Strani: 1 2

FIN-379669 sporočil: 7.929
[#2667856] 18.08.17 03:32
Odgovori   +    7
Zelo dober in nazoren članek. Ker so razni Zoeti odlični kot drugo vozilo pri hiši za mestno in obmestno vožnjo, sem podpornik razvoja in prodaje takih vozil.

En večji, multiuporaben hibrid in en električni avto (za mestne potrebe) pri družinski hiši bi do leta 2029 moral biti cilj EU držav.
spiderman sporočil: 1.741
[#2667870] 18.08.17 07:56 · odgovor na: FIN-379669 (#2667856)
Odgovori   +    14
Jaz "težavo" vidim samo v "družinski hiši".
.
Se strinjam, če bi imel družinsko hišo, kjer bi vsak dan lahko polnil avto, takle Zoe zadovolji 90% mojih dnevnih potreb po prevozu.
Ampak družinske hiše nimam in če živiš v mestu in parkiraš na javnih parkiriščih je pa vse skupaj malo bolj "komplicirano" :-/
moon sporočil: 1.623
[#2667871] 18.08.17 08:01 · odgovor na: FIN-379669 (#2667856)
Odgovori   +    2
Ja, recimo novi CLS 53AMG (400 +100 kW) za potovanja, za po mestu in v gozd pa Mitsubishi GR-HEV.
anon-61428 sporočil: 4.493
[#2667877] 18.08.17 08:20
Odgovori   +    3
Družinski vikend dopust se hecate, avto je premajhen. Za dva je tole OK opis.
W124 sporočil: 120
[#2667878] 18.08.17 08:25 · odgovor na: FIN-379669 (#2667856)
Odgovori   +    7
strinjam se s trditvijo da je hibrid rešitev za prvi in električni za drugi avto

danes zjutraj sem bil na pumpi s toyoto prius hibrid zadnje generacije
z enim tankom sem naredil 890 km, toyota je kazala povprečno porabo 4,1 realno je bila 4,3l/100km

to se mi zdi kar ugoden rezultat glede na velikost avtomobila in vse kar ti ponuja
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2667886] 18.08.17 09:17 · odgovor na: anon-61428 (#2667877)
Odgovori   +    1
[Inside]
Družinski vikend dopust se hecate, avto je premajhen. Za dva je tole OK opis.
Za enega, kot vidis je v prtljaznik spravljen en kovcek in hladilna torba.
kixs sporočil: 1.232
[#2667887] 18.08.17 09:19 · odgovor na: W124 (#2667878)
Odgovori   +    5
Js sem pa v ponedeljek tankal svojega diesla - realna poraba 4.30L/100km:
www.spritmonitor.de/...72678.html


Glede Zoe... ce nimas bolj hitre polnilnice doma, ti polni celo baterijo predolgo - vsaj cel dan, ce ne vec. Taksne so bile moje izkusnje v treh dneh, ko sem ga imel na testu.
moon sporočil: 1.623
[#2667893] 18.08.17 09:31 · odgovor na: W124 (#2667878)
Odgovori   +    4
[W124]
strinjam se s trditvijo da je hibrid rešitev za prvi in električni za drugi avto

danes zjutraj sem bil na pumpi s toyoto prius hibrid zadnje generacije
z enim tankom sem naredil 890 km, toyota je kazala povprečno porabo 4,1 realno je bila 4,3l/100km

to se mi zdi kar ugoden rezultat glede na velikost avtomobila in vse kar ti ponuja
Kaj ti pa tak mlincek ponuja?
anon-61428 sporočil: 4.493
[#2667894] 18.08.17 09:32 · odgovor na: anon-204390 (#2667886)
Odgovori   +    4
[vickibedi]
> [Inside]
> Družinski vikend dopust se hecate, avto je premajhen. Za dva je tole OK opis.

Za enega, kot vidis je v prtljaznik spravljen en kovcek in hladilna torba.
OK lahko tudi 2+2 s par gatami, kratkimi majcami, pijačo in denarnico. :)
Tak malček ne more bit prvi družinski avto.
najobj sporočil: 31.867
[#2667895] 18.08.17 09:37
Odgovori   +    9
Zadnja sprememba: najobj 18.08.2017 09:38
... Vikend pred Marijinim vnebovzetjem sem polno naložil prtljažnik Renaultovega zoeja R90 z baterijo zmogljivosti 41 kilovatnih ur, spakiral družino in zoeja, obteženega na 1,8 tone, pognal proti morju. ...

