Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…

Strani: 1

Polo83 sporočil: 1.174
[#2700641] 06.03.18 11:47
Odgovori   +    11
ima še kako prav..,razen mogoče skandinavije(ti niso mobilni in nimajo niti avtocest) evropa še zdaleč ni pripravljena na elektro vozila oz. alternativo,npr. omrežja v sloveniji ne zdržijo niti ogrevanj z toplotnimi črpalkami...predvidevam da bodo nemci in francozi investirali v čistejše motorje z notranjim izgorevanjem in postopoma razvijali alternativo... proizvajalci ki pa se želijo iti renesanso čez noč (toyota,fiat..) pa si bodo vsaj v eu zabili žebelj v krsto (že tako je njihov tržni delež tega segmenta zanemarljiv), število njihovih kupcev bo majhno, bolj fensi elektro šminka..
FIN223552 sporočil: 1.136
[#2700667] 06.03.18 13:29
Odgovori   +    10
Je rekel, da bo 30 milijard vrgel še v nadaljnje šminkanje rezultatov testiranj, tako da pri dizelskih motorjih prav gotovo ne bo več duha ne sluha o NO!
wesko sporočil: 143
[#2700703] 06.03.18 16:16
Odgovori   +    5
Zadnji stavek s podatki, koliko NOx izpuščajo dieselski motorji:
"Z uvedbo Euro 6 okoljskih predpisov (jeseni 2015) sodobni dizelski motorji izpuščajo največ 80 mikrogramov NOx na kilometer, kar je precej manj NOx kot Euro 5 motorji - meja pri 180 mikrogramih NOx na kilometer)."

nikakor ne gre skupaj z današnjim člankom iz Der Spiegla (www.spiegel.de/auto/...6019.html) ki med drugim navaja:

"Für die schlechte Luft sorgen vor allem Diesel mit Euro-5-Motoren, sie stoßen von allen

drei Klassen im realen Verkehr die meisten Stickoxide aus:

906 Milligramm NOx pro Kilometer stößt ein Euro-5-Diesel im Schnitt aus, der Grenzwert für die Euro-5-Norm liegt eigentlich bei 180 Milligramm.
Mit 507 Milligramm übertreffen auch moderne Euro-6-Diesel ihren Grenzwert von 80 Milligramm pro Kilometer deutlich, und zwar um 534 Prozent.
Dieselautos mit der Euro-4-Norm stoßen 674 Milligramm statt der eigentlich vorgesehenen 250 Milligramm pro Kilometer aus...."

Dejanske vrednosti in mejne (= očitno nekakšne priporočene vrednosti, ki jih nihče ne spoštuje) sta dve različni zadevi.
wesko sporočil: 143
[#2700704] 06.03.18 16:20
Odgovori   +    0
0513ANITO sporočil: 10.796
[#2700726] 06.03.18 18:05 · odgovor na: wesko (#2700703)
Odgovori   +    0
[wesko]
Zadnji stavek s podatki, koliko NOx izpuščajo dieselski motorji:
"Z uvedbo Euro 6 okoljskih predpisov (jeseni 2015) sodobni dizelski motorji izpuščajo največ 80 mikrogramov NOx na kilometer, kar je precej manj NOx kot Euro 5 motorji - meja pri 180 mikrogramih NOx na kilometer)."

nikakor ne gre skupaj z današnjim člankom iz Der Spiegla (www.spiegel.de/auto/...6019.html) ki med drugim navaja:

"Für die schlechte Luft sorgen vor allem Diesel mit Euro-5-Motoren, sie stoßen von allen

drei Klassen im realen Verkehr die meisten Stickoxide aus:

906 Milligramm NOx pro Kilometer stößt ein Euro-5-Diesel im Schnitt aus, der Grenzwert für die Euro-5-Norm liegt eigentlich bei 180 Milligramm.
Mit 507 Milligramm übertreffen auch moderne Euro-6-Diesel ihren Grenzwert von 80 Milligramm pro Kilometer deutlich, und zwar um 534 Prozent.
Dieselautos mit der Euro-4-Norm stoßen 674 Milligramm statt der eigentlich vorgesehenen 250 Milligramm pro Kilometer aus...."

Dejanske vrednosti in mejne (= očitno nekakšne priporočene vrednosti, ki jih nihče ne spoštuje) sta dve različni zadevi.
Zanimivo. Torej je EURO 4 diesel "čistejši pri NOx" od EURO 5...in skoraj tako čist kot EURO 6.

PS NIsem šel preverjat zgornje navedbe.
milos9 sporočil: 1.044
[#2700777] 06.03.18 23:11 · odgovor na: wesko (#2700703)
Odgovori   +    1
Na preizkusih se vrednosti toplogrednih plinov vselej izkažejo za višje kot v laboratorijskih testih, ti velja za dizle in tudi bencinarje, zanimivo pa je da so odstopanja pri dizelskih NOx še večja kot pri CO2, in to je zaskrbljujoče.

