Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Misija mogoče – z električnim renaultom na dopust brez centa stroškov za energijo
Strani: 1 2
sporočil: 8.039
Zelo dober in nazoren članek. Ker so razni Zoeti odlični kot drugo
vozilo pri hiši za mestno in obmestno vožnjo, sem podpornik razvoja
in prodaje takih vozil.
En večji, multiuporaben hibrid in en električni avto (za mestne potrebe) pri družinski hiši bi do leta 2029 moral biti cilj EU držav.
En večji, multiuporaben hibrid in en električni avto (za mestne potrebe) pri družinski hiši bi do leta 2029 moral biti cilj EU držav.
sporočil: 1.741
Jaz "težavo" vidim samo v "družinski hiši".
.
Se strinjam, če bi imel družinsko hišo, kjer bi vsak dan lahko polnil avto, takle Zoe zadovolji 90% mojih dnevnih potreb po prevozu.
Ampak družinske hiše nimam in če živiš v mestu in parkiraš na javnih parkiriščih je pa vse skupaj malo bolj "komplicirano" :-/
.
Se strinjam, če bi imel družinsko hišo, kjer bi vsak dan lahko polnil avto, takle Zoe zadovolji 90% mojih dnevnih potreb po prevozu.
Ampak družinske hiše nimam in če živiš v mestu in parkiraš na javnih parkiriščih je pa vse skupaj malo bolj "komplicirano" :-/
sporočil: 1.623
Ja, recimo novi CLS 53AMG (400 +100 kW) za potovanja, za po mestu
in v gozd pa Mitsubishi GR-HEV.
sporočil: 124
strinjam se s trditvijo da je hibrid rešitev za prvi in električni
za drugi avto
danes zjutraj sem bil na pumpi s toyoto prius hibrid zadnje generacije
z enim tankom sem naredil 890 km, toyota je kazala povprečno porabo 4,1 realno je bila 4,3l/100km
to se mi zdi kar ugoden rezultat glede na velikost avtomobila in vse kar ti ponuja
danes zjutraj sem bil na pumpi s toyoto prius hibrid zadnje generacije
z enim tankom sem naredil 890 km, toyota je kazala povprečno porabo 4,1 realno je bila 4,3l/100km
to se mi zdi kar ugoden rezultat glede na velikost avtomobila in vse kar ti ponuja
sporočil: 13.528
[Inside]Za enega, kot vidis je v prtljaznik spravljen en kovcek in hladilna torba.
Družinski vikend dopust se hecate, avto je premajhen. Za dva je tole OK opis.
sporočil: 1.232
Js sem pa v ponedeljek tankal svojega diesla - realna poraba
4.30L/100km:
www.spritmonitor.de/...72678.html
Glede Zoe... ce nimas bolj hitre polnilnice doma, ti polni celo baterijo predolgo - vsaj cel dan, ce ne vec. Taksne so bile moje izkusnje v treh dneh, ko sem ga imel na testu.
www.spritmonitor.de/...72678.html
Glede Zoe... ce nimas bolj hitre polnilnice doma, ti polni celo baterijo predolgo - vsaj cel dan, ce ne vec. Taksne so bile moje izkusnje v treh dneh, ko sem ga imel na testu.
sporočil: 1.623
[W124]Kaj ti pa tak mlincek ponuja?
strinjam se s trditvijo da je hibrid rešitev za prvi in električni za drugi avto
danes zjutraj sem bil na pumpi s toyoto prius hibrid zadnje generacije
z enim tankom sem naredil 890 km, toyota je kazala povprečno porabo 4,1 realno je bila 4,3l/100km
to se mi zdi kar ugoden rezultat glede na velikost avtomobila in vse kar ti ponuja
sporočil: 4.493
[vickibedi]OK lahko tudi 2+2 s par gatami, kratkimi majcami, pijačo in denarnico. :)
> [Inside]
> Družinski vikend dopust se hecate, avto je premajhen. Za dva je tole OK opis.
Za enega, kot vidis je v prtljaznik spravljen en kovcek in hladilna torba.
