Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Zakaj bi vozilo vzdrževali “pod kozolcem”?
sporočil: 4.080
[bigl]Tole je globoko zakoreninjena miselnost, ki pa sploh ne drži.
Nov avto pod garancijo niti ne moreš servisirat "po kozolcem".
Vse napredne zakonodaje (evropska je med njimi) predpisujejo, da se lahko tudi servisi v garancijskem obdobju izvajajo "pod kozolcem". Zapovedujejo tudi proizvajalcem, da vse potrebne informacije za izvajanje servisnih posegov razkrijejo serviserjem "pod kozolcem".
V primeru garancijskega popravila ti proizvajalec (zastopnik) ne sme odreči veljavnosti garancije le zato, ker je bil servisiran "pod kozolcem". Direktno morajo dokazati, da je napaka nastala neposredno zaradi neustreznega vzdrževanja.
sporočil: 6.899
[najobj]2 mesca.. wow... ti mora bit pa res vsec. A je potem mozno da so teli ubitacno zbiti novi modeli (avto net in podobno ima kar dost tega) ravno primerki tistih nekaj razstavnih ki obticijo v salonu, ker si vsak kupec pac svoje prckarije zmisljuje?
P.S.: ker sem na svoj avto čakal dobra dva meseca, zgoraj omenjeno VEM in če se prav spomnim, sem pred leti tudi na prejšnjega čakal podobno dolgo ... jebiga, ker avto kupujem z očmi in ne glih vsako leto, sem pač malo bolj izbirčen ...
Ker to da saloni nimajo 50% marze, ampak kvecjemu 10 - 15, vem tudi jaz.
sporočil: 6.899
Zadnja sprememba: anon-207617 06.08.2018 14:31
[matjazfinance]Podobno kot Kogovsek (ki obvlada zelo OK kot pravis :-)) je tudi Zalaznik drag.
> [NemirniTujec]
> Pa se to je... pooblascenci zelo radi vse ostale tiscijo "pod kozolec"... ampak ko bo kateri koli od njih znal avtoelektriko na njihovem brandu tako popravljati kot denimo Zalaznik v LJ, bodo avstrijci migrirali v bosno.
No tole je pa uporabna informacija, a pol je v redu tale Zalaznik?, bom moral par malenkosti električnih poštimat.
Doslej sem bil enkrat ali dvakrat pri Kogovšku v Dravljah, se mi zdi da obvlada zelo OK ampak je precej drag, kakšne cene ima pa Zalaznik, kdo kaj ve?
Ce mas neke sitnosti zaradi katerih mora pac en francl tri ure lezat pod avtom in na havbi in ene frdamane zicke rezat in spajkat in preklinjat poleg - najdi poceni franclja. Ce mas pa neko cudno jebo in franclji ne vedo kako se je lotiti, pa sta ti kogovsek in zalaznik pac nuja... fuck it :-)
Ce me spomin ne vara (kakih 4 ali 5 let je od tega) mi je zalaznik za en dan posodil neka jajca da nisem bil nemobilen medtem ko so po avtu sarili - in to za sitne pare.
Tudi zdaj na svobodi sem nasel enga majstra v donjih puklovcih, ki mi posodi avto medtem ko mojega sraufa. To je res ful fajn storitev, tudi ce stane toliko kot rentacar, ker avto dobis in pustis pac tam kjer si oddal svojega.
sporočil: 970
Pri evropskih znamkah je tako, da imajo "tipski" avti eno srednjo
žalost od opreme in so na voljo iz zaloge. Imaš pa "neomejene"
možnosti personalizacije, ki pa stanejo lahko skoraj toliko kot
avto. Japonci imajo pa v glavnem vse popaketkano in praktično
nobene personalizacije. In ja, 2 meseca je še kratek rok za dobavo.
Folk čaka na Škodine SUV-e skoraj eno leto.
sporočil: 6.899
[bacco979]No, ce bom kdaj na kurcevega Skoda Jetija cakal leto dni, naj mi nekdo prihrani muke in mi da sus v celo. In mi se prepricujemo, da zivimo v kapitalizmu... :-)
Folk čaka na Škodine SUV-e skoraj eno leto.
sporočil: 970
[NemirniTujec]Yetija ni več. Zdej je folk poblaznel za Kodiaqom in Karoqom. Aja pa btw to čudo lahko brez problema stane tut 35-40 k€
> [bacco979]
> Folk čaka na Škodine SUV-e skoraj eno leto.
