Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek 'Realni trg za električne avtomobile še ne obstaja.' Ampak...
Strani: 1
sporočil: 3.523
"stroški rednega vzdrževanja in polnjenja z elektriko so v več
primerih na dolgi rok namreč precej manjši kot pri dizlih in
bencinarjih."
V nobenem članku o e-vozilih ni nikoli omenjena življenjska doba baterij in cena menjave.
V nobenem članku o e-vozilih ni nikoli omenjena življenjska doba baterij in cena menjave.
sporočil: 967
čas vnosa: 14.04.15 06:58
"Pri tem naj bi imeli možnost polnjenja vsaj prek navadne vtičnice,
delno v poštev pridejo tudi tisti v blokih z garažo."
A lastniku alektričnega avtomobila, ki bi se v garažnih hišah priklapljal na skupne navadne vtičnice, bi torej dobavo elektrike plačevali kar vsi ostali prebivalci bloka?
Inovativno razmišljanje, predvsem pa v skladu z doktrino - demokratičnega socializma, he he...
A lastniku alektričnega avtomobila, ki bi se v garažnih hišah priklapljal na skupne navadne vtičnice, bi torej dobavo elektrike plačevali kar vsi ostali prebivalci bloka?
Inovativno razmišljanje, predvsem pa v skladu z doktrino - demokratičnega socializma, he he...
sporočil: 967
čas vnosa: 14.04.15 06:54
Vse to agresivno reklamiranje nabave električnih vozil me spomni na
podobno reklamiranje v Franciji dolga desetletja nazaj - le da je
bilo tam to takrat v zvezi z - dizelskimi vozili.
Kot vemo, je bila posledica tako agresivnega poudarjanja varčnosti npr. v Franciji in še v precej državah, zadnja leta tudi pri nas (skoraj ni več testa, kjer bi se testiralo vozilo na - bencinski pogon...), ogromen delež vozil z dizelskim pogonom.
In ko je delež presegel željeno stopnjo obsega, je država sprejela pričakovano odločitev: drastično povečati obremenitve vozil z dizelskim pogonom in poskušati z izgovorom ekologije prepovedati uporabo starejših dizelskih vozil, tudi z zagonom reklamnih kampanj o subvenciji električnih vozil - v zameno za odstranitev starih dizelskega vozil.
Kaj menite, se bo zgodilo, v koliko bi resnično se razmahnil obseg električnih vozil?
NO, prve ideje so že bile: plačljiva priključna mesta, izenačevanje davkov in obdavčitev, povečanje položnic za elektriko iz naslova novih postavk (npr. prispevek za pridobitev čiste elektrike za pogon električnih vozil in podobne bedarije, isto kot je to danes z fotovoltaiko...).
Zaenkrat - ne hvala, ne dizelskega ne pure električnega. Pač pa bencinskega.
Kot vemo, je bila posledica tako agresivnega poudarjanja varčnosti npr. v Franciji in še v precej državah, zadnja leta tudi pri nas (skoraj ni več testa, kjer bi se testiralo vozilo na - bencinski pogon...), ogromen delež vozil z dizelskim pogonom.
In ko je delež presegel željeno stopnjo obsega, je država sprejela pričakovano odločitev: drastično povečati obremenitve vozil z dizelskim pogonom in poskušati z izgovorom ekologije prepovedati uporabo starejših dizelskih vozil, tudi z zagonom reklamnih kampanj o subvenciji električnih vozil - v zameno za odstranitev starih dizelskega vozil.
Kaj menite, se bo zgodilo, v koliko bi resnično se razmahnil obseg električnih vozil?
NO, prve ideje so že bile: plačljiva priključna mesta, izenačevanje davkov in obdavčitev, povečanje položnic za elektriko iz naslova novih postavk (npr. prispevek za pridobitev čiste elektrike za pogon električnih vozil in podobne bedarije, isto kot je to danes z fotovoltaiko...).