... OK, saj vem, da je namen članka nekaj drugega, ampak vseeno ... alzo, uboga družina ...

P.S.: ker tega noben nikoli nič ne omenja, meni pa se ob šaltani klimi kar precej poveča poraba, me zanima, kako šaltana klima vpliva na doseg električnih avtomobilov ... khmm, ker če klime v električnih avtomobilih ni, potem je Miloševa družina na potovanju na Cres še bolj trpela, kot je v malčku že itak trpela zaradi natlačenosti in kot je trpela zaradi strahu, če se dobesedno iz nič ne bo pojavil kakšen lokalni zdravnik, ki bo Milošu odstopil vtičnico, prek katere se je Zoe polnil skoraj celi vikend, da se je njegova družina lahko vrnila domov in če zdaj pozabim na ure čakanja pred dvema vtičnicama v Pivki, če bi bilo na svetu več električnih avtomobilov ... alzo, če skrajšam, jaz se ne bi odločil za takšno avanturo, kar pa ne pomeni, da toti Zoe ni dober za po mestu, če seveda imaš lastno garažo in dovolj denarja za drugi avto ... aja, ko smo glih pri "brez centa stroškov za energijo" in ker tudi tega noben nikoli nič ne omenja, me zanima, koliko elektrike potrošiš v lastni garaži, če že res računaš, da bo v javnih polnilnicah elektrika še dolgo zastonj ...
FIN-379669 sporočil: 7.929
[#2667897] 18.08.17 09:42 · odgovor na: spiderman (#2667870)
Odgovori   +    1
No, stanovalci bodo morali e-polnilnico financirati v svojih parkirnih ali garažnih boksih. Težje je le tam, kjer se parkira na odprtem parkirišču, ampak se da tudi tam to urediti. Le plačati bodo morali tsnovalci, imetniki vozil... to pa je tudi neka ovira... Bo že počasi.
Vinci sporočil: 5.933
[#2667901] 18.08.17 09:49 · odgovor na: anon-204390 (#2667886)
Odgovori   +    2
[vickibedi]
> [Inside]
> Družinski vikend dopust se hecate, avto je premajhen. Za dva je tole OK opis.

Za enega, kot vidis je v prtljaznik spravljen en kovcek in hladilna torba.
A rabiš za vikend izlet kaj več kot en kovček?
mpss sporočil: 188
[#2667909] 18.08.17 10:21
Odgovori   +    8
Ne vem no. Članek se mi sicer zdi OK saj lepo prikaže značilnosti električnega avtomobila na nekoliko daljši vožnji (pa se niti ne dotakne vseh težav npr. klime/gretja kot je že omenil najobj). Še vedno menim, da ima (vsaj zaenkrat) električni avto zgolj omejeno področje uporabnosti. Morda kot drugi avto, za krajše vsakodnevne relacije po mestu. Pa še to pod pogojem, da imate hišo. Ne predstavljam si stanovalcev, ki bi imeli svoje el. avtomobile parkirane pred blokom. Ko bo teh avtomobilov več pa tudi ne bo zadostovala ena ali dve vtičnice na polnilnici. Poraba električne energije bo porasla. Potreben bo kak NEK2, da bo to zagotovil vso potrebno energijo. In potem je tu še distribucija. Tudi ta bo problem.

Če ste kdaj v času dopustov potovali po avtocesti npr. do Splita veste, da so vsa počivališča precej polna in takrat boste na prosto vtičnico čakali. In vsakič, ko polnim tank svojega avtomobila pomislim tudi na to :-).
anon-202165 sporočil: 970
[#2667916] 18.08.17 10:42 · odgovor na: Vinci (#2667901)
Odgovori   +    3
[Vinci]
> [vickibedi]
> > [Inside]
> > Družinski vikend dopust se hecate, avto je premajhen. Za dva je tole OK opis.
>
> Za enega, kot vidis je v prtljaznik spravljen en kovcek in hladilna torba.

