Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[0430ABAKU]
Kakšne neumnosti!
Nekoč, ko sem letel v Rim, je letalski prevoznik oglaševal, da tisto letalo porabi le 3 litre/100km/potnika
če bi se na stvari spoznal ne bi pisal otročarij. Poles si stran, en.wikipedia.org/wik...n_aircraft in boš videl, da nekatera letala porabijo tudi samo 2,5 l/sedež/100 km. In sedežei so pogosto 100% zasedeni. V nasprotju s pričakovanji, je letalski promet energijsko zelo učinkovit, še zlasti če upoštevamo še hitrost. Letalski prevoz je edini trenutno, ki dejansko ljubi visoke hitrosti, vsem ostalim poraba narašča nekako s kvadratom hitrosti. Letalo pa ne more ekonomično letete pod dolčeno (reaktivci okoli 800-900 km/h) hitrostjo, odvisno od mase letala, razpona kril in površine kril. Na splošno pa velja generalizacija, veljavna od žuželke do A 380, večje kot je letalo ali ptič hitreje leti. meja generalizacije so le pojavi blizu zvočnega zidu.
Ko se vozim z avtom, redko dosegam tako očinkovitost (večinoma se vozim sam ali v dvoje, povprečje moje porabe pa je 9l/100km).
Mater koliko pa ti porabiš, moja poraba je med 5,8 in 6,5 l/100 km merjeno na razdalji 10.000 km. Višja številka velja za obdobje večje rabe po mestu, nižja za manšo porabo po mestu. Izven mesta in praznem (1-2 osebi) pa porabim merjeno na 850 km dolgi relaciji okoli 5,5 l/100km z bencinarjem in realni potovalni hitrosti vključno postanke 85 km/h.
Ko sem se peljal iz Bohinja na soško stran z avtovlakom, je bilo še slabše. Moj avto je bil edini na vlaku. Poraba zagotovo ni bila pod 100 listrov/100 kilometrov/potnika.
Poraba je inverzna funkcija zasedenosti. Sicer si pa poglej energijsko učinkovitos različnih načinov (potniške milje na GGE) transporta, afdc.energy.gov/data/10311 Pri najboljši volji pa ne vem kaj je GGE, razen da je v zvezi s porabo energije.... Opazil boš, da so Ic vlaki le za spoznanje bolj učinkoviti kot letalo.

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen