Strani: 1

denivuga28 sporočil: 7
[#3053830] 27.12.24 18:14
Odgovori   +    3
Neprimerno vecji standard...
Če nimajo nafte so na istem kot mi.
Kdo bo placavu 40k+ za avto ki v 3letih zgubi 50% vrednosti?
GV-1113 sporočil: 855
[#3053836] 27.12.24 19:50 · odgovor na: denivuga28 (#3053830)
Odgovori   +    10
Za Norvežane velja rek: S polno ritjo je lahko srat!

Oni ne vejo, kaj bolj fancy bi si še izmislili, da bi bili še bolj "zeleni".

Medtem ko je izvor njihovega bogastva nafta, ki je pač zato drugi pokurijo. Ampak na koncu ima itak cel planet skupno CO2 bilanco.
FIN-467473 sporočil: 2.547
[#3053838] 27.12.24 20:20
Odgovori   +    7
Nafto bodo pa še dolgo prodajali po Svetu.
FIN-325662 sporočil: 106
[#3053840] 27.12.24 20:25
Odgovori   +    12
Razmere v elektroenergetiki na Norveškem so zelo drugačne, kot npr. pri nas. Proizvedejo več elektrike, kot jo porabijo. Skoraj 90 % proizvedene elektrike je iz hidroelektrarn, nekaj še vetra, torej praktično vsa elektrika iz obnovljivih virov, z nizkim ogljičniom odtisom, pa med najcenejšimi v Evropi, mnogokrat cenejša kot pri nas. Na drugi strani visok standard, tudi na račun fosilnih goriv, ki jih izvažajo.

Približno tretjino naše elektrike je proizvedeno iz termoelektrarn, porabimo jo več, kot jo proizvedemo in smo uvozno odvisni, cene nepredvidljive, življenski standard nižji (kot na Norveškem). Glede na to, da velik delež elektrike proizvajamo na premog, pomeni električni avto enako, kot če bi ga vozili na premog, pa še skupni izkoristek električnega t.j. avtomobila na premog je bistveno nižji, kot če avto vozimo na tekoča fosilna goriva, pa skupne emisije CO2 tudi.

Torej... če nimamo lastnih konkurenčnih nizkoogljičnih virov, je električni avto... ???
FIN-325662 sporočil: 106
[#3053842] 27.12.24 20:35 · odgovor na: FIN-467473 (#3053838)
Odgovori   +    5
Lažje jim je prodajat in transportirati nafto po svetu, kot elektriko. Itak pa imajo obojega v izobilju.

Tudi v Emiratih in Katarju vidiš že kar precej električnih avtov, pa elektriko proizvajajo v glavnem iz nafte in plina. Ni logike, a če imaš polno rit, se lahko izmisliš marsikaj, pa četudi ni racionalno in nima logike.
calahan sporočil: 3
[#3053847] 27.12.24 21:29
Odgovori   +    10
Naj zaprejo nafne vrtine ki jih imajo.... sicer je to kar počnejo licemerstvo
Polo83 sporočil: 1.218
[#3053849] 27.12.24 23:20
Odgovori   +    10
če so tako zeleni pa naj nehajo črpat nafto
FIN-544124 sporočil: 3.698
[#3053850] 27.12.24 23:27
Odgovori   +    4
Točno tako, kot je večina že zapisala.

Delajo še pametni in zeleni, živijo pa od nafte in plina.

Kot bi vegan prodajal meso.
Sprva so električna vozila kupovali okoljsko najbolj ozaveščeni Norvežani,...
Hmmmm, lahko si nevem kako okoljsko ozaveščen in zelen, če avtomobila nimaš kje napolniti.

Pri nas pred večino blokov nimaš možnosti postaviti polnilnice.

Marsikje še parkirišča nimaš in parkirajo na modri coni, na zelenicah, na cesti, ehhhhh brez veze.

Da ne omenjam našega elektro omrežja, ki prenese cca 25 % električnih avtomobilov, kot večina razvite Evrope.

Bodimo vsaj malo realni.