Diskrepance naj bi vsaj delno odpravil test WLTP po 1.9. letos.
wesko sporočil: 143
[#2700802] 07.03.18 08:49 · odgovor na: 0513ANITO (#2700726)
Odgovori   +    2
[0513ANITO]
> [wesko]
> Zadnji stavek s podatki, koliko NOx izpuščajo dieselski motorji:
> "Z uvedbo Euro 6 okoljskih predpisov (jeseni 2015) sodobni dizelski motorji izpuščajo največ 80 mikrogramov NOx na kilometer, kar je precej manj NOx kot Euro 5 motorji - meja pri 180 mikrogramih NOx na kilometer)."
>
> nikakor ne gre skupaj z današnjim člankom iz Der Spiegla (www.spiegel.de/auto/...6019.html) ki med drugim navaja:
>
> "Für die schlechte Luft sorgen vor allem Diesel mit Euro-5-Motoren, sie stoßen von allen
>
> drei Klassen im realen Verkehr die meisten Stickoxide aus:
>
> 906 Milligramm NOx pro Kilometer stößt ein Euro-5-Diesel im Schnitt aus, der Grenzwert für die Euro-5-Norm liegt eigentlich bei 180 Milligramm.
> Mit 507 Milligramm übertreffen auch moderne Euro-6-Diesel ihren Grenzwert von 80 Milligramm pro Kilometer deutlich, und zwar um 534 Prozent.
> Dieselautos mit der Euro-4-Norm stoßen 674 Milligramm statt der eigentlich vorgesehenen 250 Milligramm pro Kilometer aus...."
>
> Dejanske vrednosti in mejne (= očitno nekakšne priporočene vrednosti, ki jih nihče ne spoštuje) sta dve različni zadevi.

Zanimivo. Torej je EURO 4 diesel "čistejši pri NOx" od EURO 5...in skoraj tako čist kot EURO 6.

PS NIsem šel preverjat zgornje navedbe.
Tako je... ker pri Euro4 gorivo izgoreva pri nižjih temperaturah...posledično so pri Euro5 zaradi tega povečali izkoristek motorja, a na račun ekologije...Euro6 je pa že toliko naprednejši, da so ta učinek minimizirali.
anon-53143 sporočil: 156
[#2701029] 08.03.18 06:56 · odgovor na: Polo83 (#2700641)
Odgovori   +    5
Skandinavci niso mobilni???
samos1111 sporočil: 182
[#2701396] 09.03.18 14:39 · odgovor na: wesko (#2700703)
Odgovori   +    1
[wesko]
Zadnji stavek s podatki, koliko NOx izpuščajo dieselski motorji:
"Z uvedbo Euro 6 okoljskih predpisov (jeseni 2015) sodobni dizelski motorji izpuščajo največ 80 mikrogramov NOx na kilometer, kar je precej manj NOx kot Euro 5 motorji - meja pri 180 mikrogramih NOx na kilometer)."

nikakor ne gre skupaj z današnjim člankom iz Der Spiegla (www.spiegel.de/auto/...6019.html) ki med drugim navaja:

"Für die schlechte Luft sorgen vor allem Diesel mit Euro-5-Motoren, sie stoßen von allen

drei Klassen im realen Verkehr die meisten Stickoxide aus:

906 Milligramm NOx pro Kilometer stößt ein Euro-5-Diesel im Schnitt aus, der Grenzwert für die Euro-5-Norm liegt eigentlich bei 180 Milligramm.
Mit 507 Milligramm übertreffen auch moderne Euro-6-Diesel ihren Grenzwert von 80 Milligramm pro Kilometer deutlich, und zwar um 534 Prozent.
Dieselautos mit der Euro-4-Norm stoßen 674 Milligramm statt der eigentlich vorgesehenen 250 Milligramm pro Kilometer aus...."

Dejanske vrednosti in mejne (= očitno nekakšne priporočene vrednosti, ki jih nihče ne spoštuje) sta dve različni zadevi.