No, ce bom kdaj na kurcevega Skoda Jetija cakal leto dni, naj mi nekdo prihrani muke in mi da sus v celo. In mi se prepricujemo, da zivimo v kapitalizmu... :-)
Se pa strinjam s tem, kar si napisal.
sporočil: 13.528
[NemirniTujec]Ravno v tem je štos, pravkar imamo z drugim avtom pizdarijo in najbližji servis je slučajno tudi pooblaščeni. Praktično nisem v poziciji da sprašujem za ceno (in iščem morebitne alternative), ker mora biti jutri zrihtano.
> [vickibedi]
> > [NemirniTujec]
> > > [vickibedi]
> > > Če pogledam svoj zadnji račun, so me na uradnem servisu najbolj "nategnili" pri naslednjih postavkah:
> > > - urna postavka serviserja je 48 EUR,
> > > - obračun ur (seštejejo ure za redni servis (1,5 ure) + ure za posamezne menjave in izvedbe, npr menjava žarnice, zračnega filtra + 10 EUR za vsako postavko)
> > >
> > > Pri cenah rezervnih delov sicer niso pretiravali, (motorno olje po 14,40 EUR liter),
> > > so mi pa zamenjali cel kup žarnic, po moje nepotrebno, kar me je skupaj koštalo vsaj 10 EUR.
> > >
> > > Skratka, najbolj te nategnejo pri urni postavki in delovnih urah, pri delih pa najbolj ko ti menjavajo nepotrebne malenkosti (npr. predlagali so mi zamenjavo zadnjega brisalca za 20 EUR, potem sem ga zamenjal sam v Šparu kupil metlico za 5 EUR)
> >
> > Jaz serviserjem ponavadi povem, da razumem da zaradi obcutij ljudstva morajo napihovat cene materiala in ubijat formalno urno postavko, in da mene zanima zgolj skupna cena in da jo pac primerjam s konkurenco.
> >
> > Liter olja po 14.4 eur je slaba sala: fizikalec dobi na mimovrste 5 litrsko kantico 5w30 castrol edge za 40 eur (8 eur/liter). 10w40 pa najbrz se mal cenej. Pri nas "na svobodi" pa se cenej, seveda.
> >
> > No-name olje v 100 litrskem sodu stane kake 3 - 4 eur po litru.
>
> Res je, šele zdaj sem malo preračunal. Dejansko nas lupijo ko banane pri vseh postavkah.
> Takole če malo na oko zaokrožim, je takšen servis vsaj dvakrat dražji kot pri nepooblaščenemu serviserju. Res pa je da te tudi nepooblaščeni lahko nategne. Nekoč (davno) sem servisiral avto pri enemu takšnemu in mi je ravno tako menjaval vse živo...
Mehanika mors met dva; enga literally pod kozolcem s katerim gres kdaj tudi na pivo, in enga z resno garazo in par zaposlenimi mehaniki, ki ima resen obrat in ve kaj dela.
Jaz glede resnih mehanikov ne morem dovolj pohvaliti Soklica, smartno pri litiji; res je lociran v zgornji pripizdini, ampak cene ima zelo konkurencne za tako razvito delavnico, in za dvakrat letno avto pustit tam en dan in naredit konkreten pregled in servisiranje vsega kar je posevno mi ni bilo nikoli skoda dneva.
m.facebook.com/avtou...ugasoklic/
Ponavadi sem se tja odtrogal s kolegom in sva zdruzila prijetno s koristnim; podebatirala posel, sla nekaj pojest v poceni hribovsko gostilno in se prepirala, ali pri ugasnjeni luci zizaste kmetavzarke res bolj pasejo od finih deklet ki jedo samo solato.
Kadar kolega ni imel casa, me je en od mehankarjev dostavil v dolino kjer sem z vlakom odbrzel nazaj v center LJ.
