Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Akrapovič: Če bodo zares prepovedali prodajo klasičnih avtov, bodo avti samo za bogate
Strani: 1 2
(Že davno je postala politika predstava... v ozadju pa gre za premeščanje interesnih polj in kapitala.)
(Če se spomnimo leta 2005: Govorili so, da bo LPG prihodnost v prometu do leta 2050. Piše se 2023 in LPG je sinonim za ne-prihodnost v prometu... pa še cene so šle v nebo. Pa ne zato, ker je karkoli narobe z LPG, ampak interesno več ne paše v zgodbo o preurejanju svetovnega zemljevida. Interesi pač. Oz. Rusi imajo plina preveč za prenizko ceno za naslednjih 100 let, torej...)
L.P.
Marko
Še kratek komentar na razgradnjo baterij in to, da trenutno to ni mogoče. mogoče je že, tudi cenovno konkurenčno. Do 2035 je še dolga pot, tehnologije in posel se razvijajo hitro. Še to, prepoved prodaje novih dizlov še ne pomeni, da bodo izginili v trenutku.
[FIN-454644]... čuj, sicer nisem ziher, da bo glih oktobra oziroma novembra po našem koledarju, ne bom pa se čudil - če zaradi iztrebljenja več kot 8 milijonov Rusov pred vojno živečih v "demokratični" Ukrajini itak ne bo vsega konec - če se bo že pred 2035 - tokrat v EU in ne v Rusiji - zgodila še ena oktobrska revolucija ...
Se kdo spomni redukcij? Te nas cakajo. Naj osnovnosolcem dajo uporabno nalogo: V Sloveniji je x avtomobilov, ki porabijo za y km z kolicine goriva. Koliko elektrike bi porabil ta avto na dan/leto. In ti avtomobili?Koliko elektrike je potrebno proizvesti SAMO za avtomobile, da se ne bom znasli v temi. Koliko elektrarn po koliko megavatov? Kot pravi Akrapovic, ki nekaj ve: avtomobili bodo za bogate, drugi pa PES.
P.S.: če kdo zaradi ideoloških razlogov ni zadovoljen z imenom, lahko ime "oktobrska revolucija" komot zamenja z imenom "francoska revolucija" ...
Prvo tako prepoved se spomnim so žarnice na zarilno nitko, če je ta še nekje vzdržna je tale z avtomobili malo močna.
2050 je mogoče bolj realno.
[0313EKINX]A res? Pri 1,2 mio osebnih vozil v Sloveniji to pomeni 3,5 TWh električne energije letno oz. 26% slovenske letne porabe. Ker poraba električne energije že sicer (brez avtov) raste s povprečno stopnjo 1,5% letno, to pomeni, da moramo v naslednjih 12 letih povečati proizvodnjo elektrike za 50%, proizvodne kapacitete pa za 100% (ker bodo to večinoma obnovljivci).
daj no. Elektricna energija za osebna vozila je pri celi stvari se najmanjsi problem. Povprecen voznik v enem dnevu prevozi 50 km. Nic vec. Ce EV potrosi na 100 km okoli 15 KWh, pomeni, da povprecen voznik na dan potrosi okoli 8 KWh. Kar pa ni neka grozna poraba. In ce upostevamo, da se EV polnijo ponoci, ko je manjsa obremenitev... ni panike. Zadeva pa se spremeni, ce bodo na elektriko priklopili tovorni promet.
Se ti še vedno zdi, da to ni problem?
[info24]Za osebne malo manj, za vse v potniškem prometu bi pa kr bila cifra. Z dostavnim in tovornim prometom bo treba eno večjo JE postaviti samo za promet.
Nekje obstaja študija, da Slovenija rabi 600MW padovne energije dodatno za prehod osebnih avtomobilov na elektirko. Preden skočite v zrak, to je približek, ker je težko predivdeti kako bo razporejeno polnjenje. Torej, lahko pride tudi do tega, da bomo v peaku potrebovali več kot 600MW. Zato je pomembno, da trg dobro deluje, ker se bo polnjenje prerazporedilo oziroma se bodo resursi uporabljali najbolj ekonomično.