Dizel bi se lahko vrnil, ampak pogoj za to je zaupanje da ne bodo novih wagnov že čez par let dali na črno listo. Za še nedavno prodajane EURO 6 je dobro znano da jih večina krši limite za nekajkrat in da bi morala dejansko večina bit na črni listi že zdaj, če je res cilj očistit zrak v mestnih središčih, ampak jim je nemško sodišče zaradi "načela sorazmernosti" pogledalo skozi prste. Z aktualnim 6c naj bi se zapovedanim mejnim vrednostim vsaj približali. Za september 2019 je napovedan 6d, ko naj bi se jih novi avti "pa res skoraj držali". Mogoče sledi še kakšna črka abecede do takrat, ko bodo to kontrolirali tudi na tehničnih pregledih, odsotnost nadzora je namreč hud sistemski fail (ni naključje in bi bilo prav da bi za to nekdo odgovarjal). Do takrat bodo prepovedi visele v zraku in vzbujale nezaupanje. Predvsem pa bi od šefa VW pričakovali da končno obljubi resno popravilo EURO 5 in 6 avtov ki so jih izgoljufali.
Hec je da par neodvisnih firm že čaka z aftermarket katalizatorji za NOx, za katere so ugotovili da delujejo bolje od serijskih, edino ca 3k€ po wagnu za vgradnjo noče zaenkrat nihče častit.
anon-207617 sporočil: 6.899
[#2701405] 09.03.18 15:16 · odgovor na: samos1111 (#2701396)
Odgovori   +    4
[samos1111]
Hec je da par neodvisnih firm že čaka z aftermarket katalizatorji za NOx, za katere so ugotovili da delujejo bolje od serijskih, edino ca 3k€ po wagnu za vgradnjo noče zaenkrat nihče častit.
Vidim da si avto-clovek :-)

Ce bi se silnice planetov malo obrnile (avtomakerji so pac nemske in zapovrh se francoske drzavne firme, prepredene z naciinteresom), in bi denimo padla ordnunga, da ti avti na tehnicnem no-pasaran, in da naj se lastnik zdaj sam s seboj zmeni, ali bo uporabljal katalizator za nekaj tisocakov, ali se bo vozil Vaskrsic - Stroyan style brez tehnicnega in brez zavarovanja... in bi denimo bilo lastnikom namignjeno, da bodo v primeru tozbe proizvajalca le-to dobili in jim bo ta moral povrniti strosek zaresnega katalizatorja...

...

Ali v takem scenariju smem pricakovati, da pa so tudi najvecje avto firme sposobne proizvesti tak aftermarket katalizator in ga zaradi ekonomije obsega bistveno cenej same na auspuh nasraufati?

Ali se tukaj skriva ena strupena tabletka v slogu, da bi avto z realno porabo 6 litrov s takim katalizatorjem dajal samo se kakih 100 kw moci, kar bi mu dokoncno zbilo zazeljenost?

Ker norcem ki kupujejo nove middle market avte za 20K so gotovo trije jurji na voljo, ali pa vsaj dva, pa bodo pac 22K placevali. To ne bi smel biti problem, ce sploh komu resnicno gre za zdravje ljudstva.

Mimigrede, moja 13 letna bencinska mrcina zre olje (ze od rojstva) in temu primerno unicuje svoj izpuh in katalizator - cevi se menja, katalizator pa je "predrag" kot se temu rece, in je pac tak kot je. Najbrz sem ista svinja kot dizelas, ceprav smrdi bistveno manj? Al je bencin cist drugace sestavljen?
ogo sporočil: 3.087
[#2701425] 09.03.18 19:13 · odgovor na: anon-207617 (#2701405)
Odgovori   +    2
Če bi tehnični pregledi delovali, kot bi morali, potem bi z nedelujočim katalizatorjem, pač tam padel.
Enako kot bi padel z odšraufanim DPF filtrom in podobnimi mahinacijami pri dizlih.

Morda je pa treba uvest tudi testiranja emisij na cestah, kot se lahko že počne za tovornjake, tudi za navadne avtomobile. Pa bi se spucalo marsikaj.
bc123a sporočil: 48.253
[#2701430] 09.03.18 19:30 · odgovor na: anon-207617 (#2701405)
Odgovori   +    2
[NemirniTujec]
Mimigrede, moja 13 letna bencinska mrcina zre olje (ze od rojstva) in temu primerno unicuje svoj izpuh in katalizator - cevi se menja, katalizator pa je "predrag" kot se temu rece, in je pac tak kot je. Najbrz sem ista svinja kot dizelas, ceprav smrdi bistveno manj? Al je bencin cist drugace sestavljen?
Svinjas. Ampak kako prides cez tehnicnega, zaboga?
anon-207617 sporočil: 6.899
[#2701432] 09.03.18 19:57 · odgovor na: bc123a (#2701430)
Odgovori   +    1
[bc123a]
> [NemirniTujec]
> Mimigrede, moja 13 letna bencinska mrcina zre olje (ze od rojstva) in temu primerno unicuje svoj izpuh in katalizator - cevi se menja, katalizator pa je "predrag" kot se temu rece, in je pac tak kot je. Najbrz sem ista svinja kot dizelas, ceprav smrdi bistveno manj? Al je bencin cist drugace sestavljen?