Tak malček ne more bit prvi družinski avto.
sporočil: 31.987
Zadnja sprememba: najobj 18.08.2017 09:38
... Vikend pred Marijinim vnebovzetjem sem polno naložil
prtljažnik Renaultovega zoeja R90 z baterijo zmogljivosti 41
kilovatnih ur, spakiral družino in zoeja, obteženega na 1,8 tone,
pognal proti morju. ...... OK, saj vem, da je namen članka nekaj drugega, ampak vseeno ... alzo, uboga družina ...
P.S.: ker tega noben nikoli nič ne omenja, meni pa se ob šaltani klimi kar precej poveča poraba, me zanima, kako šaltana klima vpliva na doseg električnih avtomobilov ... khmm, ker če klime v električnih avtomobilih ni, potem je Miloševa družina na potovanju na Cres še bolj trpela, kot je v malčku že itak trpela zaradi natlačenosti in kot je trpela zaradi strahu, če se dobesedno iz nič ne bo pojavil kakšen lokalni zdravnik, ki bo Milošu odstopil vtičnico, prek katere se je Zoe polnil skoraj celi vikend, da se je njegova družina lahko vrnila domov in če zdaj pozabim na ure čakanja pred dvema vtičnicama v Pivki, če bi bilo na svetu več električnih avtomobilov ... alzo, če skrajšam, jaz se ne bi odločil za takšno avanturo, kar pa ne pomeni, da toti Zoe ni dober za po mestu, če seveda imaš lastno garažo in dovolj denarja za drugi avto ... aja, ko smo glih pri "brez centa stroškov za energijo" in ker tudi tega noben nikoli nič ne omenja, me zanima, koliko elektrike potrošiš v lastni garaži, če že res računaš, da bo v javnih polnilnicah elektrika še dolgo zastonj ...
sporočil: 8.039
No, stanovalci bodo morali e-polnilnico financirati v svojih
parkirnih ali garažnih boksih. Težje je le tam, kjer se parkira na
odprtem parkirišču, ampak se da tudi tam to urediti. Le plačati
bodo morali tsnovalci, imetniki vozil... to pa je tudi neka
ovira... Bo že počasi.
sporočil: 5.933
[vickibedi]A rabiš za vikend izlet kaj več kot en kovček?
> [Inside]
> Družinski vikend dopust se hecate, avto je premajhen. Za dva je tole OK opis.
Za enega, kot vidis je v prtljaznik spravljen en kovcek in hladilna torba.
sporočil: 188
Ne vem no. Članek se mi sicer zdi OK saj lepo prikaže značilnosti
električnega avtomobila na nekoliko daljši vožnji (pa se niti ne
dotakne vseh težav npr. klime/gretja kot je že omenil najobj). Še
vedno menim, da ima (vsaj zaenkrat) električni avto zgolj omejeno
področje uporabnosti. Morda kot drugi avto, za krajše vsakodnevne
relacije po mestu. Pa še to pod pogojem, da imate hišo. Ne
predstavljam si stanovalcev, ki bi imeli svoje el. avtomobile
parkirane pred blokom. Ko bo teh avtomobilov več pa tudi ne bo
zadostovala ena ali dve vtičnice na polnilnici. Poraba električne
energije bo porasla. Potreben bo kak NEK2, da bo to zagotovil vso
potrebno energijo. In potem je tu še distribucija. Tudi ta bo
problem.
Če ste kdaj v času dopustov potovali po avtocesti npr. do Splita veste, da so vsa počivališča precej polna in takrat boste na prosto vtičnico čakali. In vsakič, ko polnim tank svojega avtomobila pomislim tudi na to :-).
Če ste kdaj v času dopustov potovali po avtocesti npr. do Splita veste, da so vsa počivališča precej polna in takrat boste na prosto vtičnico čakali. In vsakič, ko polnim tank svojega avtomobila pomislim tudi na to :-).
sporočil: 970
[Vinci]En sam ima najbrž kufer dovolj. Družina gre pa v teh cajtih na izlet z nabutanim karavanom ali enoprostorcem :)
> [vickibedi]
> > [Inside]
> > Družinski vikend dopust se hecate, avto je premajhen. Za dva je tole OK opis.
