonca ze eko vire), čez vikend se gre z mestnim avtobusom v park na piknik, na vsaki dve leti pa si družina privošči počitnice, kamor se odpravi z vlakom.
Skratka, ideal je Sovjetska zveza leta1954.
FIN-454644 sporočil: 7.695
[#2788974] 15.08.19 06:56 · odgovor na: dz1975 (#2788970)
Odgovori   +    0
Diktaatura dobronamernih ekoteroristov brez pameti in brez srca.Brez idej z vso brutalnostjo in strasnim poslanstvom. Uniciti. Uniciti. Da bomo preyiveli, je treba vse uniciti.

Strani: 1