Svinjas. Ampak kako prides cez tehnicnega, zaboga?
UK tehnicni so dost bolj na podvozje mahnjeni - da mas vse bicikle lepo pripete in da vsi lezaji lepo laufajo in bremze delajo - da te ne bo odneslo s ceste ali v kak avto. Izpuhe merijo in jih opravi. Ne vem pa ce oni to tudi na 3000 obratov dajo in pol sesajo auspuh in kaki so njihovi parametri.

Kako pa folk ki dpf filtre ven jemlje pride cez tehnicnega?
anon-207617 sporočil: 6.899
[#2701433] 09.03.18 20:04 · odgovor na: ogo (#2701425)
Odgovori   +    0
[ogo]
Če bi tehnični pregledi delovali, kot bi morali, potem bi z nedelujočim katalizatorjem, pač tam padel.
Enako kot bi padel z odšraufanim DPF filtrom in podobnimi mahinacijami pri dizlih.

Morda je pa treba uvest tudi testiranja emisij na cestah, kot se lahko že počne za tovornjake, tudi za navadne avtomobile. Pa bi se spucalo marsikaj.
A je mozno da catalizator se vedno dovolj pobere da lride skozi - mislim v slogu da pac ne dela 100 ali 0%, pac pa denimo 40% in je to za tehnicnega dovolj?

Motor je 2.5 in spije (skuri v motorju, olje ne odteka) cca pol litra olja na 1000 km, morda se malo vec. A je mozno da katalizatorju to ni panike, ceprav je ze 10 let tako? Ker izpuh pac je znatno bolj masten, kot pri avtih ki se zadovoljijo s pitjem zgolj goriva :-)
bc123a sporočil: 48.253
[#2701439] 09.03.18 20:25 · odgovor na: anon-207617 (#2701433)
Odgovori   +    1
[NemirniTujec]
> [ogo]
> Če bi tehnični pregledi delovali, kot bi morali, potem bi z nedelujočim katalizatorjem, pač tam padel.
> Enako kot bi padel z odšraufanim DPF filtrom in podobnimi mahinacijami pri dizlih.
>
> Morda je pa treba uvest tudi testiranja emisij na cestah, kot se lahko že počne za tovornjake, tudi za navadne avtomobile. Pa bi se spucalo marsikaj.

A je mozno da catalizator se vedno dovolj pobere da lride skozi - mislim v slogu da pac ne dela 100 ali 0%, pac pa denimo 40% in je to za tehnicnega dovolj?

Motor je 2.5 in spije (skuri v motorju, olje ne odteka) cca pol litra olja na 1000 km, morda se malo vec. A je mozno da katalizatorju to ni panike, ceprav je ze 10 let tako? Ker izpuh pac je znatno bolj masten, kot pri avtih ki se zadovoljijo s pitjem zgolj goriva :-)
Ah, ti. Poraba do 1 litra na 1000 km je normalna!
anon-207617 sporočil: 6.899
[#2701447] 09.03.18 22:37 · odgovor na: bc123a (#2701439)
Odgovori   +    3
[bc123a]

Ah, ti. Poraba do 1 litra na 1000 km je normalna!
Bog se te usmili... vem da proizvajalci to fopajo ko zafukajo dizajn motorja, ampak ce ima avto tesnila in batne obrocke in glavo motorja kot je treba, na servisni interval 10K km nima kaj zgubit vec kot kak liter. Sem menjal kakih 5 avtov in je ta prvi, ki olje res zre ko juncker vodko. Liter na 1000km je posastno.

Sem pa uspel nekoc iz zajebancije s kolegom kupiti enga kadetta za 400 eur, ki je pojedel 4 litersko kantico olja na en tank bencina :-))) enkrat je en zacasni voznik pozabil dolit in je zaribal for ever :-)
bc123a sporočil: 48.253
[#2701448] 09.03.18 22:52 · odgovor na: anon-207617 (#2701447)
Odgovori   +    0
[NemirniTujec]
> [bc123a]
>
> Ah, ti. Poraba do 1 litra na 1000 km je normalna!

