Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Koliko Slovencev si lahko kupi električni avto?
Strani: 1
sporočil: 10.844
Kateri so to ekloški strokovnjaki?
Avto je predvsem izdelek na katerem se pri izdelavi večinoma angažirajo kot kader Strojni inženirji (Konstruktorji, Tehnologi, Energetiki)...potem je tukaj še elektrostroka in programerji...
Tudi pri pridobivanju rud je največ strokovnjakov Strojne stroke, potem so tu še kemijski tehnologi...Ostalega kadra je precej malo... ampak spet ekektro in SW
Še pri izdelavi in razvoju elektromotrojev (ki na bi bili predvsem električni proizvod) je razmerje strojnih inženirjev napram elektroinženirjem 6:1
Torej je Ekološki strokovnjak lahko samo strojnik, ali eventuelno kak drug kader tehnične smeri...
Torej...ko se boste odločili naslednjič odpirat kako eko temo, pojdite najprej vprašat na taprava vrata (Lučke se lahko kar na široko izognete).
Pa še to...Motorji z notranjim ZGREVANJEM.....Zgleda se vas ne prime (pa vem da niste edini)
Avto je predvsem izdelek na katerem se pri izdelavi večinoma angažirajo kot kader Strojni inženirji (Konstruktorji, Tehnologi, Energetiki)...potem je tukaj še elektrostroka in programerji...
Tudi pri pridobivanju rud je največ strokovnjakov Strojne stroke, potem so tu še kemijski tehnologi...Ostalega kadra je precej malo... ampak spet ekektro in SW
Še pri izdelavi in razvoju elektromotrojev (ki na bi bili predvsem električni proizvod) je razmerje strojnih inženirjev napram elektroinženirjem 6:1
Torej je Ekološki strokovnjak lahko samo strojnik, ali eventuelno kak drug kader tehnične smeri...
Torej...ko se boste odločili naslednjič odpirat kako eko temo, pojdite najprej vprašat na taprava vrata (Lučke se lahko kar na široko izognete).
Pa še to...Motorji z notranjim ZGREVANJEM.....Zgleda se vas ne prime (pa vem da niste edini)
sporočil: 27.844
Zadnja sprememba: crt 15.02.2023 18:09
politicni odgovor na vse to bo verjetno "vidimo, da je ratala
panika, no veste, to je ok, tako smo tudi mislili, naj se ustvari
nek obcutek izrednosti, da bodo potrosniki in industrija motivirani
se hitreje premakniti. mi smo vendar tu zato, da vodimo in kazemo
pot, knede."odgovori na ta poskus politicno-socialno-gospodarskega inzeniringa s strani avantgarde ljudskih mnozic so lahko razlicni, dober skupni imenovalec pa je - pejte vi mal fkurac.
se je za spomnit vseh teh wannabe kardeljev, ko bo masiranje scasoma prineslo reakcijo, da je samo za stran in pozgat karkoli, na kar so se eksperimentatorji pri svojem poziranju in halucinacijah sklicevali. bodo sli cugrund pojmi okolja, zdravja, enakopravnosti in demokracije - ob aplavzu publike.
gospoda v svojem stolpu z gorecimi temelji bo jamrala, da kako pa zdaj kar naenkrat to, da se ni dalo predvideti in da so drugi krivi. jaz bom pa lahko na novo postavljal sadovnjak v nekih bozjih rovtah na nekem drugem varno oddaljenem koncu sveta v starosti 70 let. super izgledi.
fuck you, ladies and gentlement, fuck you very much.
sporočil: 1.142
[]Super si tole napisal, Črt.
politicni odgovor na vse to bo verjetno "vidimo, da je ratala panika, no veste, to je ok, tako smo tudi mislili, naj se ustvari nek obcutek izrednosti, da bodo potrosniki in industrija motivirani se hitreje premakniti. mi smo vendar tu zato, da vodimo in kazemo pot, knede."
odgovori na ta poskus politicno-socialno-gospodarskega inzeniringa s strani avantgarde ljudskih mnozic so lahko razlicni, dober skupni imenovalec pa je - pejte vi mal fkurac.
se je za spomnit vseh teh wannabe kardeljev, ko bo masiranje scasoma prineslo reakcijo, da je samo za stran in pozgat karkoli, na kar so se eksperimentatorji pri svojem poziranju in halucinacijah sklicevali. bodo sli cugrund pojmi okolja, zdravja, enakopravnosti in demokracije - ob aplavzu publike.
gospoda v svojem stolpu z gorecimi temelji bo jamrala, da kako pa zdaj kar naenkrat to, da se ni dalo predvideti in da so drugi krivi. jaz bom pa lahko na novo postavljal sadovnjak v nekih bozjih rovtah na nekem drugem varno oddaljenem koncu sveta v starosti 70 let. super izgledi.
fuck you, ladies and gentlement, fuck you very much.