Še kratek komentar na razgradnjo baterij in to, da trenutno to ni mogoče. mogoče je že, tudi cenovno konkurenčno. Do 2035 je še dolga pot, tehnologije in posel se razvijajo hitro. Še to, prepoved prodaje novih dizlov še ne pomeni, da bodo izginili v trenutku.
[0313EKINX]350 MW za avte, 1.2 GW za alles zusammen.
daj no. Elektricna energija za osebna vozila je pri celi stvari se najmanjsi problem. Povprecen voznik v enem dnevu prevozi 50 km. Nic vec. Ce EV potrosi na 100 km okoli 15 KWh, pomeni, da povprecen voznik na dan potrosi okoli 8 KWh. Kar pa ni neka grozna poraba. In ce upostevamo, da se EV polnijo ponoci, ko je manjsa obremenitev... ni panike. Zadeva pa se spremeni, ce bodo na elektriko priklopili tovorni promet.
[0313EKINX]Tkole politiki razmišljajo, praksa je potem pa mrk in spremembe butastih zakonov ki nimajo realne osnove na hibride kar je realno
daj no. Elektricna energija za osebna vozila je pri celi stvari se najmanjsi problem. Povprecen voznik v enem dnevu prevozi 50 km. Nic vec. Ce EV potrosi na 100 km okoli 15 KWh, pomeni, da povprecen voznik na dan potrosi okoli 8 KWh. Kar pa ni neka grozna poraba. In ce upostevamo, da se EV polnijo ponoci, ko je manjsa obremenitev... ni panike. Zadeva pa se spremeni, ce bodo na elektriko priklopili tovorni promet.
[alek14]Ja, tako je. Kriminalno idiotska odločitev evrofašistov.
> [info24]
> Nekje obstaja študija, da Slovenija rabi 600MW padovne energije dodatno za prehod osebnih avtomobilov na elektirko. Preden skočite v zrak, to je približek, ker je težko predivdeti kako bo razporejeno polnjenje. Torej, lahko pride tudi do tega, da bomo v peaku potrebovali več kot 600MW. Zato je pomembno, da trg dobro deluje, ker se bo polnjenje prerazporedilo oziroma se bodo resursi uporabljali najbolj ekonomično.
>
> Še kratek komentar na razgradnjo baterij in to, da trenutno to ni mogoče. mogoče je že, tudi cenovno konkurenčno. Do 2035 je še dolga pot, tehnologije in posel se razvijajo hitro. Še to, prepoved prodaje novih dizlov še ne pomeni, da bodo izginili v trenutku.
Za osebne malo manj, za vse v potniškem prometu bi pa kr bila cifra. Z dostavnim in tovornim prometom bo treba eno večjo JE postaviti samo za promet.
Ne vidim tehničnega problema, dokler bomo imeli disperzijo in... nek logičen PLAN. Največji problem pa je pomanjkanje plana, tj. vizije. Pri nas smo v tem vedno bili prvaki. Imamo GEN-e, HSE-eje, že danes bi morali delati na planu A, B in C... nič ne bo od vizije. Imamo le vizijo o grabljenju provizij tukaj in zdaj.
Kaj sem hotel reči? ... Saj veš, iz improviziranja se bo nekaj izcimilo... v nekaterih občinah bo bolj urejeno, v drugih večji kaos... npr. sploh v enem Portorožu ali Izoli npr, kjer se bodo v špicah nagnetli vozniki z EV (vikendaši, dnevni turisti...) in ne bo kapacitet niti za 20% njih. Še bo veselo. Že lahko predvidevamo veselico.