Bog se te usmili... vem da proizvajalci to fopajo ko zafukajo dizajn motorja, ampak ce ima avto tesnila in batne obrocke in glavo motorja kot je treba, na servisni interval 10K km nima kaj zgubit vec kot kak liter. Sem menjal kakih 5 avtov in je ta prvi, ki olje res zre ko juncker vodko. Liter na 1000km je posastno.
Tako mi je rekel en od mehanikov za tocno doloceno znamko avta. Sicer pa:

www.cars.com/article...682864535/

quart = 0.94 litra, milija = 1,6 kilometra

Ok, pri novem avtu do 1 litra na 3000 kilometrov, potem pa raste.
mkv6 sporočil: 161
[#2701735] 12.03.18 08:57 · odgovor na: anon-207617 (#2701447)
Odgovori   +    2
Zdravo,
če imate preveliko porabo olja, avto pa sicer deluje normalno, je možno, da je motor OK. lahko da uporabljate neustrezno olje.
Prvi korak je test z gostejšim oljem. Če imaš 5w40, uporabi 10W40. Če uporabljaš 10W40, ga nadomesti z 15W40. potem so še drugi triki; polsintetični, fullsintetični... pa tudi dva primerka olja z isto viskoznostjo od različnih proizvajalcev se močno razlikujeta pri porabi. Poceni olja kar izhlapijo iz motorja, pa ni kriv motor.
anon-207617 sporočil: 6.899
[#2701972] 13.03.18 10:50 · odgovor na: mkv6 (#2701735)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: anon-207617 13.03.2018 11:05
[mkv6]
Zdravo,
če imate preveliko porabo olja, avto pa sicer deluje normalno, je možno, da je motor OK. lahko da uporabljate neustrezno olje.
Prvi korak je test z gostejšim oljem. Če imaš 5w40, uporabi 10W40. Če uporabljaš 10W40, ga nadomesti z 15W40. potem so še drugi triki; polsintetični, fullsintetični... pa tudi dva primerka olja z isto viskoznostjo od različnih proizvajalcev se močno razlikujeta pri porabi. Poceni olja kar izhlapijo iz motorja, pa ni kriv motor.
Pozdravljen, hvala za odgovor. Na forumu se vsi tikamo :-)

Seveda sem prec sel iz tovarniskih 5w30 na 10w40, ne vem ce bi sel na 15w40... se utegne poznati pri drugih receh v motorju..? sicer je tole dokaj splosno na voljo na otoku (sem v angliji):

www.broughtonlubrica...akealw_wcb

Mislis da zaradi precej nizje viskoznosti ni panike ce bi 15w40 tankal - denimo zdaj ko so temperature okrog nicle?

Stvar so videli vajeni in preizkuseni mehaniki, in pravijo naj se pac navadim in ne sekiram. Gre za Subaru Outback 2.5 brez turba, letnik 2005: en.wikipedia.org/wik...n)#Outback

stiricilindricni flat engine - vodoravne postavitve batov nasprotno dva proti dvema (180 stopinj) zelo zmanjsa vibracije in malo zniza tezisce motorja, je pa ulezavanje olja ko motor ne deluje neoptimalno, zato so to na subarujih pogoste napake - v ameriki je subaru celo izgubil class action lawsuit zaradi tega.

Stvar sicer ne povzroca vecjih tezav kot svinjanje in pocasno unicevanje izpusnega sistema - ce pa nekoc v doglednem casu dokoncno spusti head gasket (kako se temu slovensko rece?), pa so stroski sraufanja kar debeli.

Google prica, da je to vecen problem :-)

www.google.co.uk/sea...8AfCn5fIDQ

Aja, pa rizotka ima spodobnih 200.000 km in jih z menoj letno opravi 30.000. In pravkar sem ugotovil, da ima samo front to rear axle differential lock, side to side pa nic ne dela. Leve gume v jarku, desne na cesti, in stojis ko bumbar... mors premzo in gas hkrati tisat, da se moc prenese na desna kolesa, pa take neumnosti, pa itak nic ne pomaga... sicer obstajajo variante z zaporo zanje osi, ampak moj zal ni tak. Jajca konsumerska, naslednji avto je Land Cruiser ali pa Defender.

Rad bi avto ki ima fizicni hebl za "spero" (spera je stajerski izraz za difflock) - ne me met za idiota, ne bom po pomoti z zaklenjenimi diferenciali po asfaltu manevriral. Ta jajca s senzorji vrtenja ki bremzajo vsako kolo posebej potem cvilijo po parkiriscih, v jarkih pa CPU razmislja o Habermasovi interpretaciji Hegla, namesto da bi vse osi zaklenil.