Čez dan pa so itak odsotni.
0313EKINX sporočil: 698
[#3053852] 27.12.24 23:52 · odgovor na: denivuga28 (#3053830)
Odgovori   +    2
[denivuga28]
Kdo bo placavu 40k+ za avto ki v 3letih zgubi 50% vrednosti?
A daj no. Dizli pa v 3 letih ne izgubijo 50% vrednosti??? Poglej na portal " Mobile.de ". BMW dizel 2.0, ki nov stane s podobno opremo okoli 95.000 EUR, ga dobis za manj kot 50.000 EUR, starega leto in pol. Alooo.
In potem jokas o padcu cen el avtomobilov. Jaz sem do sedaj vedno kupil nov avto in ga imel 15+ let. Pac, ko kupis avto, ne gledas koliko zgubis z njegovim nakupom. Nekaj podobnega je tudi pri nakupu spodnic. Nikoli se ne sprasujem, koliko se stanejo po enem letu :) Jih pac ne prodajam. Tako kot ne avtomobila
Polo83 sporočil: 1.218
[#3053855] 28.12.24 00:15 · odgovor na: 0313EKINX (#3053852)
Odgovori   +    1
kateri BMW 2.0 d stane 95000eur? pa raje kupim 2-3 leta starega za pol cene in ga ćez 2-3 leta prodam in vajo ponavljam, kot pa vozim novega in potem 15+ let starega
FIN-467473 sporočil: 2.547
[#3053856] 28.12.24 00:56
Odgovori   +    0
Nafto in plin bojo pa še vedno prodajali v EUJU.
slovenecnb1 sporočil: 6.101
[#3053857] 28.12.24 05:29 · odgovor na: 0313EKINX (#3053852)
Odgovori   +    3
[0313EKINX]
> [denivuga28]

> Kdo bo placavu 40k+ za avto ki v 3letih zgubi 50% vrednosti?

A daj no. Dizli pa v 3 letih ne izgubijo 50% vrednosti??? Poglej na portal " Mobile.de ". BMW dizel 2.0, ki nov stane s podobno opremo okoli 95.000 EUR, ga dobis za manj kot 50.000 EUR, starega leto in pol. Alooo.
In potem jokas o padcu cen el avtomobilov. Jaz sem do sedaj vedno kupil nov avto in ga imel 15+ let. Pac, ko kupis avto, ne gledas koliko zgubis z njegovim nakupom. Nekaj podobnega je tudi pri nakupu spodnic. Nikoli se ne sprasujem, koliko se stanejo po enem letu :) Jih pac ne prodajam. Tako kot ne avtomobila
Dej link tega vozila prosim
leben1 sporočil: 51
[#3053859] 28.12.24 07:52 · odgovor na: FIN-325662 (#3053840)
Odgovori   +    2
[FIN-325662]
Razmere v elektroenergetiki na Norveškem so zelo drugačne, kot npr. pri nas. Proizvedejo več elektrike, kot jo porabijo. Skoraj 90 % proizvedene elektrike je iz hidroelektrarn, nekaj še vetra, torej praktično vsa elektrika iz obnovljivih virov, z nizkim ogljičniom odtisom, pa med najcenejšimi v Evropi, mnogokrat cenejša kot pri nas. Na drugi strani visok standard, tudi na račun fosilnih goriv, ki jih izvažajo.

Približno tretjino naše elektrike je proizvedeno iz termoelektrarn, porabimo jo več, kot jo proizvedemo in smo uvozno odvisni, cene nepredvidljive, življenski standard nižji (kot na Norveškem). Glede na to, da velik delež elektrike proizvajamo na premog, pomeni električni avto enako, kot če bi ga vozili na premog, pa še skupni izkoristek električnega t.j. avtomobila na premog je bistveno nižji, kot če avto vozimo na tekoča fosilna goriva, pa skupne emisije CO2 tudi.