A rabiš za vikend izlet kaj več kot en kovček?
En sam ima najbrž kufer dovolj. Družina gre pa v teh cajtih na izlet z nabutanim karavanom ali enoprostorcem :)
milos9 sporočil: 1.044
[#2667917] 18.08.17 10:56 · odgovor na: najobj (#2667895)
Odgovori   +    2
Da malo dopolnim. Klima je bila priznana ves čas na 21 stopinj, 3 in 4 stopnja. Za štiri je v kabini dovolj udobja, oblačila smo pospravili v največji kovček, ne tistega za ročno prtljago, pa je ostalo še dovolj prostora za nahrbtnik z računalnikom, torbico s fotoaparatom, hladilno torbo in kable. Za vikend izlet torej dovolj, kaj več seveda ne. Če ne bi bilo doktorja, bi se zmenil z uslužbenci kampa za elektroomarico, polnil bi lahko tudi na priključku v prikolici. Je pa pogoj vikend, ena noc je premalo za polnjenje - cela baterija se polni 21 ur.
anon-93129 sporočil: 2.117
[#2667927] 18.08.17 11:33
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: anon-93129 18.08.2017 11:49
Saj se je več ukvarjal z avtom kot pa z dopustom. To ni uporaba avta kot jo imam v mislih in navadi. Očitno to še ni to, kljub vsem lepim željam in dvignjenim palcem. In, velika večina nas je blokarjev, polnjenje za te lastnike je potrebno rešiti vnaprej, če naj bi postalo bolj razširjeno. In, zastonj je danes, ko še lahko po partizansko z veliko mero potrpljenja rešuješ polnjenje zastonj, a to bo prav hitro odpravljeno, ko bo postalo nuja. In za takrat potrebno količino energije bo treba prej zgraditi še eno precej večjo jedrsko elektrarno. Do takrat pa v podporo palce gor, saj je luštno in bodočnost in podobno.
tupamaros sporočil: 3.720
[#2667931] 18.08.17 11:38
Odgovori   +    14
Zelo omejena svoboda gibanja. Občutek v vožnji podoben tistemu ko gori lučka, da se voziš na rezervi, pa ne veš razdalje do najbližje črpalke.
Duhamorno.
drugmirko sporočil: 1.301
[#2667936] 18.08.17 11:58 · odgovor na: FIN-379669 (#2667897)
Odgovori   +    13
[]
No, stanovalci bodo morali e-polnilnico financirati v svojih parkirnih ali garažnih boksih. Težje je le tam, kjer se parkira na odprtem parkirišču, ampak se da tudi tam to urediti. Le plačati bodo morali tsnovalci, imetniki vozil... to pa je tudi neka ovira... Bo že počasi.

evo... oni dan sem se szi biciklinom -ker, za mestne vožnje je to (ne glede na vreme) idealno vozilo- peljal v štacuno, mimo rajde socialističnih blokov (čitaj; dosti prostora med zgradbami za zelenice in parkirišča) in, glej ga zlomka, zagledam malo bolj "hecno", pod zid bloka parkiran avto in - KABEL, VISEČ SKOZI OKNO v drugem štuku!!! :)) . sem htel slikat, pa mi je ratalo nerodno, ker se je glih, ko sem izvlekel telefon, na oknu pjavil lastnik in nekaj šaril po kablu..
zdej si pa, prosim te lepo, zamisli da ma vsak v tisti rajdi 5-6 nadstropnih blokov svojega "41kWh električarja" in "šmorn kablov" za njihovo polnenje...tudi do tistih, ki morajo parkirat malo dlje od bloka) :)) ;). blago nedpredstavljivo, kenede...

