Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek TOP 15 električnih avtov po porabi energije

Strani: 1

FIN-544124 sporočil: 1.172
[#3003230] 03.08.22 00:20
Odgovori   +    31
Hmmmmmm, v tem času mediji radi objavljajo slike kilometerskih kolon, ko se pregrete pločevinaste škatle počasi valijo proti morju.

In te škatle se nehajo valiti na meji s Hrvaško in tam obstojajo za nekaj časa.

Vsem seveda na polno delajo tudi klime, ker današnji ljudje vsaj večina zelo slabo prenaša vročino.

No, saj tudi mraz večina težko prenaša in zato so še toliko večji problemi z energijo.

Pa še vrnimo nazaj.

OK. Večina je navajena, da avto natanka pred takimi zastoji, ker ne veš, kako dolgo bo kje treba stati.

Še kakšno nezgoda se zgodi in še hitro kje doda še kakšna ura ali dve.

No, in sedaj k bistvu.

Kako se počuti voznik, ko gleda, kako pada količina energije v avtomobilu, ko se počasi premika naprej in klima deluje na polno in nič ne kaže, da bomo kmalu prišli skozi.

In kaj narediti, če se baterija izprazni tam na cesti ?

Ne moreš kar s kantico do črpalke in prinesti nekaj elektrike.

Še mimogrede.

Ko smo za ćasa rajnke države čakali kje v koloni in še po polžje premikali smo raje šli ven iz teh pregretih škatel, ker je zunaj bilo vseeno bolje in smo ob avtomobilih peš napredovali.

Vmes smo se pogovarjali z ostalimi udeleženci, pojedli kak sendvič, kaj popili in vsake toliko avtomobil ročno potisnili naprej za nekaj metrov.

Škoda bi bilo onesnaževati okolje, da avto na mestu lufa. Klim pa itak nismo poznali.

Ja, res, družili smo se in se pogovarjali z ostalimi, ker nismo imeli "pametnih" telefonov, da bi buljil v njih in ugotavljali kje smo.

Sicer smo pot itak poznali na pamet.

Vsak normalen človek je imel GPS v glavi.

Še dobro, da me malo daje nostalgija, da v mislih pobegnem pred tehniko in zdigitaliziranim svetom.
comteo sporočil: 468
[#3003231] 03.08.22 08:24 · odgovor na: FIN-544124 (#3003230)
Odgovori   +    8
Kak se počutite vi, ko napišete neumnisti?

Klima električnega avta porabi od 200 do 500W.
Torej na uro 200 Wh do 500 Wh.
ZA ogrevanje zelo podobno (toplotna črpalka)
V koloni za premikanje ne uporabi skoraj nič baterije.

Baterija je velikosti od 33.000 Wh (egolf)... 64.000 kWh (Kona, Niro,..).. 77.000 kWh (Ioniq, Kia EV6,..) do 100.000 Wh (MErcedes, Tesla.....)
Torej s prižgano klimo ste v avtu, 500 ur??? 20 dni? In še dela....
Moj Nissan LEaf Tekna iz leta 2016 ima na strehi mali solarni panel serijsko, ki je dovolj, da klima prezračuje vozilo na soncu...

Ko so se že zdavnaj vsi vozniki naftnih vozil zmrznili ali skuhali.


Kaj vas žene k tem, da se sramotite javno?


[]
Hmmmmmm, v tem času mediji radi objavljajo slike kilometerskih kolon, ko se pregrete pločevinaste škatle počasi valijo proti morju.

In te škatle se nehajo valiti na meji s Hrvaško in tam obstojajo za nekaj časa.

Vsem seveda na polno delajo tudi klime, ker današnji ljudje vsaj večina zelo slabo prenaša vročino.

No, saj tudi mraz večina težko prenaša in zato so še toliko večji problemi z energijo.

Pa še vrnimo nazaj.

OK. Večina je navajena, da avto natanka pred takimi zastoji, ker ne veš, kako dolgo bo kje treba stati.

Še kakšno nezgoda se zgodi in še hitro kje doda še kakšna ura ali dve.

No, in sedaj k bistvu.

Kako se počuti voznik, ko gleda, kako pada količina energije v avtomobilu, ko se počasi premika naprej in klima deluje na polno in nič ne kaže, da bomo kmalu prišli skozi.

In kaj narediti, če se baterija izprazni tam na cesti ?

