Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Avto je naš kralj: Slovenija na repu lestvice pri uporabi javnega prevoza
Strani: 1
sporočil: 11.405
Podatki za Slovenijo so logični. Manj so logični za Veliko
Britanijo, Nemčijo in Nizozemsko. Ok, pri slednji je verjetno tako,
da ogromno poti opravijo s kolesom.
Še najmanj mi je jasno za Veliko Britanijo, ki ima res zelo gosto poseljenost, zato bi moral tam javni prevoz odlično funkcionirati.
Na vrhu lestvice pa preseneča Madžarska, ker ima eno tako res veliko mesto in veliko manjših. Verjetno na vse skupaj vpliva tudi ekonomsko stanje v državi. Mandžari nimajo toliko avtov, Britanci se pa z Uberji vozijo. Tukaj malo ugibam.
Še najmanj mi je jasno za Veliko Britanijo, ki ima res zelo gosto poseljenost, zato bi moral tam javni prevoz odlično funkcionirati.
Na vrhu lestvice pa preseneča Madžarska, ker ima eno tako res veliko mesto in veliko manjših. Verjetno na vse skupaj vpliva tudi ekonomsko stanje v državi. Mandžari nimajo toliko avtov, Britanci se pa z Uberji vozijo. Tukaj malo ugibam.
sporočil: 140
V državah Vzhodne Evrope je javni transport tudi dobro organiziran,
tak je bil pred vstopom v evropsko unijo. Bistvo alternative
osebnemu avtomobilu je ugodnost javnega prevoza - novi vlak do
Trsta stane cca 8 Evra na osebo, potuje se pa 4 ure, kar je možno
samo 1x na dan ob fiksni uri. Z avtom si v Trstu v 1 uri,kadar koli
se odločiš, 4 osebe plačajo za gorivo cca 25 Evrov skupaj, za karto
z vlakom pa že 32 Evra. Alternativa je torej še vedno zelo slaba,
če sploh je! Zaradi potrebnih ukrepov zmanjševanja vplivov na
okolje, kjer je individualni tovorni in potniški promet eden večjih
onesnaževalcev (prašni delci, hrup, energetska poraba (in nove
elektrarne!?), neracionalna raba prostora in tal, neobnovljivih
virov, uničevanje narave, itd...), bo treba precej narediti na
potezah "korenček" (boljša in učinkovito primerljiva ponudba
javnega prometa), "palica" (večje finančne, upravne in prostorske
omejitve za individualni promet). Tretji vozni pas okoli Ljubljane,
(slabe in nezadostne železniške povezave) ipd., ter nova hitra
cesta brez vzporedne železnice (3. razvojna os, 2. tir brez
potniškega prometa,ipd.) bodo negativne učinke še povečali!
sporočil: 4.311
[karnel]Vlak v Trst ne vozi 4h, ampak od 2:33 do 2:42. Mogoče upoštevaš še ostalo pot do postaje.. Stane točno 8€ in vozi 2x na dan in ne samo 1x. 1x na dan gre še do Vidma/Udine. Res pa vozi vlak po voznem redu, kakor organizirani JP pač bolj ali manj počne.
V državah Vzhodne Evrope je javni transport tudi dobro organiziran, tak je bil pred vstopom v evropsko unijo. Bistvo alternative osebnemu avtomobilu je ugodnost javnega prevoza - novi vlak do Trsta stane cca 8 Evra na osebo, potuje se pa 4 ure, kar je možno samo 1x na dan ob fiksni uri.
Ena ura do Trsta je malo pretirano, odvisno od razmer na cesti. Recimo da je nekaj več do mesta. Računati samo ceno bencina v prevozu je nesmisel, sicer pogosto uporabljen. Res je pa imeti avto bolj ali manj fiksen strošek amortizacije in vzdrževanja. K cesni goriva lahko mirne duše še prišteješ ceno parkiranja. Za Trst ne vem kakšne so, v Gradcu sem pa plačal za 4 ure približno toliko kot stane najcenejša karta Ljubljana-Dunaj.
Z avtom si v Trstu v 1 uri,kadar koli se odločiš, 4 osebe plačajo za gorivo cca 25 Evrov skupaj, za karto z vlakom pa že 32 Evra.
Alternativa je torej še vedno zelo slaba, če sploh je! Zaradi potrebnih ukrepov zmanjševanja vplivov na okolje, kjer je individualni tovorni in potniški promet eden večjih onesnaževalcev (prašni delci, hrup, energetska poraba (in nove elektrarne!?), neracionalna raba prostora in tal, neobnovljivih virov, uničevanje narave, itd...), bo treba precej narediti na potezah "korenček" (boljša in učinkovito primerljiva ponudba javnega prometa), "palica" (večje finančne, upravne in prostorske omejitve za individualni promet). Tretji vozni pas okoli Ljubljane, (slabe in nezadostne železniške povezave) ipd., ter nova hitra cesta brez vzporedne železnice (3. razvojna os, 2. tir brez potniškega prometa,ipd.) bodo negativne učinke še povečali!