Reci Toplakovi, naj ti naroči eno kolumno na to temo.
sporočil: 11.135
Res je odlicno in z zarom povedano. Tile frajerji delajo usodne
odlocitve v stilu: Jest sm si pa nekej zmislu, jest sm si pa nekej
zmislu, jest sm si pa nekej zmislu in naredil bom ta spas.
sporočil: 8.460
Cena zivljenja v družbi civiliziranega sveta.
Ena od variant je izklop vsega, če ti je mir visoko na listi prioritet.
Maš pa še žnj možnosti spreminjat svet po lastni presoji:)
Ena od variant je izklop vsega, če ti je mir visoko na listi prioritet.
Maš pa še žnj možnosti spreminjat svet po lastni presoji:)
sporočil: 1.952
Sicer sem velik zagovornik trga. Ampak očitno je včasih prisila le
dobrodošla. Spomnimo se le mobilne telefonije in roaminga. Kljub
hudi konkurenci in trgu smo na mejah kar izklapljali podatke,
omejevali pogovore in sms-e ali pa iskali lokalne sim kartice. Trg
kar ni hotel urediti zadev prijazno ljudem. Še več. Dogajalo se je,
da je en operater pokrival več držav kar na isti centrali, pa so
bili čezmejni pogovori kljub temu peklensko dragi.
Nekoč sem v Celovcu samo pogledal na net na katerem naslovu je ena trgovina. Žal so bili tisti windows smart-founi precej ne-smart in se je po izhodu aplikacija samo pritajila v ozadje. Spletna stran pa je bila dinamične vrste, kjer se je vsebina ves čas nekaj spreminjala. En pogled na net me je naslednji mesec razveselil na računu skoraj s 600€. Hvala EU za prisilo.
Nekoč sem v Celovcu samo pogledal na net na katerem naslovu je ena trgovina. Žal so bili tisti windows smart-founi precej ne-smart in se je po izhodu aplikacija samo pritajila v ozadje. Spletna stran pa je bila dinamične vrste, kjer se je vsebina ves čas nekaj spreminjala. En pogled na net me je naslednji mesec razveselil na računu skoraj s 600€. Hvala EU za prisilo.
sporočil: 3.117
Zadnja sprememba: 0126Bacis 16.02.2023 06:51
Kako realna je množična uporaba električnih vozil v SLO?Česa EU parlament s prepovedjo prodaje avtomobilov na notranje izgorevanje po letu 2035 ni predvidel?
Prisluhnite koščku pogovora z Dr. Tomažem Žagarjem:
youtu.be/1wRYrK8Cjp0?t=2715
Od tukaj: twitter.com/jedrskas...3016125440
sporočil: 8.460
Roaming in avti je mal razlike.
Kot virtualno in realno, pri tvoji starosti bi rekel, da to ločiš.
To je kot bi hotel prepovedat vso konvencionalno hrano in trzit le še ekološko ob tem pa pričakovati, da bo zato ekološko cenejše.
Ni vse ravno tako enostavno :).
Pa telekomi so imeli precejšnje dobičke in roaming je bil verjetno manjši del prometa.
Kot virtualno in realno, pri tvoji starosti bi rekel, da to ločiš.
To je kot bi hotel prepovedat vso konvencionalno hrano in trzit le še ekološko ob tem pa pričakovati, da bo zato ekološko cenejše.
Ni vse ravno tako enostavno :).
Pa telekomi so imeli precejšnje dobičke in roaming je bil verjetno manjši del prometa.
sporočil: 664
Popolnoma zgrešem komentar gospoda Pikona.
Strategija Nemčije, Avstrije in SLovenije predvideva prepoved registriranja novih naftnih avtomobilov leta 2030.
Evropski parlametn omenja 2035 LE DA ZDRAMI zaspano evropsko avtomobilsko industrija, ki evidentno na področju elektro mobilnosti zaostaja za kitajci in američani.
Ker kupci že veliko pred 2030 ne bodo kupovali naftnih avtomobilov, evropi grozi propad zelo pomembne avto industrije.