>
> Za enega, kot vidis je v prtljaznik spravljen en kovcek in hladilna torba.
A rabiš za vikend izlet kaj več kot en kovček?
sporočil: 1.046
Da malo dopolnim. Klima je bila priznana ves čas na 21 stopinj, 3
in 4 stopnja. Za štiri je v kabini dovolj udobja, oblačila smo
pospravili v največji kovček, ne tistega za ročno prtljago, pa je
ostalo še dovolj prostora za nahrbtnik z računalnikom, torbico s
fotoaparatom, hladilno torbo in kable. Za vikend izlet torej
dovolj, kaj več seveda ne. Če ne bi bilo doktorja, bi se zmenil z
uslužbenci kampa za elektroomarico, polnil bi lahko tudi na
priključku v prikolici. Je pa pogoj vikend, ena noc je premalo za
polnjenje - cela baterija se polni 21 ur.
sporočil: 2.117
Zadnja sprememba: anon-93129 18.08.2017 11:49
Saj se je več ukvarjal z avtom kot pa z dopustom. To ni uporaba
avta kot jo imam v mislih in navadi. Očitno to še ni to, kljub vsem
lepim željam in dvignjenim palcem. In, velika večina nas je
blokarjev, polnjenje za te lastnike je potrebno rešiti vnaprej, če
naj bi postalo bolj razširjeno. In, zastonj je danes, ko še lahko
po partizansko z veliko mero potrpljenja rešuješ polnjenje zastonj,
a to bo prav hitro odpravljeno, ko bo postalo nuja. In za takrat
potrebno količino energije bo treba prej zgraditi še eno precej
večjo jedrsko elektrarno. Do takrat pa v podporo palce gor, saj je
luštno in bodočnost in podobno.
sporočil: 3.720
Zelo omejena svoboda gibanja. Občutek v vožnji podoben tistemu ko
gori lučka, da se voziš na rezervi, pa ne veš razdalje do najbližje
črpalke.
Duhamorno.
Duhamorno.
sporočil: 1.301
[]
No, stanovalci bodo morali e-polnilnico financirati v svojih parkirnih ali garažnih boksih. Težje je le tam, kjer se parkira na odprtem parkirišču, ampak se da tudi tam to urediti. Le plačati bodo morali tsnovalci, imetniki vozil... to pa je tudi neka ovira... Bo že počasi.
evo... oni dan sem se szi biciklinom -ker, za mestne vožnje je to (ne glede na vreme) idealno vozilo- peljal v štacuno, mimo rajde socialističnih blokov (čitaj; dosti prostora med zgradbami za zelenice in parkirišča) in, glej ga zlomka, zagledam malo bolj "hecno", pod zid bloka parkiran avto in - KABEL, VISEČ SKOZI OKNO v drugem štuku!!! :)) . sem htel slikat, pa mi je ratalo nerodno, ker se je glih, ko sem izvlekel telefon, na oknu pjavil lastnik in nekaj šaril po kablu..
zdej si pa, prosim te lepo, zamisli da ma vsak v tisti rajdi 5-6 nadstropnih blokov svojega "41kWh električarja" in "šmorn kablov" za njihovo polnenje...tudi do tistih, ki morajo parkirat malo dlje od bloka) :)) ;). blago nedpredstavljivo, kenede...