Ne moreš kar s kantico do črpalke in prinesti nekaj elektrike.

Še mimogrede.

Ko smo za ćasa rajnke države čakali kje v koloni in še po polžje premikali smo raje šli ven iz teh pregretih škatel, ker je zunaj bilo vseeno bolje in smo ob avtomobilih peš napredovali.

Vmes smo se pogovarjali z ostalimi udeleženci, pojedli kak sendvič, kaj popili in vsake toliko avtomobil ročno potisnili naprej za nekaj metrov.

Škoda bi bilo onesnaževati okolje, da avto na mestu lufa. Klim pa itak nismo poznali.

Ja, res, družili smo se in se pogovarjali z ostalimi, ker nismo imeli "pametnih" telefonov, da bi buljil v njih in ugotavljali kje smo.

Sicer smo pot itak poznali na pamet.

Vsak normalen človek je imel GPS v glavi.

Še dobro, da me malo daje nostalgija, da v mislih pobegnem pred tehniko in zdigitaliziranim svetom.
comteo sporočil: 468
[#3003232] 03.08.22 08:28 · odgovor na: (#3003226)
Odgovori   +    7
[alek14]
Če nisi glih taksist? Koga brika 500 km po mestu?

Edini merodajni podatek je AC 140 km/h (po števcu), pri -5°C, pri 5 let stari bateriji.

Ali drugače povedano WLTP range deljano z dva.

Ne gre.
Če se držiš omejitev je Maribor - LJubljana povprečje pod 110 km/h.
Ampak ,ker so ponavadi zastoji, dela na cesti ali prometne nesreče je manj.
WLTP v vsakdanjem življenju drži. Če pa gremo, kot mi ponavadi - po stari cesti v Dalmacijo, ker smo prevečkrat na avtocesti obtičali na vročem asfaltu je realni doseg WLTP krat 1,2. V bistvu mi že 11 let vsak avto presega napovedi tovarne po avtonomiji.
BSI006 sporočil: 58
[#3003235] 03.08.22 08:45 · odgovor na: (#3003226)
Odgovori   +    5
[alek14]
Če nisi glih taksist? Koga brika 500 km po mestu?

Edini merodajni podatek je AC 140 km/h (po števcu), pri -5°C, pri 5 let stari bateriji.

Ali drugače povedano WLTP range deljano z dva.
Prihajajo baterije z večjo gostoto energije in že letos bodo zunaj modeli z dosegom preko 600km, drugo leto pa bomo prišli blizu 1000km.
WLTP deljeno z 2 je po moje vseeno prehudo, rekel mi da je faktor nekje 0,7 ob teh slabih pogojih. Mislim da bo v par letih postal doseg dovolj dober za večino veliko večino običajnih scenarijev.

Izziv bodo ostale samo res dolge poti ali potovalne počitnice. Zdaj sem imel potovalne počitnice in v 14 dneh sem naredil 2.500km. Na rentacaru sem imel hybridnega SUV in ker sem vozil po državi z zelo nizkimi omejitvami sem vozil precej počasi. Povprečno porabo sem imel 4.8l/100km, brez da bi uporabljal polnjenje (priključni hibrid). Na tako potovanje nisem želel vzeti električen avto, ker sem hotel potovati, ne stati na polnilnicah za polnjenje.

