Strani: 1

londra sporočil: 411
[#3049193] 04.10.24 07:37
Odgovori   +    10
Dober članek, upam, da ga prebere kdo od vladajočih!
Če ti na avtu nekdo ukrade najmanjši plastični del ( manj kot 100 Eur), te zavarovalnica pošlje na policijo, da prijaviš krajo. Brez te prijave reševanje zahtevka ni možno!? Mogoče bi se kot prva morala upreti policija?
FIN-544124 sporočil: 3.683
[#3049196] 04.10.24 07:51
Odgovori   +    19
Tega ministrstva res ne rabimo.

Še proračun ima manjši, kot je predračun za železniško postajo.

Očitno je bilo narejeno z namenom, da se zaposli minister iz neke politične stranke.

Zadeve se pa digitalizirajo z ali brez ministrstva.

Odvisno od volje, znanja in denarja.
XDONA1 sporočil: 1.364
[#3049198] 04.10.24 08:02 · odgovor na: londra (#3049193)
Odgovori   +    3
[londra]
Dober članek, upam, da ga prebere kdo od vladajočih!
Če ti na avtu nekdo ukrade najmanjši plastični del ( manj kot 100 Eur), te zavarovalnica pošlje na policijo, da prijaviš krajo. Brez te prijave reševanje zahtevka ni možno!? Mogoče bi se kot prva morala upreti policija?
Ok, to je po svoje razumljivo. Če ti daš na policijo krivo prijavo, je to verjetno že kaznivo dejanje. Ljudje imajo zadržke. Če tega ne bi bilo treba, bi dvakrat več ljudi trdilo, da so jim nekaj "ukradli".

Moje izkušnje z digitalizacijo niso tako slabe. Npr, pri zavarovalnicah se lahko večinoma stvari ureja na daljavo, preko spleta. Tako sklenitev polic, kot prijavo škode, kot odobritev popravila. Recimo pri mojem zadnjem popravilu malenkostne poškodbe na avtomobilu zastopnika tudi videl nisem, vse je šlo relativno hitro in brez težav čez. Ravno tako pri prijavi škode za premoženjsko zavarovanje.
Dalje, javna naročila so sedaj zgledno urejena, kar se potrebne dokumentacije tiče. Predvsem, če jih primerjamo z našimi južnimi sosedi :) Slišal sem pa tudi, da so nemci, kar se tega tiče daleč pred nami, v birokraciji namreč :)
Tudi precej postopkov na JU je ok, od pridobitve dokumentov, do prijave davkov, itd.
Se pa strinjam, da imajo nekatera področja še precej potenciala optimizacije, npr naše zdravstvo je eno takih. In tudi res je, da je bila ta naša bivša ministrica precej bleda oseba, nisem zasledil, da bi kaj korenitega spremenila v njenem mandatu. Po svoje je pa to tudi dobro :)
odvisnik sporočil: 1.550
[#3049203] 04.10.24 08:29
Odgovori   +    1
Ena od rešitev je, da policija pač to storitev zaračuna zavarovalnici. Če že hočejo imet zapisnik.
FIN-454644 sporočil: 11.187
[#3049206] 04.10.24 08:51 · odgovor na: FIN-544124 (#3049196)
Odgovori   +    0
Ce bi na tv3 spremljal sejo odbora, na katerem je porocala predstavnica ministrstva, bi razumel, da je to ministrstvo ministrstvo za digitalni nadzor. Vpeto v EU. Za primere bo zadolzeno sodisce v Novi gorici. Druge drzave ne bodo imele sodisc, ampak mi smo specificni. Tako je bilo javno receno.
0430ABAKU sporočil: 1.990
[#3049213] 04.10.24 10:53 · odgovor na: odvisnik (#3049203)
Odgovori   +    1
Nekoč sem tako manjšo škodo prijavljal ljubljanski policiji in so mi kar po telefonu rekli:
"Mislite, da smo mi zavarovalnica. Kar njih pokličite in naj oni delajo zapisnik."
trocki sporočil: 1.557
[#3049215] 04.10.24 11:12 · odgovor na: odvisnik (#3049203)
Odgovori   +    2
[odvisnik]
Ena od rešitev je, da policija pač to storitev zaračuna zavarovalnici. Če že hočejo imet zapisnik.
In od koga misliš bi zavarovalnica dobila denar za plačilo tega računa?
Bogomir1 sporočil: 121
[#3049229] 04.10.24 13:12
Odgovori   +    3
Digitalizacija državne uprave ne zajema samo odnose z državljani, ampak zadeva same procese v državnih organih. Če so le ti neurejeni in hitro spremenljivi, kar je dejansko stanje v vse prevelikem obsegu, je potrebno opozoriti na lastnost »digitalizacije«: »Garbage in, garbage out« in vzpostavljeno togost sistema - ko se vam mudi dobite odgovor: »Se ne da, računalnik ne sprejme«.
Željen učinek digitalizacije naj bi bil koristen, t.j. učinkovit in cenejši. Običajno pa samo poveča obremenjenost dejanskih vsebinskih nosilcev in ne zmanjša števila zaposlenih. Da bi to preprečili, bi moral biti pristop razvojno usmerjen in postopen, kar pomeni dolgotrajen. Hkratna visoka investicija sicer zadovolji ponudnike programske opreme, ki obljubljajo vse mogoče, v resnici pa milo rečeno zdaleč ni optimalna. Vsak razvojni parcialni projekt se začne s projektno definicijo, ki ne more biti izdelana pred naročilom, temveč oblikovana v začetni fazi izvajanja in kasneje preizkušena in običajno večkrat popravljena. Nisem prepričan, da so sedaj »državna« naročila programske opreme izvajana na »razvojni« način.

