25 min
Uvedba sintetičnih goriv bo težja, kot se zdi na prvi pogled
56 min
Najbolj brani članki danes
2 uri
Spletno zagonsko podjetje z novo vrsto študija MBA
3 ure
Na fakulteti za elektrotehniko so predstavili novo pot do podnebno nevtralne Slovenije 1
3 ure
Kako bomo v Sloveniji izobraževali serviserje električnih avtov
4 ure
Na kaj morate biti pozorni, če nepremičnino oddajate prek s. p.
4 ure
Kaj se splača, če stanovanje čez poletje oddajate turistom, preostanek leta pa študentom?
4 ure
Tujec, ki je pred časom oddal vlogo na UE, bi delal pri odpravljanju posledic poplav. Ali se lahko hitreje zaposli?
4 ure
Razpoloženje nemških potrošnikov se slabša
5 ur
Ob koncu poletja na področju UI: Amazon in OpenAI v akciji
5 ur
Kaj bi raje – več EU ali bolj pametno EU?
5 ur
Potencial digitalne dobe je izjemen, odklenite ga (Oglas)
5 ur
Kemijski inštitut bo sodeloval pri razvoju najsodobnejše toplotne baterije 1
5 ur
Gospodarstvo ostro proti podaljšanju bolniških nadomestil z 20 na 30 dni v breme delodajalca 2
6 ur
Podjetja skupno prijavila slabih 381 milijonov evrov škode zaradi poplav
7 ur
Miklavčičev GH Holding izvisel proti Siemensu tudi za CT-naprave
7 ur
Vabilo na konferenco o prihodnosti pokojninskega sistema v Sloveniji (PRO)
8 ur
Nova KBM nemudoma daje Marinbluju brez denarja še 300 tisoč evrov kredita 3
8 ur
Ameriški apple store ni na kitajskem seznamu odobrenih trgovin z aplikacijami
9 ur
UPS bo za praznike potreboval 100 tisoč dostavljavcev in delavcev v skladiščih

Strani: 1

0513ANITO sporočil: 10.607
[#3016161] 15.02.23 17:18
Odgovori   +    16
Kateri so to ekloški strokovnjaki?

Avto je predvsem izdelek na katerem se pri izdelavi večinoma angažirajo kot kader Strojni inženirji (Konstruktorji, Tehnologi, Energetiki)...potem je tukaj še elektrostroka in programerji...
Tudi pri pridobivanju rud je največ strokovnjakov Strojne stroke, potem so tu še kemijski tehnologi...Ostalega kadra je precej malo... ampak spet ekektro in SW
Še pri izdelavi in razvoju elektromotrojev (ki na bi bili predvsem električni proizvod) je razmerje strojnih inženirjev napram elektroinženirjem 6:1
Torej je Ekološki strokovnjak lahko samo strojnik, ali eventuelno kak drug kader tehnične smeri...

Torej...ko se boste odločili naslednjič odpirat kako eko temo, pojdite najprej vprašat na taprava vrata (Lučke se lahko kar na široko izognete).

Pa še to...Motorji z notranjim ZGREVANJEM.....Zgleda se vas ne prime (pa vem da niste edini)
alek14 sporočil: 312
[#3016164] 15.02.23 17:53
Odgovori   +    3
Milim, da lahko v sedanjih razmerah poseduje in obnavlja (izguba denarja pri BEV bo večja) 5-10% finančnih enot (gospodinjstev).
crt sporočil: 26.438
[#3016168] 15.02.23 18:05
Odgovori   +    36
Zadnja sprememba: crt 15.02.2023 18:09
politicni odgovor na vse to bo verjetno "vidimo, da je ratala panika, no veste, to je ok, tako smo tudi mislili, naj se ustvari nek obcutek izrednosti, da bodo potrosniki in industrija motivirani se hitreje premakniti. mi smo vendar tu zato, da vodimo in kazemo pot, knede."

odgovori na ta poskus politicno-socialno-gospodarskega inzeniringa s strani avantgarde ljudskih mnozic so lahko razlicni, dober skupni imenovalec pa je - pejte vi mal fkurac.

se je za spomnit vseh teh wannabe kardeljev, ko bo masiranje scasoma prineslo reakcijo, da je samo za stran in pozgat karkoli, na kar so se eksperimentatorji pri svojem poziranju in halucinacijah sklicevali. bodo sli cugrund pojmi okolja, zdravja, enakopravnosti in demokracije - ob aplavzu publike.

