Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Kaj morajo vedeti nasledniki čudaške ministrice Stojmenove Duh
Strani: 1
sporočil: 412
Dober članek, upam, da ga prebere kdo od vladajočih!
Če ti na avtu nekdo ukrade najmanjši plastični del ( manj kot 100 Eur), te zavarovalnica pošlje na policijo, da prijaviš krajo. Brez te prijave reševanje zahtevka ni možno!? Mogoče bi se kot prva morala upreti policija?
Če ti na avtu nekdo ukrade najmanjši plastični del ( manj kot 100 Eur), te zavarovalnica pošlje na policijo, da prijaviš krajo. Brez te prijave reševanje zahtevka ni možno!? Mogoče bi se kot prva morala upreti policija?
sporočil: 3.698
Tega ministrstva res ne rabimo.
Še proračun ima manjši, kot je predračun za železniško postajo.
Očitno je bilo narejeno z namenom, da se zaposli minister iz neke politične stranke.
Zadeve se pa digitalizirajo z ali brez ministrstva.
Odvisno od volje, znanja in denarja.
Še proračun ima manjši, kot je predračun za železniško postajo.
Očitno je bilo narejeno z namenom, da se zaposli minister iz neke politične stranke.
Zadeve se pa digitalizirajo z ali brez ministrstva.
Odvisno od volje, znanja in denarja.
sporočil: 1.376
[londra]Ok, to je po svoje razumljivo. Če ti daš na policijo krivo prijavo, je to verjetno že kaznivo dejanje. Ljudje imajo zadržke. Če tega ne bi bilo treba, bi dvakrat več ljudi trdilo, da so jim nekaj "ukradli".
Dober članek, upam, da ga prebere kdo od vladajočih!
Če ti na avtu nekdo ukrade najmanjši plastični del ( manj kot 100 Eur), te zavarovalnica pošlje na policijo, da prijaviš krajo. Brez te prijave reševanje zahtevka ni možno!? Mogoče bi se kot prva morala upreti policija?
Moje izkušnje z digitalizacijo niso tako slabe. Npr, pri zavarovalnicah se lahko večinoma stvari ureja na daljavo, preko spleta. Tako sklenitev polic, kot prijavo škode, kot odobritev popravila. Recimo pri mojem zadnjem popravilu malenkostne poškodbe na avtomobilu zastopnika tudi videl nisem, vse je šlo relativno hitro in brez težav čez. Ravno tako pri prijavi škode za premoženjsko zavarovanje.
Dalje, javna naročila so sedaj zgledno urejena, kar se potrebne dokumentacije tiče. Predvsem, če jih primerjamo z našimi južnimi sosedi :) Slišal sem pa tudi, da so nemci, kar se tega tiče daleč pred nami, v birokraciji namreč :)
Tudi precej postopkov na JU je ok, od pridobitve dokumentov, do prijave davkov, itd.
Se pa strinjam, da imajo nekatera področja še precej potenciala optimizacije, npr naše zdravstvo je eno takih. In tudi res je, da je bila ta naša bivša ministrica precej bleda oseba, nisem zasledil, da bi kaj korenitega spremenila v njenem mandatu. Po svoje je pa to tudi dobro :)
sporočil: 1.615
Ena od rešitev je, da policija pač to storitev zaračuna
zavarovalnici. Če že hočejo imet zapisnik.
sporočil: 11.219
Ce bi na tv3 spremljal sejo odbora, na katerem je porocala
predstavnica ministrstva, bi razumel, da je to ministrstvo
ministrstvo za digitalni nadzor. Vpeto v EU. Za primere bo
zadolzeno sodisce v Novi gorici. Druge drzave ne bodo imele sodisc,
ampak mi smo specificni. Tako je bilo javno receno.
sporočil: 1.995
Nekoč sem tako manjšo škodo prijavljal ljubljanski policiji in so
mi kar po telefonu rekli:
"Mislite, da smo mi zavarovalnica. Kar njih pokličite in naj oni delajo zapisnik."
"Mislite, da smo mi zavarovalnica. Kar njih pokličite in naj oni delajo zapisnik."
sporočil: 1.557
[odvisnik]In od koga misliš bi zavarovalnica dobila denar za plačilo tega računa?
Ena od rešitev je, da policija pač to storitev zaračuna zavarovalnici. Če že hočejo imet zapisnik.
sporočil: 122
Digitalizacija državne uprave ne zajema samo odnose z državljani,
ampak zadeva same procese v državnih organih. Če so le ti neurejeni
in hitro spremenljivi, kar je dejansko stanje v vse prevelikem
obsegu, je potrebno opozoriti na lastnost »digitalizacije«:
»Garbage in, garbage out« in vzpostavljeno togost sistema - ko se
vam mudi dobite odgovor: »Se ne da, računalnik ne sprejme«.
