Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Američani pojejo slavo inovatorju Andreju Pečjaku

Strani: 1 2

FIN-379669 sporočil: 7.971
[#2553984] 06.10.15 06:07
Odgovori   +    11
826 km z enim "tankom", to pa že je zadeva vredna pozornosti avtoindustrije. Problem je le v hitrosti napajanja. Ko bo to v pol ure, bo to OK.
0513ANITO sporočil: 10.825
[#2554001] 06.10.15 07:58 · odgovor na: (#2553993)
Odgovori   +    5
Najverjetnejše gorivo prihodnosti bo metanol.

Tudi kot skladišče električne energije.
anon-277404 sporočil: 414
[#2554015] 06.10.15 08:44
Odgovori   +    1
Zakaj Pečjak ne začne izdelovati električnih avtomobilov?
milos9 sporočil: 1.046
[#2554018] 06.10.15 08:52 · odgovor na: anon-277404 (#2554015)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: milos9 06.10.2015 08:55
Dobro vprašanje, posredovali smo mu ga
anon-278173 sporočil: 13
[#2554020] 06.10.15 09:13
Odgovori   +    2
cestitam in se veliko uspehov.
anon-182066 sporočil: 11.068
[#2554022] 06.10.15 09:24 · odgovor na: anon-277404 (#2554015)
Odgovori   +    4
[izzzy]
Zakaj Pečjak ne začne izdelovati električnih avtomobilov?
Verjetno zato, ker nima kapitala.
milos9 sporočil: 1.046
[#2554024] 06.10.15 09:27 · odgovor na: anon-277404 (#2554015)
Odgovori   +    24
Andrej Pečjak odgovarja:

Proizvodnja vozil je nekaj, kar zahteva visoko investicijo, kdor ne verjame, si gre lahko ogledati v Nemčijo manjše proizvajalce oz bolje rečeno predelovalce vozil. Če se hočeš lotiti takega posla, moraš kupiti nekaj kontejnerjev baterij, pa kontejner elektro motorjev, krmilnikov, napajalnikov in kar je še vse drugega potrebno. To skupaj se piše v milijonih EUR. Mi smo pa majhni, v glavnem zaslužimo za plače, nekaj malega lahko vložimo v razvoj česa novega, milijon EUR smo videli le v filmih.
Še če bi imeli milijone, bi jih verjetno raje vložili v razvoj, ker smo razvojna inštitucija in ne proizvodno podjetje. V Sloveniji se ne splača kaj proizvajati, zaradi birokracije in predpisov si hitro nekonkurenčen na svetovnem trgu. Poleg vsega skupaj z nekim večjim številom električnih vozil stopiš na žulj "ta velikim", ki hitro najdejo kaj, da te ugasnejo. Taka usoda je doletela nekatere tujce, s katerimi smo skupaj delali pred leti, končno je to doletelo leta 2010 tudi belgijsko podjetje, ki je hotelo v večji seriji predelovati Smarte po našem "receptu" in z Letrikinimi motorji.

Tako in zato se ukvarjamo v glavnem z razvojem, kar delamo v malih serijah je pa le zato, da pokrivamo stroške razvoja. Mi živimo izključno od tega kar naredimo in brez evropskih ali slovenskih razvojnih sredstev, zato nimamo nobenih viškov in moramo s sredstvi skrbno gospodariti. Trenutno delamo na predelanem električnem kombiju za nemško podjetje, razvili ga bomo mi, izdelovali oz predelovali ga bodo pa oni.

LP
Andrej Pečjak
Institute Metron
www.eauto.si
anon-182066 sporočil: 11.068
[#2554026] 06.10.15 09:36 · odgovor na: (#2553993)
Odgovori   +    6
[alek14]
> 826 km z enim "tankom", to pa že je zadeva vredna pozornosti avtoindustrije. Problem je le v hitrosti napajanja. Ko bo to v pol ure, bo to OK.

