Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Vesna in Dari Južna: Politiki premalo računajo. Pravzaprav, vsi premalo računajo. Pa bi morali!
Strani: 1
sporočil: 3.449
Zadnja sprememba: odvisnik 19.11.2025 09:03
Finannce in denar.Hitro se lahko znajdejo na napacni strani.
Stevilke pomenijo marsikaj.
Sicer dober intervju, pove pa marsikaj o dolocenem delu kapitalistov, nekaj znanja, nekaj srece in nekaj jajc.
Pri njima v tem vrstnem redu ;).
Pove pa marsikaj o slovenskem podjetnistvu in zakaj ga je premalo ;).
sporočil: 7.379
Pri letošnjih premoženskih prvakih, zakoncih Južina, si pozabil
našteti, tako kot intervjujanca, najvažnejšo prednost za njun
uspeh; zlizanost z vsakokratno vladajočo politiko. Glavnino
denarnega toka njune skupine Perspektiva izvira iz njihovega
gradbenega podjetja CPG,, ki je po obsegu drugi gradbinec v državi
in preko 80% realizacije ustvari preko javnih naročil za državo in
lokalne skupnosti.
sporočil: 3.449
Zadnja sprememba: odvisnik 19.11.2025 11:28
Pisem le o tem, kar je dejstvo v intervjuju in ze tega je za polno
kapo dovolj, da malo zastrize med usesi ;)Tako, da je mozno, da je tvoja trditev resnicna in s tem ni nic narobe, ce zlizanost pomeni tudi konkurencnost in dobro storitev.
Meni je bolj zanimivo, ko omenjata gate in da zanje placujeta.
To bi moralo bit samoumevno, kot ne razlagas kako si obrises rit, ko gres srat.
In njihova nalozba v podrejene obveznice, hkrati pa so jim iste banke ponujale kredite, da so zaposleni dosegli plan.
Marsikaj sta povedala med vrsticami in verjamem, da je zanju bolje,da ne dajeta prevec intervjujev ;).
sporočil: 1.419
Bravo! Takšne ljudi bi (nujno) potrebovali v vodstvu te države, in
sicer v večini!
Hvala za zelo osebno predstavitev!
Hvala za zelo osebno predstavitev!
sporočil: 7.379
Zadnja sprememba: 1357 19.11.2025 12:41
Nisem aludiral na tebe osebno temveč na intervjujanca, ki sta ta
podtek pozabila omeniti, novinar poslovnega medija Finance pa tudi
ni s tem vprašanjem drezal v intervjujanca. Podatek o denarnem toku
njunega glavnega podjetja, "zlate kure" in deleža realizacije
povezane z javnimi posli samo odslikavojo bolj realno sliko o
letošnjih premoženjskih lavreatih. Pa da ne bom tako črno ali
negativistično izgledal, navajam še sledeči podatek; ko sem
preletel letošnjo lestvico najbogatejših 100 sem opazil da jih je
cca 30 takšnih, kjer večina njihovega premoženja izvira iz poslov z
državo in ostalim javnim sektorjem, letošnja lavreata sta samo
največja med njimi. Je pa zaskrbljujoče, da je med prvo deseterico
najbogatejših polovica takšnih, kar ponovno kaže na to kako
pomemben dejavnik za uspešnost gospodarstva je država ter njena
piramida in njene investicije. Zaskrbljujoče je tudi to da med 100
praktično ni nobenega, ki bi takšno premoženju ustvaril z do pet
let starim start upom. Opazno je tudi relativno globoko padanje po
lestvici navzdol lastnikov premoženja katerih izvor so podjetja, ki
niso takšni ali drugačni državni dobavitelji.
sporočil: 2.173
V Metliki ni letališča, tako da zasebnega letala ne potrebujeva (smeh).Splošna razgledanost, ali vsaj poznavanje svojega lokalnega okolja, pa ni ravno njuna močna plat?
Letališče Prilozje (LJPR) – Metlika
Najbolj znano športno letališče v Beli krajini.
Lokacija: pri vasi Prilozje, severno od Metlike
ICAO oznaka: LJPR
Steza: približno 800 m (travna)
Upravljavec: Aeroklub Metlika
To je glavno letalsko središče Bele krajine.