kar se pa tiče tvojega predloga o sofinanciranju polnilnic na parkiriščih... super ideja, priznam, amapak... če začneš samo malo številke "skup metat", hitro prideš do problemov. na primer... en tak "potrlek", kot je Zoe ima baterijo kapacitete 40KWh, Tesla S 90kWh, Tesla 3 75kWh, rajda socialističnih blokov pa ma "100 stanovanj"... ker se omrežja običajno dimenzionirajo najmanj na najslabšo trenutno možnost (čitaj; vsi prazni in polnijo istočasno=ponoči), bi v takem primeru mrećo polnilnic na parkiriščih okrog zelenic med bloki morali dimezionirat -če vzamemo (ker bo več Zoj, kot pa Tesel) povprečno kapaciteto baterij 50kWh- tako, da se v eni noči (dejmo vzet v 10-ih urah, da bo lažje) po njem lahko "pretoči" 5MWh električne energije... ali v vsakem trenutku 500kW... kar seveda ne pomeni samo, da je treba "razkopat zelenico in položit (mestoma precej debele) kable" ampak, da bo treba kam v kvartu tudi napeljat in postavit kakšno novo 500-600kVA transformatorsko postajo ... kar pa ni niti približno ni več prijazno za subvencioniranje. in to kljub temu, da se pogovarjamo o povsem "običajnih" enofaznih priklopih z 20-25A varovalko, ki bi teoretično v 10-ih urah zmogli napolnit vse te "50kWh" baterije. torej, da niti ne razmišljamo o tem, če bi se vsak 10. odločil svoj parkplac opremit s hitro, 120A/400V ponilnico...
evo... in to samo v eni, ne pretirano veliki socialistični soseski treh/štirih blokov, s to srečo, da sploh majo plac za parkirišča in eventuelne polnilnice... :)). zdej pa to "pomnoži" najprej na vsa blokovska naselja po Ljubljani, Mariboru, Kopru in Celju, pol pa še na preostalo državo... mislim, da tudi, če pri dimenzioniranju omrežij takih polnilnic vzameš zelo nizke "faktorje istočasnosti" (za "praznost" baterij in priklopa porabnikov), cela stvar niti približno ni ne poceni, ne enostavna! tudi če predpostavimo, da imamo dovolj elektrarn za masovni prehod na EV... bi blo po moje skorajda lažje klasične pumpe opremit z polninicami za vodik in elektriko delat direkt v avtu...
sporočil: 31.987
Zadnja sprememba: najobj 18.08.2017 12:10
[milos9]... OK, ampak ker je za premikanje enako težkega avtomobila potrebna enaka količina energije iz kakršnegakoli vira in ker energija pridobljena z bencinom mene stane kar nekaj denarja, me zanima, koliko stane električna energija tistega, ki svoj električni avto polni v domači garaži ... khmm, če že elektriko v javnih polnilnicah - tudi tisti priključek v prikolici v kampu - tako ali drugače plačamo vsi, da so lahko lastniki električnih avtomobilov potem "brez centa stroškov za energijo", kot si napisal v svojem članku ...
Da malo dopolnim. Klima je bila priznana ves čas na 21 stopinj, 3 in 4 stopnja. Za štiri je v kabini dovolj udobja, oblačila smo pospravili v največji kovček, ne tistega za ročno prtljago, pa je ostalo še dovolj prostora za nahrbtnik z računalnikom, torbico s fotoaparatom, hladilno torbo in kable. Za vikend izlet torej dovolj, kaj več seveda ne. Če ne bi bilo doktorja, bi se zmenil z uslužbenci kampa za elektroomarico, polnil bi lahko tudi na priključku v prikolici. Je pa pogoj vikend, ena noc je premalo za polnjenje - cela baterija se polni 21 ur.
sporočil: 1.301
Zadnja sprememba: drugmirko 18.08.2017 12:38
[najobj]ojej... pa sej to ti piše na vsakem računu za elektriko, drugač pa lahko pogledaš tudi na net... evo, Gen-i pod "najugodnejša elekrtrika" oglašuje sledeče cene za 1kWh:
... OK, ampak ker je za premikanje enako težkega avtomobila potrebna enaka količina energije iz kakršnegakoli vira in ker energija pridobljena z bencinom mene stane kar nekaj denarja, me zanima, koliko stane električna energija tistega, ki svoj električni avto polni v domači garaži ...
0.04599 evra pri visoki tarifi, 0.02849 evra pri nizki tarifi, in 0.03949 evra pri enotni tarifi...
elektro pa za isto "enoto energije" po "rednih cenah" podaja sledeče podatke:
visoka tarifa: 0,06502 eur (brez DDV) 0,07932 eur (z DDV) nizka tarifa: 0,03602 (brez DDV) 0,04394 (z DDV); enotna tarifa: 0,05554 (brez DDV) 0,06776 (z DDV)
zgleda, da so tiste cene od Gen-i brez ddv... al pa "trg" glih ne funkcionira, ker ma elektro še kar nekaj odjemalcev :))
sporočil: 6.570
[najobj]To tvoje zanimanje lahko hitro in enostavno poteši uporaba kalkulatorja.