No, do omrežja pa sploh še nismo prišli v tem predvidevanju... a računam, da bodo ljudje pametnejši od teh e-snovalcev in bodo zelo previdno šli k EV ter bomo imeli časa do 2045 (tedaj bomo imeli že novo JEK2 in en kup trafo-regulacijskih postaj ter več višje napetostnih kablov po terenu). Neki bo že. Za vsakega neki.
[info24]Evo direktno iz prakse, pri meni. Ves čas polnim počasi ponoči. Za vse vožnje po celi Sloveniji.
Slabo si poslušal pri fiziki. Ali pa nočeš razumeti. Super je filat ponoči, 8 ur. Ampak kolikor vem je vsaj trenutno precej povpraševanja po avtomobilih s hitrim polnjenjem. Danes tankaš 80l v cca 2 minutah, torej je še fast charge v 20 min problem. Kaj šele vse ostalo
Hitro polnjenje samo nekajkrat na leto, ko me pot zanese v tujino. Pa tudi to ne čisto vedno.
Pred 3 leti sem od prodajalca prejel na kartici 120€ za hitra polnjenja. 40€ imam še. Pa 50.000 km za sabo.
[FIN-454644]Hudo je, ker EU politiki, ki živijo v svojem pravljičnem svetu, svoje bolne fantazije z zakoni vsiljujejo tudi ostalim normalnim ljudem.
Ja, in tisti, ki se z ognjem igrajo so na oblasti. Revolucija pa ponavadi obglavi/odnese oblast. Si kopljejo jamo.
Gospod Akrapovič je odlično povedal.
[peterw]Izvoljeni FDV inženirji te ljudi vidijo v "javnem prometu".
Kako pa bodo uredili polnilnice v večstanovanjskih naseljih (bloki, stolpnice..) A bo vtič z napajanje na vsakem parkirišču ali kako??
[]Recimo, da leta 2040 e-polnilnic v takšni obliki kot danes zagotovo ne bo. Črpalke bodo ostale, a prodajale nafilane baterijske panele, ki bodo standardizirani za vsa osebna vozila. Se pripelješ, namesto tankanja, zamenjaš 1,2,..5 vložkov in gremo naprej. Cca. 1 min postanek. Večja gužva na Obali bo za sladoled :-)
Recimo do 2040 bodo redno vozili poleg hibridov tudi navadni bencinci. Recimo, da se bo ponudba na cesti razširila leta 2040: mali hibridi, seveda EV-i, bioplin (niša) in vedno več H Cells ter seveda 5 in več let stari mali bencinci. Pri taki ponudbi se bo vsak odločal, tudi vsak blok zase. 5 stanovalcev se bo dogovorilo in bodo imeli svojo e-polnilnico na lastno kartico oz. kodo.
Ne vidim tehničnega problema, dokler bomo imeli disperzijo in... nek logičen PLAN. Največji problem pa je pomanjkanje plana, tj. vizije. Pri nas smo v tem vedno bili prvaki. Imamo GEN-e, HSE-eje, že danes bi morali delati na planu A, B in C... nič ne bo od vizije. Imamo le vizijo o grabljenju provizij tukaj in zdaj.
Kaj sem hotel reči? ... Saj veš, iz improviziranja se bo nekaj izcimilo... v nekaterih občinah bo bolj urejeno, v drugih večji kaos... npr. sploh v enem Portorožu ali Izoli npr, kjer se bodo v špicah nagnetli vozniki z EV (vikendaši, dnevni turisti...) in ne bo kapacitet niti za 20% njih. Še bo veselo. Že lahko predvidevamo veselico.
No, do omrežja pa sploh še nismo prišli v tem predvidevanju... a računam, da bodo ljudje pametnejši od teh e-snovalcev in bodo zelo previdno šli k EV ter bomo imeli časa do 2045 (tedaj bomo imeli že novo JEK2 in en kup trafo-regulacijskih postaj ter več višje napetostnih kablov po terenu). Neki bo že. Za vsakega neki.
