Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Težave Adrie Airways: Alenka Bratušek zvoni po toči
sporočil: 30.415
Je prišlo iz riti v glavo, saj je na tem forumu bilo opozorjeno, da
država brez javnega razpisa ne more kar tako izbrati Adrie za
izvajanje gospodarske javne službe ali da bi prav Adrii
subvencionirala določene linije. Sicer, vse kaže, da se Bratuškova
kot ministrica sploh ne znajde, saj bi lahko prej vedela, da ne
more kar tako nakazati Adrii nekaj deset milionov. Zakaj raje ne
gre po poti Puriča in odstopi ter reši muke sebe, nas in Šarca, ki
komaj čaka njen odstop, da bi lahko sam odstopil?
sporočil: 44
sploh ne vem, zakaj taka drama. Če so njeni leti tako pomembni
(beri: ekonomsko zanimivi), se bodo drugi ponudniki stepli za te
linije. Če pa niso, pač ne gre... firme gredo v stečaj, in?
sporočil: 48.253
[rename]Ali Ljubljana res rabi povezave s Podgorico, Pristino in ostalimi vukojebinami?
Brihta.
Če ni bilo drugega kupca, bi lahko poslali takrat Adrio samo v stečaj.
Kar je z današnjimi očmi zagotovo boljša rešitev.
Po moje bi bilo 3/4 potreb ljubljanske kotline zadovoljeno z rednimi povezavami v Munchen, na Dunaj in Frankfurt. Morda se v Bruselj, ker drzavi kot klientu se ziher noben ne bo hotel odpovedati. Turkish vozi v Istanbul, Air France v Pariz, easyJet v London (london je zanimiv samo kot koncna destinacija).
Ja, bo treba iti prejsnji vecer in tam prespati. Ze sedaj je bilo nelogicno da je drzava placevala karte za v bruselj ki so bile drazje od nocitve+konkurence.
Na 24ur je en ful razlagal da je pa to ful neugodno ce moras prestopiti za polet znotraj evrope. Ja, bog pomagaj, bos pa za sluzbeno pot rabil 24 ur namesto 12. Tako kot 3/4 nemcije, avstrije, in nenazadnje slovenije.
sporočil: 48.253
[rename]Meni je glede na slabo financno stanje Adrie (leasingodajalci umikajo avione) zanimivo zato, ker za njih ocitno se vedno leti WDL Aviation, ki bi verjetno poleg letalisc (takse) in dobaviteljev goriva bil najvecji nezavarovani upnik v stecaju...
Tako.
Lufthansa bo namenila 2 liniji (Munchen,Frankfurt), ostalo bodo pobrali pa AirFrance, AustriaA, pa SerbiaA.
Prištino bodo pa direkt pokrivali, saj je večina itak tranzita iz Nemčije, Švice, itd. Potniki bodo še veseli, ker jim ne bo treba prestopati na Brniku.
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 20.09.2019 16:17
[rename]Tako, Dunaj je primeren zaradi povezav na vzhod.
Glede Prištine imaš prav. Tudi Skopje je zelo rentabilno.
Dunaj je pa uporaben za naprej: Poljska, Romunija, Ukrajina, tudi Rusija in še kam dlje.
Pa tudi bolj teoretično si gor z avtom v treh urah; prej štirih, če gre vse tekoče na Šentilju (in brez nesreč po AC).
Drugace pa, saj lahko da je Pristina profitabilna, govorili smo pa o povezavah LJ s tujino. Pristina in skopje to je po moje v veliki meri transfer iz Svice, nemcije in avstrije.
Kako pa je lahko profitabilna linija v Pristino, v Frankfurt pa ne, mi pa mora nekdo se razloziti. Cez frankfurt gre prakticno ves transfer v medcelinske polete in konkurence na Ljubljanskem letaliscu ni.
sporočil: 122
Zato, ker je hitreje, splih če potuješ veliko. Kot vedno se najde
miljon pametnjakovičev, ki gredo 1x 5 let z avtom na Dunaj in se
jim zdi fino. Če pa imaš službo, kjer si 2x na teden v različnih
evropskih mestih so pa te povezave nujne. Munich je pomemben, ker
preko njega priletiš dokaj ok na sestanek po celotni Evropi.