Ne bo. (v pol ure mislim - mišljeno je tako hitro kot na bencinski)

Tudi če bi se to dalo na strani baterije, ne bo šlo na strani infastrukture. Preveč MW za v bajto (Mega Wattov).

Baterije bodo izumrle, ker ta problem ne bo rešljiv. Nadomestile ga bodo baterije, kjer se elektrolit natoči, kot sedaj gorivo. Oz. gorivne celice (naverjetneje ne take na vodik).
Vsekakor ne bodo baterije izumrle. V kombinaciji z dobro organiziranim sistemom najema vozil za vožnje, kjer avtomobil na izključno električni pogon ni primeren, je električno vozilo tudi kot edini avto v družini lahko idealna rešitev. Sploh pa so baterije nujne v hibridih. Teh bo pa čez nekaj le na cesti vsaj toliko kot izključno dizlov in bencinarjev skupaj. V to sploh ni treba dvomiti. Še posebej po zadnji aferi z "umazanimi" dizli. Čeprav mislim, da so bili okoljski motivi za sesuvanje VW-ja zadnji razlog, ki so ga imeli v mislih režiserji afere. Dizli, ki jih je vgrajeval VW, so bili enostavno predobri, da bi Američani lahko to dejstvo mirno prenesli.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2554040] 06.10.15 09:42 · odgovor na: anon-182066 (#2554026)
Odgovori   +    6
[vrac]
Čeprav mislim, da so bili okoljski motivi za sesuvanje VW-ja zadnji razlog, ki so ga imeli v mislih režiserji afere. Dizli, ki jih je vgrajeval VW, so bili enostavno predobri, da bi Američani lahko to dejstvo mirno prenesli.
Seveda niso problem umazani dizli. Problem je v tem, da je VW na nelegitimen (in tudi nelegalen) način dosegel konkurenčno prednost. In prav je, da jih je dobil po piz**.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2554041] 06.10.15 09:47 · odgovor na: (#2553993)
Odgovori   +    5
[alek14]
> 826 km z enim "tankom", to pa že je zadeva vredna pozornosti avtoindustrije. Problem je le v hitrosti napajanja. Ko bo to v pol ure, bo to OK.

Ne bo. (v pol ure mislim - mišljeno je tako hitro kot na bencinski)

Tudi če bi se to dalo na strani baterije, ne bo šlo na strani infastrukture. Preveč MW za v bajto (Mega Wattov).

Baterije bodo izumrle, ker ta problem ne bo rešljiv. Nadomestile ga bodo baterije, kjer se elektrolit natoči, kot sedaj gorivo. Oz. gorivne celice (naverjetneje ne take na vodik).
Po mojem imajo električni avti prihodnost v obliki malega cenenega mestnega avta (velikosti twingo), ki ga ima družina poleg tistega z bencinskim motorjem. Tak avto bi lahko imel svinčeve baterije (malo večja teža je itak dobra zaradi varnosti), SRM motor in podobne cenovno učinkovite rešitve, zaradi česar bi na koncu moral stati manj kot 10k€ brez subvencij, doseg pa 100-200km.

Mislim, da se nasploh podcenjuje potencial svinčevih baterij, saj so poceni, že precej dodelane in zanesljive, predvsem pa se jih da z današnjo tehnologijo cenovno učinkovite reciklirati skoraj 100%.
najobj sporočil: 31.922
[#2554052] 06.10.15 10:13 · odgovor na: milos9 (#2554018)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: najobj 06.10.2015 10:13
[milos9]
Dobro vprašanje, posredovali smo mu ga
... čuj, mogoče sem narobe razumel, ampak kaj niso na totem forumu že večkrat povedali, da bi ob sedanji tehnologiji za "tankanje" velikega števila električnih avtomobilov v Sloveniji rabili vsaj še dve novi NEK in nekaj novih daljnovodov ? ...
anon-202165 sporočil: 970
[#2554053] 06.10.15 10:16 · odgovor na: anon-116402 (#2554040)
Odgovori   +    0
[usimoncic]
> [vrac]
> Čeprav mislim, da so bili okoljski motivi za sesuvanje VW-ja zadnji razlog, ki so ga imeli v mislih režiserji afere. Dizli, ki jih je vgrajeval VW, so bili enostavno predobri, da bi Američani lahko to dejstvo mirno prenesli.