Ni lepšega, kot tisti prvinski zvok iz stvaritev gospoda Akrapoviča !!!!!
Ne pa neke električne igračke, kot jih imajo štiriletniki !
Samo vsi nimajo hiš in sončnih celic na strehi. Večina ljudi živi v blokih, ti nimajo teh možnosti, vsaj danes ne.
Se pa sprašujem še nekaj. Ali je prehod na e-avtomobile res zeleno? Dokler bomo dobivali precej elektrike iz premoga in podobnih virov, samo prestavljamo onesnaženje iz avtov na druge lokacije - elektrarne.
Veterne elektrarne zame niso zelene (tudi sončne celice ne ravno), ker po 20. letih leži "kup železa" na zemlji in to tam propada. S tem se zdaj (ne)ukvarjajo v Nemčiji...
Druga stvar je prenos el. energije preko naših dalnovodov. Ti bodo "počepnili", če ne bomo šli na 110kV vode, pa to se govori že 25let, pa nič. Če tega ne bomo naredili, nam je JEK2,3,4,... brez veze.
Do l. 2035 je še nekaj časa in sigurno se bo kaj sprmenilo, vprašanje pa ali v dovolj veliki meri.
Politiki se pa tako obrnjejo tja, kjer piha veter. Danes rečejo nekaj in čez nekaj časa to spremenijo. To, kar je danes zaveza, jutri ne bo več, zato je tudi tu potrebno počakati, da se juha ohladi. :-)
[]Točno tako !
Verjetno imate lastno hišo in po možnosti še sončne celice na strehi. V tem primeru se strinjam.
Samo vsi nimajo hiš in sončnih celic na strehi. Večina ljudi živi v blokih, ti nimajo teh možnosti, vsaj danes ne.
Na našem koncu je večina blokov starejših in takrat niti vsako stanovanje ni imelo avtomobila.
Danes je situacija taka, da sploh ni dovolj parkisrnih mest pred blokom in avtomobili pač stojijo, kakor se kdo znajde.
Realno bi si kakšna desetina lahko potegnila kabel iz bloka, ker kakšnih konkretnih polnilnic ni možno postaviti.
Vprašanje pa kako bi to prenesli priključki v blokih.
In tudi zemljišča okrog blokov so v lasti občine.
Se pa sprašujem še nekaj. Ali je prehod na e-avtomobile res zeleno? Dokler bomo dobivali precej elektrike iz premoga in podobnih virov, samo prestavljamo onesnaženje iz avtov na druge lokacije - elektrarne.Itak glede na vse skupaj, kakor se edaj dogaja bomo še zelo doooooolgo imeli elektriko iz Šoštanja !!!
Veterne elektrarne zame niso zelene (tudi sončne celice ne ravno), ker po 20. letih leži "kup železa" na zemlji in to tam propada...Dobrih 10 let nazaj je občina za simbolično ceno (mogoče je župan kaj več dobil) dovolila postavitev sončnih celilc na streho športne dvorane.
Že do sedaj je bilo ogromno škode, ker hišniku že zmanjkuje kant, ko dežuje.
Da bo dokončna odstranitev tega odpadka na plečih občine in občanov ne dvomim, ker takrat podjetje, ki je dobilo prostor na strehi ne bo več obstajalo.
Točno tako, kot si povedal !!!
Politiki se pa tako obrnjejo tja, kjer piha veter. Danes rečejo nekaj in čez nekaj časa to spremenijo. To, kar je danes zaveza, jutri ne bo več, zato je tudi tu potrebno počakati, da se juha ohladi. :-)
In tudi še precej politikov se bo medtem zamenjalo.
[0313EKINX]Porabo si močno podcenil.
daj no. Elektricna energija za osebna vozila je pri celi stvari se najmanjsi problem. Povprecen voznik v enem dnevu prevozi 50 km. Nic vec. Ce EV potrosi na 100 km okoli 15 KWh, pomeni, da povprecen voznik na dan potrosi okoli 8 KWh. Kar pa ni neka grozna poraba. In ce upostevamo, da se EV polnijo ponoci, ko je manjsa obremenitev... ni panike. Zadeva pa se spremeni, ce bodo na elektriko priklopili tovorni promet.