Ali ta dejavnost spada pod Ministrstvo za državno upravo ali pod digitalizacijo, dve ministrstvi ali eno samo, je manj pomembno. Pomembna je vsebina in izogibanje politikantstvu ter političnemu urejanju, ki sta glavna povzročitelja negotovosti in tveganj.
crt sporočil: 27.956
[#3049236] 04.10.24 14:07 · odgovor na: Bogomir1 (#3049229)
Odgovori   +    7
tehnicna izvedba je lahko mikroskopski problem napram temu, ali imamo sploh kaj poceti -- torej a ima narocnik artikulirane in urejene procese, ki naj bi se jih digitalno podprlo.
FjodorKirilovic sporočil: 1.154
[#3049250] 04.10.24 16:30 · odgovor na: crt (#3049236)
Odgovori   +    6
[]
tehnicna izvedba je lahko mikroskopski problem napram temu, ali imamo sploh kaj poceti -- torej a ima narocnik artikulirane in urejene procese, ki naj bi se jih digitalno podprlo.
Ne ukvarjam se veliko s tem, ampak bi rekel, da ni point digitalno podpreti obstoječe artikulirane in urejene procese.
Če hočeš resno zmanjšati obseg dela, moraš procese spremeniti. Nisi veliko naredil, če namesto papirne pošte odpiraš emaile, vse drugo pa pustiš enako.
Endimion sporočil: 10.673
[#3049253] 04.10.24 16:52 · odgovor na: crt (#3049236)
Odgovori   +    3
[]
tehnicna izvedba je lahko mikroskopski problem napram temu, ali imamo sploh kaj poceti -- torej a ima narocnik artikulirane in urejene procese, ki naj bi se jih digitalno podprlo.
Tako je. In tu sta si Javni in Privatni sektor v Sloveniji po mojih 20-letnih izkušnjah žalostno podobna.

In kot interni IT jevec.. je še večja muka. Plačan si pavšalno. S plačo. Zunanjemu bo plačal pa projekt in pol še vse morebitne dodelave.
crt sporočil: 27.956
[#3049254] 04.10.24 18:13 · odgovor na: FjodorKirilovic (#3049250)
Odgovori   +    3
absolutno je dodana vrednost v tem, da digitaliziras procese, ki so ze definirani, ker je dejstvo, da tehnologija ze sama po sebi taksno situacijo se izboljsa.

v kolikor te podlage ni -- pa se dejansko ne pogovarjamo tolko o digitalizaciji kot o sploh organizaciji procesov in podjetja.

obstaja se tretja situacija: procesi so napeljani, vendar bi bilo dobro jih postaviti bistveno drugace, da bodo lahko boljse izkoristili bonuse digitalnosti. mogoce si mislil predvsem na to.
Bogomir1 sporočil: 121
[#3049255] 04.10.24 18:16 · odgovor na: crt (#3049236)
Odgovori   +    2
Popolnoma se strinjam. V danem primeru naročnik nima praktično nikoli primerno definiranih procesov, poleg tega so procesi z menjavo osebja hitro spremenljivi. Zato je smiselno dejanske uporabniške potrebe najprej izluščiti in potem prilagajati rešitve. Naročnik običajno tudi ne pozna rešitev, ki so na voljo. Kar pomeni, da morata v projektni definiciji sodelovati vsa tri področja uporabniško, izvajalsko in naročniško (oz. vodstveno). Trdim, da je za uspešno izboljšanje določene zmogljivosti z IT potreben razvojni pristop.
Bogomir1 sporočil: 121
[#3049256] 04.10.24 18:36 · odgovor na: Endimion (#3049253)
Odgovori   +    2
[Endimion]
> []
> tehnicna izvedba je lahko mikroskopski problem napram temu, ali imamo sploh kaj poceti -- torej a ima narocnik artikulirane in urejene procese, ki naj bi se jih digitalno podprlo.

Tako je. In tu sta si Javni in Privatni sektor v Sloveniji po mojih 20-letnih izkušnjah žalostno podobna.