Pričakovano napačno navaja, da so "električni avti le za bogate". Električni avti so seveda že cenejši od primerljivih naftnih. Ker cena avtomobila ni nalepka v salonu ali ceniku, ampak je cena obrok kerdita + strošek goriva mesečno + strošek vzdrževanja mesečno. V Sloveniji se prodajajo električni avtomobili, ki brez pologa stanejo cca 150€ mesečno, kar je res znesek za katerega ne vem, če se dobi kak naftni avto.
Ekologija???
Kako razumen človek lahko primerja proizvodnjo naftnih in proizvodnjo električnih vozil + proizvodnjo in posledice porabe goriva. NA CO2 je razlika cca 10 krat, a pri najbolj nevarnem in umazanem delu - PM delci in kvaiteta zraka, je razlika 1000 kratna. A vemo, da PM delci, NOx in O3 pobijejo letno v evropi več kot 400.000 ljudi letno. Po uradnih podatkih. www.eea.europa.eu/hi...eaths-2014
Pri proizvodnji je poraba energije in posledice po okolje vsaj enak ali celo bolj ugoden za električna vozila. Če le ne berete zgolj PR člankov naftne industrije.
Kdo tak zmazek pusti v Finance? Urednik?
Strategija Nemčije, Avstrije in SLovenije predvideva prepoved registriranja novih naftnih avtomobilov leta 2030.
Evropski parlametn omenja 2035 LE DA ZDRAMI zaspano evropsko avtomobilsko industrija, ki evidentno na področju elektro mobilnosti zaostaja za kitajci in američani.
Ker kupci že veliko pred 2030 ne bodo kupovali naftnih avtomobilov, evropi grozi propad zelo pomembne avto industrije.
Pričakovano napačno navaja, da so "električni avti le za bogate". Električni avti so seveda že cenejši od primerljivih naftnih. Ker cena avtomobila ni nalepka v salonu ali ceniku, ampak je cena obrok kerdita + strošek goriva mesečno + strošek vzdrževanja mesečno. V Sloveniji se prodajajo električni avtomobili, ki brez pologa stanejo cca 150€ mesečno, kar je res znesek za katerega ne vem, če se dobi kak naftni avto.
Ekologija???
Kako razumen človek lahko primerja proizvodnjo naftnih in proizvodnjo električnih vozil + proizvodnjo in posledice porabe goriva. NA CO2 je razlika cca 10 krat, a pri najbolj nevarnem in umazanem delu - PM delci in kvaiteta zraka, je razlika 1000 kratna. A vemo, da PM delci, NOx in O3 pobijejo letno v evropi več kot 400.000 ljudi letno. Po uradnih podatkih. www.eea.europa.eu/hi...eaths-2014
Pri proizvodnji je poraba energije in posledice po okolje vsaj enak ali celo bolj ugoden za električna vozila. Če le ne berete zgolj PR člankov naftne industrije.
Kdo tak zmazek pusti v Finance? Urednik?
sporočil: 1.952
[hostamox]Ločnica med dejansko in virtualno ni tako trivialna.
Roaming in avti je mal razlike.
Kot virtualno in realno, pri tvoji starosti bi rekel, da to ločiš.
To je kot bi hotel prepovedat vso konvencionalno hrano in trzit le še ekološko ob tem pa pričakovati, da bo zato ekološko cenejše.
Ni vse ravno tako enostavno :).
Pa telekomi so imeli precejšnje dobičke in roaming je bil verjetno manjši del prometa.
Sem se sam čudil, ko so mi razlagali, kaj je najdražji kos pri enem vokswagnovem terencu. Sploh ni to nek zapleten kos motorja ali elektronike, kjer bi pričakoval, da je največ vloženega dela in materiala. Najdražji kos so menda sedeži.
Tudi Applov iphone. Menda je cena za "realni del" telefona okrog 10-15€. Za "virtualni del" telefona pa je 1000€.
To seveda ne pomeni, da je cena kot celota nateg. Le da velja resnica, da je izdelek lažje narediti (relani del), težje pa prodati (virtualni del).
sporočil: 8.460
[0430ABAKU]Ni težje prodat, težje je drago prodat, tu je hec iphona, realno vrednost, proizvodno ima zelo nizko, podobno farmacija npr.
To seveda ne pomeni, da je cena kot celota nateg. Le da velja resnica, da je izdelek lažje narediti (relani del), težje pa prodati (virtualni del).
Ko pa imaš enkrat dobro delujoč trg, ekonomijo obsega itn, so pa sedeži najdražji, kar nekaj materiala je not.