V Sloveniji je bilo v letu 2022 registriranih 1.189.000 osebnih vozil. V letu 2014 so naša vozila v povprečju prevozila 12.653km letno. In normalne EV porabi 20KWh/100km (mogoče malčki ki so 3ji avto pri hiši manj, samo če bo večina preklopila pol bodo potrebni večji avti, ki bodo vozili vsepovsod ne pa veinoma po predmstjih, kot je to zdaj).
In če to potegnemo skupaj pridemo do letne porabe enega avta 2530 KWh, oz 2,53 MWh na avto
In za vse avtomobile to pride 3008 GWh.
leta 2021 smo porabili 13.336 GWh.
To pomeni, da se nam bo samo zaradi tega poraba električne energije povečala za cca.25%. Tak obseg elektrike je približno toliko kolikor zdaj proizvedejo naše termoelektrane. To pomeni, da jih bo potrebno podvojiti. In ker se vozila polnijo ponoči, bomo rabili ravno termoelektrane.
Zdaj pa naj se primerja, kaj onesnažuje bolj, naše termoelektrane ali osebna vozila.
[wesko]Če bi to kar praviš laufalo, bi to že davno uvedli.
> []
> Recimo do 2040 bodo redno vozili poleg hibridov tudi navadni bencinci. Recimo, da se bo ponudba na cesti razširila leta 2040: mali hibridi, seveda EV-i, bioplin (niša) in vedno več H Cells ter seveda 5 in več let stari mali bencinci. Pri taki ponudbi se bo vsak odločal, tudi vsak blok zase. 5 stanovalcev se bo dogovorilo in bodo imeli svojo e-polnilnico na lastno kartico oz. kodo.
>
> Ne vidim tehničnega problema, dokler bomo imeli disperzijo in... nek logičen PLAN. Največji problem pa je pomanjkanje plana, tj. vizije. Pri nas smo v tem vedno bili prvaki. Imamo GEN-e, HSE-eje, že danes bi morali delati na planu A, B in C... nič ne bo od vizije. Imamo le vizijo o grabljenju provizij tukaj in zdaj.
>
> Kaj sem hotel reči? ... Saj veš, iz improviziranja se bo nekaj izcimilo... v nekaterih občinah bo bolj urejeno, v drugih večji kaos... npr. sploh v enem Portorožu ali Izoli npr, kjer se bodo v špicah nagnetli vozniki z EV (vikendaši, dnevni turisti...) in ne bo kapacitet niti za 20% njih. Še bo veselo. Že lahko predvidevamo veselico.
>
> No, do omrežja pa sploh še nismo prišli v tem predvidevanju... a računam, da bodo ljudje pametnejši od teh e-snovalcev in bodo zelo previdno šli k EV ter bomo imeli časa do 2045 (tedaj bomo imeli že novo JEK2 in en kup trafo-regulacijskih postaj ter več višje napetostnih kablov po terenu). Neki bo že. Za vsakega neki.
Recimo, da leta 2040 e-polnilnic v takšni obliki kot danes zagotovo ne bo. Črpalke bodo ostale, a prodajale nafilane baterijske panele, ki bodo standardizirani za vsa osebna vozila. Se pripelješ, namesto tankanja, zamenjaš 1,2,..5 vložkov in gremo naprej. Cca. 1 min postanek. Večja gužva na Obali bo za sladoled :-)
Zakaj niso?
[1127DXSXU]Vsak proizvajalec ima neke svoje tehnološke rešitve iz katerih črpa svoje komparativne prednosti na trgu. Standardizacija je zahteven proces, ki vključuje avtoriteto regulatornih (državnih) institucij za regulacijo, boljše delovanje in večjo transparentnost trga, ki pa se ji proizvajalci upirajo.