> [milos9]
> Da malo dopolnim. Klima je bila priznana ves čas na 21 stopinj, 3 in 4 stopnja. Za štiri je v kabini dovolj udobja, oblačila smo pospravili v največji kovček, ne tistega za ročno prtljago, pa je ostalo še dovolj prostora za nahrbtnik z računalnikom, torbico s fotoaparatom, hladilno torbo in kable. Za vikend izlet torej dovolj, kaj več seveda ne. Če ne bi bilo doktorja, bi se zmenil z uslužbenci kampa za elektroomarico, polnil bi lahko tudi na priključku v prikolici. Je pa pogoj vikend, ena noc je premalo za polnjenje - cela baterija se polni 21 ur.
... OK, ampak ker je za premikanje enako težkega avtomobila potrebna enaka količina energije iz kakršnegakoli vira in ker energija pridobljena z bencinom mene stane kar nekaj denarja, me zanima, koliko stane električna energija tistega, ki svoj električni avto polni v domači garaži ... khmm, če že elektriko v javnih polnilnicah - tudi tisti priključek v prikolici v kampu - tako ali drugače plačamo vsi, da so lahko lastniki električnih avtomobilov potem "brez centa stroškov za energijo", kot si napisal v svojem članku ...
In striček Gugl, če ne veš na pamet, koliko plačuješ za kilovatno uro.
sporočil: 1.623
[tupamaros]No, je pa le malo drugace... ce ti zmanjka benza, hop palec in do prve crpalke... in s polno kantico nazaj... elektriko pa ti lahko posodi prvi sosed, se kosilo ti lahko skuha v casu polnjenja.
Zelo omejena svoboda gibanja. Občutek v vožnji podoben tistemu ko gori lučka, da se voziš na rezervi, pa ne veš razdalje do najbližje črpalke.
Duhamorno.
sporočil: 8.039
Saj sem predvideval, da se oglasiš. :)
Ja, vse je res, zato bo šlo vse počasi in v povojih bodo kabli "lezli" iz skupne omarice za blok (tu so še pravni problemi, skupno odločanje...), da bodo prvim 3 lastnikom e-vozil omogočili dovolj KWh polnitev. 3 vozila na blok s horuk sistemom bo šlo, za več pa bo treba angažirati podizvajalce, kot si pisal, država (občina) bo morala kaj primakniti, širši dogovori.... hu, velike invesicije. tega ne bo še 30 let - masovno, za stare bloke.
Zato pravim, standard hibrid + elektrikaš bo za družinske hiše in za kapacitetne nadstardne večstanovansjke hiše z urejenimi vodi in (če rabi) trafo postajami (torej naselje kategorije plus plus).
Vse bo šlo počasi naprej...ampak je nezaustavljivo.
Zanimivo, ko omenjaš vodik. Avtobusi so lepo opremljeni s tem pogonom, avti pa... vse skupaj je poniknilo... a košta preveč proizvodnja - probem hrambe / dostave vodika?...
Pač, razmišljam.
Ja, vse je res, zato bo šlo vse počasi in v povojih bodo kabli "lezli" iz skupne omarice za blok (tu so še pravni problemi, skupno odločanje...), da bodo prvim 3 lastnikom e-vozil omogočili dovolj KWh polnitev. 3 vozila na blok s horuk sistemom bo šlo, za več pa bo treba angažirati podizvajalce, kot si pisal, država (občina) bo morala kaj primakniti, širši dogovori.... hu, velike invesicije. tega ne bo še 30 let - masovno, za stare bloke.
Zato pravim, standard hibrid + elektrikaš bo za družinske hiše in za kapacitetne nadstardne večstanovansjke hiše z urejenimi vodi in (če rabi) trafo postajami (torej naselje kategorije plus plus).
Vse bo šlo počasi naprej...ampak je nezaustavljivo.