Skratka, od 2024 bo po moje ponudba eletričnih avtov res dobra, še vedno bo težava visoka cena in premalo polnilnic.
KaA sporočil: 450
[#3003236] 03.08.22 09:03 · odgovor na: comteo (#3003232)
Odgovori   +    8
[comteo]
WLTP v vsakdanjem življenju drži.
To je pa ena večjih bedarij, kar sem jih prebral v zadnjih letih. Razen če je zate vsakdanje življenje to, da se voziš v krogih po atletski stezi s 30 na uro.
Rokhren000 sporočil: 3
[#3003238] 03.08.22 09:45 · odgovor na: KaA (#3003236)
Odgovori   +    2
Na mojem avtu letnika 2019 WLTP krepko drži, oz ga z vožnjo po omejitvah niti ne dosežem.
bigl sporočil: 17.288
[#3003242] 03.08.22 10:36 · odgovor na: FIN-544124 (#3003230)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: bigl 03.08.2022 10:38
Na pot greš ali dovolj zgodaj zjutraj ali pa zvečer, pa se izogneš kolonam in na meji je, kot da je ni. Če pa že podnevi in so kolone pa na maloobmejne prehode....lep dan.
hevidi sporočil: 296
[#3003280] 03.08.22 22:07
Odgovori   +    0
Q4 e-tron, v praksi poraba nekje 17kWh na 100km, ampak res nič varčevanja...
0829PENZI sporočil: 2
[#3003283] 03.08.22 22:49 · odgovor na: hevidi (#3003280)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: 0829PENZI 03.08.2022 22:53
Skoda Enyaq povprečna poraba 18,5 kWh na 100 km, vožnja po omejitvah (70% avtocesta in 30% lokalne ceste in z normalno klimatizacijo. Realen doseg pri 77 kWh veliki bateriji nekaj čez 400 km.
info64 sporočil: 31
[#3003289] 04.08.22 08:18
Odgovori   +    5
Berem veliko komentarjev ljudi, ki se še niso peljali z EV-jem in vedo o njem vse ali še več. Seveda samo minuse. Se strinjam, da niso samo plusi ampak, če ga enkrat imaš greš težko nazaj na fosilca.
Včeraj sem skočil za en dan iz Celja do Opatije in splaniral svojo pot. Žal sem moral zaradi nepredvidene okoliščine ob 11 uri spakirat in iti proti Novi Gorici, Tolminu in nazaj v Celje.
Mislim, da sem opravil 550 km in v Tolminu na počasni polnilnici med kosilom v dobri uri dopolnil 20% baterije. Domov prišel z varnih 12%. Povprečna poraba 17,8 in tudi ura čakanja na meji v koloni bistveno bolj uničuje dizla kot električarja. Avto te v tišini hladi in ne poslušaš ventilatorja, ki se trudi hladiti mašino. Tudi poraba v eni uri kolone morda 2%.
Pa še lepši del. Cela pot me je stala okoli 10 Eur. Če bi šel z Passatom bi bilo okoli 70.
Prejšnji teden po Dolomitih sem se vozil lepše kot kadarkoli doslej. Poraba nižja kot na avtocesti. Do zdaj zadovoljni in ne bi več zamenjali.
Prednosti strošek uporabe, udobje vožnje, okretnost-moč..
Slabost višja nabavna cena, nekaj dodatnega planiranja daljših poti..
najobj sporočil: 30.793
[#3003322] 04.08.22 15:59 · odgovor na: (#3003258)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: najobj 04.08.2022 16:18
[alek14]
Nekaj se premika pri baterijah. 1000 km WLTP bo najbrž možno v 5 letih.

Pri "range" ne smeš računati z novo baterijo. 50% je preverjena empirična številka.
... čuj, ker imam rad zvok motorja in vonj po bencinu, me električni avtomobili niti malo ne zanimajo, kolikor pa sem zaradi agresivne propagande sezanjen, pa se že od prvega dne proizvodnje električnih avtomobilov pri baterijah vedno nekaj premika ... no, ne razumam pa, zakaj se noben proizvajalec električnih avtomobilov ne spomni, da bi se premaknil v smer, ko bi namesto zamudnega "tankanja" - polnilnic ni dovolj in elektrika ne bo vedno zastonj - baterij na tankštelah vsaj za svoje modele - če res mora imeti vsak avto drugačno baterijo - ponujal zamenjavo praznih baterij s polnimi, ki bi jih ob primernem plačilu razlike elektrike v "stari" in "novi" bateriji delavci na tankštelah v nekaj minutah preprosto zamenjali ... evo, in bi bil tudi za stanovalce blokovskih naselij - takih je med vozniki največ - problem rešen, ker bi bila zgodba podobna tankanju bencina pred leti, ko si bencina nisi natankal sam ...

P.S.: da ne bo pomote, "stare" baterije delavci na tankštelah ne bi vrgli v smeti, ampak bi jih namesto voznikov čez noč lepo napolnili in drugi dan kot "nove" spet prodali ...
Gregor1976 sporočil: 537
[#3003383] 05.08.22 16:12 · odgovor na: najobj (#3003322)
Odgovori   +    0
[najobj]
> [alek14]
> Nekaj se premika pri baterijah. 1000 km WLTP bo najbrž možno v 5 letih.
>
> Pri "range" ne smeš računati z novo baterijo. 50% je preverjena empirična številka.