gospoda v svojem stolpu z gorecimi temelji bo jamrala, da kako pa zdaj kar naenkrat to, da se ni dalo predvideti in da so drugi krivi. jaz bom pa lahko na novo postavljal sadovnjak v nekih bozjih rovtah na nekem drugem varno oddaljenem koncu sveta v starosti 70 let. super izgledi.

fuck you, ladies and gentlement, fuck you very much.
bigl sporočil: 18.115
[#3016176] 15.02.23 18:51 · odgovor na: crt (#3016168)
Odgovori   +    3
:), Bukowski style. "Style is the answer to everything". Lep dan.
FjodorKirilovic sporočil: 811
[#3016177] 15.02.23 19:09 · odgovor na: crt (#3016168)
Odgovori   +    7
[]
politicni odgovor na vse to bo verjetno "vidimo, da je ratala panika, no veste, to je ok, tako smo tudi mislili, naj se ustvari nek obcutek izrednosti, da bodo potrosniki in industrija motivirani se hitreje premakniti. mi smo vendar tu zato, da vodimo in kazemo pot, knede."

odgovori na ta poskus politicno-socialno-gospodarskega inzeniringa s strani avantgarde ljudskih mnozic so lahko razlicni, dober skupni imenovalec pa je - pejte vi mal fkurac.

se je za spomnit vseh teh wannabe kardeljev, ko bo masiranje scasoma prineslo reakcijo, da je samo za stran in pozgat karkoli, na kar so se eksperimentatorji pri svojem poziranju in halucinacijah sklicevali. bodo sli cugrund pojmi okolja, zdravja, enakopravnosti in demokracije - ob aplavzu publike.

gospoda v svojem stolpu z gorecimi temelji bo jamrala, da kako pa zdaj kar naenkrat to, da se ni dalo predvideti in da so drugi krivi. jaz bom pa lahko na novo postavljal sadovnjak v nekih bozjih rovtah na nekem drugem varno oddaljenem koncu sveta v starosti 70 let. super izgledi.

fuck you, ladies and gentlement, fuck you very much.
Super si tole napisal, Črt.
Reci Toplakovi, naj ti naroči eno kolumno na to temo.
FIN-454644 sporočil: 10.811
[#3016178] 15.02.23 19:18 · odgovor na: FjodorKirilovic (#3016177)
Odgovori   +    15
Res je odlicno in z zarom povedano. Tile frajerji delajo usodne odlocitve v stilu: Jest sm si pa nekej zmislu, jest sm si pa nekej zmislu, jest sm si pa nekej zmislu in naredil bom ta spas.
hostamox sporočil: 7.586
[#3016190] 15.02.23 21:11 · odgovor na: crt (#3016168)
Odgovori   +    0
Cena zivljenja v družbi civiliziranega sveta.
Ena od variant je izklop vsega, če ti je mir visoko na listi prioritet.
Maš pa še žnj možnosti spreminjat svet po lastni presoji:)
0430ABAKU sporočil: 1.694
[#3016192] 15.02.23 23:51
Odgovori   +    5
Sicer sem velik zagovornik trga. Ampak očitno je včasih prisila le dobrodošla. Spomnimo se le mobilne telefonije in roaminga. Kljub hudi konkurenci in trgu smo na mejah kar izklapljali podatke, omejevali pogovore in sms-e ali pa iskali lokalne sim kartice. Trg kar ni hotel urediti zadev prijazno ljudem. Še več. Dogajalo se je, da je en operater pokrival več držav kar na isti centrali, pa so bili čezmejni pogovori kljub temu peklensko dragi.

Nekoč sem v Celovcu samo pogledal na net na katerem naslovu je ena trgovina. Žal so bili tisti windows smart-founi precej ne-smart in se je po izhodu aplikacija samo pritajila v ozadje. Spletna stran pa je bila dinamične vrste, kjer se je vsebina ves čas nekaj spreminjala. En pogled na net me je naslednji mesec razveselil na računu skoraj s 600€. Hvala EU za prisilo.
FIN-454644 sporočil: 10.811
[#3016196] 16.02.23 06:06 · odgovor na: 0430ABAKU (#3016192)
Odgovori   +    3
Samo, da ne bos zaradi prisile doma cicu pa caku.
0126Bacis sporočil: 2.847
[#3016199] 16.02.23 06:48
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: 0126Bacis 16.02.2023 06:51
Kako realna je množična uporaba električnih vozil v SLO?
Česa EU parlament s prepovedjo prodaje avtomobilov na notranje izgorevanje po letu 2035 ni predvidel?