Podobna zgodba je z el. Avti, če so bat drage avti ne morejo bit poceni.
sporočil: 215
[comteo]Hudič je, da PM 2,5 in 10 delcev proizvajajo avtomobilske gume in zavore med vožnjo ca. 2.000 x več kot izpusti iz avtov z notranjim zgorevanjem. Pazi, z besedo: dvatisočkrat več. www.theguardian.com/...tests-show
... A vemo, da PM delci, NOx in O3 pobijejo letno v evropi več kot 400.000 ljudi letno. Po uradnih podatkih. www.eea.europa.eu/hi...eaths-2014
Kako so za zmanjšanje teh delcev zdaj električni avti rešitev? Gume težjih električnih avtov v zrak izpuščajo še bistveno več sranja.
Hudič se vedno skriva v podrobnostih.
sporočil: 1.952
Imam EV, zavor skoraj ne rabim. Tudi če jih ne bi imel, bi se že
navadil voziti brez.
Na zadnjem servisu so mi ravno to očitali. Zadnje zavore so morali podreti, razmigati in namazati, ker so bili premikajoči deli praktično blokirani. So priporočili: več uporabljati zavore.
Na zadnjem servisu so mi ravno to očitali. Zadnje zavore so morali podreti, razmigati in namazati, ker so bili premikajoči deli praktično blokirani. So priporočili: več uporabljati zavore.
sporočil: 1.002
no, jaz tudi dizel ICE vozim tako, da zavor skoraj ne rabim. pri
BEV pa imam na AC najnižjo stopnjo rekuperacije, v mestu pa
najvišjo
sporočil: 5.495
[0430ABAKU]Ne gre za delce, ki letijo iz zavor, ampak za obrabo gum... velik del delcev PM in onesnaženja s plastiko pride ravno od obrabe gum, ki je pri EV večja (težja vozila, večji pospeški).
Imam EV, zavor skoraj ne rabim. Tudi če jih ne bi imel, bi se že navadil voziti brez.
Na zadnjem servisu so mi ravno to očitali. Zadnje zavore so morali podreti, razmigati in namazati, ker so bili premikajoči deli praktično blokirani. So priporočili: več uporabljati zavore.
Lp,
M
sporočil: 215
[0430ABAKU]Gum tudi ne rabiš? Imaš EV s krili in letiš?
Imam EV, zavor skoraj ne rabim. Tudi če jih ne bi imel, bi se že navadil voziti brez.
Na zadnjem servisu so mi ravno to očitali. Zadnje zavore so morali podreti, razmigati in namazati, ker so bili premikajoči deli praktično blokirani. So priporočili: več uporabljati zavore.
sporočil: 1
Zalostno, da se objavi clanek poln ze veckrat diskreditiranih
zavajujocih informacij. Cestitke.
sporočil: 664
[Nollem]
no, jaz tudi dizel ICE vozim tako, da zavor skoraj ne rabim. pri BEV pa imam na AC najnižjo stopnjo rekuperacije, v mestu pa najvišjo
Pri 245.000 km, NIssan Leaf - zavorne obloge 60%
202.000 km, Nissan e-NV200 letnik 2013 - zavorne obloge 40%
Ženina Kona Hyundai - 2019 letnik, 145.000 km, obloga porabljene neopazno - kot nove. Na servisu so nam dali sprej, s katerim maramo včasih pošpricati diske, ker rjavijo. Zaviraš z ročicami ob volanu - rekuperacija.
Vsaka uporaba ZAVOR na kolesih je poraba energije, ki jo z rekuperacijo dobiš nazaj v baterijo.
PM delcev iz električnih avtomobilov je 10 krat manj kot iz naftnih avtomobilov. Napredek ogromen. Ne 10%, ampak 10 krat.
ZAvorne obloge na električnem avtu se menjavajo - nikoli.
sporočil: 664
Pri EV je poraba gum enaka ali manjša.
Ne gre za delce, ki letijo iz zavor, ampak za obrabo gum... velik del delcev PM in onesnaženja s plastiko pride ravno od obrabe gum, ki je pri EV večja (težja vozila, večji pospeški).
Lp,
M
Vozim 12 let električne avte, poznam in se družim z več 100 ljudi, ki imajo zgolj električne avtomobile že leta... Menjava gum je na 50.000 do 70.000 km, kar je bolj poredko, kot pri naftnih avtomobilih. Nobene večje porabe v realnosti nismo opazili in gre očitno le za plačane "raziskave" nekih, ki s spremembo goriva začnejo izgubljati denar.