Skratka, ko vidim naslednji clanek o smart adaptivecontrol 12 inch touchscreen hybrid, me bo razneslo. There, I said it.
mkv6 sporočil: 161
[#2702672] 15.03.18 17:11 · odgovor na: anon-207617 (#2701972)
Odgovori   +    1
Zdravo,
15W40 namesto 5W30? Hja, nisem strokovnjak, vozim pa malo starejše avtomobile in jih servisiram pri mehanikih z veliko kilometrine.
Mojstri stare šole povejo; 5w30(40) je voda, prednost je samo to, da se takoj razmaže in lahko takoj, še hladen avto goniš v visoke vrtljaje - to delajo idioti. Taka olja se prodajajo kot "športna".
Olje 10 ali 15W40 je bolj gosto, ampak ko se segreje itak postane bolj viskozno in se toplo obnaša kot 5W40.
Še en podatek, športni motocikli, ki se res vrtijo na 15-20.000 vrtljajih, uporabljajo zelo gosta olja. Tečejo kot med! Ne poznam viskoznosti, ampak zagotovo so nad 15W40. Bolj tekoče olje jim prehitro izhlapi.
Bolj sklepam, kot bi bil prepričan; tudi 15W40 bi tvojemu avtu ustrezal. Če ga imaš v garaži, če imaš možnost ga startati in počasi segreti na mestu in z vožnjo pod nizkimi obrati, se nimaš kaj bati.
Lahko tudi v 10W40 začneš dolivati 15W40, da imaš postopen prehod.
PS, si kdaj na TV ali netu gledal teste, koliko časa se avto vozi brez olja v motorju? Ne more ti kar zaribati, če imaš gosto olje.
Subaru je res posebnost, lahko vprašaš svojega mehanika za nasvet.
Ps; občudujem tvoje komentarje s področja nepremičnin, zato sem se še malo bolj potrudil.
anon-207617 sporočil: 6.899
[#2702696] 15.03.18 19:26 · odgovor na: mkv6 (#2702672)
Odgovori   +    3
[mkv6]
Zdravo,
15W40 namesto 5W30? Hja, nisem strokovnjak, vozim pa malo starejše avtomobile in jih servisiram pri mehanikih z veliko kilometrine.
Mojstri stare šole povejo; 5w30(40) je voda, prednost je samo to, da se takoj razmaže in lahko takoj, še hladen avto goniš v visoke vrtljaje - to delajo idioti. Taka olja se prodajajo kot "športna".
Olje 10 ali 15W40 je bolj gosto, ampak ko se segreje itak postane bolj viskozno in se toplo obnaša kot 5W40.
Še en podatek, športni motocikli, ki se res vrtijo na 15-20.000 vrtljajih, uporabljajo zelo gosta olja. Tečejo kot med! Ne poznam viskoznosti, ampak zagotovo so nad 15W40. Bolj tekoče olje jim prehitro izhlapi.
Bolj sklepam, kot bi bil prepričan; tudi 15W40 bi tvojemu avtu ustrezal. Če ga imaš v garaži, če imaš možnost ga startati in počasi segreti na mestu in z vožnjo pod nizkimi obrati, se nimaš kaj bati.
Lahko tudi v 10W40 začneš dolivati 15W40, da imaš postopen prehod.
PS, si kdaj na TV ali netu gledal teste, koliko časa se avto vozi brez olja v motorju? Ne more ti kar zaribati, če imaš gosto olje.
Subaru je res posebnost, lahko vprašaš svojega mehanika za nasvet.
Ps; občudujem tvoje komentarje s področja nepremičnin, zato sem se še malo bolj potrudil.
Hvala :-)

Mimogrede, jaz res nic ne vem o nepremicninah... sam ko ma folk kolektiven napad blaznosti, pa pac to opazim. To kar se slovenci gremo z nasim ciglovjem je beyond vsake nepremicninske pameti... tukaj gre za nekaksne skupinske kulturne travme.

S strani ene dvakrat pecene in trikrat zgane nepremicninarke sem zvedel, da v Sloveniji tudi ce hoces graditi racionalno - torej majhna hisa za povprecen par z enim otrokom - jok brate, odpade! Ne dobis takega gradbenega nacrta in dovoljenja. Ali bo troetazni in 10m×12m obsezen gravz, ali pa stanovanje v bloku. Slovenci baje moramo pazit na kvaliteto bivanja!? Kdor si tega ne more privosciti, pa spada v blokovsko naselje in naj ga kurc gleda, medtem ko bc123a prazi cebulo, medtem ko okoliski proletarci zaparkiramo njegov parking, cefurji pa svinjajo in razgrajajo po pajzlih pod blokom.

Kaj imajo serifi od ljubljanskega do sentflorjanskega od tega, da mladi namesto sebi primernih his adaptirajo razna podstresja in se bolj absurdne "prizidke" svojih starsev, pa ne vem. Morda gre za sprego z zaspekuliranimi gradbinci in bankami ki so kreditirale blokovska stanovanja kk naj bi se prodala cez 2000 eur/m2.