Za našega Falcona nekoliko švoh, za Pilatuse je pa čisto ok.
sporočil: 7.379
Za pristajanje in vzletanje poslovnih letal so v Sloveniji tehnično
primerna letališča edino Brnik, Maribor, Portorož in Cerklje ob
Krki, na vseh ostalih letališčih lahko pristajajo edino športna ali
ultra lahka letala. Menda nisi misli, da se bosta zakonca Južina
prevažala okoli v športni Cestni ali Pipistrelovem ultra lahkem
letalu. Poslovna letala potrebujejo enako infrastrukturo kot velika
potniška letala.
sporočil: 7.379
Zaradi takšnih ljudi so javna naročila v Sloveniji preplačana za
cca 30% ( podatek o odstotkih preplačil je od enega od direktorjev
javnih zavodov).
sporočil: 3.449
[1357]Ne vem kako je drugje, a tezko verjamem, da imajo bogati samo deset minut do letalisca ;)
Za pristajanje in vzletanje poslovnih letal so v Sloveniji tehnično primerna letališča edino Brnik, Maribor, Portorož in Cerklje ob Krki, na vseh ostalih letališčih lahko pristajajo edino športna ali ultra lahka letala. Menda nisi misli, da se bosta zakonca Južina prevažala okoli v športni Cestni ali Pipistrelovem ultra lahkem letalu. Poslovna letala potrebujejo enako infrastrukturo kot velika potniška letala.
Iz bele krajine do cerkelj je dobra ura , do zagreba imata verjetno se blize.
In seveda, zivita v zakotju.
Spet slovenska sala imeli bi supermarket in zivljenje na vasi.
sporočil: 2.173
Tudi na tem letališču lahko obratujejo že kar spodobna manjša
poslovna letala.
Na primer Pilatus PC-12, Daher TBM, Piper PA-46, Beechcraft Baron...
Pač prilagodiš razpoložljivi infrastrukturi. Saj ne rabijo vsi Air Force 1.
Za naštete je dovolj <1 km steza. Aeroklub bi bil pa zagotovo vesel, če bi se kakšen poslovnež prislinil na njihovo infrastrukturo.
Sem opazoval nekoč, s kakšnimi zasebnimi letali prihajajo "turisti" s severnih dežel na Portoroško letališče. Vse je bilo manjše od naštetih.
Jaz osebno imam pa za sabo nekaj pristankov na brniškem letališču, Z JADRALCEM :-)
Na primer Pilatus PC-12, Daher TBM, Piper PA-46, Beechcraft Baron...
Pač prilagodiš razpoložljivi infrastrukturi. Saj ne rabijo vsi Air Force 1.
Za naštete je dovolj <1 km steza. Aeroklub bi bil pa zagotovo vesel, če bi se kakšen poslovnež prislinil na njihovo infrastrukturo.
Sem opazoval nekoč, s kakšnimi zasebnimi letali prihajajo "turisti" s severnih dežel na Portoroško letališče. Vse je bilo manjše od naštetih.
Jaz osebno imam pa za sabo nekaj pristankov na brniškem letališču, Z JADRALCEM :-)
sporočil: 3.449
[1357]Mogoce ja mogoce ne.
Zaradi takšnih ljudi so javna naročila v Sloveniji preplačana za cca 30% ( podatek o odstotkih preplačil je od enega od direktorjev javnih zavodov).
Kolega ima manjso obrt.
Obcasno sodeluje na kaksnem razpisu.
Ravno zadnjic pravi, da je edini oddal ustrezno ponudbo.
Ne pozna nikogar.
Posli pa tja do 100k.
sporočil: 3.449
[1357]
Nisem aludiral na tebe osebno temveč na intervjujanca, ki sta ta podtek pozabila omeniti, novinar poslovnega medija Finance pa tudi ni s tem vprašanjem drezal v intervjujanca. Podatek o denarnem toku njunega glavnega podjetja, "zlate kure" in deleža realizacije povezane z javnimi posli samo odslikavojo bolj realno sliko o letošnjih premoženjskih lavreatih. Pa da ne bom tako črno ali negativistično izgledal, navajam še sledeči podatek; ko sem preletel letošnjo lestvico najbogatejših 100 sem opazil da jih je cca 30 takšnih, kjer večina njihovega premoženja izvira iz poslov z državo in ostalim javnim sektorjem, letošnja lavreata sta samo največja med njimi. Je pa zaskrbljujoče, da je med prvo deseterico najbogatejših polovica takšnih, kar ponovno kaže na to kako pomemben dejavnik za uspešnost gospodarstva je država ter njena piramida in njene investicije. Zaskrbljujoče je tudi to da med 100 praktično ni nobenega, ki bi takšno premoženju ustvaril z do pet let starim start upom. Opazno je tudi relativno globoko padanje po lestvici navzdol lastnikov premoženja katerih izvor so podjetja, ki niso takšni ali drugačni državni dobavitelji.
Intervjujanca lepo povesta, da moras najprej znat racunat, imet neko znanje .