... čuj, ker imam rad zvok motorja in vonj po bencinu, me električni avtomobili niti malo ne zanimajo, kolikor pa sem zaradi agresivne propagande sezanjen, pa se že od prvega dne proizvodnje električnih avtomobilov pri baterijah vedno nekaj premika ... no, ne razumam pa, zakaj se noben proizvajalec električnih avtomobilov ne spomni, da bi se premaknil v smer, ko bi namesto zamudnega "tankanja" - polnilnic ni dovolj in elektrika ne bo vedno zastonj - baterij na tankštelah vsaj za svoje modele - če res mora imeti vsak avto drugačno baterijo - ponujal zamenjavo praznih baterij s polnimi, ki bi jih ob primernem plačilu razlike elektrike v "stari" in "novi" bateriji delavci na tankštelah v nekaj minutah preprosto zamenjali ... evo, in bi bil tudi za stanovalce blokovskih naselij - takih je med vozniki največ - problem rešen, ker bi bila zgodba podobna tankanju bencina pred leti, ko si bencina nisi natankal sam ...

P.S.: da ne bo pomote, "stare" baterije delavci na tankštelah ne bi vrgli v smeti, ampak bi jih namesto voznikov čez noč lepo napolnili in drugi dan kot "nove" spet prodali ...
Žal te baterije niso take, kot baterije, ki jih kupiš v trgovini za drobno elektroniko. Akumulator električnega avta lahko tehta tudi pol tone. Tako da ni ravno zadeva, ki bi jo zamenjal, kot plinsko bombo.
KaA sporočil: 450
[#3003414] 06.08.22 11:18 · odgovor na: Gregor1976 (#3003383)
Odgovori   +    0
[Gregor1976]
Žal te baterije niso take, kot baterije, ki jih kupiš v trgovini za drobno elektroniko. Akumulator električnega avta lahko tehta tudi pol tone. Tako da ni ravno zadeva, ki bi jo zamenjal, kot plinsko bombo.
Ne bo ravno držalo. NIO uporablja swap sistem in deluje vrhunsko s "polnjenjem" v manj kot 5 minutah.

Tudi jaz se sprašujem, zakaj ni to bolj razširjeno in standardizirano. Ker to reši cel kup težav z omrežjem ter polnilno logistiko.
najobj sporočil: 30.793
[#3003421] 06.08.22 12:13 · odgovor na: Gregor1976 (#3003383)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: najobj 06.08.2022 12:19
[Gregor1976]
> [najobj]
> > [alek14]
> > Nekaj se premika pri baterijah. 1000 km WLTP bo najbrž možno v 5 letih.
> >
> > Pri "range" ne smeš računati z novo baterijo. 50% je preverjena empirična številka.
> ... čuj, ker imam rad zvok motorja in vonj po bencinu, me električni avtomobili niti malo ne zanimajo, kolikor pa sem zaradi agresivne propagande sezanjen, pa se že od prvega dne proizvodnje električnih avtomobilov pri baterijah vedno nekaj premika ... no, ne razumam pa, zakaj se noben proizvajalec električnih avtomobilov ne spomni, da bi se premaknil v smer, ko bi namesto zamudnega "tankanja" - polnilnic ni dovolj in elektrika ne bo vedno zastonj - baterij na tankštelah vsaj za svoje modele - če res mora imeti vsak avto drugačno baterijo - ponujal zamenjavo praznih baterij s polnimi, ki bi jih ob primernem plačilu razlike elektrike v "stari" in "novi" bateriji delavci na tankštelah v nekaj minutah preprosto zamenjali ... evo, in bi bil tudi za stanovalce blokovskih naselij - takih je med vozniki največ - problem rešen, ker bi bila zgodba podobna tankanju bencina pred leti, ko si bencina nisi natankal sam ...
>
> P.S.: da ne bo pomote, "stare" baterije delavci na tankštelah ne bi vrgli v smeti, ampak bi jih namesto voznikov čez noč lepo napolnili in drugi dan kot "nove" spet prodali ...
Žal te baterije niso take, kot baterije, ki jih kupiš v trgovini za drobno elektroniko. Akumulator električnega avta lahko tehta tudi pol tone. Tako da ni ravno zadeva, ki bi jo zamenjal, kot plinsko bombo.
... OK, ker me zajebavaš - na osnovi česa si dobil občutek, da sem glup - tote baterije za drobno elektroniko ne bom komentiral, čeprav imajo v bistvu enako funkcijo kot avtomobilske ...

