Uroš, drugače pa za lažje razumevanje ladjarskega posla ti
priporočam, da si pogledaš nekaj prezentacij za vlagatelje, ki jih
imajo vse večje odprte ladjarske družbe. Tam boš našel koliko
vozarine imajo prodano oz. prodajajo po SPOT marketu in koliko so
dolgoročne pogodbe. Presenetljivo boš ugotovil, da imajo ladijske
družbe, ki so v poslu vsaj kako desetletje (se pravi da ne vložijo
vsega v 1 posel) povprečno med 50% in 60% prevozov prodanih po
nekih fiksnih vrednostih, ki tudi v teh časih prinašajo dobiček. Če
govoriva o Baltic dry index govoriva o vrednostih indexa okoli 2500
točk. Te pogodbe so zavarovane z bančnimi garancijami. Preostalih
40% do 50% zmogljivosti je prodano pod drugačnimi pogoji, v
nekaterih družbah SPOT delež ne presega 15%.
Taka domača naloga je enostavna. Žal očitno za novinarje Financ
pretežka.