Mimogrede, delci gum niso kancerogen, delci iz izpušne cevi so kancerogeni. Iz gum ne gre NOx, O3 in drugi strupeni plini.
sporočil: 664
[]
Zalostno, da se objavi clanek poln ze veckrat diskreditiranih zavajujocih informacij. Cestitke.
Ne smete biti presenečeni. Po besedah direktorice Petrola je vsak nov električni avto 100€ manj mesečno na blagajni bencinskih črpal. Nekdo izgublja veliko denarja in bo naredil vse, da proces upočasni.
Naftna industrija je največji vir denarja, ki prihaja iz zemlje. Enostavno in zelo profitabilno.
Rezultati PR naporov (in vlaganj) so precej zapeljanih in izmanipuliranih občanov, ki puščajo svoje komentarje na forumih.
Čudi me, da Finance dajo prostor takim nevednežem.
sporočil: 10.627
Nekateri bi pa morali pod vsakim svojim zapisom na forumu dodati
disclaimer.
"Sem Teo Bunta, lastnik podjetja za proizvodnjo in prodajo električnih polnilnic"
"Sem Teo Bunta, lastnik podjetja za proizvodnjo in prodajo električnih polnilnic"
sporočil: 8.460
Tule imaš precej km na avtih, verjetno dosti avtoceste.
Tu verjamem, da ne rabiš veliko zavor.
Uporaba zavor ima precej veze z dinamiko vožnje, voznikom.
Da ne boste elektricarji ostali brez zavor in bo to dodatna oprema :)
Tu verjamem, da ne rabiš veliko zavor.
Uporaba zavor ima precej veze z dinamiko vožnje, voznikom.
Da ne boste elektricarji ostali brez zavor in bo to dodatna oprema :)
sporočil: 5.495
[hostamox]Električarji imajo extremni fetiš na ekološko vožnjo, ko bo za volan sedla normalna populacija bo zgodba z zaviranjem malo drugačna.
Tule imaš precej km na avtih, verjetno dosti avtoceste.
Tu verjamem, da ne rabiš veliko zavor.
Uporaba zavor ima precej veze z dinamiko vožnje, voznikom.
Da ne boste elektricarji ostali brez zavor in bo to dodatna oprema :)
Lp,
M
sporočil: 1.952
V bistvu tako pri EV kot pri vseh hibridih (ne le priključnih) tudi
normalna nožna zavora najprej poizkuša le povečati rekuperacijo.
Šele ko to ne zadostuje, gre drajsati po diskih - pri novejših EV
pa spet kar po bobnih (so pogruntali, da imajo bobni manjše trenje
od diskov in gredo nekateri EV nazaj na bobne).
Kljub temu sem se sam tudi zelo navadil na obvolanske ročice in bremzam skoraj samo še s temi. Te ne delajo na klasične zavore ampak le na rekuperacijo.
Koliko se pri katerem rabijo gume, iz lastnih izkušenj še ne morem reči. Za EVja imam 3 komplete (letne, zimske in celoletne). Po 50.000 km se jim obraba še nič ne pozna.
Pri prejšnjem dizlu sem imel 2 kompleta (letne in zimske). Oba sem zamenjal malo pod 200.000 km.
Skoraj zagotovo pa bo EV to hitreje obrabil. Včasih vseeno malo preveč pritisnem in gume na suhem spodrsnejo tudi še pri 80 km/h. Turbo dizel pa je bil taka lenoba, da v 2. prestavi niti speljati ni hotel. Moč in navor je dobil šele, ko je zalaufala turbina. Kljub 2 litroma in 140 konjem.
Kljub temu sem se sam tudi zelo navadil na obvolanske ročice in bremzam skoraj samo še s temi. Te ne delajo na klasične zavore ampak le na rekuperacijo.
Koliko se pri katerem rabijo gume, iz lastnih izkušenj še ne morem reči. Za EVja imam 3 komplete (letne, zimske in celoletne). Po 50.000 km se jim obraba še nič ne pozna.
Pri prejšnjem dizlu sem imel 2 kompleta (letne in zimske). Oba sem zamenjal malo pod 200.000 km.
Skoraj zagotovo pa bo EV to hitreje obrabil. Včasih vseeno malo preveč pritisnem in gume na suhem spodrsnejo tudi še pri 80 km/h. Turbo dizel pa je bil taka lenoba, da v 2. prestavi niti speljati ni hotel. Moč in navor je dobil šele, ko je zalaufala turbina. Kljub 2 litroma in 140 konjem.
Strani: 1