Podobno Dunaj. FRA in ZRH sta pomembna tudi zaradi medcelinskih
letov.
sporočil: 1.153
Predhodnik ima kar prav. Tisti ki letimo tam 30-50 flightov letno
po poslu (obicajno z presedanjem), vemo kaksen zajeb je iz LJU
povezava z EU.
sporočil: 1.153
Na Dunaj leti folk v presedanju..
Zato tudi poleti tja.Upam da Austrian prevzame 2 leta dnevno.Upam z urnikom podobnim kot ga imajo v Zagreb. In jasno Dash-enka.
Zato tudi poleti tja.Upam da Austrian prevzame 2 leta dnevno.Upam z urnikom podobnim kot ga imajo v Zagreb. In jasno Dash-enka.
sporočil: 9.333
Mnogi, AB še zlasti, pogosto zvonijo po toči, se z
naknadnim pametovanjem uspejo še držati pokonci,
prejemati plačo in predvsem skrbeti za svojo dačo ?
Sodražan
naknadnim pametovanjem uspejo še držati pokonci,
prejemati plačo in predvsem skrbeti za svojo dačo ?
Sodražan
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 20.09.2019 22:13
[rename]Okej, potem me pa res zanima. KATERE linije potem prinasajo izgubo?!
> Kako pa je lahko profitabilna linija v Pristino, v Frankfurt pa ne, mi pa mora nekdo se razloziti. Cez frankfurt gre prakticno ves transfer v medcelinske polete in konkurence na Ljubljanskem letaliscu ni.
Pristina, Skopje - Albanci iz vseh koncev Evrope prihajajo nazaj preko Ljubljane. In preko LJ tudi odhajajo v Evropo (in ZDA)...
Sploh Pristina je najvec potnikov ze vse odkar pomnim.
Pa nekaj ne bo drzalo tule. Tirana ima neposredno povezavo s frankfurtom preko Lufthanse. Dvakrat na dan.
Zakaj bi kdo rajsi letel z Adrio, ce je treba prestopati v Ljubljani namesto direkt? Verjetno zato ker se Adria gre dumping in je cenejsa.
Tako da ne mi tralala z albanci ki vsi gredo preko Adrie. Ce ima polne avione ob prestopanju, kar je drazje kot direkten let, potem tu ne dela profita.
Enako pristina. Pa to kurcevo letalisce ima lete po celi evropi.
Cetrtkovi leti V PRISTINO (v petek jih je se vec!):
11:00 AM W67788 Basel (BSL) Wizz Air A320 (HA-LWY)
11:45 AM OS777 Vienna (VIE) Austrian Airlines A319 (OE-LDC)
11:55 AM W67786 Dortmund (DTM) Wizz Air A320 (HA-LYL)
1:25 PM JP838 Ljubljana (LJU) Adria Airways CRJ9 (S5-AFA)
2:00 PM WK404 Zurich (ZRH) Edelweiss Air A320 (HB-JJK)
3:30 PM EW6605 Dusseldorf (DUS) Eurowings A319 (D-AKNN)
5:40 PM JP115 Frankfurt (FRA) WDL Aviation B462 (D-AWUE)
5:50 PM O47324 Stuttgart (STR) Danish Air Transport MD83 (OY-RUE)
7:30 PM GM6074 Basel (BSL) Tri-MG Intra Asia Airlines 319
7:35 PM TK1019 Istanbul (IST) Turkish Airlines B738 (TC-JVJ)
7:40 PM U21187 Basel (BSL) easyJet A319 (HB-JYJ)
8:20 PM U24579 Berlin (SXF) easyJet (Bordeaux Livery) A320 (OE-ICF)
9:40 PM EW6615 Munich (MUC) Eurowings A319 (D-AKNN)
11:05 PMOS769 Vienna (VIE) Austrian Airlines A320 (OE-LBK)
11:10 PMPC341 Istanbul (SAW) Pegasus Airlines B738 (TC-CRA)
11:20 PMJP157 Munich (MUC) Adria Airways A319 (S5-AAX)
Velja povsem isto. Mar res kdo misli da tule dela Adria profit? Figo. Ce ima polne avione je to spet zato, ker dela dumping.
sporočil: 2.195
Ajde postemo, koliko rabis, da prezivis skozi mesec??