Prisluhnite koščku pogovora z Dr. Tomažem Žagarjem:
youtu.be/1wRYrK8Cjp0?t=2715


Od tukaj: twitter.com/jedrskas...3016125440
hostamox sporočil: 7.586
[#3016210] 16.02.23 09:59 · odgovor na: 0430ABAKU (#3016192)
Odgovori   +    1
Roaming in avti je mal razlike.
Kot virtualno in realno, pri tvoji starosti bi rekel, da to ločiš.
To je kot bi hotel prepovedat vso konvencionalno hrano in trzit le še ekološko ob tem pa pričakovati, da bo zato ekološko cenejše.

Ni vse ravno tako enostavno :).
Pa telekomi so imeli precejšnje dobičke in roaming je bil verjetno manjši del prometa.
comteo sporočil: 602
[#3016233] 16.02.23 13:01
Odgovori   +    2
Popolnoma zgrešem komentar gospoda Pikona.

Strategija Nemčije, Avstrije in SLovenije predvideva prepoved registriranja novih naftnih avtomobilov leta 2030.
Evropski parlametn omenja 2035 LE DA ZDRAMI zaspano evropsko avtomobilsko industrija, ki evidentno na področju elektro mobilnosti zaostaja za kitajci in američani.
Ker kupci že veliko pred 2030 ne bodo kupovali naftnih avtomobilov, evropi grozi propad zelo pomembne avto industrije.

Pričakovano napačno navaja, da so "električni avti le za bogate". Električni avti so seveda že cenejši od primerljivih naftnih. Ker cena avtomobila ni nalepka v salonu ali ceniku, ampak je cena obrok kerdita + strošek goriva mesečno + strošek vzdrževanja mesečno. V Sloveniji se prodajajo električni avtomobili, ki brez pologa stanejo cca 150€ mesečno, kar je res znesek za katerega ne vem, če se dobi kak naftni avto.

Ekologija???
Kako razumen človek lahko primerja proizvodnjo naftnih in proizvodnjo električnih vozil + proizvodnjo in posledice porabe goriva. NA CO2 je razlika cca 10 krat, a pri najbolj nevarnem in umazanem delu - PM delci in kvaiteta zraka, je razlika 1000 kratna. A vemo, da PM delci, NOx in O3 pobijejo letno v evropi več kot 400.000 ljudi letno. Po uradnih podatkih. www.eea.europa.eu/hi...eaths-2014
Pri proizvodnji je poraba energije in posledice po okolje vsaj enak ali celo bolj ugoden za električna vozila. Če le ne berete zgolj PR člankov naftne industrije.

Kdo tak zmazek pusti v Finance? Urednik?
0430ABAKU sporočil: 1.694
[#3016252] 16.02.23 17:07 · odgovor na: hostamox (#3016210)
Odgovori   +    0
[hostamox]
Roaming in avti je mal razlike.
Kot virtualno in realno, pri tvoji starosti bi rekel, da to ločiš.
To je kot bi hotel prepovedat vso konvencionalno hrano in trzit le še ekološko ob tem pa pričakovati, da bo zato ekološko cenejše.

Ni vse ravno tako enostavno :).
Pa telekomi so imeli precejšnje dobičke in roaming je bil verjetno manjši del prometa.
Ločnica med dejansko in virtualno ni tako trivialna.
Sem se sam čudil, ko so mi razlagali, kaj je najdražji kos pri enem vokswagnovem terencu. Sploh ni to nek zapleten kos motorja ali elektronike, kjer bi pričakoval, da je največ vloženega dela in materiala. Najdražji kos so menda sedeži.

Tudi Applov iphone. Menda je cena za "realni del" telefona okrog 10-15€. Za "virtualni del" telefona pa je 1000€.

To seveda ne pomeni, da je cena kot celota nateg. Le da velja resnica, da je izdelek lažje narediti (relani del), težje pa prodati (virtualni del).
hostamox sporočil: 7.586
[#3016255] 16.02.23 17:40 · odgovor na: 0430ABAKU (#3016252)
Odgovori   +    0
[0430ABAKU]
To seveda ne pomeni, da je cena kot celota nateg. Le da velja resnica, da je izdelek lažje narediti (relani del), težje pa prodati (virtualni del).
Ni težje prodat, težje je drago prodat, tu je hec iphona, realno vrednost, proizvodno ima zelo nizko, podobno farmacija npr.