Posebej fajn je tako rec opraviti pred tehnicnim pregledom; naredijo splosen servis olj in filtrov, zapeljejo na tehnicnega, ce kaka luc mimo sveti ali bremza spusca jo popravijo, naslednji dan poberes avto z opravljenim tehnicnim. In se ne rabis sam ukvarjati z nekim sitnim uradnikom ki nacrtno isce neumnosti ker mu zena ne da.
----
Pri soklicu in podobnih se seveda moras napovedati 14 dni vnaprej, ker mora obremenitve zaposlenih in stevilo prostih dvigal strogo optimizirati, da je lahko konkurencen. Kdor casa za take stose nima, in bi rad avto jutri pripeljal (in ob izbrani uri samo prevzel kljuce in se odpeljal) na polno opremljen uradni servis znotraj ljubljanskega AC ringa in ne razpravljal z mehanikom ce se bolj splaca diske zbrusiti ali menjati ali se 10.000 km voziti tako kot je... pac mora sprejeti visje cene - ne zaradi nategovanja, ampak zaradi premnogih stroskov ki omogocajo tak posloven model polno opremljenega uradnega servisa.
Tako kot hilton s klimatizacijo, profi restavracijo, urejenim parkingom, 24 urno recepcijo stane 300 in vec na noc, ce se samo pojavis tam in bi rad sobo. Lahko pa mesec vnaprej rezerviras "prenocisce v motelu gunclje" in se bos ravno tako naspal in zjutraj najedel, cena pa bo 8x nizja.
sporočil: 6.899
[bacco979]Zdaj sem prisel iz preteklega tisocletja in poguglal... in moram sramezljivo priznati, da sta mi karoq in kodiaq kar vsec, ce ze moramo bit v tem razredu... prav sram me je, evo :-)
Yetija ni več. Zdej je folk poblaznel za Kodiaqom in Karoqom. Aja pa btw to čudo lahko brez problema stane tut 35-40 k€
Se pa strinjam s tem, kar si napisal.
Ampak se vedno ne bi niti v sanjah cakal leto dni na avto, ali za podrejeno razlicico vw odkasljal 35K.
sporočil: 6.899
[vickibedi]Ujezus... moje sozalje... in good luck!
... ker mora biti jutri zrihtano.
sporočil: 970
Karoq res ne izgleda slabo, Kodiaq je pa meni oblikovno precej
neskladen.
Mi je pa prav tako noro dati toliko denarja in/ali tako dolgo čakati na eno Škodo.
Mi je pa prav tako noro dati toliko denarja in/ali tako dolgo čakati na eno Škodo.
sporočil: 32.284
[NemirniTujec]
> [najobj]
>
> P.S.: ker sem na svoj avto čakal dobra dva meseca, zgoraj omenjeno VEM in če se prav spomnim, sem pred leti tudi na prejšnjega čakal podobno dolgo ... jebiga, ker avto kupujem z očmi in ne glih vsako leto, sem pač malo bolj izbirčen ...
2 mesca.. wow... ti mora bit pa res vsec. A je potem mozno da so teli ubitacno zbiti novi modeli (avto net in podobno ima kar dost tega) ravno primerki tistih nekaj razstavnih ki obticijo v salonu, ker si vsak kupec pac svoje prckarije zmisljuje?... OK, kako je z drugimi sicer ne vem, pri mojem avtu (= brezvezno dolgočasnem) pa so imeli v prvem koraku konfiguracije pri izbiri motorja na zalogi tri komade, že v drugem koraku pri izbiri barve (= brezvezna črna metalic) pa nobenega več ...
Ker to da saloni nimajo 50% marze, ampak kvecjemu 10 - 15, vem tudi jaz.
P.S.: kar je tukaj zgoraj napisal bacco979, je res in meni se zdi razumljivo, da si tovarne ne delajo silnih zalog, sploh ker so s potrpežljivimi kupci vse bolj ali manj na istem ...
sporočil: 32.284
[kekez]
> [bigl]
> Nov avto pod garancijo niti ne moreš servisirat "po kozolcem".