Seres
v 40 letih sem uporabil "Brnik" 2x!!!
Seres
v 40 letih sem uporabil "Brnik" 2x!!!
sporočil: 48.253
[rename]Katere ostale? Tiste kjer je adria monopolist? Dunaj, Frankfurt, Munchen?
Po mojem vse ostale :-)
Kdo za vraga bo pa iz ljubljane imel zeljo direktno leteti v Liverpool??! Mislim, do je kr neki, kot da bi management metal pikado v globus, da so uvedli to linijo.
V Pariz gre 1x na dan adria, 1x na dan Air France. Adria gotovo tam nima sans.
V bistvu nimam pojma, morda sploh ni peoblem v premajhnem stevilu potnikov, ampak so problemi v neustreznih poslovnih odlocitvah (prodaja flote, pa nazaj najem na leasing), pa v ostalih stroskih (prevec administracije?), itd.Jaz samo pravim da bi lahko verjetno kljucne linije za povezavo ljubljane v svet profitabilno izvajali drugi prevozniki, ce tam ne bi bilo Adrie. Letov za pristino/tirano s prestopom v Ljubljani ter direktno linijo do Liverpoola pa verjetno res nihce ne rabi.
Kar sem jaz letel, so bila letala vedno polna (Munchen,Frankfurt)
sporočil: 48.253
[abohte]Na Dunaj letis za recimo v Prago. Direktna linija v Prago je res nepotrebna in dvomim da je rentabolna.
> [rename]
> Dunaj je pa uporaben za naprej: Poljska, Romunija, Ukrajina, tudi Rusija in še kam dlje.
Pač kupiš karto iz Dunaja.
> Pa tudi bolj teoretično si gor z avtom v treh urah; prej štirih, če gre vse tekoče na Šentilju (in brez nesreč po AC).
Saj tudi na Dunaj letiš direkt zgolj v teoriji. Če sploh letiš... V praksi si mnogokrat prej z avtom.
sporočil: 13.625
Zadnja sprememba: Gustl 20.09.2019 23:08
[abohte]Velika razlika je, ali gres z in pristanes na Brniku ali pa v Münchnu in se moras potem se 5-7 ur cjazit v Ljubljano.
Saj obstaja GoOpti, Nomago... Ni potrebe po ukvarjanju s parkingom.
Morda se ti ne zdi, ce gres 1x na dve leti, ce pa gres vsak teden, je pa občutna razlika.
sporočil: 48.253
[Gustl]In definitivno je bolje imeti frekventne linije do hubov iz ljubljane, kot pa povezave v vsako vukojebino.
> [abohte]
> Saj obstaja GoOpti, Nomago... Ni potrebe po ukvarjanju s parkingom.
Velika razlika je, ali gres z in pristanes na Brniku ali pa v Münchnu in se moras potem se 5-7 ur cjazit v Ljubljano.
Morda se ti ne zdi, ce gres 1x na dve leti, ce pa gres vsak teden, je pa občutna razlika.
sporočil: 13.625
[bc123a]Vsekakor. Za Frankfurt, Munchen in Dunaj me sploh ne skrbi. To bo nekdo vskočil.
> [Gustl]
> > [abohte]
> > Saj obstaja GoOpti, Nomago... Ni potrebe po ukvarjanju s parkingom.
>
> Velika razlika je, ali gres z in pristanes na Brniku ali pa v Münchnu in se moras potem se 5-7 ur cjazit v Ljubljano.