kar se pa tiče tvojega predloga o sofinanciranju polnilnic na parkiriščih... super ideja, priznam, amapak... če začneš samo malo številke "skup metat", hitro prideš do problemov. na primer... en tak "potrlek", kot je Zoe ima baterijo kapacitete 40KWh, Tesla S 90kWh, Tesla 3 75kWh, rajda socialističnih blokov pa ma "100 stanovanj"... ker se omrežja običajno dimenzionirajo najmanj na najslabšo trenutno možnost (čitaj; vsi prazni in polnijo istočasno=ponoči), bi v takem primeru mrećo polnilnic na parkiriščih okrog zelenic med bloki morali dimezionirat -če vzamemo (ker bo več Zoj, kot pa Tesel) povprečno kapaciteto baterij 50kWh- tako, da se v eni noči (dejmo vzet v 10-ih urah, da bo lažje) po njem lahko "pretoči" 5MWh električne energije... ali v vsakem trenutku 500kW... kar seveda ne pomeni samo, da je treba "razkopat zelenico in položit (mestoma precej debele) kable" ampak, da bo treba kam v kvartu tudi napeljat in postavit kakšno novo 500-600kVA transformatorsko postajo ... kar pa ni niti približno ni več prijazno za subvencioniranje. in to kljub temu, da se pogovarjamo o povsem "običajnih" enofaznih priklopih z 20-25A varovalko, ki bi teoretično v 10-ih urah zmogli napolnit vse te "50kWh" baterije. torej, da niti ne razmišljamo o tem, če bi se vsak 10. odločil svoj parkplac opremit s hitro, 120A/400V ponilnico...

evo... in to samo v eni, ne pretirano veliki socialistični soseski treh/štirih blokov, s to srečo, da sploh majo plac za parkirišča in eventuelne polnilnice... :)). zdej pa to "pomnoži" najprej na vsa blokovska naselja po Ljubljani, Mariboru, Kopru in Celju, pol pa še na preostalo državo... mislim, da tudi, če pri dimenzioniranju omrežij takih polnilnic vzameš zelo nizke "faktorje istočasnosti" (za "praznost" baterij in priklopa porabnikov), cela stvar niti približno ni ne poceni, ne enostavna! tudi če predpostavimo, da imamo dovolj elektrarn za masovni prehod na EV... bi blo po moje skorajda lažje klasične pumpe opremit z polninicami za vodik in elektriko delat direkt v avtu...
najobj sporočil: 31.867
[#2667942] 18.08.17 12:08 · odgovor na: milos9 (#2667917)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: najobj 18.08.2017 12:10
[milos9]
Da malo dopolnim. Klima je bila priznana ves čas na 21 stopinj, 3 in 4 stopnja. Za štiri je v kabini dovolj udobja, oblačila smo pospravili v največji kovček, ne tistega za ročno prtljago, pa je ostalo še dovolj prostora za nahrbtnik z računalnikom, torbico s fotoaparatom, hladilno torbo in kable. Za vikend izlet torej dovolj, kaj več seveda ne. Če ne bi bilo doktorja, bi se zmenil z uslužbenci kampa za elektroomarico, polnil bi lahko tudi na priključku v prikolici. Je pa pogoj vikend, ena noc je premalo za polnjenje - cela baterija se polni 21 ur.
... OK, ampak ker je za premikanje enako težkega avtomobila potrebna enaka količina energije iz kakršnegakoli vira in ker energija pridobljena z bencinom mene stane kar nekaj denarja, me zanima, koliko stane električna energija tistega, ki svoj električni avto polni v domači garaži ... khmm, če že elektriko v javnih polnilnicah - tudi tisti priključek v prikolici v kampu - tako ali drugače plačamo vsi, da so lahko lastniki električnih avtomobilov potem "brez centa stroškov za energijo", kot si napisal v svojem članku ...
drugmirko sporočil: 1.301
[#2667950] 18.08.17 12:32 · odgovor na: najobj (#2667942)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: drugmirko 18.08.2017 12:38
[najobj]
... OK, ampak ker je za premikanje enako težkega avtomobila potrebna enaka količina energije iz kakršnegakoli vira in ker energija pridobljena z bencinom mene stane kar nekaj denarja, me zanima, koliko stane električna energija tistega, ki svoj električni avto polni v domači garaži ...
ojej... pa sej to ti piše na vsakem računu za elektriko, drugač pa lahko pogledaš tudi na net... evo, Gen-i pod "najugodnejša elekrtrika" oglašuje sledeče cene za 1kWh:

0.04599 evra pri visoki tarifi, 0.02849 evra pri nizki tarifi, in 0.03949 evra pri enotni tarifi...