Tole je globoko zakoreninjena miselnost, ki pa sploh ne drži.... čuj, tudi če tote napredne zakonodaje (link?) omogočajo, si ne predstavljam, da bi neki mehanik "pod kozolcem" bil takšen univerzalec, da bi znal popravit vse živo pri avtomobilih, ki se takorekoč računalniško vodeni vozijo po cestah ... khmm, če zdaj pozabim na mašinerijo, ki jo za en ali dva tipa avtomobilov specializirani servisi imajo, da njihovi serviserji sploh lahko odprejo haubo ...
Vse napredne zakonodaje (evropska je med njimi) predpisujejo, da se lahko tudi servisi v garancijskem obdobju izvajajo "pod kozolcem". Zapovedujejo tudi proizvajalcem, da vse potrebne informacije za izvajanje servisnih posegov razkrijejo serviserjem "pod kozolcem".
V primeru garancijskega popravila ti proizvajalec (zastopnik) ne sme odreči veljavnosti garancije le zato, ker je bil servisiran "pod kozolcem". Direktno morajo dokazati, da je napaka nastala neposredno zaradi neustreznega vzdrževanja.
sporočil: 4.080
Zadnja sprememba: anon-180464 06.08.2018 16:09
[NemirniTujec]To pa kar takoj "pod kozolec".
> [vickibedi]
> ... ker mora biti jutri zrihtano.
Ujezus... moje sozalje... in good luck!
Nazadnje, ko sem imel večji problem, so pooblaščensi rekli 10 dni, je trba pač naročiti in čakati dele.
"Pod kozolčan" pa 2 dni z generičnimi deli.
Da ne omenjam, koliko časa so poblaščenci nategovali znanca, ki so mu nepridipravi iz golfa izmaknili armaturko. Nekaj je imel celo zavarovano, ampak mu je nadomestni avto pripadal max 30 dni. Še več kot še enkrat toliko pa je bil bos.
sporočil: 6.899
Ce koga zanima, zelo pregledno porocilo zdruzenja ameriskih new car
dealerships:
www.nada.org/WorkAre...1474839497
Kratek povzetek:
total sales povprecnega dealerja: 57 mio USD
povprecno zaposlenih: 66
total gross (po slovensko RVC, razlika v ceni (med nakupom in prodajo blaga)): 11.6% of total sales, 6.5 mio usd
dobicek (total operating profit): 473K
as % of total sales: 0.8%
as % of total gross: 7.2%
net profit before tax: 1.5 mio usd (2.7% of total sales, 23% of total gross)
Prodaja po sektorjih:
nova vozila: 61% vse prodaje, 19.9% RVC, po kosu cena 33K, gross profit (RVC) 1000 usd, neto izguba 22 usd
rabljena vozila: 23.2% vse prodaje, 20.7% RVC, po kosu cena 19K, gross profit (RVC) 1500 usd, neto profit 132 usd
Service, parts and body shop: 11.4% vse prodaje, 59.4% RVC
4.4% prodaje ni cist jasno opredeljene, ker gre delno za financing and insurance (kjer avtodealer pobere fee, da je stranki prodal produkt banke/zavarovalnice), in service contracts (kjer stranka placa pogodbeno vzdrzevanje in ni enostavno spredalckati, kaksen delez te prodaje ima svoje stroske v osebju new car sales, used car sales, in service parts and body shop dept.
Na strani 29 vidimo, da Finance & Insurance department aftermarket income predstavlja skoraj 50% RVC ki ga dosegajo new & used sales.
------------
Sam avto ima pri avtohisi tako nizko marzo, da komaj pokrije stroske razstavljanja, pogosto pa se to ne. Avtohisa ustvari dobicek predvsem s servisom in s prodajo financiranja, zavarovanja in vzdrzevalnih pogodb. Zato jih ne zelijo prodajati na cash, in zato tezijo da ga "obvezno" servisirajte pri njih.