Zaenkrat - ne hvala, ne dizelskega ne pure električnega. Pač pa bencinskega.
sporočil: 2.986
Si že slišal za odštevalni števec? Točno ta je bil omenjen v
takšnem primeru.
blink: odgovor še pride ;)
blink: odgovor še pride ;)
sporočil: 13.528
[psm]Zelo ralna nevarnost. V starejših in tudi nekaterih novejših blokih je po garažah elektrika napeljana na skupni vod. Zelo gotovo, da se že sedaj dogaja polnjenje na skupne stroške, v našem naselju so namreč računi za skupno elektriko čedalje višji. Predelava napeljave v individualno pa najbrž ni ravno poceni, razen če bi po garažah namestili nekakšne delilnike, po vzoru ogrevalnih delilnikov...
"Pri tem naj bi imeli možnost polnjenja vsaj prek navadne vtičnice, delno v poštev pridejo tudi tisti v blokih z garažo."
A lastniku alektričnega avtomobila, ki bi se v garažnih hišah priklapljal na skupne navadne vtičnice, bi torej dobavo elektrike plačevali kar vsi ostali prebivalci bloka?
Inovativno razmišljanje, predvsem pa v skladu z doktrino - demokratičnega socializma, he he...
sporočil: 13.528
[blink]Nekateri proizvajalci (mislim da Renault) ponujajo neke vrste najem baterije, plačuješ npr 50 EUR mesečno in potem s tem nimaš težav. Pri ostalih je baterija velik problem, da ne omenjaš težave s prodajo rabljenih vozil, namreč cene bi bile glede na stanje baterije lahko zelo volatilne...
"stroški rednega vzdrževanja in polnjenja z elektriko so v več primerih na dolgi rok namreč precej manjši kot pri dizlih in bencinarjih."
V nobenem članku o e-vozilih ni nikoli omenjena življenjska doba baterij in cena menjave.
sporočil: 2.986
Neučakanci :) Garancija je 8 let, do 160.000 km oziroma če
zmogljivost upade pod 75%.
sporočil: 48.253
[vickibedi]Kaksno moc pa ima skupna napeljava v garazah? Po moje je namenjena samo za razsvetljavo, ce tja na crno priklopis polnilec avtomobila, bodo sle varovalke, ce pa to ne, bos ga pa polnil itak cel teden...
Zelo gotovo, da se že sedaj dogaja polnjenje na skupne stroške, v našem naselju so namreč računi za skupno elektriko čedalje višji. Predelava napeljave v individualno pa najbrž ni ravno poceni, razen če bi po garažah namestili nekakšne delilnike, po vzoru ogrevalnih delilnikov...
sporočil: 13.528
[bc123a]Najbrž res, če bi prihajalo do masovnejših priklopov. Dokler polne samo tu in tam kakšen in dokler so neki manjši električni brenceljni bi najbrž šlo... Ne vem pa koliko pokuri en tak polnilec v vatih...
> [vickibedi]
> Zelo gotovo, da se že sedaj dogaja polnjenje na skupne stroške, v našem naselju so namreč računi za skupno elektriko čedalje višji. Predelava napeljave v individualno pa najbrž ni ravno poceni, razen če bi po garažah namestili nekakšne delilnike, po vzoru ogrevalnih delilnikov...
Kaksno moc pa ima skupna napeljava v garazah? Po moje je namenjena samo za razsvetljavo, ce tja na crno priklopis polnilec avtomobila, bodo sle varovalke, ce pa to ne, bos ga pa polnil itak cel teden...
sporočil: 13.528
[chef]Hvala, tole je videti še kar v redu. Pomeni pa točno to, da bo imel avto po izteku garancije zelo nizko vrednost. Mogoče je to tudi namen, da se pospeši cikel menjave avtov...
Neučakanci :) Garancija je 8 let, do 160.000 km oziroma če zmogljivost upade pod 75%.
sporočil: 48.253
[vickibedi]Ogromno, ze "pocasni" polnilci potegnejo ogromne tokove, hitrega pa itak ne mores imeti v domaci hisi, kaj sele v bloku.
> [bc123a]
Najbrž res, če bi prihajalo do masovnejših priklopov. Dokler polne samo tu in tam kakšen in dokler so neki manjši električni brenceljni bi najbrž šlo... Ne vem pa koliko pokuri en tak polnilec v vatih...