Potlej pa seveda se vse ostalo.
Cgp je bilo cisto obicajno slo postkomunisticno cestno podjetje mal so ga pil malo delal in naredil kolikor so.
Vcasih je bil tu velik gradbinec pionir, ki je propadel ze ob razpadu juge, potlej smo imeli sct,,primorje ipd,ki so delali malo bolj pametno, a vseeno ne dovolj in so propadli.
Cgp je v vsem tem casu lepo rastel in s pametjo, ko se je izpraznil teren,,prisel tudi do vecjih poslov.
Vsekakor je mozno, da so zadeve preplacane, ampak vseeno to podjetje ni zraslo od danes na jutri.
Je pa res, da so pri vecjih poslih stvari komot preplacajo.
Ravno zadnjic sem prilepil skec, kjer se smejijo na racun avstralske centralne banke, kjer je osnovna cena neke obnove, gradnje poslopja poskocila iz 600miljinov na 2 miljardi.
Pa so v branzi, ki naj bi dobro poznala makroekonomijo ;).
sporočil: 3.449
[0430ABAKU]
Tudi na tem letališču lahko obratujejo že kar spodobna manjša poslovna letala.
Na primer Pilatus PC-12, Daher TBM, Piper PA-46, Beechcraft Baron...
Pač prilagodiš razpoložljivi infrastrukturi. Saj ne rabijo vsi Air Force 1.
Za naštete je dovolj
Sem opazoval nekoč, s kakšnimi zasebnimi letali prihajajo "turisti" s severnih dežel na Portoroško letališče. Vse je bilo manjše od naštetih.
Jaz osebno imam pa za sabo nekaj pristankov na brniškem letališču, Z JADRALCEM :-)
Ta dva po izgledu ne sodita med"sportneentuziaste", mislim da bolj cenita udobje ;).
sporočil: 1.528
Pa so v branzi, ki naj bi dobro poznala makroekonomijo ;).Saj ravno zato! Vedo, da denar mora zaokrožit čim večkrat in čim več rok se mora oblepiti z njim...
sporočil: 1.528
Kot bi rekel naš JPD, multiplikativni učinki domačega gradbeništva
na domačo ekonomijo so zelo visoki :)
sporočil: 9.013
So preplačana, tako delajo vsi v gradbeništvu, tudi v EU, ampak
tudi nemške avtoznamke so preplačane, ...
EU je nasploh draga. Švicarski ali angleški odvetnik ali zobozdravnik? 3x ali 4x dražji od slovenskega. Pa izvoli iti tam.
V gradbeništvu smo v EU uspeli za sedaj marsikje odgnati Kitajce in Turke, ker pač graditi velike projekte ni enako kot prodati nek kos blaga.
EU je nasploh draga. Švicarski ali angleški odvetnik ali zobozdravnik? 3x ali 4x dražji od slovenskega. Pa izvoli iti tam.
V gradbeništvu smo v EU uspeli za sedaj marsikje odgnati Kitajce in Turke, ker pač graditi velike projekte ni enako kot prodati nek kos blaga.
sporočil: 5.345
Hmmmmm, a je to ta Južina, ko je jamral, da je bencin prepoceni
?
Ajajaj, kakšen pohlep !
Enim res nikoli ni dovolj.
Kar milijarde bi imeli.
In še sploh ne vprašajo, koliko ljudi bi iz teh milijard lahko normalno živelo.
Jugoslavija je bila raj na zemlji !!!
Ajajaj, kakšen pohlep !
Enim res nikoli ni dovolj.
Kar milijarde bi imeli.
In še sploh ne vprašajo, koliko ljudi bi iz teh milijard lahko normalno živelo.
Jugoslavija je bila raj na zemlji !!!
sporočil: 7.379
Podatek je javno povedal direktor Novogoriške bolnišnice v dnevniku
ali odmevih pred leti. Je pa pri javnih naročilih velika razlika
med malimi in velikimi naročili. Za mala naročila, v katero
kategorijo sodi tudi tvoj prijatelj, je sistem dokaj dobro utečen
in funkcionalen. Povsem drugače je pa pri velikih naročilih, ki so
pa vsa v naprej dogovorjena. In to velja tako za gradbince kot za
velike dobavitelje ostale opreme in potrošnjih dobrin. Problem je
pa sistemski, zakon o javnem naročanju je tako napisan da že
naročnik lahko izda diskriminatorno tehnično specifikacijo za
povpraševanje, ponudnikov, ki se medsebojno kartelno povezujejo pa
ne sankcionira. Vse našteto je glavni izvor korupcije in
koruptivnih dejanj, ki se odraža v teh 30% višjih cenah od
običajnih,ki se dosegajo javnih razpisih.