www.nada.org/WorkAre...1474839497
Kratek povzetek:
total sales povprecnega dealerja: 57 mio USD
povprecno zaposlenih: 66
total gross (po slovensko RVC, razlika v ceni (med nakupom in prodajo blaga)): 11.6% of total sales, 6.5 mio usd
dobicek (total operating profit): 473K
as % of total sales: 0.8%
as % of total gross: 7.2%
net profit before tax: 1.5 mio usd (2.7% of total sales, 23% of total gross)
Prodaja po sektorjih:
nova vozila: 61% vse prodaje, 19.9% RVC, po kosu cena 33K, gross profit (RVC) 1000 usd, neto izguba 22 usd
rabljena vozila: 23.2% vse prodaje, 20.7% RVC, po kosu cena 19K, gross profit (RVC) 1500 usd, neto profit 132 usd
Service, parts and body shop: 11.4% vse prodaje, 59.4% RVC
4.4% prodaje ni cist jasno opredeljene, ker gre delno za financing and insurance (kjer avtodealer pobere fee, da je stranki prodal produkt banke/zavarovalnice), in service contracts (kjer stranka placa pogodbeno vzdrzevanje in ni enostavno spredalckati, kaksen delez te prodaje ima svoje stroske v osebju new car sales, used car sales, in service parts and body shop dept.
Na strani 29 vidimo, da Finance & Insurance department aftermarket income predstavlja skoraj 50% RVC ki ga dosegajo new & used sales.
------------
Sam avto ima pri avtohisi tako nizko marzo, da komaj pokrije stroske razstavljanja, pogosto pa se to ne. Avtohisa ustvari dobicek predvsem s servisom in s prodajo financiranja, zavarovanja in vzdrzevalnih pogodb. Zato jih ne zelijo prodajati na cash, in zato tezijo da ga "obvezno" servisirajte pri njih.
sporočil: 14.456
[bacco979]Lepo, da je vsaj pri Škodi ostalo nekaj svetlih tradicij iz romantičnih časov komunizma oziroma nacionalsocializma (tudi na KdF Wagen so morali čakati, a so dočakali le vojno). Menda zdaj celo na Lade ni treba dosti čakati. :-)
Folk čaka na Škodine SUV-e skoraj eno leto.
sporočil: 970
A veš, sem pred leti bral intervju z bivšim direktorjem VEB, kjer
so proizvajali Trabanta... pa so ga vprašali če je res, da so
vzhodni Nemci tudi 12 let čakali na Trabanta. Gospod je malce
hudomušno odgovoril, da to seveda ni res, ker je res redko kdo
čakal več kot 11 let in pol. :)
sporočil: 970
Vpr.: Ali lahko povprečen sovjetski državljan kupi volgo?
Odg.: Načelno da. Samo kaj mu bo toliko vode?
Odg.: Načelno da. Samo kaj mu bo toliko vode?
sporočil: 14.456
A zato niso modela nič spreminjali? Ker bi bil cel kažin, če bi
kupci po 11 letih avte zavrnili z utemeljitvijo, da to ni tisto,
kar so naročili. :-P
sporočil: 970
Ja, lahko bi se še kdo pritožil, da s tako modernim avtom se pa že
ne bo vozil in naj ga kar imajo :):):)
sporočil: 32.284
[bacco979]... eh, kaj ste zdaj tako navalili s totimi kozolci, če pa bodo - tek što nije - kmalu vsi avtomobili vozili sami in se bodo ziher znali tudi sami popravit, če se bodo slučajno pokvarili ...
Ja, lahko bi se še kdo pritožil, da s tako modernim avtom se pa že ne bo vozil in naj ga kar imajo :):):)
P.S.: če se bo razvoj avtomobilske industrije nadaljeval v podobni smeri kot danes, bodo mehaniki "pod kozolcem" znali zamenjat samo prazna kolesa, ker brez sofisticirane (= drage) opreme ne bodo mogli narediti nič, tudi če bi slučajno kaj znali ...
sporočil: 4.080
[najobj]Poleg tega, da zakonodaja predpisuje, da so znanje in orodja dostopna tudi mehanikom "pod kozolcem" v enaki meri kot pooblaščencem, predpisuje tudi poenotenje standardov za diagnostiko (podobno kot polnilcev pri GSM).
P.S.: če se bo razvoj avtomobilske industrije nadaljeval v podobni smeri kot danes, bodo mehaniki "pod kozolcem" znali zamenjat samo prazna kolesa, ker brez sofisticirane (= drage) opreme ne bodo mogli narediti nič, tudi če bi slučajno kaj znali ...
Tako imajo vsi avti že veliko let enak priključek za standardno enako diagnostiko. Diagnostični vmesnik je mogoče kupiti na eBayu ali Aliexpresu že za 5€.