Zanimivo, ko omenjaš vodik. Avtobusi so lepo opremljeni s tem pogonom, avti pa... vse skupaj je poniknilo... a košta preveč proizvodnja - probem hrambe / dostave vodika?...
Pač, razmišljam.
sporočil: 31.987
Zadnja sprememba: najobj 18.08.2017 12:45
[drugmirko]
> [najobj]
> ... OK, ampak ker je za premikanje enako težkega avtomobila potrebna enaka količina energije iz kakršnegakoli vira in ker energija pridobljena z bencinom mene stane kar nekaj denarja, me zanima, koliko stane električna energija tistega, ki svoj električni avto polni v domači garaži ...
ojej... pa sej to ti piše na vsakem računu za elektriko, drugač pa lahko pogledaš tudi na net... evo, Gen-i pod "najugodnejša elekrtrika" oglašuje sledeče cene za 1kWh:... eh, jaz sem len in se mi ne ljubi računat nekaj, od česar sam nimam nobene koristi, pa bi zato raje, da Miloš to naredi namesto mene, ker je on napisal, da vozi svoj avto "brez centa stroškov za energijo" ...
0.04599 evra pri visoki tarifi, 0.02849 evra pri nizki tarifi, in 0.03949 evra pri enotni tarifi...
elektro pa za isto "enoto energije" po "rednih cenah" podaja sledeče podatke:
visoka tarifa: 0,06502 eur (brez DDV) 0,07932 eur (z DDV) nizka tarifa: 0,03602 (brez DDV) 0,04394 (z DDV); enotna tarifa: 0,05554 (brez DDV) 0,06776 (z DDV)
zgleda, da so tiste cene od Gen-i brez ddv... al pa "trg" glih ne funkcionira, ker ma elektro še kar nekaj odjemalcev :))
sporočil: 6.570
[moon]"Dobar dan, izvinite..."
No, je pa le malo drugace... ce ti zmanjka benza, hop palec in do prve crpalke... in s polno kantico nazaj... elektriko pa ti lahko posodi prvi sosed, se kosilo ti lahko skuha v casu polnjenja.
"Dobar dan, šta ima [jebo jih Slovence!]"
"Treba mi elektrika za auto..."
"Šta vama treba?"
"Elektrika?"
"Aaa, struja valjda? Ne pali?"
"Ne, električan je... Mislim na struju"
"Na struju su ti kola? [glupi Slovenci!] I daleko ste vi od mora, a?"
"Ja, mislim da. Može samo za dve uri.. mislim dva sati... dva sata?"
"Ma teoretski može, ali koliko ćeš mi ti struje potrošiti? Nemam ja novce za takve gluposti."
"Ne niso problem novci, imam Petrol karticu, je potem, onda brezplatno..."
"Kakva Petrol kartica, šta ću s njom?"
"Daj prosim, molim, žena me bo ubila, če ne rešimo to hitro, brzo, hitno."
[Ah, udala se jadnica za Slovenca? Slovenca s kolima na struju? Šta je njoj to trebalo?]
"Dobro, dobro, može, dam ti sat vremena, ali ne raskomotite se mi na dvorištu kao da ste već na plaži"
sporočil: 31.987
Zadnja sprememba: najobj 18.08.2017 12:55
[]... ja, sploh ker hkrati nezaustavljivo ugašajo zmogljive "umazane" jedrske in termo elektrarne in namesto njih pospešeno gradijo "čiste" zrakomlatne, ki verjetno še za svoje delovanje ne pridelajo dovolj elektrike ...
Saj sem predvideval, da se oglasiš. :)
Ja, vse je res, zato bo šlo vse počasi in v povojih bodo kabli "lezli" iz skupne omarice za blok (tu so še pravni problemi, skupno odločanje...), da bodo prvim 3 lastnikom e-vozil omogočili dovolj KWh polnitev. 3 vozila na blok s horuk sistemom bo šlo, za več pa bo treba angažirati podizvajalce, kot si pisal, država (občina) bo morala kaj primakniti, širši dogovori.... hu, velike invesicije. tega ne bo še 30 let - masovno, za stare bloke.