elektro pa za isto "enoto energije" po "rednih cenah" podaja sledeče podatke:
visoka tarifa: 0,06502 eur (brez DDV) 0,07932 eur (z DDV) nizka tarifa: 0,03602 (brez DDV) 0,04394 (z DDV); enotna tarifa: 0,05554 (brez DDV) 0,06776 (z DDV)

zgleda, da so tiste cene od Gen-i brez ddv... al pa "trg" glih ne funkcionira, ker ma elektro še kar nekaj odjemalcev :))
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2667951] 18.08.17 12:33 · odgovor na: najobj (#2667942)
Odgovori   +    1
[najobj]
> [milos9]
> Da malo dopolnim. Klima je bila priznana ves čas na 21 stopinj, 3 in 4 stopnja. Za štiri je v kabini dovolj udobja, oblačila smo pospravili v največji kovček, ne tistega za ročno prtljago, pa je ostalo še dovolj prostora za nahrbtnik z računalnikom, torbico s fotoaparatom, hladilno torbo in kable. Za vikend izlet torej dovolj, kaj več seveda ne. Če ne bi bilo doktorja, bi se zmenil z uslužbenci kampa za elektroomarico, polnil bi lahko tudi na priključku v prikolici. Je pa pogoj vikend, ena noc je premalo za polnjenje - cela baterija se polni 21 ur.

... OK, ampak ker je za premikanje enako težkega avtomobila potrebna enaka količina energije iz kakršnegakoli vira in ker energija pridobljena z bencinom mene stane kar nekaj denarja, me zanima, koliko stane električna energija tistega, ki svoj električni avto polni v domači garaži ... khmm, če že elektriko v javnih polnilnicah - tudi tisti priključek v prikolici v kampu - tako ali drugače plačamo vsi, da so lahko lastniki električnih avtomobilov potem "brez centa stroškov za energijo", kot si napisal v svojem članku ...
To tvoje zanimanje lahko hitro in enostavno poteši uporaba kalkulatorja.
In striček Gugl, če ne veš na pamet, koliko plačuješ za kilovatno uro.
moon sporočil: 1.623
[#2667952] 18.08.17 12:35 · odgovor na: tupamaros (#2667931)
Odgovori   +    2
[tupamaros]
Zelo omejena svoboda gibanja. Občutek v vožnji podoben tistemu ko gori lučka, da se voziš na rezervi, pa ne veš razdalje do najbližje črpalke.
Duhamorno.
No, je pa le malo drugace... ce ti zmanjka benza, hop palec in do prve crpalke... in s polno kantico nazaj... elektriko pa ti lahko posodi prvi sosed, se kosilo ti lahko skuha v casu polnjenja.
FIN-379669 sporočil: 7.929
[#2667955] 18.08.17 12:41 · odgovor na: drugmirko (#2667936)
Odgovori   +    2
Saj sem predvideval, da se oglasiš. :)

Ja, vse je res, zato bo šlo vse počasi in v povojih bodo kabli "lezli" iz skupne omarice za blok (tu so še pravni problemi, skupno odločanje...), da bodo prvim 3 lastnikom e-vozil omogočili dovolj KWh polnitev. 3 vozila na blok s horuk sistemom bo šlo, za več pa bo treba angažirati podizvajalce, kot si pisal, država (občina) bo morala kaj primakniti, širši dogovori.... hu, velike invesicije. tega ne bo še 30 let - masovno, za stare bloke.

Zato pravim, standard hibrid + elektrikaš bo za družinske hiše in za kapacitetne nadstardne večstanovansjke hiše z urejenimi vodi in (če rabi) trafo postajami (torej naselje kategorije plus plus).

Vse bo šlo počasi naprej...ampak je nezaustavljivo.

Zanimivo, ko omenjaš vodik. Avtobusi so lepo opremljeni s tem pogonom, avti pa... vse skupaj je poniknilo... a košta preveč proizvodnja - probem hrambe / dostave vodika?...