Jaz svoj avto že od nekdaj šraufam sam. Na specialistični (ne na uradni!) servis peljem le, ko imam specialistični problem (npr. filanje klimatske naprave), ali če se meni v tistem trenutku ne da šraufati.
Ko sem spraševal "podkozolčana", če mi bo servisiral novega hibrida v garancijski dobi, sem dobil odgovor, da to leto še ne, saj se ravno odpravlja na izobraževanje v zvezi s tem. Naslednje leto pa lahko že pridem.
sporočil: 32.284
Zadnja sprememba: najobj 07.08.2018 10:24
[kekez]
> [najobj]
>
> P.S.: če se bo razvoj avtomobilske industrije nadaljeval v podobni smeri kot danes, bodo mehaniki "pod kozolcem" znali zamenjat samo prazna kolesa, ker brez sofisticirane (= drage) opreme ne bodo mogli narediti nič, tudi če bi slučajno kaj znali ...
Poleg tega, da zakonodaja predpisuje, da so znanje in orodja dostopna tudi mehanikom "pod kozolcem" v enaki meri kot pooblaščencem, predpisuje tudi poenotenje standardov za diagnostiko (podobno kot polnilcev pri GSM).... eh, pa saj sem zgoraj napisal - pozabil si citirat - da bodo avtomobili kmalu vozili sami in se bodo ziher znali tudi sami popravit, če se bodo slučajno pokvarili, tako da ti in tvoj "podkozolčar" ne bosta imela kaj popravljat ...
Tako imajo vsi avti že veliko let enak priključek za standardno enako diagnostiko. Diagnostični vmesnik je mogoče kupiti na eBayu ali Aliexpresu že za 5€.
Jaz svoj avto že od nekdaj šraufam sam. Na specialistični (ne na uradni!) servis peljem le, ko imam specialistični problem (npr. filanje klimatske naprave), ali če se meni v tistem trenutku ne da šraufati.
Ko sem spraševal "podkozolčana", če mi bo servisiral novega hibrida v garancijski dobi, sem dobil odgovor, da to leto še ne, saj se ravno odpravlja na izobraževanje v zvezi s tem. Naslednje leto pa lahko že pridem.
P.S.: včeraj sem ti napisal, da nalimaš link na napredno zakonodajo (evropska je med njimi), ki predpisuje, da se lahko tudi servisi v garancijskem obdobju izvajajo "pod kozolcem", pa si očitno pozabil ... aja, če bo tvoj "podkozolčar" imel vso mašinerijo in bo znal popravit vse živo, potem ne bo več "podkozolčar" ...
sporočil: 970
Zadnja sprememba: anon-202165 07.08.2018 10:42
V bistvu gre vse bolj v smeri gospodinjskih aparatov... do izteka
garancije (bo) zadeva kolikor toliko dobro dela(la), kaka tudi ne,
po izteku garancije pa so/bodo popravila tolk draga, da greš raje
po novega.Pa tudi uporaba postaja čedalje bolj podobna. Čim več fensi elektronike je treba notr nasrat, da je ja čim dražje, ampak user frendly za vsakega debila, ki bi moral namesto vozniškega dovoljenja dobiti karto za bus.
sporočil: 970
Pri Slovencih je pogost pojav, da kupijo avto "over the budget",
potem pa je vzdrževanje problem... pa spraševanje na forumih če so
Hifly gume dobre za BMW 5, pa tankanje za 10 €...
Eni so res samo škrti.
Eni so res samo škrti.
sporočil: 2.264
To drži, samo kaj bi pa vozili slovenci, če bi upoštevali v
zahodnem svetu razširjeno pravilo, da letni strošek lastništva
vozila (financiranje/leasing, gorivo, vzdrževanje, zavarovanje,
registracija) ne sme presegati 10% neto dohodkov? Velika večina bi
bila na kolesih ter avtobusih.
sporočil: 32.284
Zadnja sprememba: najobj 07.08.2018 15:49
[bacco979]... no, tota se mi za avto zdi malo močna, komot pa proizvajalci naredijo ključ z rokom veljavnosti, da avto brez potrdila ne boš mogel štartat, potrdilo pa bo obnavljal pooblaščeni servis vsako leto ob rednem servisu ...