Ko pa imaš enkrat dobro delujoč trg, ekonomijo obsega itn, so pa sedeži najdražji, kar nekaj materiala je not.
Podobna zgodba je z el. Avti, če so bat drage avti ne morejo bit poceni.
AndrejTribuson sporočil: 153
[#3016259] 16.02.23 18:27 · odgovor na: comteo (#3016233)
Odgovori   +    6
[comteo]
... A vemo, da PM delci, NOx in O3 pobijejo letno v evropi več kot 400.000 ljudi letno. Po uradnih podatkih. www.eea.europa.eu/hi...eaths-2014
Hudič je, da PM 2,5 in 10 delcev proizvajajo avtomobilske gume in zavore med vožnjo ca. 2.000 x več kot izpusti iz avtov z notranjim zgorevanjem. Pazi, z besedo: dvatisočkrat več. www.theguardian.com/...tests-show

Kako so za zmanjšanje teh delcev zdaj električni avti rešitev? Gume težjih električnih avtov v zrak izpuščajo še bistveno več sranja.

Hudič se vedno skriva v podrobnostih.
0430ABAKU sporočil: 1.694
[#3016262] 16.02.23 19:58 · odgovor na: AndrejTribuson (#3016259)
Odgovori   +    0
Imam EV, zavor skoraj ne rabim. Tudi če jih ne bi imel, bi se že navadil voziti brez.
Na zadnjem servisu so mi ravno to očitali. Zadnje zavore so morali podreti, razmigati in namazati, ker so bili premikajoči deli praktično blokirani. So priporočili: več uporabljati zavore.
Nollem sporočil: 904
[#3016285] 17.02.23 09:02 · odgovor na: 0430ABAKU (#3016262)
Odgovori   +    0
no, jaz tudi dizel ICE vozim tako, da zavor skoraj ne rabim. pri BEV pa imam na AC najnižjo stopnjo rekuperacije, v mestu pa najvišjo
pcs sporočil: 5.459
[#3016290] 17.02.23 10:23 · odgovor na: 0430ABAKU (#3016262)
Odgovori   +    4
[0430ABAKU]
Imam EV, zavor skoraj ne rabim. Tudi če jih ne bi imel, bi se že navadil voziti brez.
Na zadnjem servisu so mi ravno to očitali. Zadnje zavore so morali podreti, razmigati in namazati, ker so bili premikajoči deli praktično blokirani. So priporočili: več uporabljati zavore.
Ne gre za delce, ki letijo iz zavor, ampak za obrabo gum... velik del delcev PM in onesnaženja s plastiko pride ravno od obrabe gum, ki je pri EV večja (težja vozila, večji pospeški).

Lp,
M
AndrejTribuson sporočil: 153
[#3016297] 17.02.23 12:30 · odgovor na: 0430ABAKU (#3016262)
Odgovori   +    3
[0430ABAKU]
Imam EV, zavor skoraj ne rabim. Tudi če jih ne bi imel, bi se že navadil voziti brez.
Na zadnjem servisu so mi ravno to očitali. Zadnje zavore so morali podreti, razmigati in namazati, ker so bili premikajoči deli praktično blokirani. So priporočili: več uporabljati zavore.
Gum tudi ne rabiš? Imaš EV s krili in letiš?
F22-00713 sporočil: 1
[#3016302] 17.02.23 13:10
Odgovori   +    0
Zalostno, da se objavi clanek poln ze veckrat diskreditiranih zavajujocih informacij. Cestitke.
comteo sporočil: 602
[#3016311] 17.02.23 17:30 · odgovor na: Nollem (#3016285)
Odgovori   +    0
[Nollem]
no, jaz tudi dizel ICE vozim tako, da zavor skoraj ne rabim. pri BEV pa imam na AC najnižjo stopnjo rekuperacije, v mestu pa najvišjo

Pri 245.000 km, NIssan Leaf - zavorne obloge 60%
202.000 km, Nissan e-NV200 letnik 2013 - zavorne obloge 40%

Ženina Kona Hyundai - 2019 letnik, 145.000 km, obloga porabljene neopazno - kot nove. Na servisu so nam dali sprej, s katerim maramo včasih pošpricati diske, ker rjavijo. Zaviraš z ročicami ob volanu - rekuperacija.

Vsaka uporaba ZAVOR na kolesih je poraba energije, ki jo z rekuperacijo dobiš nazaj v baterijo.

PM delcev iz električnih avtomobilov je 10 krat manj kot iz naftnih avtomobilov. Napredek ogromen. Ne 10%, ampak 10 krat.




ZAvorne obloge na električnem avtu se menjavajo - nikoli.
comteo sporočil: 602
[#3016312] 17.02.23 17:34 · odgovor na: pcs (#3016290)
Odgovori   +    0

Ne gre za delce, ki letijo iz zavor, ampak za obrabo gum... velik del delcev PM in onesnaženja s plastiko pride ravno od obrabe gum, ki je pri EV večja (težja vozila, večji pospeški).