Torej... če nimamo lastnih konkurenčnih nizkoogljičnih virov, je električni avto... ???
Točno, to so ugotovili celo trdobučni Nemci. Njihove sončnice in vetrnice so predrage, premalo učinkovite in investicije se ne izidejo, prinašajo jim stalne minuse. Zato bodo kot kaže počasi le šli nazaj na jedrsko, da bodo imeli vsaj nekaj lastne cenejše energije, idealen pa bi bil plin. Norvežani so pač edini celo s preveč hidroenergije, tako da jo po pokritju domačega trga izvažajo. Nafta je skoraj v celoti za izvoz, to pa zagotavlja državi blagostanje.
0313EKINX sporočil: 698
[#3053861] 28.12.24 09:53 · odgovor na: Polo83 (#3053855)
Odgovori   +    2
[Polo83]
kateri BMW 2.0 d stane 95000eur? pa raje kupim 2-3 leta starega za pol cene in ga ćez 2-3 leta prodam in vajo ponavljam, kot pa vozim novega in potem 15+ let starega
Kateri BMW 5, 2.0d stane 95k EUR? Pojdi na bmw.si in izberi "konfigurator". Ne bos verjel, kako hitro prides na 95.000 EUR. Pa ni potrebno izbrati M opremo. Pri tej opremi prides takoj nad 100.000 EUR.
Ljudje smo pac razlicni. Jaz nimam casa niti energie se ukvarjati z rabljenimi avti.
0313EKINX sporočil: 698
[#3053862] 28.12.24 09:56 · odgovor na: slovenecnb1 (#3053857)
Odgovori   +    0
[slovenecnb1]

Dej link tega vozila prosim
Pojdi na portal mobile.de.
Tam ni samo eden. Jih je polno. Ce imas cas in voljo se ukvarjati z rabljenimi avti... jaz nimam niti casa, niti volje. Hocem ti povedati, da v 3 letih tudi dizlasem pade cena na 1/2.
odvisnik sporočil: 1.603
[#3053863] 28.12.24 10:41 · odgovor na: 0313EKINX (#3053862)
Odgovori   +    0
Ce kupiš 3 leta starega bmw s 100k in delaš po 20k letno. Mislim, da ti mora vsak zdržat še 15let.
Ajde če jih delaš 30 in naprej je ok kupit novega, sam spet zakaj bi ga držal 15 let?
0313EKINX sporočil: 698
[#3053876] 28.12.24 13:40 · odgovor na: odvisnik (#3053863)
Odgovori   +    2
[odvisnik]
Ce kupiš 3 leta starega bmw s 100k in delaš po 20k letno. Mislim, da ti mora vsak zdržat še 15let.
Ajde če jih delaš 30 in naprej je ok kupit novega, sam spet zakaj bi ga držal 15 let?
Ja. Vsak ima svoj "prav". Definitivno je "ceneje" kupiti kripo staro 2 leti po 1/2 ceni in jo zamenjati po 13 letih. Sam zelo malo vozim avto. Star je 14 let in ima 170.000 km. Do sedaj sem samo menjal olje, filtre, 1 akumulator, dve zracni blazini. Skratka, kusur. Pred kratkim sem se ustavil pred avto-salonom. Se usedel v nov model. Pa, na zalost nisem opazil hudo velike razlike.
Nov model se vedno ne vozi sam. Nima samovozece 4 ali 5 stopnje. Usnje, les, klima, ogrevani in hlajeni sedezi, sledenje cesti... vse to ima 14 let stara kripa ...
odvisnik sporočil: 1.603
[#3053885] 28.12.24 15:26 · odgovor na: 0313EKINX (#3053876)
Odgovori   +    0
Avti so bili2010 relativno ugodni. Dvomim da bos kmalu ponovil vajo.
Podoben avto, kot si ga kupil takrat je verjetno krat 2 danes ;).
MF-484504 sporočil: 97
[#3053888] 28.12.24 16:35
Odgovori   +    0
Mene boli đoko, ker kurim dizl.
0313EKINX sporočil: 698
[#3053918] 28.12.24 23:47 · odgovor na: odvisnik (#3053885)
Odgovori   +    1
[odvisnik]
Avti so bili2010 relativno ugodni. Dvomim da bos kmalu ponovil vajo.
Podoben avto, kot si ga kupil takrat je verjetno krat 2 danes ;).
Ja, avto se je nekoliko podrazil. Sedaj stane skoraj 1,5 kratnik tedanje cene. Seveda, z nekaj vec opreme. Oziroma, sedanji asistencni pripomocki so boljsi od starih. To je res. Ampak, ko pogledam 14 let star model BMW-ja, in sedanji model ... ni nekega blaznega napredka. Dizel, kot dizel.
Pa na casu prihranim :)

Strani: 1