V bistvu gre vse bolj v smeri gospodinjskih aparatov... do izteka garancije (bo) zadeva kolikor toliko dobro dela(la), kaka tudi ne, po izteku garancije pa so/bodo popravila tolk draga, da greš raje po novega.
Pa tudi uporaba postaja čedalje bolj podobna. Čim več fensi elektronike je treba notr nasrat, da je ja čim dražje, ampak user frendly za vsakega debila, ki bi moral namesto vozniškega dovoljenja dobiti karto za bus.... eh, več kot je fensi elektronike, več se kvari in več si - glej zgoraj - na pooblaščenem servisu ...
P.S.: res me zanima, kako mehaniki "pod kozolcem" popravljajo silno fensi elektroniko ...
sporočil: 6.899
[najobj]Mislim da tega ne bomo videli dokler ne bo dokoncno potrjeno da zivimo v Huxleyevem krasnem novem svetu. In ko bomo tam, bo tole z avti se najmanjsi problem.
> [bacco979]
> V bistvu gre vse bolj v smeri gospodinjskih aparatov... do izteka garancije (bo) zadeva kolikor toliko dobro dela(la), kaka tudi ne, po izteku garancije pa so/bodo popravila tolk draga, da greš raje po novega.
... no, tota se mi za avto zdi malo močna, komot pa proizvajalci naredijo ključ z rokom veljavnosti, da avto brez potrdila ne boš mogel štartat, potrdilo pa bo obnavljal pooblaščeni servis vsako leto ob rednem servisu ...
> Pa tudi uporaba postaja čedalje bolj podobna. Čim več fensi elektronike je treba notr nasrat, da je ja čim dražje, ampak user frendly za vsakega debila, ki bi moral namesto vozniškega dovoljenja dobiti karto za bus.
... eh, več kot je fensi elektronike, več se kvari in več si - glej zgoraj - na pooblaščenem servisu ...
P.S.: res me zanima, kako mehaniki "pod kozolcem" popravljajo silno fensi elektroniko ...
P: ponosen lastnik veckrat servisiranega Miele pralnega stroja.
Cena rabljenega: 250 funtov.
Kakovost pranja in delovanje brez neumnih 10 inch touchscreenov: neprecenljivo.
sporočil: 4.080
Zadnja sprememba: anon-180464 07.08.2018 17:48
[najobj]Tu nekje naj bi bilo zapisano (je pa huda pravniška latovščina) www.uradni-list.si/g...ih-izjemah
P.S.: včeraj sem ti napisal, da nalimaš link na napredno zakonodajo (evropska je med njimi), ki predpisuje, da se lahko tudi servisi v garancijskem obdobju izvajajo "pod kozolcem", pa si očitno pozabil ... aja, če bo tvoj "podkozolčar" imel vso mašinerijo in bo znal popravit vse živo, potem ne bo več "podkozolčar" ...
Bolj čitljiv povzetek v drugem odstavku wikipedije:
en.wikipedia.org/wik...epair_shop
Sicer sem pa omenil, da se občasno poslužujem specialističnih podkozolčarjev. Npr. servisiranje klime, testiranje in obnova raznih sklopov (dizelske šobe, DPF filtri, krogelni in homokinetični zglobi, alternator, zaganjač, optična nastavitev podvozja...).
komot pa proizvajalci naredijo ključ z rokom veljavnosti, da avto brez potrdila ne boš mogel štartat, potrdilo pa bo obnavljal pooblaščeni servis vsako leto ob rednem servisu ...Ne morejo, ker to enostavno ni legalno. Vprašanje, če bi se jim splačalo na koncu plačevati vse stožene odškodnine in kazni. Pri nas sem pred leti ujel, da je bil tožen zastopnik za Hyundai, ker je preveč omejeval servisno konkurenco z nekimi svojimi pogoji.
sporočil: 4.080
[republican]Verjetno res. Ampak to bi potem lahko rekli za vse hobije. Šraufanje je pač en od mojih moj hobijev. Saj vedno se mi ne ljubi in takrat ga peljem k sosedu, ki ima univerzalen (Euro)servis.
> [kekez]
> Jaz svoj avto že od nekdaj šraufam sam.