Morda se bo ta drek do zadnjega tisalo po grlu mlajsi generaciji, in sele ko bo vecji del prodan, se bo sprostilo gradnjo in se to generacijo nategnilo se enkrat.
bc123a sporočil: 48.253
[#2702715] 15.03.18 20:35 · odgovor na: mkv6 (#2702672)
Odgovori   +    0
[mkv6]
Zdravo,
15W40 namesto 5W30? Hja, nisem strokovnjak, vozim pa malo starejše avtomobile in jih servisiram pri mehanikih z veliko kilometrine.
Mojstri stare šole povejo; 5w30(40) je voda, prednost je samo to, da se takoj razmaže in lahko takoj, še hladen avto goniš v visoke vrtljaje - to delajo idioti. Taka olja se prodajajo kot "športna".
Olje 10 ali 15W40 je bolj gosto, ampak ko se segreje itak postane bolj viskozno in se toplo obnaša kot 5W40.
Hvala za to razlago tudi z moje strani, meni mehanik vztrajno v avto zliva 5W30. Verjetno je to foolprof strategija, kjer ni pomembno ali vozi avto pameten voznik, idiot, ali pa zenska, ki malo "pozabi" prestaviti (sori dame), iz stalisca porabe olja je pa bolj viskozno olje gotovo boljse. Dejansko sem vedno bil navajen na 10W40 in mi ni bilo jasno, zakaj so mehaniki (pa ne samo moj) sli na 5W30 kot default.
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2702735] 15.03.18 22:25 · odgovor na: mkv6 (#2702672)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: anon-20668 15.03.2018 22:38
Mene malo čudi vsa ta debata okoli olj, zlasti amatersko samo-predpisovanje receptov (mišljeno kot analogija zdravniških receptov, ne kuharskih).

V avto moraš zlivati tisto olje, ki ga predpisuje proizvajalec - ne gre samo za gradacijo 5W30 vs 10W40 ipd, temveč tudi specifikacijo. Recimo če imaš VW in piše da mora biti olje npr. 505.01, kupi olje ki ima to specifikacijo napisano. Znotraj tega je pa lahko 5w30 ali 5w40.

Eksperimentov tipa "če imaš 5w40, uporabi 10W40. Če uporabljaš 10W40, ga nadomesti z 15W40" - tega se jaz ne bi šel.
Recimo za motor v mojem avtu je predpisano olje specifikacije Dexos, gradacije 5W30. In točno to vlivam noter, dexos 5W30. Avto star 20 let, dizajn motornega bloka pa 50 let, vse dela povsem ok.

V glavnem, v avto se vliva točno tako olje, kot ga je predpisal proizvajalec in nič drugega, odločaš se lahko samo koliko kvalitetnega boš vzel. Pa seveda olje in filter redno menjat. Če so kljub temu problemi, pomeni to lahko:
a) motor je star in zgonjen -> obnova motorja, ali menjava motorja, ali menjava avta
b) dizajn motorja je zgrešen -> menjava avta

Tako preprosto je to.


Če pa kdo meni, da bi bilo vseeno morda fajn menjati vrsto olja, se je treba najprej prepričati. Nekako še najbolj zanesljivo je, če pogledaš internetne forume navdušencev za svoj konkreten avto, pa še tam malo traja, da dobiš občutek, kdo ve, kaj govori in kdo naklada. V nasvete našh mehanikov ne bi dosti zaupal.
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2702736] 15.03.18 22:29
Odgovori   +    0
Aja, kar se pa tiče dizlov - upam, da jih bodo čimprej prepovedali. Saj drugače sem za svobodo in proti prepovedim, ampak če se že vtikajo v vsak qurac, naj pa zrihtajo še to.

Oziroma, ne - niti treba prepovedat. Naj bodo davki na gorivo tolikšni kot v ZDA. Garantiram, da bi bilo potem dizlov samo še kak procent.
anon-207617 sporočil: 6.899
[#2702762] 16.03.18 08:49 · odgovor na: bc123a (#2702715)
Odgovori   +    1
[bc123a]
> [mkv6]
> Zdravo,
> 15W40 namesto 5W30? Hja, nisem strokovnjak, vozim pa malo starejše avtomobile in jih servisiram pri mehanikih z veliko kilometrine.
> Mojstri stare šole povejo; 5w30(40) je voda, prednost je samo to, da se takoj razmaže in lahko takoj, še hladen avto goniš v visoke vrtljaje - to delajo idioti. Taka olja se prodajajo kot "športna".
> Olje 10 ali 15W40 je bolj gosto, ampak ko se segreje itak postane bolj viskozno in se toplo obnaša kot 5W40.

Hvala za to razlago tudi z moje strani, meni mehanik vztrajno v avto zliva 5W30. Verjetno je to foolprof strategija, kjer ni pomembno ali vozi avto pameten voznik, idiot, ali pa zenska, ki malo "pozabi" prestaviti (sori dame), iz stalisca porabe olja je pa bolj viskozno olje gotovo boljse. Dejansko sem vedno bil navajen na 10W40 in mi ni bilo jasno, zakaj so mehaniki (pa ne samo moj) sli na 5W30 kot default.
Zati ker so proizvajalci to zapisali v navodila avtom in pooblascencem.

