V državah Vzhodne Evrope je javni transport tudi dobro organiziran,
tak je bil pred vstopom v evropsko unijo. Bistvo alternative
osebnemu avtomobilu je ugodnost javnega prevoza - novi vlak do
Trsta stane cca 8 Evra na osebo, potuje se pa 4 ure, kar je možno
samo 1x na dan ob fiksni uri. Z avtom si v Trstu v 1 uri,kadar koli
se odločiš, 4 osebe plačajo za gorivo cca 25 Evrov skupaj, za karto
z vlakom pa že 32 Evra. Alternativa je torej še vedno zelo slaba,
če sploh je! Zaradi potrebnih ukrepov zmanjševanja vplivov na
okolje, kjer je individualni tovorni in potniški promet eden večjih
onesnaževalcev (prašni delci, hrup, energetska poraba (in nove
elektrarne!?), neracionalna raba prostora in tal, neobnovljivih
virov, uničevanje narave, itd...), bo treba precej narediti na
potezah "korenček" (boljša in učinkovito primerljiva ponudba
javnega prometa), "palica" (večje finančne, upravne in prostorske
omejitve za individualni promet). Tretji vozni pas okoli Ljubljane,
(slabe in nezadostne železniške povezave) ipd., ter nova hitra
cesta brez vzporedne železnice (3. razvojna os, 2. tir brez
potniškega prometa,ipd.) bodo negativne učinke še povečali!