Pa se zavedaš, da to ni dobro za ekonomijo? Če bi vsi sami šraufali svoje avtomobile, bi večina serviserjev propadla, in tudi tisti, ki ne znajo, ali nočejo sami šraufat svojih avtomobilov, jih ne bi imeli kam vozit na servis...
Ampak jaz s šraufanjem tudi ustvarjam - hobi pač.
V študentskih cajtih sem imel eno staro kripo, ki sem ji sam prigradil eno prestavo več, dodal kup elektronike (vbrizgavanje goriva, originalno je imel vplinjač)...
Ob tem sem tudi ogromno stvari pretestiral, ki jih noben serviser nikoli ne bo.
Npr. vem, da če avto nima olja, je za kratek čas tudi voda dobra, pa mu ne bo hudega (imam cel kup podobnih, včasih iz nuje, drugič iz firbca) :-)
Sicer za današnje avte to verjetno ne velja, saj bi senzorji kaj čudnega sporočili računalniku in ta bi na armaturki le prižgal TILT in vse ostalo izključil.
sporočil: 32.284
Zadnja sprememba: najobj 08.08.2018 10:07
[kekez]
> [najobj]
> P.S.: včeraj sem ti napisal, da nalimaš link na napredno zakonodajo (evropska je med njimi), ki predpisuje, da se lahko tudi servisi v garancijskem obdobju izvajajo "pod kozolcem", pa si očitno pozabil ... aja, če bo tvoj "podkozolčar" imel vso mašinerijo in bo znal popravit vse živo, potem ne bo več "podkozolčar" ...
Tu nekje naj bi bilo zapisano (je pa huda pravniška latovščina) www.uradni-list.si/g...ih-izjemah... čuj, iz firbca sem malo poguglal in toti www.amzs.si/motorevi...avtomobile link je malo bolj jasen, ampak v delu s podnaslovom "Nujna so dokazila" popravila v času garancije opredeljuje glih kontra, kot si ti napisal tukaj forum.finance.si/?m=...006&single v zadnjem stavku, tako da me prav zanima, kako bo s tvojo tožbo proti proizvajalcu oziroma njegovem pooblaščenem servisu, ko boš uveljavljal garancijo pokvarjenega avtomobila, če si pod kozolcem pred tem sam šaril po avtomobilu ... evo, in če si sposodim formulacijo iz linka, je takšno www.opel.si/za-lastn...a-faq.html ravnanje itak protizakonito, ker po mnenju AVK izključuje neodvisne serviserje in zapira alternativne distribucijske poti za nadomestne dele ter tako preprečuje oziroma omejuje konkurenco na poprodajnem trgu vzdrževanja vozil, tako da bi AVK moral Oplu že zdavnaj prepovedati poslovanje v Sloveniji, pa nisem nič slišal, da bi se kakšen junak pri AVK opogumil ...
Bolj čitljiv povzetek v drugem odstavku wikipedije:
en.wikipedia.org/wik...epair_shop
Sicer sem pa omenil, da se občasno poslužujem specialističnih podkozolčarjev. Npr. servisiranje klime, testiranje in obnova raznih sklopov (dizelske šobe, DPF filtri, krogelni in homokinetični zglobi, alternator, zaganjač, optična nastavitev podvozja...).
> komot pa proizvajalci naredijo ključ z rokom veljavnosti, da avto brez potrdila ne boš mogel štartat, potrdilo pa bo obnavljal pooblaščeni servis vsako leto ob rednem servisu ...
Ne morejo, ker to enostavno ni legalno. Vprašanje, če bi se jim splačalo na koncu plačevati vse stožene odškodnine in kazni. Pri nas sem pred leti ujel, da je bil tožen zastopnik za Hyundai, ker je preveč omejeval servisno konkurenco z nekimi svojimi pogoji.... OK, toži lahko vsak vsakega za vse, ker je pomembno tožbo dobiti, ampak če ti - noben ti ne zvija roke - kupiš avto s tako programiranim ključem, se verjetno strinjaš, da boš svoj avto servisiral samo pri pooblaščenem serviserju, ker si v nasprotnem kupiš kakšen drugi avto, ki jih je na bogatem avtomobilskem trgu več kot dovolj ...