Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Država stopila na zavoro pri zaposlovanju tujcev. Kaj lahko pričakujejo delodajalci?
Strani: 1
sporočil: 260
[0730ULtra3]Ali pa zaposlitev "nevladnikov" v koristnejših dejavnsotih.
Lahko pa dajo delodajalci višje plače, pa ne bo potrebe po iskanju azijcev?
(aja, ne znajo delat)
sporočil: 951
Delodajalci, predvsem prevozniki, smo nan trgu,slovenskem predvsem
pa na evropskem. Strošek slovenskega delodajalca v transportu je
podoben, oziroma nekaj višji kot je npr.italijanski. Na parkiriščih
prevozniških podjetuij so parkirani avtomobili šoferjev, ki so
boljši (kar ni nič narobe!) od avtomobilov lastnikov kamionov.
Šoferjev preprosto ni dokler so na razpolago službe, ki so manj
zahtevne (odsotnost) in v Evropi bo manjkalo do leta 2030 okrog 3
miljione šoferjev, ki jih ni in jih ne bo, trenutno jih manjka
okrog 720.000 in v naslednjih petih letih se jih bo upokojilo 30%.
Zdravilo bo prišlo samo od sebe (ali pa bo ekonomski sistem
razpadel): povečanje cen prevoznin, boljši socialni pogoji za
voznike in uvoznik voznikov iz azijskih držav.Primerjajte: vsaka
peta kabina evropskega tovornjaka je prazna, v zadnjih desetih
letih se je število birokratov povečalo za 30% s tem, da je njihova
storitev slabša kot pred desetimi leti.
sporočil: 1.936
Je pa nekoliko nenavadno, da prevozniki (skupaj z drugimi, ki se
ukvarjajo z dejavnostmi z nizko dodano vrednostjo) bežite na
Hrvaško, kjer so stroški dela že tako visoki kot pri nas. Je tudi
danes tu članek o tem. Da pa so ti stroški višji kot v Italiji je
razumljivo, saj je tudi povprečna plača pri nas višja kot v
Italiji.
sporočil: 3.498
[trocki]
Je pa nekoliko nenavadno, da prevozniki (skupaj z drugimi, ki se ukvarjajo z dejavnostmi z nizko dodano vrednostjo) bežite na Hrvaško, kjer so stroški dela že tako visoki kot pri nas. Je tudi danes tu članek o tem. Da pa so ti stroški višji kot v Italiji je razumljivo, saj je tudi povprečna plača pri nas višja kot v Italiji.
Da ti povem samo dva primera iz zadnjih 14 kako je "zblojeno " vse skup.
Znanec dela kot voznik avtobusa, zaposlenih 15 soferjev in se sirijo, zaposleni sami slovenci.
Njihov trg, delajo vecinoma v tujini za tuje agencije, vozijo npr kitajske turiste po nemcij, svici, nizozemski.
Ko sem ga vprasal, kako gre z konkurenco domacim prevoznikom.
Pravi, da so tri tedne v evropi potlej pa mora it avtobus cez slovensko mejo.
Placa od oka 3k neto, veliko nanesejo napitnine za zlaganje kovckov npr.
Drugo
Za vikend poslusal blog srba, ki prodaja nove tovornjake, ko so ga sprasevali kake so cestnine,,pravi, da je treba izpolnit stiri stranski formular, glede na opremo, ki jo ima , od gum, spojlerjev itn.
Pa po moje ne zaradi srbov;).
Pri prevoznistvu je se marsikaj drugega kot le delavci
sporočil: 951
Tudi sam sem preverjal možnost odprtja podjetja na Hrvaškem,
predvsem kot priložnost. Glede stroška samega delavca, ki je lahko
dvesto alin tristo evrov nižji, ni argument, da bi odprli podjetje
na Hrvaškem. Argumenti so naslednji: hitrejše zaposlovanje tujih
delavcev, lokalni pogoji, kot so ceste, pristanišča, železnica itd,
odnos birokracije do podjetij. Ti pogoji so na Hrvaškem vsekakor
boljši vendar za večino ne dovolj, posebej, ker se Evropa
spreminja.Transportna podjetja, ki so do zdaj odprla svoja podjetja
na Hrvaškem, so jih odprla iz razloga dosedanjih povezav ali
bližine s Hrvaško. Sam mislim, da bodo transportna podjetja zaradi
izjemno slabih pogojev poslovanja v Sloveniji (davki, nepotrebna
birokracija, odsotnost prometne politike, nikakršna možnost
vplivanja na sprejem pogojev poslovanja zaradi zbornic, ki so bolj
podaljšek države kot zastopnik interesov gospodarstva itd), morala
na razvitejše transportne trge EU, kot so Avstrija, Nemčija ali
Italija, kjer je trenutna gospodarska politika za cestne prevoznike
ugodnejša, prav tako je v vseh teh državah trg neprimerno večji.
In, čaka nas pospešene digitalizacija, nove energije in avtonomna
vozila za kar je potrebna ustrezna infrastruktura od multimodalnih
logističnih centrov do ustrezne cestne in železniške
infrastrukture. Tu Slovenija nima načrtov niti vizije, kar pomeni,
da nas bodo blagovni tokovi obšli, obstoječi pa podražili prevoz in
dostavo (prevzem) blaga.
sporočil: 3.498
Pocasi se bomo morali navadit, da vsega pac ne moremo imet
sami.