In kot interni IT jevec.. je še večja muka. Plačan si pavšalno. S plačo. Zunanjemu bo plačal pa projekt in pol še vse morebitne dodelave.
Se strinjam. Kot IT-jevec ti najbolj poznaš težave in potrebe. Praviloma pa nimaš dovolj kapacitet, da bi jih sam rešil. Vodstvo bo naročilo projekt (dobro plačan). Če ti ne boš sodeloval pri projektni definiciji, bo rezultat projekta milo rečeno daleč pod optimalnim. O nagrajevanju IT-jevcev (posebno v državni upravi) pa ne bi govoril.
FjodorKirilovic sporočil: 1.154
[#3049257] 04.10.24 19:05 · odgovor na: crt (#3049254)
Odgovori   +    1
[]
obstaja se tretja situacija: procesi so napeljani, vendar bi bilo dobro jih postaviti bistveno drugace, da bodo lahko boljse izkoristili bonuse digitalnosti. mogoce si mislil predvsem na to.
Ja, na to sem mislil. Brez tega lahko govorimo samo o 'informatizaciji" kot pred desetletji.
Digital transformation naj bi bila nekaj več. Preobrazba, metamorfoza. Spomni se na Gregorja Samso :)
najobj sporočil: 32.379
[#3049258] 04.10.24 19:32 · odgovor na: Endimion (#3049253)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: najobj 04.10.2024 19:50
[Endimion]
> []
> tehnicna izvedba je lahko mikroskopski problem napram temu, ali imamo sploh kaj poceti -- torej a ima narocnik artikulirane in urejene procese, ki naj bi se jih digitalno podprlo.
Tako je. In tu sta si Javni in Privatni sektor v Sloveniji po mojih 20-letnih izkušnjah žalostno podobna.

In kot interni IT jevec.. je še večja muka. Plačan si pavšalno. S plačo. Zunanjemu bo plačal pa projekt in pol še vse morebitne dodelave.
... ja, in ko imaš ti kot interni IT-jevec z nekaj širine in splošnega znanja vpogled v probleme v lastni firmi oziroma vsaj približno veš, kaj bi šefi radi imeli "digitalizirano", medtem pa zunanji izvajalci z bolj ali manj standardiziranimi rešitvami o problemih vaše firme v resnici nimajo pojma in se morajo s konkretno vsebino procesov - zelo malo poslovnih procesov je v vsaki firmi čisto enakih in brez natančne analize stanja in potreb res takoj pripravljenih na digitalizacijo - šele spoznati in se potem takšen v osnovi nepripravljen projekt digitalizacije - BTW, informatizacija je vsebinsko primernejši izraz - dostikrat spremeni v otroški igri podobno "igro" nesporazumov, ki smo ji v dobrih starih cajtih otroci rekli "pokvarjen telefon", ko je zadnji v vrsti na koncu povedal čisto nekaj tretjega, kot je prvi zašepetal na uho naslednjemu ... khmm, in kar v takšnem primeru "digitalizacije" ob v neskončnost podaljšanem trajanju to pomeni z aneksi bogato plačano "flikanje" informacijskega sistema, ker ko si enkrat dovolj "not padu", nazaj na staro pač ne moreš več ...
kmetovalec sporočil: 695
[#3049259] 04.10.24 21:32
Odgovori   +    1
kako v praksi izgleda digitalizacija:
www.facebook.com/pho...055&type=3

Upam, da vlada čimprej pade in nova postavi Simiča nazaj za direktorja Fursa
AlojzFerluga sporočil: 132
[#3049352] 07.10.24 09:48 · odgovor na: crt (#3049236)
Odgovori   +    1
[]
tehnicna izvedba je lahko mikroskopski problem napram temu, ali imamo sploh kaj poceti -- torej a ima narocnik artikulirane in urejene procese, ki naj bi se jih digitalno podprlo.
Tako, bistvo digitalizacije je na temu, da se optimira procese in jih v optimirani obliki digitalno podpre (ne v svoji neumni nerodni obliki). Kdor tega ne razume, ne more delati digitalizacije.
primvla sporočil: 856
[#3049353] 07.10.24 10:48 · odgovor na: AlojzFerluga (#3049352)
Odgovori   +    5
bistvo digitalizacije je, da ti dokument sprintas, das skenirat, posljes pdf cloveku v podpis, nazaj gre po isti poti. vec kot je digitalnih korakov v procesu, bolj je ta digitalen.
0430ABAKU sporočil: 1.990
[#3049356] 07.10.24 11:44 · odgovor na: primvla (#3049353)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: 0430ABAKU 07.10.2024 11:46
Zdravstvo je orng digitalizirano. Imamo digitalne napotnice, ki mi jih sestra vedno sprinta in marsikateri izvajalec potem hoče, da mu ta list digitalne napotnice nekako dostavim. :-)

Sem imel pa tudi že kontra primer. Mi izdajo le digitalni recept za neka čudna zdravila, ki se jih pri nas težko dobi. Kako naj zdaj s tem digitalnim receptom grem v Avstrijo po zdravila? Sem pač ponovno zaprosil za stari recept na papirju.
AlojzFerluga sporočil: 132
[#3049363] 07.10.24 15:18 · odgovor na: primvla (#3049353)
Odgovori   +    0
[primvla]
bistvo digitalizacije je, da ti dokument sprintas, das skenirat, posljes pdf cloveku v podpis, nazaj gre po isti poti. vec kot je digitalnih korakov v procesu, bolj je ta digitalen.
:)

Strani: 1