P.S.: mogoče nisem bil dovolj jasen, mislil sem namreč na nekaj podobnega bateriji oziroma akumulatorju, ki je namenjen funkcioniranju številnih drobnih porabnikov elektrike v vsakem "navadnem" avtomobilu ... ja, res pa nimam pojma - električni avtomobili me ne zanimajo - kako težke so baterije za pogon motorja, ampak tudi zelo težke baterije - ker avto verjetno "traja" dalje kot baterija, mora tudi izrabljene baterije nekdo zamenjat - je ustrezno usposobljenim delavcem z ustrezno opremo seveda v ustrezno projektiranem avtomobilu lažje zamenjat v desetih minutah, kot pa - če jih sploh imajo kje napolnit - vsakemu vozniku napolnit svojega jeklenega konjička v desetih urah ... no, vsekakor pa "moja" ideja zahteva povsem spremenjen pristop k izdelavi in funkcioniranju električnih avtomobilov v praksi ...
Gregor1976 sporočil: 537
[#3003696] 11.08.22 14:02 · odgovor na: najobj (#3003421)
Odgovori   +    0
[najobj]
> [Gregor1976]
> > [najobj]
> > > [alek14]
> > > Nekaj se premika pri baterijah. 1000 km WLTP bo najbrž možno v 5 letih.
> > >
> > > Pri "range" ne smeš računati z novo baterijo. 50% je preverjena empirična številka.

> > ... čuj, ker imam rad zvok motorja in vonj po bencinu, me električni avtomobili niti malo ne zanimajo, kolikor pa sem zaradi agresivne propagande sezanjen, pa se že od prvega dne proizvodnje električnih avtomobilov pri baterijah vedno nekaj premika ... no, ne razumam pa, zakaj se noben proizvajalec električnih avtomobilov ne spomni, da bi se premaknil v smer, ko bi namesto zamudnega "tankanja" - polnilnic ni dovolj in elektrika ne bo vedno zastonj - baterij na tankštelah vsaj za svoje modele - če res mora imeti vsak avto drugačno baterijo - ponujal zamenjavo praznih baterij s polnimi, ki bi jih ob primernem plačilu razlike elektrike v "stari" in "novi" bateriji delavci na tankštelah v nekaj minutah preprosto zamenjali ... evo, in bi bil tudi za stanovalce blokovskih naselij - takih je med vozniki največ - problem rešen, ker bi bila zgodba podobna tankanju bencina pred leti, ko si bencina nisi natankal sam ...
> >
> > P.S.: da ne bo pomote, "stare" baterije delavci na tankštelah ne bi vrgli v smeti, ampak bi jih namesto voznikov čez noč lepo napolnili in drugi dan kot "nove" spet prodali ...

> Žal te baterije niso take, kot baterije, ki jih kupiš v trgovini za drobno elektroniko. Akumulator električnega avta lahko tehta tudi pol tone. Tako da ni ravno zadeva, ki bi jo zamenjal, kot plinsko bombo.

... OK, ker me zajebavaš - na osnovi česa si dobil občutek, da sem glup - tote baterije za drobno elektroniko ne bom komentiral, čeprav imajo v bistvu enako funkcijo kot avtomobilske ...

P.S.: mogoče nisem bil dovolj jasen, mislil sem namreč na nekaj podobnega bateriji oziroma akumulatorju, ki je namenjen funkcioniranju številnih drobnih porabnikov elektrike v vsakem "navadnem" avtomobilu ... ja, res pa nimam pojma - električni avtomobili me ne zanimajo - kako težke so baterije za pogon motorja, ampak tudi zelo težke baterije - ker avto verjetno "traja" dalje kot baterija, mora tudi izrabljene baterije nekdo zamenjat - je ustrezno usposobljenim delavcem z ustrezno opremo seveda v ustrezno projektiranem avtomobilu lažje zamenjat v desetih minutah, kot pa - če jih sploh imajo kje napolnit - vsakemu vozniku napolnit svojega jeklenega konjička v desetih urah ... no, vsekakor pa "moja" ideja zahteva povsem spremenjen pristop k izdelavi in funkcioniranju električnih avtomobilov v praksi ...
Baterije, ki poganjajo avtomobile so ogromne, razen, če ima avto dometa 100 km. Tisto je pa itak brezveze. Navadno so nameščene na dnu avtomobilov.