Pač, razmišljam.
najobj sporočil: 31.867
[#2667957] 18.08.17 12:43 · odgovor na: drugmirko (#2667950)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: najobj 18.08.2017 12:45
[drugmirko]
> [najobj]
> ... OK, ampak ker je za premikanje enako težkega avtomobila potrebna enaka količina energije iz kakršnegakoli vira in ker energija pridobljena z bencinom mene stane kar nekaj denarja, me zanima, koliko stane električna energija tistega, ki svoj električni avto polni v domači garaži ...
ojej... pa sej to ti piše na vsakem računu za elektriko, drugač pa lahko pogledaš tudi na net... evo, Gen-i pod "najugodnejša elekrtrika" oglašuje sledeče cene za 1kWh:

0.04599 evra pri visoki tarifi, 0.02849 evra pri nizki tarifi, in 0.03949 evra pri enotni tarifi...

elektro pa za isto "enoto energije" po "rednih cenah" podaja sledeče podatke:
visoka tarifa: 0,06502 eur (brez DDV) 0,07932 eur (z DDV) nizka tarifa: 0,03602 (brez DDV) 0,04394 (z DDV); enotna tarifa: 0,05554 (brez DDV) 0,06776 (z DDV)

zgleda, da so tiste cene od Gen-i brez ddv... al pa "trg" glih ne funkcionira, ker ma elektro še kar nekaj odjemalcev :))
... eh, jaz sem len in se mi ne ljubi računat nekaj, od česar sam nimam nobene koristi, pa bi zato raje, da Miloš to naredi namesto mene, ker je on napisal, da vozi svoj avto "brez centa stroškov za energijo" ...
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2667958] 18.08.17 12:53 · odgovor na: moon (#2667952)
Odgovori   +    14
[moon]
No, je pa le malo drugace... ce ti zmanjka benza, hop palec in do prve crpalke... in s polno kantico nazaj... elektriko pa ti lahko posodi prvi sosed, se kosilo ti lahko skuha v casu polnjenja.
"Dobar dan, izvinite..."
"Dobar dan, šta ima [jebo jih Slovence!]"
"Treba mi elektrika za auto..."
"Šta vama treba?"
"Elektrika?"
"Aaa, struja valjda? Ne pali?"
"Ne, električan je... Mislim na struju"
"Na struju su ti kola? [glupi Slovenci!] I daleko ste vi od mora, a?"
"Ja, mislim da. Može samo za dve uri.. mislim dva sati... dva sata?"
"Ma teoretski može, ali koliko ćeš mi ti struje potrošiti? Nemam ja novce za takve gluposti."
"Ne niso problem novci, imam Petrol karticu, je potem, onda brezplatno..."
"Kakva Petrol kartica, šta ću s njom?"
"Daj prosim, molim, žena me bo ubila, če ne rešimo to hitro, brzo, hitno."
[Ah, udala se jadnica za Slovenca? Slovenca s kolima na struju? Šta je njoj to trebalo?]
"Dobro, dobro, može, dam ti sat vremena, ali ne raskomotite se mi na dvorištu kao da ste već na plaži"
najobj sporočil: 31.867
[#2667959] 18.08.17 12:54 · odgovor na: FIN-379669 (#2667955)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: najobj 18.08.2017 12:55
[]
Saj sem predvideval, da se oglasiš. :)

Ja, vse je res, zato bo šlo vse počasi in v povojih bodo kabli "lezli" iz skupne omarice za blok (tu so še pravni problemi, skupno odločanje...), da bodo prvim 3 lastnikom e-vozil omogočili dovolj KWh polnitev. 3 vozila na blok s horuk sistemom bo šlo, za več pa bo treba angažirati podizvajalce, kot si pisal, država (občina) bo morala kaj primakniti, širši dogovori.... hu, velike invesicije. tega ne bo še 30 let - masovno, za stare bloke.

Zato pravim, standard hibrid + elektrikaš bo za družinske hiše in za kapacitetne nadstardne večstanovansjke hiše z urejenimi vodi in (če rabi) trafo postajami (torej naselje kategorije plus plus).

Vse bo šlo počasi naprej...ampak je nezaustavljivo.

Zanimivo, ko omenjaš vodik. Avtobusi so lepo opremljeni s tem pogonom, avti pa... vse skupaj je poniknilo... a košta preveč proizvodnja - probem hrambe / dostave vodika?...