"Sodobna olja so superduper, tdhnika je napredovala, tankaj 5w30 in servisni interval je 30.000 km".

Saj gre. Kako avto laufa po 100 ali 130 Kkm, pa je proizvajalcu cist vseeno.

Amerikanci so v starih cajtih olje menjavali na 3000 milj. Koliko je takrat blo pretirano, in koliko smo od takrat res dosegli napredka, koliko pa je vse skupaj planned obsolence proizvodnja in marketing... je pa tezko vedet.
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2702763] 16.03.18 08:56 · odgovor na: anon-207617 (#2702762)
Odgovori   +    0
[NemirniTujec]
"Sodobna olja so superduper, tdhnika je napredovala, tankaj 5w30 in servisni interval je 30.000 km".
Saj gre. Kako avto laufa po 100 ali 130 Kkm, pa je proizvajalcu cist vseeno.
Točno tako. Vedno se razpizdim, ko kdo omenja servisni interval 30.000 km za menjavo olja.

Amerikanci so v starih cajtih olje menjavali na 3000 milj. Koliko je takrat blo pretirano, in koliko smo od takrat res dosegli napredka, koliko pa je vse skupaj planned obsolence proizvodnja in marketing... je pa tezko vedet.
Ni bilo pretirano. Takrat so bila mineralna olja ("dino oil" rečejo v šali) in je bilo res pametno menjati na 3k miles oziroma 5000 km. S kvalitetnim sodobnim sintetičnim oljem je lahko intreval 10.000 km in več, ampak čez 15.000 km pa ni priporočljivo. Raje prej kot pozneje. Olje je načeloma poceni.
mkv6 sporočil: 161
[#2702956] 17.03.18 12:39 · odgovor na: anon-20668 (#2702735)
Odgovori   +    0
[matjazfinance]
Mene malo čudi vsa ta debata okoli olj, zlasti amatersko samo-predpisovanje receptov (mišljeno kot analogija zdravniških receptov, ne kuharskih).

V avto moraš zlivati tisto olje, ki ga predpisuje proizvajalec - ne gre samo za gradacijo 5W30 vs 10W40 ipd, temveč tudi specifikacijo. Recimo če imaš VW in piše da mora biti olje npr. 505.01, kupi olje ki ima to specifikacijo napisano. Znotraj tega je pa lahko 5w30 ali 5w40.

Eksperimentov tipa "če imaš 5w40, uporabi 10W40. Če uporabljaš 10W40, ga nadomesti z 15W40" - tega se jaz ne bi šel.
Recimo za motor v mojem avtu je predpisano olje specifikacije Dexos, gradacije 5W30. In točno to vlivam noter, dexos 5W30. Avto star 20 let, dizajn motornega bloka pa 50 let, vse dela povsem ok.

V glavnem, v avto se vliva točno tako olje, kot ga je predpisal proizvajalec in nič drugega, odločaš se lahko samo koliko kvalitetnega boš vzel. Pa seveda olje in filter redno menjat. Če so kljub temu problemi, pomeni to lahko:
a) motor je star in zgonjen -> obnova motorja, ali menjava motorja, ali menjava avta
b) dizajn motorja je zgrešen -> menjava avta

Tako preprosto je to.


Če pa kdo meni, da bi bilo vseeno morda fajn menjati vrsto olja, se je treba najprej prepričati. Nekako še najbolj zanesljivo je, če pogledaš internetne forume navdušencev za svoj konkreten avto, pa še tam malo traja, da dobiš občutek, kdo ve, kaj govori in kdo naklada. V nasvete našh mehanikov ne bi dosti zaupal.
Bravo, zelo korektno mnenje. Imam samo tri opombice.
1.) proizvajalec nikoli ne predpiše samo en tip olja za avtomobil (oz. motor), temveč cel spekter, izbor pa naj bi bil prilagojen predvsem klimatskim razmeram, kjer avto voziš. Bolj topla klima, bolj gosta olja.
2.) če motor začne piti olje, ni nujno z njim nekaj narobe. Sedaj je moda bolj "športnih" olj, ki hitro hlapijo. Tega se vsak voznik ne zaveda.
3.) mehanikom ni za zaupati? Vsakemu res ne, izkušen stari maček, s katerim imaš prijateljski odnos, pa pove stvari, ki jih zaradi politike proizvajalca ne bi smel. Dejansko za vsako stvar v življenju potrebuješ nasvet strokovnjaka - ali pa se uči na svojih napakah.

Strani: 1