>
> Morda se ti ne zdi, ce gres 1x na dve leti, ce pa gres vsak teden, je pa občutna razlika.
In definitivno je bolje imeti frekventne linije do hubov iz ljubljane, kot pa povezave v vsako vukojebino.
In ce bo to, bo celo tudi za nekaj po ex Yugi.
Ostalo so pa že (Pariz, Varsava, Moskva, London).
sporočil: 13.625
[kren]Ampak kateri so ti leti? Moji, pa jih res ni malo, so večinoma precej polni (Munchen, Frankfurt, Dunaj). Vsaj jutranji in vecerni.
> [rename]
> V bistvu nimam pojma, morda sploh ni peoblem v premajhnem stevilu potnikov
To je glavni problem. Adria ima povprečno zasedenost letal nekaj nad 60% (včasih je imela še manj), Ryanair pa recimo 94,7%. Svetovno povprečje je 81,7%.
sporočil: 13.625
[kren]True. Precej težko je med premikanjem po letalu s površnim skeniranjem ocenit, ali je 70% ali 80%, se posebej, ko te potnik zadaj v noge nabija s kufrom :)
> [Gustl]
> > [kren]
> > > [rename]
> > > V bistvu nimam pojma, morda sploh ni peoblem v premajhnem stevilu potnikov
> >
> > To je glavni problem. Adria ima povprečno zasedenost letal nekaj nad 60% (včasih je imela še manj), Ryanair pa recimo 94,7%. Svetovno povprečje je 81,7%.
>
> Ampak kateri so ti leti? Moji, pa jih res ni malo, so večinoma precej polni (Munchen, Frankfurt, Dunaj). Vsaj jutranji in vecerni.
Precej polno letalo je tudi, če je zasedeno 70%. Pa treba je gledat povprečno zasedenost.
sporočil: 5.933
Ne more biti to primarni problem Adrie. Ryanair ima prihodek na
potnika 40 evrov, Adria pa 120 evrov. Adria je po moje primer, kjer
se pokaže, kaj pomeni, če se greš biznis brez izkušenj, znanja in
denarja.
sporočil: 13.625
[abohte]Če je bila končna destinacija Munchen, nikoli nisem letel, ampak sem šel z busom/avtom.
Muenchen še razumem. Dunaj...
P.S. Sprašujem zgolj iz firbca... Koliko si ti potreboval v povprečju do Muenchna z letalom? Torej LJ-Muenchen, ne Brnik-letališče Muenchen...
Sicer pa na grobo:
LJ- Brnik - do 30 min
Max 60 min prej tam bit - 60 min
Let max 60 min
...in si notri na terminalu.
Skupaj: max 2,5 ure
Avto:
Lj - letališče Munchen - minimalno 4,5 ure, brez ustavljanja in brez kakršnihkoli zastojev (good luck izven nočne vožnje ali v času turističnih konic...z lahkoto stojiš v 10km kolonah pred tuneli, mejami...)
Od parkirišča do terminala: 30 min
Skupaj: min 5 ur do terminala. Ker je lahko vožnja komot daljša od 5 ali 6 ur, moraš vzeti buffer, torej ne moreš planirati kot na Brniku, da prideš max 60 min prej.
Torej če greš v Munchen na connecting flight, je avto do tja zelo slaba alternativa vs leteti do tja z Brnika. Le malo bolje je Dunaj, ker je običajno manj zastojev.
Munchen, Frankfurt, Dunaj so hubi, od tu greš dalje. Pač nam (iz LJ kotline) najbližja uporabna letališča za povezave kamorkoli...poleg Benetk.
sporočil: 13.528
"Ministrica Alenka Bratušek je še kot poslanka ves čas opozarjala, da je bila prodaja nemškemu kapitalskemu skladu napaka in da bi morala takratna vlada oziroma Slovenski državni holding za Adrio Airways poiskati strateškega lastnika iz letalske panoge, ki bi zagotovil dolgoročni obstoj in razvoj tega letalskega prevoznika," so se na težave Adrie Airways odzvali na ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka BratušekItak. V 50% ima vsak napovedovalec prihodnosti prav..., razen če nima :)))
www.youtube.com/watc...HTZSeOHGd8
sporočil: 13.625
[abohte]
Kot sem napisal, če je Muenchen tvoj hub in če letiš nekajkrat na teden, povsem razumem, da je v večini primerov cesta slabša alternativa. Če je Muenchen tvoj hub in imaš enkrat na leto medcelinski let za dopust, razumem manj. Če je Dunaj tvoj hub, pa razumem še bistveno manj.
