Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek A. Pečjak: Zakaj smo v e-avtih varnejši pred požarom kot v klasičnih
Strani: 1
sporočil: 3.030
Sem že nekoč nalimal, pa bom še 1x. To je razložil en naš
gasilec:
TOLE SE O ZADEVI VE PO MOJI GASILSKI LINIJI
Ta posnetek sem že videl, pa podatke tudi.
Par reči, ki jih je dobro vedeti glede električnih vozil, ki imajo za osnovo akumulatorje (vrsta akumulatorja je nepomembna)
1. V akumulatorjih je kar velika zaloga energije, ki ne potrebuje kisika, da se sprosti, ampak le neko okvaro celic ali celice (smatrajte za požar, ki ne potrebuje kisika, torej dušilni efekti odpadejo.)
2. Ker je energija shranjena v obliki elektro kemične energije, znižanje temperature ne ustavi reakcije (kot pri gorenju, kjer lahko zadevo ohladimo pod mejo vnetišča).
3. Za nameček se v akumulatorjih nahajajo še kovine, ki gorijo v stiku s kisikom (gorenje kovin)
Se pravi imamo precej neugodno kombinacijo.
Realno teh požarov, če se lahko tako kliče (boljši izraz bi bil elektro termična reakcija) ne gasimo, ampak s prho ohlajamo (vprašanje prha, goreča kovina !?) in čakamo pač, da se vsa energija,
ki je spravljena v akumulatorjih porabi (pretvori v toplotno).
Problem je, ker s praškom, ki gasi kovine ne naredite nič koristnega, akumulator se bo še naprej pregreval.
Zelo težko si predstavljam kako bo izgledalo posredovanje na takšni zadevi, če so potniki še v vozilu !?!
Na to ni nekega jasnega odgovora.
Še nekaj linkov:
Finance:
Požara na Teslinih baterijah se ne da pogasiti z vodo
avto.finance.si/8350...rs-v-ognju
Gasilci v sosednji Avstriji so imeli velikanske težave, da so na cesti pogasili gorečo teslo model S.
www.zurnal24.si/avto...tom-299110
Zdaj vlakec Urban:
www.24ur.com/novice/...urban.html
Pred časom pa avtobus:
www.rtvslo.si/crna-k...nih/412380
siol.net/novice/slov...lpp-433461
TOLE SE O ZADEVI VE PO MOJI GASILSKI LINIJI
Ta posnetek sem že videl, pa podatke tudi.
Par reči, ki jih je dobro vedeti glede električnih vozil, ki imajo za osnovo akumulatorje (vrsta akumulatorja je nepomembna)
1. V akumulatorjih je kar velika zaloga energije, ki ne potrebuje kisika, da se sprosti, ampak le neko okvaro celic ali celice (smatrajte za požar, ki ne potrebuje kisika, torej dušilni efekti odpadejo.)
2. Ker je energija shranjena v obliki elektro kemične energije, znižanje temperature ne ustavi reakcije (kot pri gorenju, kjer lahko zadevo ohladimo pod mejo vnetišča).
3. Za nameček se v akumulatorjih nahajajo še kovine, ki gorijo v stiku s kisikom (gorenje kovin)
Se pravi imamo precej neugodno kombinacijo.
Realno teh požarov, če se lahko tako kliče (boljši izraz bi bil elektro termična reakcija) ne gasimo, ampak s prho ohlajamo (vprašanje prha, goreča kovina !?) in čakamo pač, da se vsa energija,
ki je spravljena v akumulatorjih porabi (pretvori v toplotno).
Problem je, ker s praškom, ki gasi kovine ne naredite nič koristnega, akumulator se bo še naprej pregreval.
Zelo težko si predstavljam kako bo izgledalo posredovanje na takšni zadevi, če so potniki še v vozilu !?!
Na to ni nekega jasnega odgovora.
Še nekaj linkov:
Finance:
Požara na Teslinih baterijah se ne da pogasiti z vodo
avto.finance.si/8350...rs-v-ognju
Gasilci v sosednji Avstriji so imeli velikanske težave, da so na cesti pogasili gorečo teslo model S.
www.zurnal24.si/avto...tom-299110
Zdaj vlakec Urban:
www.24ur.com/novice/...urban.html
Pred časom pa avtobus:
www.rtvslo.si/crna-k...nih/412380
siol.net/novice/slov...lpp-433461
sporočil: 21.898
Skratka, v BEV bo vroče poleti. Ne ga kupit.brez skrbi, ga ne bom.
- je predrag
- nimam ga kje filat
- avto potrebujem redko, ampak takrat ne bi imel rad omejitev, prisilnih postankov...
sporočil: 1.623
[alek14]Waw... konec sveta bo jutri. BEV so na zacetku svojega razvoja in nihce vec ga ne bo mogel ustaviti, to so spoznali se vecji skeptiki (recimo celotna nemska avto industrija), kot se nahajate na tem forumu.