Od oka bo tezko imet v sloveniji prevoznisko podjetje vecje od par deset zaposlenih.
Nekaj lokalnega trga in nekaj tujine npr.
Da se bi sli neko hudo evropsko logistiko pa tule najbrz ne bo prostora.
Od oka bo tezko imet v sloveniji prevoznisko podjetje vecje od par deset zaposlenih.
Nekaj lokalnega trga in nekaj tujine npr.
Da se bi sli neko hudo evropsko logistiko pa tule najbrz ne bo prostora.
sporočil: 3
Ni moje področje, a zateva je malo drugačna, kot si jo
predstavljaš.
Okej, se omejiš s slovenskimi šoferji, jim daješ primerne dohodke, kot si jih dejansko tudi zaslužijo, medtem pa dva, trije tvoji konkurenti v bližini zaposlujejo cenejšo delovno silo.
Hm - kaj pa zdaj?
Okej, se omejiš s slovenskimi šoferji, jim daješ primerne dohodke, kot si jih dejansko tudi zaslužijo, medtem pa dva, trije tvoji konkurenti v bližini zaposlujejo cenejšo delovno silo.
Hm - kaj pa zdaj?
sporočil: 31
[matatata]Tudi moje področje ni, a če tvoja konkurenčnost bazira samo na poceni delovni sili je čas, da resno razmisliš o drugi dejavnosti.
Ni moje področje, a zateva je malo drugačna, kot si jo predstavljaš.
Okej, se omejiš s slovenskimi šoferji, jim daješ primerne dohodke, kot si jih dejansko tudi zaslužijo, medtem pa dva, trije tvoji konkurenti v bližini zaposlujejo cenejšo delovno silo.
Hm - kaj pa zdaj?
PS: pri vseh teh debatah o poceni/dragi delovni sili se nekako pozablja, kakšen je celoten strošek te poceni uvožene delovne sile. Delajo za minimalca, dodana vrednost gre k lastniku podjetja (ki potem vpije koliko lačnih ust nahrani hehe). Davka od njegove plače ni, koristi pa storitve "države", ki jih plačamo vsi. Potem si pripelje še družino...in na koncu je računica ta, da nas kot družbo stane več kot prispeva (njegov prispevek pobaše ravno tisti, ki pravi da so davki previsoki..).
sporočil: 7.412
Zadnja sprememba: 1357 01.12.2025 13:50
Prevozniki in logisti naj se začnejo med seboj kapitalsko in
intersno povezovati pa bo večina teh problemov izginila samo od
sebe, ker se enormno zmanjšajo administrativni stroški na enoto
opravljenega dela in zmanjšajo odhodki tako za osnovna sredstva
posebaj pa za obratna sredstva. Glavno vprašanje je samo kdaj bodo
ta dejstva razumeli lastniki prevozniških in logističnih podjetij,
predvsem tistih v družinski ali rodbinski lasti. Skrajni čas je že
da bo počasi tudi družinsko rodbinski podjetniški sektor razumel
dejstvo da če ne moreš finančno servisirati svojega posla ti
preostsneta samo dve varijanti, ali se kapitalsko interesno združiš
s podjetji z enakimi problemi ali pa opustiš dejavnost in se začneš
ukvarjati z nečem drugim.
sporočil: 951
Pravzaprav je obratno. Slovenija leži na križišču V. in
X.transportnega koridorja, vse sosednje države imajo manjši
družbeni proizvod iz dejavnosti prometa kot Slovenija, ki ga ima
okrog 8%. Slovenski transport, boljše rečeno logistka je izvozno
naravnana dejavnost. Misliš, da je Luka Koper zgrajena smo za
slovenske ladje? Pa jih naštej!
sporočil: 951
Ne poznaš in ne veš:
1. Vozniki tovornih vozil ne delajo za minimalca, njihova bruto plača (z materialnimi stroški) se bliža 4.000 evrom.
2. Vozniki tuji državljani (pretežno iz Bosne in Srbije), ki nimajo prijavljenega stalnega bivališča v Sloveniji, po predpisih jim tega tudi ni potrebno imeti, nekateri so celo v popolnosti mobilni delavci, plačujejo Sloveniji enake davke kot ostali zaposleni, še več, niso upravičeni do olajšav pri dohodnini (trenutno je olajšava 5.260 evrov na letni ravni),
3. Če ne bi bilo teh voznikov, bi bilo blago dražje in kasneje na prodajnih policah ,
4.Vozniki ustvarjajo v podjetjih profit za podjetje in državo. Podjetja plačuje davek na dobiček,
itd.itd
1. Vozniki tovornih vozil ne delajo za minimalca, njihova bruto plača (z materialnimi stroški) se bliža 4.000 evrom.
2. Vozniki tuji državljani (pretežno iz Bosne in Srbije), ki nimajo prijavljenega stalnega bivališča v Sloveniji, po predpisih jim tega tudi ni potrebno imeti, nekateri so celo v popolnosti mobilni delavci, plačujejo Sloveniji enake davke kot ostali zaposleni, še več, niso upravičeni do olajšav pri dohodnini (trenutno je olajšava 5.260 evrov na letni ravni),
3. Če ne bi bilo teh voznikov, bi bilo blago dražje in kasneje na prodajnih policah ,
4.Vozniki ustvarjajo v podjetjih profit za podjetje in državo. Podjetja plačuje davek na dobiček,
itd.itd
Strani: 1