Zato pravim, standard hibrid + elektrikaš bo za družinske hiše in za kapacitetne nadstardne večstanovansjke hiše z urejenimi vodi in (če rabi) trafo postajami (torej naselje kategorije plus plus).
Vse bo šlo počasi naprej...ampak je nezaustavljivo.
Zanimivo, ko omenjaš vodik. Avtobusi so lepo opremljeni s tem pogonom, avti pa... vse skupaj je poniknilo... a košta preveč proizvodnja - probem hrambe / dostave vodika?...
Pač, razmišljam.
sporočil: 62
Miloš, ne vem, če lahko govorimo o tem, da za pogonsko energijo ne
odštejemo niti centa, v kolikor se plačuje najemnina za baterijo.
In to kar 70-110€. Z 110€ imam za cel mesec pokrit bencin pri
vožnji v službo na relaciji Bled-Kranj.
sporočil: 1.046
Najem baterije gledam kot delno financiranje avta, 2/3 gre na
gotovino, 1/3 pa na lizing za baterije. Renault pa stroške najema
pojasnjuje kot kompenzacijo za prihranek pri energiji, stvar
pojasnila pač. Zato sem zapisal ceno tudi z vključeno baterijo, 29
tisoč za bose opremo in dva tisočaka manj za intense. Pri osnovni
opremi life baterije ni moč kupiti.
sporočil: 1.301
[]
Saj sem predvideval, da se oglasiš. :)
Ja, vse je res, zato bo šlo vse počasi in v povojih bodo kabli "lezli" iz skupne omarice za blok (tu so še pravni problemi, skupno odločanje...), da bodo prvim 3 lastnikom e-vozil omogočili dovolj KWh polnitev. 3 vozila na blok s horuk sistemom bo šlo, za več pa bo treba angažirati podizvajalce, kot si pisal, država (občina) bo morala kaj primakniti, širši dogovori.... hu, velike invesicije. tega ne bo še 30 let - masovno, za stare bloke.
Zato pravim, standard hibrid + elektrikaš bo za družinske hiše in za kapacitetne nadstardne večstanovansjke hiše z urejenimi vodi in (če rabi) trafo postajami (torej naselje kategorije plus plus).
Vse bo šlo počasi naprej...ampak je nezaustavljivo.
:evilsmiley:.... :))
da, problemi ob masovnem prehodu na EV niso ne zanemarljivi, ne enostavni... tudi pri individualnih hišah ki z večine nimajo trifaznih priključkov ampak enofazne z glavno varovalko 25 ali 32 amperov ("izkušnjo" polnjenja na 10 ali 16A enofaznem priključku Miloš lepo opiše v članku)... kaj šele pri daljnovodnem in razdelilnem, 0.4kV, omrežju! tudi če problem proizvodnih kapacitet pozabimo... sploh pa ne bodo poceni! tako v infrastrukturnih vložkih, kot tudi pri ceni kilovatne ure, če se promet res masovno in v kratkem času obrne v baterijska električna vozila!
zato bo vse to moralo it počasi in ne kar tako, kot si entuziasti predstavljajo... prepoved dizlov in subvencioniran nakup "Zoj, Leafov in Tesel".... in zato recimo tudi švedi razmišjajo o "trola" kamionih, ki bi po avtocesti vozili z odvzemom elektrike prek žic nad cesto, ali pa si vsaj polnili baterije med vožnjo na takih odsekih, saj je lažje postavit tako infrastrukturo, kot pa močno "podebljat" 0,4kV mrežo širokega gospodinjskega odjema in gradit super-mega hitre polnilnice, na katerih se bo lahko napolnil tudi EV kamion z "zelenjavo in jajci", brez da bi tam stal "tri dni"...