Željen učinek digitalizacije naj bi bil koristen, t.j. učinkovit in cenejši. Običajno pa samo poveča obremenjenost dejanskih vsebinskih nosilcev in ne zmanjša števila zaposlenih. Da bi to preprečili, bi moral biti pristop razvojno usmerjen in postopen, kar pomeni dolgotrajen. Hkratna visoka investicija sicer zadovolji ponudnike programske opreme, ki obljubljajo vse mogoče, v resnici pa milo rečeno zdaleč ni optimalna. Vsak razvojni parcialni projekt se začne s projektno definicijo, ki ne more biti izdelana pred naročilom, temveč oblikovana v začetni fazi izvajanja in kasneje preizkušena in običajno večkrat popravljena. Nisem prepričan, da so sedaj »državna« naročila programske opreme izvajana na »razvojni« način.
Ali ta dejavnost spada pod Ministrstvo za državno upravo ali pod digitalizacijo, dve ministrstvi ali eno samo, je manj pomembno. Pomembna je vsebina in izogibanje politikantstvu ter političnemu urejanju, ki sta glavna povzročitelja negotovosti in tveganj.
Željen učinek digitalizacije naj bi bil koristen, t.j. učinkovit in cenejši. Običajno pa samo poveča obremenjenost dejanskih vsebinskih nosilcev in ne zmanjša števila zaposlenih. Da bi to preprečili, bi moral biti pristop razvojno usmerjen in postopen, kar pomeni dolgotrajen. Hkratna visoka investicija sicer zadovolji ponudnike programske opreme, ki obljubljajo vse mogoče, v resnici pa milo rečeno zdaleč ni optimalna. Vsak razvojni parcialni projekt se začne s projektno definicijo, ki ne more biti izdelana pred naročilom, temveč oblikovana v začetni fazi izvajanja in kasneje preizkušena in običajno večkrat popravljena. Nisem prepričan, da so sedaj »državna« naročila programske opreme izvajana na »razvojni« način.
Ali ta dejavnost spada pod Ministrstvo za državno upravo ali pod digitalizacijo, dve ministrstvi ali eno samo, je manj pomembno. Pomembna je vsebina in izogibanje politikantstvu ter političnemu urejanju, ki sta glavna povzročitelja negotovosti in tveganj.
sporočil: 27.990
tehnicna izvedba je lahko mikroskopski problem napram temu, ali
imamo sploh kaj poceti -- torej a ima narocnik artikulirane in
urejene procese, ki naj bi se jih digitalno podprlo.
sporočil: 1.158
[]Ne ukvarjam se veliko s tem, ampak bi rekel, da ni point digitalno podpreti obstoječe artikulirane in urejene procese.
tehnicna izvedba je lahko mikroskopski problem napram temu, ali imamo sploh kaj poceti -- torej a ima narocnik artikulirane in urejene procese, ki naj bi se jih digitalno podprlo.
Če hočeš resno zmanjšati obseg dela, moraš procese spremeniti. Nisi veliko naredil, če namesto papirne pošte odpiraš emaile, vse drugo pa pustiš enako.
sporočil: 10.683
[]Tako je. In tu sta si Javni in Privatni sektor v Sloveniji po mojih 20-letnih izkušnjah žalostno podobna.
tehnicna izvedba je lahko mikroskopski problem napram temu, ali imamo sploh kaj poceti -- torej a ima narocnik artikulirane in urejene procese, ki naj bi se jih digitalno podprlo.
In kot interni IT jevec.. je še večja muka. Plačan si pavšalno. S plačo. Zunanjemu bo plačal pa projekt in pol še vse morebitne dodelave.
sporočil: 27.990
absolutno je dodana vrednost v tem, da digitaliziras procese, ki so
ze definirani, ker je dejstvo, da tehnologija ze sama po sebi
taksno situacijo se izboljsa.
v kolikor te podlage ni -- pa se dejansko ne pogovarjamo tolko o digitalizaciji kot o sploh organizaciji procesov in podjetja.
obstaja se tretja situacija: procesi so napeljani, vendar bi bilo dobro jih postaviti bistveno drugace, da bodo lahko boljse izkoristili bonuse digitalnosti. mogoce si mislil predvsem na to.
v kolikor te podlage ni -- pa se dejansko ne pogovarjamo tolko o digitalizaciji kot o sploh organizaciji procesov in podjetja.
obstaja se tretja situacija: procesi so napeljani, vendar bi bilo dobro jih postaviti bistveno drugace, da bodo lahko boljse izkoristili bonuse digitalnosti. mogoce si mislil predvsem na to.
sporočil: 122
Popolnoma se strinjam. V danem primeru naročnik nima praktično
nikoli primerno definiranih procesov, poleg tega so procesi z
menjavo osebja hitro spremenljivi. Zato je smiselno dejanske
uporabniške potrebe najprej izluščiti in potem prilagajati rešitve.
Naročnik običajno tudi ne pozna rešitev, ki so na voljo. Kar
pomeni, da morata v projektni definiciji sodelovati vsa tri
področja uporabniško, izvajalsko in naročniško (oz. vodstveno).
Trdim, da je za uspešno izboljšanje določene zmogljivosti z IT
potreben razvojni pristop.
sporočil: 122
[Endimion]Se strinjam. Kot IT-jevec ti najbolj poznaš težave in potrebe. Praviloma pa nimaš dovolj kapacitet, da bi jih sam rešil. Vodstvo bo naročilo projekt (dobro plačan). Če ti ne boš sodeloval pri projektni definiciji, bo rezultat projekta milo rečeno daleč pod optimalnim. O nagrajevanju IT-jevcev (posebno v državni upravi) pa ne bi govoril.