Na Kitajskem obstaja nek poskus, da bi menjali baterije, vendar so investicije previsoke, dodaten problem je tudi to, da proizvajalci med seboj skrivajo tehnologijo in da ima vsaka znamka svoje baterije, ki med seboj niso kompatibilne.

Žal nobena od teh baterij ni v velikosti navadnega akumulatorja, ampak so to ogromne zadeve, največji del električnega avta.
Gregor1976 sporočil: 537
[#3003697] 11.08.22 14:04 · odgovor na: KaA (#3003414)
Odgovori   +    0
[KaA]
> [Gregor1976]
> Žal te baterije niso take, kot baterije, ki jih kupiš v trgovini za drobno elektroniko. Akumulator električnega avta lahko tehta tudi pol tone. Tako da ni ravno zadeva, ki bi jo zamenjal, kot plinsko bombo.

Ne bo ravno držalo. NIO uporablja swap sistem in deluje vrhunsko s "polnjenjem" v manj kot 5 minutah.

Tudi jaz se sprašujem, zakaj ni to bolj razširjeno in standardizirano. Ker to reši cel kup težav z omrežjem ter polnilno logistiko.
No, to so ti Kitajci, ki sem jih omenjal. Zaenkrat nimamo še niti polnilnic v zadostnem številu, kaj šele nekih zakompliciranih menjalnic baterij, ki jih mimogrede uporablja le en tip vozila. To je utopija.
najobj sporočil: 30.793
[#3003713] 11.08.22 15:37 · odgovor na: Gregor1976 (#3003696)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 11.08.2022 15:41
[Gregor1976]
> [najobj]
> > [Gregor1976]
> > > [najobj]
> > > > [alek14]
> > > > Nekaj se premika pri baterijah. 1000 km WLTP bo najbrž možno v 5 letih.
> > > >
> > > > Pri "range" ne smeš računati z novo baterijo. 50% je preverjena empirična številka.
>
> > > ... čuj, ker imam rad zvok motorja in vonj po bencinu, me električni avtomobili niti malo ne zanimajo, kolikor pa sem zaradi agresivne propagande sezanjen, pa se že od prvega dne proizvodnje električnih avtomobilov pri baterijah vedno nekaj premika ... no, ne razumam pa, zakaj se noben proizvajalec električnih avtomobilov ne spomni, da bi se premaknil v smer, ko bi namesto zamudnega "tankanja" - polnilnic ni dovolj in elektrika ne bo vedno zastonj - baterij na tankštelah vsaj za svoje modele - če res mora imeti vsak avto drugačno baterijo - ponujal zamenjavo praznih baterij s polnimi, ki bi jih ob primernem plačilu razlike elektrike v "stari" in "novi" bateriji delavci na tankštelah v nekaj minutah preprosto zamenjali ... evo, in bi bil tudi za stanovalce blokovskih naselij - takih je med vozniki največ - problem rešen, ker bi bila zgodba podobna tankanju bencina pred leti, ko si bencina nisi natankal sam ...
> > >
> > > P.S.: da ne bo pomote, "stare" baterije delavci na tankštelah ne bi vrgli v smeti, ampak bi jih namesto voznikov čez noč lepo napolnili in drugi dan kot "nove" spet prodali ...
> > Žal te baterije niso take, kot baterije, ki jih kupiš v trgovini za drobno elektroniko. Akumulator električnega avta lahko tehta tudi pol tone. Tako da ni ravno zadeva, ki bi jo zamenjal, kot plinsko bombo.
> ... OK, ker me zajebavaš - na osnovi česa si dobil občutek, da sem glup - tote baterije za drobno elektroniko ne bom komentiral, čeprav imajo v bistvu enako funkcijo kot avtomobilske ...
>
> P.S.: mogoče nisem bil dovolj jasen, mislil sem namreč na nekaj podobnega bateriji oziroma akumulatorju, ki je namenjen funkcioniranju številnih drobnih porabnikov elektrike v vsakem "navadnem" avtomobilu ... ja, res pa nimam pojma - električni avtomobili me ne zanimajo - kako težke so baterije za pogon motorja, ampak tudi zelo težke baterije - avto verjetno "traja" dalje kot baterija - mora tudi izrabljene baterije nekdo zamenjat - je ustrezno usposobljenim delavcem z ustrezno opremo seveda v ustrezno projektiranem avtomobilu lažje zamenjat v desetih minutah, kot pa - če jih sploh imajo kje napolnit - vsakemu vozniku napolnit svojega jeklenega konjička v desetih urah ... no, vsekakor pa "moja" ideja zahteva povsem spremenjen pristop k izdelavi in funkcioniranju električnih avtomobilov v praksi ...
Baterije, ki poganjajo avtomobile so ogromne, razen, če ima avto dometa 100 km. Tisto je pa itak brezveze. Navadno so nameščene na dnu avtomobilov.