>V klimatski napravi e-avta je skoraj pol manj plina, kompresor je bistveno šibkejši kot pri klasičnem. Zakaj? Električni avto je na soncu manj vroč od klasičnega. Segrevajo ga namreč samo sončni žarki in zunanja toplota.
Bullshit brez primere. Klima v BEV je šibkejša zato, da ne bi tako hitro baterije spraznila, ker je njena poraba poleti primerljiva s tisto od motorja poleti (mestna vožnja). Avto se greje 80% skozi zasteklitev, do 5% od motorja in preostalo skozi pleh. BEV greje še skozi tla, ker se baterija greje. Skratka, v BEV bo vroče poleti. Ne ga kupit. Pa tudi o požarih je Pečjak debelo naložil.
Je že res, da trenutno BEV statistično manj zagorijo, ker je vozni park star v povpr. 1 leto. Ko bo star 10 let bomo naredili primerjavo. Nisem še slišal (pa tudi nemogoče) je, da bi se pri bencinarju spontano vžgalo gorivo. Tudi pri fosilnih avtih vedno zagori elektrika.
Ja, pred 100 in nekaj leti so govorili, da rjovece smrdece kovinske zveri ne bodo pregnale konjskih vpreg s cest..
sporočil: 21.898
Waw... konec sveta bo jutri. BEV so na zacetku svojega razvoja in nihce vec ga ne bo mogel ustaviti, to so spoznali se vecji skeptiki (recimo celotna nemska avto industrija), kot se nahajate na tem forumu.LOL. nemski avto industriji je jasno, da nafte pocasi zmanjkuje in se takega orgijanja, kot se ga gremo danes, dolgo ne bomo mogli vec it. zakaj pa bi moral se s tem problemom ubadati posameznik danes, pa ne vem. za zivljenjsko dobo enega avtomobila je nafte najbrz se dovolj.
sporočil: 2.029
[shevchenko]Rabljenega ne boš imel komu prodati, verjetno ga boš moral nekako uničiti, morda vmes menjati baterije ...
> Skratka, v BEV bo vroče poleti. Ne ga kupit.
brez skrbi, ga ne bom.
- je predrag
- nimam ga kje filat
- avto potrebujem redko, ampak takrat ne bi imel rad omejitev, prisilnih postankov...
Še bodo morali razmišljati kako urediti cikel. Proizvajalci, države, civilizacija. Pa ne samo tako, da vse zaračunajo na začetku, si umoijejo roke, potem pa te pustijo v njihovem dreku.
sporočil: 18.363
Zadnja sprememba: bigl 13.12.2018 09:30
Mislim, da je sedanji razvoj električnih avtov in prometne
infrastruktire zanje, na ravni otroka, ki še ni prav shodil. Imam
občutek, da elektrika v danajšnji obliki pridobivanja in uporabe ni
edina alternativa...Pustimo razvoju čas in denar ter seveda
inovativni kader. Potrebuje vse. Lep dan.
sporočil: 31.920
[moon]
> [alek14]
> >V klimatski napravi e-avta je skoraj pol manj plina, kompresor je bistveno šibkejši kot pri klasičnem. Zakaj? Električni avto je na soncu manj vroč od klasičnega. Segrevajo ga namreč samo sončni žarki in zunanja toplota.
> Bullshit brez primere. Klima v BEV je šibkejša zato, da ne bi tako hitro baterije spraznila, ker je njena poraba poleti primerljiva s tisto od motorja poleti (mestna vožnja). Avto se greje 80% skozi zasteklitev, do 5% od motorja in preostalo skozi pleh. BEV greje še skozi tla, ker se baterija greje. Skratka, v BEV bo vroče poleti. Ne ga kupit. Pa tudi o požarih je Pečjak debelo naložil.
> Je že res, da trenutno BEV statistično manj zagorijo, ker je vozni park star v povpr. 1 leto. Ko bo star 10 let bomo naredili primerjavo. Nisem še slišal (pa tudi nemogoče) je, da bi se pri bencinarju spontano vžgalo gorivo. Tudi pri fosilnih avtih vedno zagori elektrika.
Waw... konec sveta bo jutri. BEV so na zacetku svojega razvoja in nihce vec ga ne bo mogel ustaviti, to so spoznali se vecji skeptiki (recimo celotna nemska avto industrija), kot se nahajate na tem forumu.... čuj, amapk če jaz tole prav razumem, noben ne dvomi o razvoju električnih avtomobilov - drugo vprašanje je, kje dobiti elektriko za vse - ampak se je Pečjak debelo zlagal, ko je izjavil, da smo v e-avtih varnejši pred požarom kot v klasičnih ... khmm, pa sploh ne mislim na Pečjakovo manipulacijo s klimo, ki jo je zgoraj opisal alek14 ...
Ja, pred 100 in nekaj leti so govorili, da rjovece smrdece kovinske zveri ne bodo pregnale konjskih vpreg s cest..
P.S.: tole forum.finance.si/?m=...557&single ti ne bi škodilo prebrati, če že Pečjak o električnih avtomobilih govori neumnosti zaradi svojih osebnih koristi ...
Strani: 1