> []
> tehnicna izvedba je lahko mikroskopski problem napram temu, ali imamo sploh kaj poceti -- torej a ima narocnik artikulirane in urejene procese, ki naj bi se jih digitalno podprlo.
Tako je. In tu sta si Javni in Privatni sektor v Sloveniji po mojih 20-letnih izkušnjah žalostno podobna.
In kot interni IT jevec.. je še večja muka. Plačan si pavšalno. S plačo. Zunanjemu bo plačal pa projekt in pol še vse morebitne dodelave.
sporočil: 1.158
[]Ja, na to sem mislil. Brez tega lahko govorimo samo o 'informatizaciji" kot pred desetletji.
obstaja se tretja situacija: procesi so napeljani, vendar bi bilo dobro jih postaviti bistveno drugace, da bodo lahko boljse izkoristili bonuse digitalnosti. mogoce si mislil predvsem na to.
Digital transformation naj bi bila nekaj več. Preobrazba, metamorfoza. Spomni se na Gregorja Samso :)
sporočil: 32.395
Zadnja sprememba: najobj 04.10.2024 19:50
[Endimion]
> []
> tehnicna izvedba je lahko mikroskopski problem napram temu, ali imamo sploh kaj poceti -- torej a ima narocnik artikulirane in urejene procese, ki naj bi se jih digitalno podprlo.
Tako je. In tu sta si Javni in Privatni sektor v Sloveniji po mojih 20-letnih izkušnjah žalostno podobna.... ja, in ko imaš ti kot interni IT-jevec z nekaj širine in splošnega znanja vpogled v probleme v lastni firmi oziroma vsaj približno veš, kaj bi šefi radi imeli "digitalizirano", medtem pa zunanji izvajalci z bolj ali manj standardiziranimi rešitvami o problemih vaše firme v resnici nimajo pojma in se morajo s konkretno vsebino procesov - zelo malo poslovnih procesov je v vsaki firmi čisto enakih in brez natančne analize stanja in potreb res takoj pripravljenih na digitalizacijo - šele spoznati in se potem takšen v osnovi nepripravljen projekt digitalizacije - BTW, informatizacija je vsebinsko primernejši izraz - dostikrat spremeni v otroški igri podobno "igro" nesporazumov, ki smo ji v dobrih starih cajtih otroci rekli "pokvarjen telefon", ko je zadnji v vrsti na koncu povedal čisto nekaj tretjega, kot je prvi zašepetal na uho naslednjemu ... khmm, in kar v takšnem primeru "digitalizacije" ob v neskončnost podaljšanem trajanju to pomeni z aneksi bogato plačano "flikanje" informacijskega sistema, ker ko si enkrat dovolj "not padu", nazaj na staro pač ne moreš več ...
In kot interni IT jevec.. je še večja muka. Plačan si pavšalno. S plačo. Zunanjemu bo plačal pa projekt in pol še vse morebitne dodelave.
sporočil: 695
kako v praksi izgleda digitalizacija:
www.facebook.com/pho...055&type=3
Upam, da vlada čimprej pade in nova postavi Simiča nazaj za direktorja Fursa
www.facebook.com/pho...055&type=3
Upam, da vlada čimprej pade in nova postavi Simiča nazaj za direktorja Fursa
sporočil: 133
[]Tako, bistvo digitalizacije je na temu, da se optimira procese in jih v optimirani obliki digitalno podpre (ne v svoji neumni nerodni obliki). Kdor tega ne razume, ne more delati digitalizacije.
tehnicna izvedba je lahko mikroskopski problem napram temu, ali imamo sploh kaj poceti -- torej a ima narocnik artikulirane in urejene procese, ki naj bi se jih digitalno podprlo.
sporočil: 859
bistvo digitalizacije je, da ti dokument sprintas, das skenirat,
posljes pdf cloveku v podpis, nazaj gre po isti poti. vec kot je
digitalnih korakov v procesu, bolj je ta digitalen.
sporočil: 1.995
Zadnja sprememba: 0430ABAKU 07.10.2024 11:46
Zdravstvo je orng digitalizirano. Imamo digitalne napotnice, ki mi
jih sestra vedno sprinta in marsikateri izvajalec potem hoče, da mu
ta list digitalne napotnice nekako dostavim. :-)Sem imel pa tudi že kontra primer. Mi izdajo le digitalni recept za neka čudna zdravila, ki se jih pri nas težko dobi. Kako naj zdaj s tem digitalnim receptom grem v Avstrijo po zdravila? Sem pač ponovno zaprosil za stari recept na papirju.
sporočil: 133
[primvla]:)
bistvo digitalizacije je, da ti dokument sprintas, das skenirat, posljes pdf cloveku v podpis, nazaj gre po isti poti. vec kot je digitalnih korakov v procesu, bolj je ta digitalen.
Strani: 1