Pač, razmišljam.
... ja, sploh ker hkrati nezaustavljivo ugašajo zmogljive "umazane" jedrske in termo elektrarne in namesto njih pospešeno gradijo "čiste" zrakomlatne, ki verjetno še za svoje delovanje ne pridelajo dovolj elektrike ...
anon-119882 sporočil: 62
[#2667964] 18.08.17 13:07
Odgovori   +    9
Miloš, ne vem, če lahko govorimo o tem, da za pogonsko energijo ne odštejemo niti centa, v kolikor se plačuje najemnina za baterijo. In to kar 70-110€. Z 110€ imam za cel mesec pokrit bencin pri vožnji v službo na relaciji Bled-Kranj.
milos9 sporočil: 1.044
[#2667968] 18.08.17 13:31 · odgovor na: anon-119882 (#2667964)
Odgovori   +    1
Najem baterije gledam kot delno financiranje avta, 2/3 gre na gotovino, 1/3 pa na lizing za baterije. Renault pa stroške najema pojasnjuje kot kompenzacijo za prihranek pri energiji, stvar pojasnila pač. Zato sem zapisal ceno tudi z vključeno baterijo, 29 tisoč za bose opremo in dva tisočaka manj za intense. Pri osnovni opremi life baterije ni moč kupiti.
drugmirko sporočil: 1.301
[#2667975] 18.08.17 14:24 · odgovor na: FIN-379669 (#2667955)
Odgovori   +    2
[]
Saj sem predvideval, da se oglasiš. :)

Ja, vse je res, zato bo šlo vse počasi in v povojih bodo kabli "lezli" iz skupne omarice za blok (tu so še pravni problemi, skupno odločanje...), da bodo prvim 3 lastnikom e-vozil omogočili dovolj KWh polnitev. 3 vozila na blok s horuk sistemom bo šlo, za več pa bo treba angažirati podizvajalce, kot si pisal, država (občina) bo morala kaj primakniti, širši dogovori.... hu, velike invesicije. tega ne bo še 30 let - masovno, za stare bloke.

Zato pravim, standard hibrid + elektrikaš bo za družinske hiše in za kapacitetne nadstardne večstanovansjke hiše z urejenimi vodi in (če rabi) trafo postajami (torej naselje kategorije plus plus).
Vse bo šlo počasi naprej...ampak je nezaustavljivo.

:evilsmiley:.... :))

da, problemi ob masovnem prehodu na EV niso ne zanemarljivi, ne enostavni... tudi pri individualnih hišah ki z večine nimajo trifaznih priključkov ampak enofazne z glavno varovalko 25 ali 32 amperov ("izkušnjo" polnjenja na 10 ali 16A enofaznem priključku Miloš lepo opiše v članku)... kaj šele pri daljnovodnem in razdelilnem, 0.4kV, omrežju! tudi če problem proizvodnih kapacitet pozabimo... sploh pa ne bodo poceni! tako v infrastrukturnih vložkih, kot tudi pri ceni kilovatne ure, če se promet res masovno in v kratkem času obrne v baterijska električna vozila!
zato bo vse to moralo it počasi in ne kar tako, kot si entuziasti predstavljajo... prepoved dizlov in subvencioniran nakup "Zoj, Leafov in Tesel".... in zato recimo tudi švedi razmišjajo o "trola" kamionih, ki bi po avtocesti vozili z odvzemom elektrike prek žic nad cesto, ali pa si vsaj polnili baterije med vožnjo na takih odsekih, saj je lažje postavit tako infrastrukturo, kot pa močno "podebljat" 0,4kV mrežo širokega gospodinjskega odjema in gradit super-mega hitre polnilnice, na katerih se bo lahko napolnil tudi EV kamion z "zelenjavo in jajci", brez da bi tam stal "tri dni"...

Zanimivo, ko omenjaš vodik. Avtobusi so lepo opremljeni s tem pogonom, avti pa... vse skupaj je poniknilo... a košta preveč proizvodnja - probem hrambe / dostave vodika?...