Ce letis 1x na dopust na drugo celino, je povsem drugo.
Jaz govorim o poslovnih poteh in na Adrijinih letih iz Ljubljane je precej malo turistov.
Saj ne trdim, da je cesta v vsakem primeru boljša alternativa na relaciji LJ-Dunaj kot letalska povezava, ampak če ne bo letalske povezave LJ-Dunaj bo življenje verjetno še vedno imelo smisel, kajne?Ne vem, od kod ti ideja, da ne.
Poleg tega sem prepričan, da povezava bo.
V okolici LJ je kar nekaj letališč z dobrimi povezavami.Ne, ni jih. Dunaj in Munchen sta najblizja, vse ostalo so povezave za tja prit. Zato zelo dvomim, da tega ne bi nekdo hitro ponudil po Adrii.
Spet, govorim za poslovne poti in podobno. Ce imas cas in je vse +/- 2 dni, potem je pa res precej možnosti.
sporočil: 1.153
Se strinjam z napisanim. A kaj ko mozakar kateremu je namenjen tvoj
odgovor ne razume, da potniki kot sva midva nosijo denar avio
prevoznikom znotraj EU.Ne pa izletniki kateri potujejo v casu
solskih pocitnic in praznikov v posamicnih drzavah.
sporočil: 9.333
V zahodnem svetu se mnogi, že leta, vozijo
na vsakodnevno delo tudi z letali, v našem
okolju so tudi že taki primeri, javni letalski
prevoz je treba urediti tudi po njihovi meri !
Sodražan
na vsakodnevno delo tudi z letali, v našem
okolju so tudi že taki primeri, javni letalski
prevoz je treba urediti tudi po njihovi meri !
Sodražan
sporočil: 13.625
[abohte]
> [Gustl]
> Ne, ni jih. Dunaj in Munchen sta najblizja, vse ostalo so povezave za tja prit. Zato zelo dvomim, da tega ne bi nekdo hitro ponudil po Adrii.
>
> Spet, govorim za poslovne poti in podobno. Ce imas cas in je vse +/- 2 dni, potem je pa res precej možnosti.
Me boš prepričal, s kakšnim konkretnim primerom... Kam (znotraj EU) bi npr. letel, pa iz LJ, ZG ali Benetk, oz. kateregakoli okoliškega letališča ne moreš, iz Dunaja pa lahko?
Ti bom drugace odgovoril, ker Dunaj je le eden izmed - kam vse moras iz Ljubljane leteti prek hubov, kar so za nas zaradi Adria povezav predvsem Frankfurt, Munchen, Dunaj in Zürich.
Vse moje destinacije:
Copenhagen
Stockholm
Oslo
Trondheim
Helsinki
Berlin
Tallinn
Vilnius
Wroclaw
Warsaw
Zdaj bos sicer rekel "pa saj v Varsavo/Berlin/Copenhagen...letijo ze direkt iz Ljubljane, kaj sele vsi skupaj iz okoliških letalisc".
Res je, hudic je v detajlih. Business travel je zelo time sensitive, ali imas let ob 7h zjutraj ali ob 11h, je lahko velika razlika, lahko pomeni potreben odhod dan prej.
Zato gres pogosto prek connecting flight zjutraj ob 7h, ceprav je direktni let ob 11h.
Dobre povezave s hubi so zato ključne.
Sicer pa ne vem točno, v kaj naj bi te prepričal, niti se mi prav dolgo ne ljubi prepričevat prepričane, tako da bi bilo morda lazje, ce bi ti povedal, kaj je tvoja trditev.
sporočil: 13.625
[rename]
Poslovni model?