Na Kitajskem obstaja nek poskus, da bi menjali baterije, vendar so investicije previsoke, dodaten problem je tudi to, da proizvajalci med seboj skrivajo tehnologijo in da ima vsaka znamka svoje baterije, ki med seboj niso kompatibilne.

Žal nobena od teh baterij ni v velikosti navadnega akumulatorja, ampak so to ogromne zadeve, največji del električnega avta.
... čuj, kot sem v zdaj boldanem tekstu v svojem postu tukaj zgoraj napisal, tudi zelo težke baterije - ker avto verjetno "traja" dalje kot baterija, mora tudi izrabljene baterije nekdo zamenjat in res ne vem, zakaj ustrezno usposobljeni delavci z ustrezno opremo seveda v ustrezno projektiranem avtomobilu (skoraj) prazne baterije ne bi mogli zamenjat v desetih minutah, namesto da vozniki - če jih sploh imajo kje napolnit - svoje jeklene konjičke polnijo deset ur ...

P.S.: tukaj www.petrol.si/znanje...edeti.html opremljeno s slikami od A do Ž piše vse, kar morate vedeti o električnih avtomobilh in tiste baterije na eni izmed slik z ustrezno opremo - že malo prirejen viličar bi bil dober - na ustrezno projektiranem avtu niti približno ni težko zamenjat, če bi se kdo od proizvajalcev avtomobilov mogoče le spomnil, da je to pametno in bi storitev menjave (skoraj) praznih baterij s polnimi za svoje modele - noben resni proizvajalec ne dela samo en model - prodajal na svojih servisih ali kot dodatno ponudbo kar na obstoječih tankštelah z naftnimi derivati ...
comteo sporočil: 468
[#3004744] 26.08.22 13:41 · odgovor na: najobj (#3003713)
Odgovori   +    0
Nekaj popravkov:

> > > > > Nekaj se premika pri baterijah. 1000 km WLTP bo najbrž možno v 5 letih.
> > > > >
1000km ni nobena tehnična težava ( 150 kWh že imajo serijski avti), amak je težava pomanjkanje kupcev. Kdo potrebuje 1000km brez pavze in to baterijo plačati in jio prevažati 360 dni s sabo brezveze?
Proizvajalci načrtujejo produkte, ki jih lahko prodajo.




> > > > > Pri "range" ne smeš računati z novo baterijo. 50% je preverjena empirična številka.
KApaciteta baerije se zmanjša na 80% začetne pri cca 1500 ciklih. Za trenutno prodajana vozila s avtonomijo 400km je to 600.000 kilometrov.
Pri 600.000 prevoženih ne bo več šel 400km, ampak le 320 km. Velik problem.
Sicer, to je vpreverjeno v praksi tisoče krat - sam imam enake izkušnje.



- avto verjetno "traja" dalje kot baterija - mora tudi izrabljene baterije nekdo zamenjat - je ustrezno usposobljenim delavcem z ustrezno opremo seveda v ustrezno projektiranem avtomobilu lažje zamenjat v desetih minutah, kot pa - če jih sploh imajo kje napolnit - vsakemu vozniku napolnit svojega jeklenega konjička v desetih urah ... no, vsekakor pa "moja" ideja zahteva povsem spremenjen pristop k izdelavi in funkcioniranju električnih avtomobilov v praksi ...


Na srečo baerija traja veliko dlje kot avtomobil. MAlo avtomobilov bo po 600.000 ali milijon km še na cesti. BAterije seveda bodo še delovale in bodo koristne (v solarnih sistemih na primer.