Seveda niso problem umazani dizli. Problem je v tem, da je VW na nelegitimen (in tudi nelegalen) način dosegel konkurenčno prednost. In prav je, da jih je dobil po piz**.
Izgleda da je stvar še bolj bizarna. V bistvu so en problematičen (pokvarljiv 2.0 črpalka šoba) zamenjali z drugače problematičnim (commonrail - zanesljiv, a očitno preveč umazan) :)
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2554058] 06.10.15 10:24 · odgovor na: milos9 (#2554024)
Odgovori   +    2
Mogoče bo lahko v kratkem kupil Revoz za 1€, podobno kot je VDL kupil Nedcar. Potem pa lahko začne proizvajati električno verzijo Twinga.
alfa55 sporočil: 2.730
[#2554067] 06.10.15 10:50 · odgovor na: (#2553993)
Odgovori   +    3
[alek14]
> 826 km z enim "tankom", to pa že je zadeva vredna pozornosti avtoindustrije. Problem je le v hitrosti napajanja. Ko bo to v pol ure, bo to OK.

Ne bo. (v pol ure mislim - mišljeno je tako hitro kot na bencinski)

Tudi če bi se to dalo na strani baterije, ne bo šlo na strani infastrukture. Preveč MW za v bajto (Mega Wattov).

Baterije bodo izumrle, ker ta problem ne bo rešljiv. Nadomestile ga bodo baterije, kjer se elektrolit natoči, kot sedaj gorivo. Oz. gorivne celice (naverjetneje ne take na vodik).
Problem napajanja bi bil rešljiv z menjavo kompletne prazne s polno baterijo. Seveda bi bilo to možno šele s poenotenimi standardi baterij, priklopi itd. Vozniku bi zaračunali vzdrževanje baterije + energijo (tako kot danes pri nakupu plinske jeklenke).
alfa55 sporočil: 2.730
[#2554071] 06.10.15 10:56 · odgovor na: anon-277404 (#2554015)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: alfa55 06.10.2015 10:59
[izzzy]
Zakaj Pečjak ne začne izdelovati električnih avtomobilov?
Ker je med izumljanjem in razvojem izdelka na eni strani ter serijsko proizvodnjo na drugi ogromen ocean poln finančnih, birokratskih, kadrovskih in drugih čeri.

P.S.: če me spomin ne vara, se je Pečjak pred leti dogovarjal za predelave rabljenih Smartov v električna vozila z neko Holandsko firmo, pa je potem vse skupaj padlo v vodo. Najbrž prav zaradi tistih čeri, ki jih omenjam zgoraj.

Sem šele zdajlu prebral vse komentarje in odgovore (tudi Pečjakovega) in vidim, da z odgovorom nisem dosti falil :)
grekom1 sporočil: 349
[#2554074] 06.10.15 11:09
Odgovori   +    3
Lahko pa bi (to se mi že nekaj let mota po glavi) prodajal neke vrste "kit komplete" za predelavo na elektriko.

Me že dolgo rajca da bi starega Kadetta B (ca. 800 kg z motorjem, zadnji pogon, v motornem prostoru placa več kot dovolj) predelal.

Nekako, spredaj baterije, zadaj baterije da se ga zbalansira, namesto menjalnika direktno na kardan elektromor in voila.
153 sporočil: 9.333
[#2554078] 06.10.15 11:28
Odgovori   +    2
Čestitke in dobre želje voščim vztrajnemu Andreju Pečjaku,
našemu, že globalno znanemu, strastno iskajočemu junaku !

