34 min
Nemški proizvajalec komponent za avtoindustrijo Mubea zaganja proizvodnjo v Bosni
2 uri
Prevoznika Emirates in Flydubai po poplavah vzpostavljata normalne povezave
3 ure
Cene v hrvaškem turizmu bodo za pet do deset odstotkov višje kot lani 2
3 ure
Za sofinanciranje raziskav v podporo kmetijski politiki pet milijonov evrov
5 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
6 ur
Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
7 ur
Koliko odpravnine sta lani prejela predsednika uprave Petrola in Luke Koper
8 ur
V prvih dveh mesecih za tri odstotke več prihodkov od tujih turistov kot v enakem obdobju lani
8 ur
Kitajski Chery bo avtomobile izdeloval na pogorišču Nissanove tovarne v Barceloni
9 ur
Dnevnik: za Fotono bi lahko iztržili milijardo evrov
10 ur
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 3
21 ur
Najbolj brani članki danes
22 ur
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander 1
23 ur
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
24 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 9
1 dan
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 5
1 dan
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
1 dan
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
1 dan
Ko se upokoji vodja gradnje
1 dan
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah

Strani: 1

bigl sporočil: 18.363
[#2774571] 15.05.19 11:43 · odgovor na: (#2774562)
Odgovori   +    8
[kren]
Zaposlenim se ponavadi jebe za delež v družbi. Razen, če ga lahko vnovčijo, ali če se jim to pozna pri plači.
Z delavskim delničarstvom so pred precej leti v Pitsburgu v ZDA rešili, mislim, da jeklarne. In postali miljonarji. Tako da, kot pri vsaki stvari oziroma podvigu mora obstajati - motiv - bi rekel Šerlok. In kapitalizem seveda, ampak ne našega tipa. Lep dan.
pobalin sporočil: 14.456
[#2774581] 15.05.19 12:31
Odgovori   +    1
Tako deželne Finance:
hrvaške družbe Rimac, ki izdeluje superšportne električne avtomobile Rimac
tako Financial Times:
Tesla made 100,000 cars last year, and will hit close to triple that this year. Rimac’s vehicle output so far can be counted on two hands.
The bulk of the Rimac business, however, is out of sight. Some two-thirds of its work is in supplying electrical parts, from batteries to powertrains, to the makers of performance cars.
...
Hammond broke a knee, but because of the density of the flammable batteries, the car burned for five days. The incident came as Rimac was hours from signing a fundraising deal to keep the business alive. It was one of many times the business has teetered on the financial brink.
...
On September 13 2011, Rimac Automobili made its debut — and within days almost collapsed. At the final stages of the funding negotiation, the backers demanded the business relocate to Abu Dhabi before they would agree to inject €4.5m. Without the funding, the carmaker was in danger of folding, yet because of the potential upheaval, Rimac refused. “It was the best thing I’ve ever done,” he says.
Following the Abu Dhabi setback, Rimac secured a loan of half a million euros by offering everything — the prototype car, the intellectual property and the brand — as security to a local bank.
...
Despite its growth rate, the company does not plan to increase volumes beyond hundreds of cars, otherwise the larger carmakers that are its core customers would start to see it as a competitor.
www.ft.com/content/2...ef6ab1374a
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2774583] 15.05.19 12:38 · odgovor na: bigl (#2774571)
Odgovori   +    6
[bigl]
> [kren]
> Zaposlenim se ponavadi jebe za delež v družbi. Razen, če ga lahko vnovčijo, ali če se jim to pozna pri plači.

Z delavskim delničarstvom so pred precej leti v Pitsburgu v ZDA rešili, mislim, da jeklarne. In postali miljonarji. Tako da, kot pri vsaki stvari oziroma podvigu mora obstajati - motiv - bi rekel Šerlok. In kapitalizem seveda, ampak ne našega tipa. Lep dan.
V določenih branžah ni nekih hudih dobičkov in tam lahko delavsko lastništvo pomeni zgolj stabilno službo, brez nekih omembe vrednih izplačil dobičkov. Če podjetjem v taki branži začnejo upravljati finančniki, to dostikrat zamenja nekaj lastnikov, vsak vanj vloži kakšen fičnik in kup norih idej, nazadnje pa se vse skupaj klaverno konča. Če pa so lastniki delavci in če vsaj vodilni razumejo v tem postu predstavljeno logiko, lahko tako podjetje "trajno zagotavlja" nekaj solidnih delovnih mest za populacijo, katere domet ni ravno Google ali Porsche.

Tudi v Sloveniji se najde kakšen tak primer, od kmetij in gozdov (ki so de facto podjetja), pa do podjetij, kot sta Domel in Kolpa. Tudi Trimo in Gorenje sta bili primerni podjetji za tako filozofijo, vendar je vodstvo ubralo drugačno pot.
anon-93129 sporočil: 2.117
[#2774699] 16.05.19 06:44 · odgovor na: anon-116402 (#2774583)
Odgovori   +    0
Od primera do primera različno. Je pa zanimiva stalnica, da se v državnih podjetjih to ne zgodi. V nasprotju z deklarativno zavezanostjo ljudstvu. Država ne mara lastnikov.

Strani: 1