> Baterije, ki poganjajo avtomobile so ogromne, razen, če ima avto dometa 100 km. Tisto je pa itak brezveze. Navadno so nameščene na dnu avtomobilov.

Ogromen je motor na notranje zgorevanje in menjalnik ter rezervoar z izpuhom. NE pa baterije. Dokaz je, da imajo električni avtomobili več placa v notranjosti glede na zunanje gabarite.
najobj sporočil: 30.793
[#3004770] 26.08.22 15:35 · odgovor na: comteo (#3004744)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 26.08.2022 15:36
[comteo]
Nekaj popravkov:


> > > > > > Nekaj se premika pri baterijah. 1000 km WLTP bo najbrž možno v 5 letih.
> > > > > >

1000km ni nobena tehnična težava ( 150 kWh že imajo serijski avti), amak je težava pomanjkanje kupcev. Kdo potrebuje 1000km brez pavze in to baterijo plačati in jio prevažati 360 dni s sabo brezveze?
Proizvajalci načrtujejo produkte, ki jih lahko prodajo.





> > > > > > Pri "range" ne smeš računati z novo baterijo. 50% je preverjena empirična številka.

KApaciteta baerije se zmanjša na 80% začetne pri cca 1500 ciklih. Za trenutno prodajana vozila s avtonomijo 400km je to 600.000 kilometrov.
Pri 600.000 prevoženih ne bo več šel 400km, ampak le 320 km. Velik problem.
Sicer, to je vpreverjeno v praksi tisoče krat - sam imam enake izkušnje.



- avto verjetno "traja" dalje kot baterija - mora tudi izrabljene baterije nekdo zamenjat - je ustrezno usposobljenim delavcem z ustrezno opremo seveda v ustrezno projektiranem avtomobilu lažje zamenjat v desetih minutah, kot pa - če jih sploh imajo kje napolnit - vsakemu vozniku napolnit svojega jeklenega konjička v desetih urah ... no, vsekakor pa "moja" ideja zahteva povsem spremenjen pristop k izdelavi in funkcioniranju električnih avtomobilov v praksi ...


Na srečo baerija traja veliko dlje kot avtomobil. MAlo avtomobilov bo po 600.000 ali milijon km še na cesti. BAterije seveda bodo še delovale in bodo koristne (v solarnih sistemih na primer.




>
> > Baterije, ki poganjajo avtomobile so ogromne, razen, če ima avto dometa 100 km. Tisto je pa itak brezveze. Navadno so nameščene na dnu avtomobilov.


Ogromen je motor na notranje zgorevanje in menjalnik ter rezervoar z izpuhom. NE pa baterije. Dokaz je, da imajo električni avtomobili več placa v notranjosti glede na zunanje gabarite.
... evo, tukaj oe.finance.si/900329...ikom-plina v naslovu poglej ceno elektrike, ker se mi res ne ljubi prepričevati prepričane ...
comteo sporočil: 468
[#3005147] 30.08.22 23:40 · odgovor na: najobj (#3004770)
Odgovori   +    0

... evo, tukaj oe.finance.si/900329...ikom-plina v naslovu poglej ceno elektrike, ker se mi res ne ljubi prepričevati prepričane ...
95% elektrike je prodano po dolgoročnih pogodbah in fiksnih cenah.
Naborzi se prodajajo manjki ali presežki v določenem času. Cena teh le malo vpliva na celotno ceno za trg.

JAz plačujem po podražitvah 2 centa za kWh. Seveda nočna. KEr se polni čez noč. Ko spim.
najobj sporočil: 30.793
[#3005206] 31.08.22 12:47 · odgovor na: comteo (#3005147)
Odgovori   +    0
[comteo]
>
> ... evo, tukaj oe.finance.si/900329...ikom-plina v naslovu poglej ceno elektrike, ker se mi res ne ljubi prepričevati prepričane ...
95% elektrike je prodano po dolgoročnih pogodbah in fiksnih cenah.
Naborzi se prodajajo manjki ali presežki v določenem času. Cena teh le malo vpliva na celotno ceno za trg.

JAz plačujem po podražitvah 2 centa za kWh. Seveda nočna. KEr se polni čez noč. Ko spim.
... čuj, ti ne spiš samo ponoči, ampak trdno spiš že pol leta in očitno www.24ur.com/novice/...mi-eu.html se ne nameravaš kmalu zbudit ...

Strani: 1