> [wesko]
> > []
> > Recimo do 2040 bodo redno vozili poleg hibridov tudi navadni bencinci. Recimo, da se bo ponudba na cesti razširila leta 2040: mali hibridi, seveda EV-i, bioplin (niša) in vedno več H Cells ter seveda 5 in več let stari mali bencinci. Pri taki ponudbi se bo vsak odločal, tudi vsak blok zase. 5 stanovalcev se bo dogovorilo in bodo imeli svojo e-polnilnico na lastno kartico oz. kodo.
> >
> > Ne vidim tehničnega problema, dokler bomo imeli disperzijo in... nek logičen PLAN. Največji problem pa je pomanjkanje plana, tj. vizije. Pri nas smo v tem vedno bili prvaki. Imamo GEN-e, HSE-eje, že danes bi morali delati na planu A, B in C... nič ne bo od vizije. Imamo le vizijo o grabljenju provizij tukaj in zdaj.
> >
> > Kaj sem hotel reči? ... Saj veš, iz improviziranja se bo nekaj izcimilo... v nekaterih občinah bo bolj urejeno, v drugih večji kaos... npr. sploh v enem Portorožu ali Izoli npr, kjer se bodo v špicah nagnetli vozniki z EV (vikendaši, dnevni turisti...) in ne bo kapacitet niti za 20% njih. Še bo veselo. Že lahko predvidevamo veselico.
> >
> > No, do omrežja pa sploh še nismo prišli v tem predvidevanju... a računam, da bodo ljudje pametnejši od teh e-snovalcev in bodo zelo previdno šli k EV ter bomo imeli časa do 2045 (tedaj bomo imeli že novo JEK2 in en kup trafo-regulacijskih postaj ter več višje napetostnih kablov po terenu). Neki bo že. Za vsakega neki.
>
> Recimo, da leta 2040 e-polnilnic v takšni obliki kot danes zagotovo ne bo. Črpalke bodo ostale, a prodajale nafilane baterijske panele, ki bodo standardizirani za vsa osebna vozila. Se pripelješ, namesto tankanja, zamenjaš 1,2,..5 vložkov in gremo naprej. Cca. 1 min postanek. Večja gužva na Obali bo za sladoled :-)
Če bi to kar praviš laufalo, bi to že davno uvedli.
Zakaj niso?
Koliko časa je trajalo, da so poenotili polnilce za mobije?
[KaA]Mervar je v intervjuju govoril o bistveno nižjih številkah. zdi se mi da je omenjal cca 10% sedanje porabe v Sloveniji.
> [0313EKINX]
> daj no. Elektricna energija za osebna vozila je pri celi stvari se najmanjsi problem. Povprecen voznik v enem dnevu prevozi 50 km. Nic vec. Ce EV potrosi na 100 km okoli 15 KWh, pomeni, da povprecen voznik na dan potrosi okoli 8 KWh. Kar pa ni neka grozna poraba. In ce upostevamo, da se EV polnijo ponoci, ko je manjsa obremenitev... ni panike. Zadeva pa se spremeni, ce bodo na elektriko priklopili tovorni promet.
A res? Pri 1,2 mio osebnih vozil v Sloveniji to pomeni 3,5 TWh električne energije letno oz. 26% slovenske letne porabe. Ker poraba električne energije že sicer (brez avtov) raste s povprečno stopnjo 1,5% letno, to pomeni, da moramo v naslednjih 12 letih povečati proizvodnjo elektrike za 50%, proizvodne kapacitete pa za 100% (ker bodo to večinoma obnovljivci).
Se ti še vedno zdi, da to ni problem?
Polnilnico ima že praktično čisto vsaka vas in to ne samo eno.
Primeri: Predoslje, Naklo, Šenčur, Hotemaže, Preddvor, Podnart, Trboje, Voklo, Visoko, ...
Strani: 1 2