Pač, razmišljam.
hja... pri vodiku je tako, da v povezavi z avtomobili vsakemu logično razmišljajočemu človeku, ki razume osnovnošolsko kemijo, kaj hitro (in dokaj upavičeno) na pamet padeta splošna vrjetnost verižnega trčenja in Hindenburg :)) ;).... hudič je v stiku z zrakom (kisikom) zelo eksploziven in (kar je še večji problem) kot najmanjši element v vesolju, strahovito "zmuzljiv" (problem trasporta/distribucije, shranjevanja in posledično eksplozivnosti v zraku) ! pa tudi pridobivanje ni glih najbolj energetsko "šparovno"...
se pa tudi tu dogaja marsikaj zanimivega... na vsake kvatre kak proizvajalec pokaže nov F-Cell model (nedavno Hyundai z naslednikom prve generacije na vodik gnanega ix35), baje se tudi pri shranjevanju (nano-porozni materiali) dosega lepe napredke, pa tudi pri proizvodnji so nedavno objavili nov "break-trough"... vodik bi lahko bil stranski produkt reciklaže aluminija (ki postaja eden od industrijsko najpomembnejših materialov)... kratek povzetek maš na tem linku:

www.bug.hr/vijesti/a...61725.aspx

torej, inženirsko gledano, je pri dosegu 500-600km na polnenje, v avtombilu veliko racionalneje naokrog vozit 5-6 kil vodika, kot pa "500-600" kil baterij :))... da o "hitrosti polnenja" in o tem, da iz auspuha "pricuri" čista voda, niti ne govorimo! ni pa v tem trenutku za posameznika to nujno ceneje! imata pa tako en, kot drugi princip električne mobilnosti, svoje velike infrastrukturne in -če gledamo kaj se je zgodilo Hammondu z Rimčevim električarjem in kako rade gorijo Tesle- tudi varnostne probleme...
drugmirko sporočil: 1.301
[#2667986] 18.08.17 15:10 · odgovor na: (#2667967)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: drugmirko 18.08.2017 15:11
[rename]
Ne spremljam podrobno, zato sprasujem v cem je catch mesecnega najema baterije?
69-119 eurov....toliko bencina sploh ne porabim za nas drugi avto.
mi v naši "Janeziji" zaradi velikosti države in sociološko-kulturnih vzorcev ("najprej štal'ca,pol pa krav'ca" dojemanje lastnine) v bistvu nimamo prave perspektive na ta vozila, zato tudi na rentanje baterij ne... smo pa po drugi strani iz istih razlogov (slovenski wet dream je primestno življenje v individualni, čitaj: 10 do max 30km iz "mesta/od službe") njihovi naravnost idealni uporabniki... kar v bistvu pomeni, da v očeh nacije "uspešena janez&micka" stanujeta, recimo... v lični nizkoenergetski hiški nekje v Podpeči, Gameljnah al pa najdlje na Vrhniki ali blizu Litije. on ma Passata 2.0 TDI, ona Polota 1.6 TDI, oba pa sta v službi v Ljubljani (prosim proizvoljno menjajte imena krajev z imeni drugih regijskih centrov in naselij)...

torej, dnevno za v službo in nazaj naredita od slabih 50, do dobrih 80km... kar je za današnje EV modele takorekoč "piece of caca"... ;). in mesečno, če prišteješ še nekaj km za v "trgovino, opravke in vrtec", med 1200 in 1800 km!
kar pri ene "srednjih" 6 l na 100km (moj C2 jih je pil 7,9... bencina!!) in v odvisnosti od razdalje, takole čez palec, znese od 85 do 130 evrov! pri bencinskih avtomobilih pač primerno več... če k temu prišteješ nižje stroške servisov, rednega vzdrževanja in mogoče celo nižje registracije in cestnin, ter dejstva, da te (ker baterija ni tvoja) ne rabi skrbet ne upadanje kapacitete zaradi iztrošenosti, ne problematika odlaganja resno toksičnega odpadka (ko se baterija izrabi) vidiš, da električno vozilo velikosti Clia/Polota z rentanjem baterije za teh 70 do 120 evrov mesečno ni glih nek "deal braker".... se pa strinjam, da bi lahko blo vsej ene 10-15% ceneje... bi šparovnim Slovencen hitro ratalo veliko bolj privlačno...

Strani: 1 2