Lp,
M
Pri EV je poraba gum enaka ali manjša.
Vozim 12 let električne avte, poznam in se družim z več 100 ljudi, ki imajo zgolj električne avtomobile že leta... Menjava gum je na 50.000 do 70.000 km, kar je bolj poredko, kot pri naftnih avtomobilih. Nobene večje porabe v realnosti nismo opazili in gre očitno le za plačane "raziskave" nekih, ki s spremembo goriva začnejo izgubljati denar.

Mimogrede, delci gum niso kancerogen, delci iz izpušne cevi so kancerogeni. Iz gum ne gre NOx, O3 in drugi strupeni plini.
comteo sporočil: 602
[#3016313] 17.02.23 17:38 · odgovor na: F22-00713 (#3016302)
Odgovori   +    0
[]
Zalostno, da se objavi clanek poln ze veckrat diskreditiranih zavajujocih informacij. Cestitke.

Ne smete biti presenečeni. Po besedah direktorice Petrola je vsak nov električni avto 100€ manj mesečno na blagajni bencinskih črpal. Nekdo izgublja veliko denarja in bo naredil vse, da proces upočasni.
Naftna industrija je največji vir denarja, ki prihaja iz zemlje. Enostavno in zelo profitabilno.

Rezultati PR naporov (in vlaganj) so precej zapeljanih in izmanipuliranih občanov, ki puščajo svoje komentarje na forumih.

Čudi me, da Finance dajo prostor takim nevednežem.
Endimion sporočil: 9.891
[#3016319] 18.02.23 07:25 · odgovor na: comteo (#3016313)
Odgovori   +    6
Nekateri bi pa morali pod vsakim svojim zapisom na forumu dodati disclaimer.

"Sem Teo Bunta, lastnik podjetja za proizvodnjo in prodajo električnih polnilnic"
hostamox sporočil: 7.586
[#3016321] 18.02.23 07:58 · odgovor na: comteo (#3016311)
Odgovori   +    1
Tule imaš precej km na avtih, verjetno dosti avtoceste.
Tu verjamem, da ne rabiš veliko zavor.
Uporaba zavor ima precej veze z dinamiko vožnje, voznikom.
Da ne boste elektricarji ostali brez zavor in bo to dodatna oprema :)
pcs sporočil: 5.459
[#3016328] 18.02.23 10:40 · odgovor na: hostamox (#3016321)
Odgovori   +    2
[hostamox]
Tule imaš precej km na avtih, verjetno dosti avtoceste.
Tu verjamem, da ne rabiš veliko zavor.
Uporaba zavor ima precej veze z dinamiko vožnje, voznikom.
Da ne boste elektricarji ostali brez zavor in bo to dodatna oprema :)
Električarji imajo extremni fetiš na ekološko vožnjo, ko bo za volan sedla normalna populacija bo zgodba z zaviranjem malo drugačna.

Lp,
M
0430ABAKU sporočil: 1.694
[#3016622] 22.02.23 15:34 · odgovor na: pcs (#3016328)
Odgovori   +    2
V bistvu tako pri EV kot pri vseh hibridih (ne le priključnih) tudi normalna nožna zavora najprej poizkuša le povečati rekuperacijo. Šele ko to ne zadostuje, gre drajsati po diskih - pri novejših EV pa spet kar po bobnih (so pogruntali, da imajo bobni manjše trenje od diskov in gredo nekateri EV nazaj na bobne).

Kljub temu sem se sam tudi zelo navadil na obvolanske ročice in bremzam skoraj samo še s temi. Te ne delajo na klasične zavore ampak le na rekuperacijo.

Koliko se pri katerem rabijo gume, iz lastnih izkušenj še ne morem reči. Za EVja imam 3 komplete (letne, zimske in celoletne). Po 50.000 km se jim obraba še nič ne pozna.
Pri prejšnjem dizlu sem imel 2 kompleta (letne in zimske). Oba sem zamenjal malo pod 200.000 km.

Skoraj zagotovo pa bo EV to hitreje obrabil. Včasih vseeno malo preveč pritisnem in gume na suhem spodrsnejo tudi še pri 80 km/h. Turbo dizel pa je bil taka lenoba, da v 2. prestavi niti speljati ni hotel. Moč in navor je dobil šele, ko je zalaufala turbina. Kljub 2 litroma in 140 konjem.

Strani: 1