Vsi, ki jih omenjas prevazajo potnike. Imajo letala (verjetno celo vsi na lizing), placujejo letaliske takse, kerozin,posadke, mehanikarje....imajo administracijo.....skratka, prihodke in odhodke. In Ryan mora prepeljati veliko vec potnikov...a se vedno delajo plus, kljub nizkim cenam; ob ne tako veliki razliki zasedenosti letala.
Kaj delajo drugace ne vem; ne kupim pa fraze o ‘drugacnem poslovnem modelu’....kar mi pade napamet, je samo to, da imajo pa vecja letala od Adrie....
Ce damo na stran stroskovno učinkovitejšo organiziranost, floto, marketing,...
Glavna razlika je ta, da Ryanair & Co. povsem prosto streljajo po trgu, kam bodo leteli. Niso del recimo Star Alliance, kjer imajo zaveze in so regijski prevoznik znotraj sistema, torej morajo opravljati določene povezave, tudi ce so le 70% polne.
Ce bi Adria prevzela Ryanair model, se ne bi sedaj o njen pogovarjali, ker ne bi letela vec iz Ljubljane. Tako kot Ryanair ne.
Nizkocenovci, ki jih poznas, uporabljajo vecja letala (Ryanair 737-800, Transavia 737, Easyjet A319-21, Wizz A319).
Edini nizkocenovc, ki ga poznam in uporabljam ter leti na manjsih letalih, krajsih destinacijah in je profitabilen je Air Baltic.
Ampak tu je treba najprej malo detajlov poznat...
Na Baltiku je vse crknilo:
Litva: FlyLAL & Air Lituanica
Estonia: Estonian Air (danes Nordica, operated by LOT)
...tudi zaradi pohoda Air Baltic (začeli kot joint venture med SAS in Latvijo).
Tako da ce bi to logiko k nam prenesel, pridemo do...JAT...torej neka zdruzitev Adrie, Croatian in AirSerbia
Pa se to ne. Nasa tako poudarjana prednost "centralno evropska lega" je tu prej ovira kot korist.
Mariborcanu se ze splaca peljat na Dunaj.
Koprcanu v Benetke.
Izven time sensitive biznis potovanj tudi Ljubljančanu, kar vecinoma delamo.
Iz Tallinna se ne moreš nikamor zapeljat. Iz Rige tudi ne. Iz Vilniusa tudi ne.
Pa se ena posebnost Air Baltic - predvsem Latvijo in Litvo je od vstopa v EU zapustilo ogromno ljudi, Latvijo kar petina. Ti se vracajo na obisk iz Nemcije, Uk, Irske...
Torej...ni tako enoznačno samo "prevzeti poslovni model nizkocenovca" - ne more biti vsak Ryanair.
Pravzaprav skoraj nihče ne more biti Ryanair, EasyJet, Wizzair, Air Baltic....zato jih pa lahko naštejemo, ker jih je tako malo.
sporočil: 10.251
www.moneysavingexper...nair-tips/
Ryanair airports are often miles from the destination cities – factor in transport costs
Nekaj je tudi v tem. RyanAir ne deluje na principu Hub Feederja, ampak ima končne destinacije. Pred kakim letom je bil mislim, da celo objavljen članek, kjer letališča Subvencionirajo nizkocenovnike, ali pa le-ti ne letijo tja. Ni namenjen Business ljudem, ampak jebenim angleškim bagpackerjem.
Eg, Stockholm's Skavsta airport, where Ryanair flies, is about 65 miles from the city centre – roughly translated, that's around a two-hour bus ride and an extra £27 return from your spending money.
The prices we've quoted below are from the airports' websites. With local knowledge, you may find a cheaper price, but the principle still stands that you must factor in potentially high transport costs.
You may still get a bargain with Ryanair, but before you book, weigh up what you're paying for flights and transport to both airports – the Ryanair one(s) and the major airport.