Sodražan
pobalin sporočil: 14.456
[#2554090] 06.10.15 12:23 · odgovor na: alfa55 (#2554067)
Odgovori   +    2
[alfa55]
Problem napajanja bi bil rešljiv z menjavo kompletne prazne s polno baterijo. Seveda bi bilo to možno šele s poenotenimi standardi baterij, priklopi itd. Vozniku bi zaračunali vzdrževanje baterije + energijo (tako kot danes pri nakupu plinske jeklenke).
forum.finance.si/?m=...520&single
pobalin sporočil: 14.456
[#2554093] 06.10.15 12:28 · odgovor na: FIN-379669 (#2553984)
Odgovori   +    3
[FIN-379669]
Problem je le v hitrosti napajanja. Ko bo to v pol ure, bo to OK.
V deželi, kjer časopis/internetni portal na začetku oktobra objavi zavajajoč povzetek nekega bloga iz sredine junija, hitrost napajanja res ni noben problem. Ta razkorak med datumi je nabrž tudi razlog, zakaj avtor ni dal linka na opevano himno Pečjaku:
www.autoblog.com/201...ne-charge/
0513ANITO sporočil: 10.825
[#2554097] 06.10.15 12:44 · odgovor na: (#2554030)
Odgovori   +    4
[alek14]
> [0513ANITO]
> Najverjetnejše gorivo prihodnosti bo metanol.
>
> Tudi kot skladišče električne energije.

Dolgo sem tako mislil tudi sam. Zlasti zato ker obstajajo precej ugodne poti za njegovo pridobivanje. Vendar pa so metanolske FC še precej zadaj.

en.wikipedia.org/wik..._fuel_cell

Metanol utegne biti gorivo, ko se bo vse razpucalo. Vmes bomo videli pa še marsikaj. Od poskusov z vodikom, pa baterije na "zrak"...
Nisem brez razloga zapisal najverjetnejše.

Metanol je zelo primeren, ker bi naj lahko obratovali vsi današnji Otto stroji, gorivne celice, plinske turbine.

In nalije se ga v čeber kot bencin.

Ne rabi se ga skladiščiti kot plin ali vodik pod tlakom ali pa ohlajenega.

Je tudi najprimernješi za skladiščenje električne energije, bolj kot vodik. Tudi pridobiti se ga da na več načinov. Biomasa, zeleljski plin, elektrika, ...

Je pa seveda pri vsaki pretvorbi energije kar nakaj "škarta".
pobalin sporočil: 14.456
[#2554098] 06.10.15 12:44 · odgovor na: anon-182066 (#2554026)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: pobalin 06.10.2015 12:47
[vrac]
Čeprav mislim, da so bili okoljski motivi za sesuvanje VW-ja zadnji razlog, ki so ga imeli v mislih režiserji afere. Dizli, ki jih je vgrajeval VW, so bili enostavno predobri, da bi Američani lahko to dejstvo mirno prenesli.
Itak! Če parafraziran neko radijsko reklamo; tako dobri, da so jim že hoteli dvignit cene. Potem so jim užaljeni Ameri nekako podtaknili domnevno goljufiv software. Indic: leta 2009, ko naj bi VW začel goljufati, je bil Steve Jobs še živ... (vzameš tepih iz golfa, ga obrneš proti Wolfsburgu in zmoliš eno "Kraft durch NOx" - najmanj enkrat na dan press)
1damijan sporočil: 186
[#2554100] 06.10.15 12:47
Odgovori   +    1
Jasna, Andrej,
Bravooooo!
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2554106] 06.10.15 12:59 · odgovor na: 0513ANITO (#2554097)
Odgovori   +    0
[0513ANITO]
> [alek14]
> > [0513ANITO]
> > Najverjetnejše gorivo prihodnosti bo metanol.
> >
> > Tudi kot skladišče električne energije.
>
> Dolgo sem tako mislil tudi sam. Zlasti zato ker obstajajo precej ugodne poti za njegovo pridobivanje. Vendar pa so metanolske FC še precej zadaj.
>
> en.wikipedia.org/wik..._fuel_cell
>
> Metanol utegne biti gorivo, ko se bo vse razpucalo. Vmes bomo videli pa še marsikaj. Od poskusov z vodikom, pa baterije na "zrak"...