sporočil: 7.379
Zadnja sprememba: 1357 20.11.2025 07:41
[]Strinjam se da je gradbeništvo oligopolna dejavnost ( sploh če se jo gleda samo znotraj posameznih držav), posebej izvedbeni del. Avtomobilskih znamk je pa toliko da je konkurence več kot dovolj in če je kupec za nemški avto plačati več kot za francoski ali japonski istega razreda, je to stvar vsakega posameznika
So preplačana, tako delajo vsi v gradbeništvu, tudi v EU, ampak tudi nemške avtoznamke so preplačane, ...
Sistemi so različni od države do države. Odvetniki na splošno nikjer niso poceni, na ceno zobozdravnikov pa vpliva samo to v kolikšni meri in za kakšne storitve so v posameznih državah vpeti v državne zdravstveno zavarovalne sisteme. Za Veliko britanijo vem, da so naprimer pediatri razen splošne preventive ( cepljenja) popolnom izključeni iz NHS, britanske verzije ZZZS. Rezultat tega pa je da samo 20% britanskih otrok zaradi bolezni deležnih pediatrične obravnave. Še huje je pa tam z ortodonti,ki so popolnoma tržna dejavnost. Ta dva podatka pa vem iz prve roke, ker je moja hči na pol britanka po mami in po tej plati zelo dobro vem koliko me je koštal zdrav razvoj hčere v otroški dobi.
EU je nasploh draga. Švicarski ali angleški odvetnik ali zobozdravnik? 3x ali 4x dražji od slovenskega. Pa izvoli iti tam.
Tu si pa pomešal jabolka in hruške. Gradbeništvo je stara tradicionalana stroka povezana z regijo izvora gradbenika. Azijska gradbena tradicija je precej drugačna od Evropske ali če grem še nazaj od egipčansko rimske gradbene tradicije. Iz teh razlogov so kitajci kot gradbeni izvajalci v regiji nekdanje Rimske imperije poplnoma neprimerni in je bilo edino pravilno da se jim je povedalo, da enostavno niso kos nalogi, ki so jo sprejeli v izvedbo. To da se pa turške gradbenike ovira pri kandidaturah za izvedbe poslov je pa velika škoda, ker bi bilo mnogo več koristi če bi se turške gradbenike sprejelo kot enakoprvne tekmece za izvedbene posle v gradbeništvu.
V gradbeništvu smo v EU uspeli za sedaj marsikje odgnati Kitajce in Turke, ker pač graditi velike projekte ni enako kot prodati nek kos blaga.
sporočil: 3.449
gradbeni izvajalci v regiji nekdanje Rimske imperije poplnoma
neprimerni in je bilo edino pravilno da se jim je povedalo, da
enostavno niso kos nalogi, ki so jo sprejeli v izvedbo. To
Resda kitajci niso postavljali amfitetrov, a most na peljesac so baje kar dobro izleljali.
Tudi doma imajo niz velikih gradbenih podvigov, mostovi, ceste, zeleznice.
Ali mislis, da so slike od tam le propaganda ;).
Resda kitajci niso postavljali amfitetrov, a most na peljesac so baje kar dobro izleljali.
Tudi doma imajo niz velikih gradbenih podvigov, mostovi, ceste, zeleznice.
Ali mislis, da so slike od tam le propaganda ;).
sporočil: 7.379
Zadnja sprememba: 1357 20.11.2025 16:20
Če gledaš od zunaj je tvoja trditev točna. Ko pa greš pogledati
malce globje in v ozadje, pa hitro ugotoviš da stvari, ki jih vidiš
izpostavljene niso ravno plod domačih idej in znanja temveč
pripeljani od zunaj. In to velja v kitajskem primeru ne samo za
gradbeništvo temveč za večino stvari, ki prihajajo iz tistih
meridianov.Tudi pelješki most ni nič drugačen primer od zgoraj opisane formule.
sporočil: 3.449
[1357]www.zurnal24.si/svet...v2-DJ2uzc7
Če gledaš od zunaj je tvoja trditev točna. Ko pa greš pogledati malce globje in v ozadje, pa hitro ugotoviš da stvari, ki jih vidiš izpostavljene niso ravno plod domačih idej in znanja temveč pripeljani od zunaj. In to velja v kitajskem primeru ne samo za gradbeništvo temveč za večino stvari, ki prihajajo iz tistih meridianov.
Tudi pelješki most ni nič drugačen primer od zgoraj opisane formule.
Strani: 1