Zanimivo, ko omenjaš vodik. Avtobusi so lepo opremljeni s tem pogonom, avti pa... vse skupaj je poniknilo... a košta preveč proizvodnja - probem hrambe / dostave vodika?...hja... pri vodiku je tako, da v povezavi z avtomobili vsakemu logično razmišljajočemu človeku, ki razume osnovnošolsko kemijo, kaj hitro (in dokaj upavičeno) na pamet padeta splošna vrjetnost verižnega trčenja in Hindenburg :)) ;).... hudič je v stiku z zrakom (kisikom) zelo eksploziven in (kar je še večji problem) kot najmanjši element v vesolju, strahovito "zmuzljiv" (problem trasporta/distribucije, shranjevanja in posledično eksplozivnosti v zraku) ! pa tudi pridobivanje ni glih najbolj energetsko "šparovno"...
Pač, razmišljam.
se pa tudi tu dogaja marsikaj zanimivega... na vsake kvatre kak proizvajalec pokaže nov F-Cell model (nedavno Hyundai z naslednikom prve generacije na vodik gnanega ix35), baje se tudi pri shranjevanju (nano-porozni materiali) dosega lepe napredke, pa tudi pri proizvodnji so nedavno objavili nov "break-trough"... vodik bi lahko bil stranski produkt reciklaže aluminija (ki postaja eden od industrijsko najpomembnejših materialov)... kratek povzetek maš na tem linku:
www.bug.hr/vijesti/a...61725.aspx
torej, inženirsko gledano, je pri dosegu 500-600km na polnenje, v avtombilu veliko racionalneje naokrog vozit 5-6 kil vodika, kot pa "500-600" kil baterij :))... da o "hitrosti polnenja" in o tem, da iz auspuha "pricuri" čista voda, niti ne govorimo! ni pa v tem trenutku za posameznika to nujno ceneje! imata pa tako en, kot drugi princip električne mobilnosti, svoje velike infrastrukturne in -če gledamo kaj se je zgodilo Hammondu z Rimčevim električarjem in kako rade gorijo Tesle- tudi varnostne probleme...
sporočil: 1.301
Zadnja sprememba: drugmirko 18.08.2017 15:11
[rename]mi v naši "Janeziji" zaradi velikosti države in sociološko-kulturnih vzorcev ("najprej štal'ca,pol pa krav'ca" dojemanje lastnine) v bistvu nimamo prave perspektive na ta vozila, zato tudi na rentanje baterij ne... smo pa po drugi strani iz istih razlogov (slovenski wet dream je primestno življenje v individualni, čitaj: 10 do max 30km iz "mesta/od službe") njihovi naravnost idealni uporabniki... kar v bistvu pomeni, da v očeh nacije "uspešena janez&micka" stanujeta, recimo... v lični nizkoenergetski hiški nekje v Podpeči, Gameljnah al pa najdlje na Vrhniki ali blizu Litije. on ma Passata 2.0 TDI, ona Polota 1.6 TDI, oba pa sta v službi v Ljubljani (prosim proizvoljno menjajte imena krajev z imeni drugih regijskih centrov in naselij)...
Ne spremljam podrobno, zato sprasujem v cem je catch mesecnega najema baterije?
69-119 eurov....toliko bencina sploh ne porabim za nas drugi avto.
torej, dnevno za v službo in nazaj naredita od slabih 50, do dobrih 80km... kar je za današnje EV modele takorekoč "piece of caca"... ;). in mesečno, če prišteješ še nekaj km za v "trgovino, opravke in vrtec", med 1200 in 1800 km!
kar pri ene "srednjih" 6 l na 100km (moj C2 jih je pil 7,9... bencina!!) in v odvisnosti od razdalje, takole čez palec, znese od 85 do 130 evrov! pri bencinskih avtomobilih pač primerno več... če k temu prišteješ nižje stroške servisov, rednega vzdrževanja in mogoče celo nižje registracije in cestnin, ter dejstva, da te (ker baterija ni tvoja) ne rabi skrbet ne upadanje kapacitete zaradi iztrošenosti, ne problematika odlaganja resno toksičnega odpadka (ko se baterija izrabi) vidiš, da električno vozilo velikosti Clia/Polota z rentanjem baterije za teh 70 do 120 evrov mesečno ni glih nek "deal braker".... se pa strinjam, da bi lahko blo vsej ene 10-15% ceneje... bi šparovnim Slovencen hitro ratalo veliko bolj privlačno...
Strani: 1 2