Nisem brez razloga zapisal najverjetnejše.

Metanol je zelo primeren, ker bi naj lahko obratovali vsi današnji Otto stroji, gorivne celice, plinske turbine.

In nalije se ga v čeber kot bencin.
No, no, metanol je vendarle precej bolj strupen, tako da malo pazljivosti ne bi bilo odveč.

Ne rabi se ga skladiščiti kot plin ali vodik pod tlakom ali pa ohlajenega.
Skladiščenje in transport butana ali propana ni noben bavbav. Metan in vodik sta pa druga pesem.
0513ANITO sporočil: 10.825
[#2554109] 06.10.15 13:06 · odgovor na: anon-116402 (#2554106)
Odgovori   +    1
Metanol je ravno toliko strupen kot bencin.

Spij enega ali drugega pa poročaj (verjetno ne boš).

Pa zakaj bi delal dolge ogljikovodike kot sta propan ali Butan, če lahko narediš kaplevino pri atmosferskih pogojih. P abs= 1 bar Tok = 20°C
anon-277404 sporočil: 414
[#2554112] 06.10.15 13:17 · odgovor na: anon-116402 (#2554058)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: anon-277404 06.10.2015 13:17
Točno tako. Zakaj recimo Renault Slovenija Pečjaku ne dobavi avtomobile brez motorja, Andrej pa "predela" avto na elektriko. Potrebno je narediti avto razreda Renault Megane, ki bo imel dosega vsaj 400-500km in njegova cena ne bo več kot 25 000 EUR. Taki avti se bi prodajali za med.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2554113] 06.10.15 13:24 · odgovor na: 0513ANITO (#2554109)
Odgovori   +    2
[0513ANITO]
Metanol je ravno toliko strupen kot bencin.

Spij enega ali drugega pa poročaj (verjetno ne boš).
Z bencinom sem se že prišel v stik s kožo. Če bi z metanolom, bi bila zadeva precej drugačna.

Pa zakaj bi delal dolge ogljikovodike kot sta propan ali Butan, če lahko narediš kaplevino pri atmosferskih pogojih. P abs= 1 bar Tok = 20°C
Eno je delati, drugo pa imeti. Sicer pa ni nujno enako težko narediti propan/butan ali izooktan - s pa to detajli, o katerih lahko samo filozofirava brez pravih podatkov. Jaz samo pravim, da je propan/butan čisto praktično gorivo, če je na voljo v zadostnih količinah in dovolj poceni.
blink sporočil: 3.523
[#2554122] 06.10.15 14:01
Odgovori   +    3
Ali gre tu za rekord v smislu št. km / kwh? Ker če ne, potem lahko s seboj voziš zvrhan prtljažnik akumulatorjev in prečiš cel kontinent.
anon-182066 sporočil: 11.068
[#2554143] 06.10.15 15:12 · odgovor na: anon-202165 (#2554053)
Odgovori   +    1
Izgleda tudi, da so v bistvo isto izvedbo motorja uporabljali za različne moči vozila, spreminjali so samo računalniški program. In bolj je bil motor navit, manjšo povprečno porabo je imel in na žalost tudi večji izpust NOx,kar je bila posledica višjih temperatur izgorevanja goriva. Perpetuum mobile v malem.
FIN-428603 sporočil: 35
[#2554172] 06.10.15 17:24
Odgovori   +    0
Bravo!
0129Knjiz sporočil: 195
[#2554223] 06.10.15 23:18
Odgovori   +    1
Bravo Andrej, velika ljubezen do električnih vozil je prinesla rezultate. Čestitam!!!

Strani: 1 2