BP. Je nekoč dejal en mestni arhitekt iz Dunaja, da je potrebno avtomobilistom mesto priskutit (malo po spominu ampak v tem smislu), ni druge rešitve pred avtomobili.
sporočil: 386
Da, rabo avtov v mestih je treba priskutit in to večinoma že
počnejo:
tl.finance.si/8861624
tl.finance.si/8861624
sporočil: 11.405
[karnel]Za javni potniški promet je ključna ekonomija obsega. Se pravi večja mesta z višjimi stavbami. Ne morejo naše vasi s po 500, 1000 ali 2.000 ljudi in razpršeno poselitvijo imeti resnega potniškega prometa. Preprosto ne gre.
V državah Vzhodne Evrope je javni transport tudi dobro organiziran, tak je bil pred vstopom v evropsko unijo. Bistvo alternative osebnemu avtomobilu je ugodnost javnega prevoza - novi vlak do Trsta stane cca 8 Evra na osebo, potuje se pa 4 ure, kar je možno samo 1x na dan ob fiksni uri. Z avtom si v Trstu v 1 uri,kadar koli se odločiš, 4 osebe plačajo za gorivo cca 25 Evrov skupaj, za karto z vlakom pa že 32 Evra. Alternativa je torej še vedno zelo slaba, če sploh je! Zaradi potrebnih ukrepov zmanjševanja vplivov na okolje, kjer je individualni tovorni in potniški promet eden večjih onesnaževalcev (prašni delci, hrup, energetska poraba (in nove elektrarne!?), neracionalna raba prostora in tal, neobnovljivih virov, uničevanje narave, itd...), bo treba precej narediti na potezah "korenček" (boljša in učinkovito primerljiva ponudba javnega prometa), "palica" (večje finančne, upravne in prostorske omejitve za individualni promet). Tretji vozni pas okoli Ljubljane, (slabe in nezadostne železniške povezave) ipd., ter nova hitra cesta brez vzporedne železnice (3. razvojna os, 2. tir brez potniškega prometa,ipd.) bodo negativne učinke še povečali!
Še v Ljubljani je kdaj težava ker ima zvezdasto obliko.
Veliko manjših evropskih mest ranga Ljubljana in Maribor ima tramvaj. Večja kot so Praga, Dunaj, Budimpešta itd. ima tudi podzemno.
sporočil: 13.629
[Korazijan]V Münchnu nisem mogel verjet, kako slabo imajo narejen sistem semaforjev, skoraj ni bilo variante, da bi ujel zeleni val. Pa kdo je to računal...
Da, rabo avtov v mestih je treba priskutit in to večinoma že počnejo:
tl.finance.si/8861624
Ko sem to omenil lokalcem, so mi povedali (nisem preverjal), da so to izsilil Zeleni, da bi bila vožnja z avtom v mestu manj učinkovita in bi ljudje izbrali javni prevoz ali kolo.
Ce so res to namerno naredili, jim je uspelo. Javni prevoz je poln in eden najboljših, kar sem jih izkusil, kolesarji pa so za München v Lonely planet (upravičeno) omenjeni pod "Dangers & Annoyances".
sporočil: 48.253
[sopranos]V UK javni prevoz za nase razmere odlicno funkcionira, ceprav tam niso zadovoljni z njim (in krivijo privatizacijo zeleznic).
Podatki za Slovenijo so logični. Manj so logični za Veliko Britanijo, Nemčijo in Nizozemsko. Ok, pri slednji je verjetno tako, da ogromno poti opravijo s kolesom.
Še najmanj mi je jasno za Veliko Britanijo, ki ima res zelo gosto poseljenost, zato bi moral tam javni prevoz odlično funkcionirati.
Problem je, da je v UK gostota poseljenosti tako visoka da enostavno kapacitete niso dovolj velike in zaradi premalo investicij v infrastrukturo (za to krivijo privatizacijo) enostavno ne morejo povecevati kapacitet javnega prevoza. Po zelezniski progi lahko pac spravis samo toliko kompozicij vlakov na uro skoz, za vec bi pac moral graditi vzporedne proge.
So pa recimo v Londonu uspeli iz tistih starih viktorijanskih tunelov podzemske zeleznice iztisniti vso kapaciteto dobesedno do zadnje kaplje - sedaj na zadnjih moderniziranih progah vozijo vlaki, kjer pospesevanje in zaviranje hendla racunalnik na podlagi podatkov o poziciji vlakov pred njim. Tako lahko povecajo frekvenco vlakov cez mejo cloveskih reakcij, mislim da je max frekvenca en vlak na 50 sekund in to pri kar visokih hitrostih...
sporočil: 48.253
[Gustl]Dejansko nas tu nekdanje socialisticne drzave povozijo na celi crti. Ni treba iti v visokorazviti munchen, da bi videl odlicno delujoc javni promet. Lahko si si ogledal Prago ze 15 let nazaj. Avtobusne linije kot feederji podzemske, tramvaji za dopolnitev. 15 let nazaj so imeli v Pragi na tablah napisane odhode v absolutnih minutah (ne tako kot v ljubljani, "vsakih 12 minut", ampak je lepo pisalo, "avtobus iz te postaje 20.14" in ob tej uri +- nekaj minut je tudi sel. Bilo je prav fascinantno, kako je kup mestnih avtobusov prispel na postajo metroja tocno 3 minute preden je prispel vlak.
Ce so res to namerno naredili, jim je uspelo. Javni prevoz je poln in eden najboljših, kar sem jih izkusil,
Strani: 1