Tesla Superchargerji sedaj po novem polnijo s 120 kW
Tesla "high power" connector za doma 17 kW
"Slow charging" je v jeziku elektricnih avtov 10-13 A na 220V, kar je se vedno 2,2 kW. S tem pridelas priblizno 15 km dosega na uro polnjenja :)
sporočil: 14.456
Zadnja sprememba: pobalin 14.04.2015 12:36
[vickibedi]Twizzy = 50-72 EUR, ZOE = 79-122 EUR, e-Kango = 73-126 EUR. Ob predpostavki, da so baterije vsaj približno tako dobre, kot se hvalijo, je od 600/864 do 948/1512 EUR precej zasoljen letni obrok + zavarovalna premija za kritje odpovedi baterije.
Nekateri proizvajalci (mislim da Renault) ponujajo neke vrste najem baterije, plačuješ npr 50 EUR mesečno in potem s tem nimaš težav.
Če te številke primerjaš s Teslo (8 let garancije za baterijo), cena Renaultove baterije z osemletno garancijo v prevodu znaša 4800 - 6912 EUR za majceni Twizy oziroma 7584 - 12096 EUR za bolj normalna ZOE in Kangoo. Ampak pri Tesli imaš vsaj teoretično šanso, da baterija po osmih letih dela še kakšen dan/teden/mesec/leto. Kaj pa narediš z Renaultovo baterijo po izteku najemne pogodbe? Neha delati? Ti jo zarubijo? Kako? Itn.
Pri ostalih je baterija velik problem, da ne omenjaš težave s prodajo rabljenih vozil, namreč cene bi bile glede na stanje baterije lahko zelo volatilne...Jap. Še o zobatem jermenu se sprašuje pri rabljenih, kaj se ne bi za nekaj jurjev težko baterijo.
Zdaj pa vprašanje, zakaj se pri navadnih avtomobilih precej izpostavlja vprašanje precej visoke cene obvezne zamenjave zobatega jermena, pri elektrikarjih pa o roku in ceni zamenjave baterije ni kaj dosti prebrati. Rekel bi, da je oboje strošek, ki te doleti po cca 100-150 tisoč km oziroma 5-6 letih (ja, Tesla za baterijo in pogon daje 8 let/125.000 milj oz. neomejeno garancije).P.S.: Za povrh cene baterij menda zelo hitro padajo in ni nemogoče, da se bo že čez nekaj let odprla fronta med ponudniki originalnih in neoriginalnih baterij. Najbrž ne bo enaka kot pri črnilih za tiskalnike, nekaj podobnosti pa le slutim.
forum.finance.si/?m=...411&single
sporočil: 13.528
[bc123a]Uf, sliši se precej noro, v bistvu obstoječe elektro omrežje ne bi zdržalo kakšne širše uporabe teh avtov. Bomo rabili vsaj še eno jedrsko elektrarno + nove daljnovode + novo lokalno omrežje za aku-polnilnice...
> [vickibedi]
> > [bc123a]
> Najbrž res, če bi prihajalo do masovnejših priklopov. Dokler polne samo tu in tam kakšen in dokler so neki manjši električni brenceljni bi najbrž šlo... Ne vem pa koliko pokuri en tak polnilec v vatih...
Ogromno, ze "pocasni" polnilci potegnejo ogromne tokove, hitrega pa itak ne mores imeti v domaci hisi, kaj sele v bloku.
Tesla Superchargerji sedaj po novem polnijo s 120 kW
Tesla "high power" connector za doma 17 kW
"Slow charging" je v jeziku elektricnih avtov 10-13 A na 220V, kar je se vedno 2,2 kW. S tem pridelas priblizno 15 km dosega na uro polnjenja :)
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 14.04.2015 13:54
[vickibedi]Tocno tako.
Uf, sliši se precej noro, v bistvu obstoječe elektro omrežje ne bi zdržalo kakšne širše uporabe teh avtov.
Zato pa mene bolijo usesa ko se propagira elektriko na kolesih, se preden smo zgradili JEK2.
En izracun ze izpred kaksnega leta: Cev za polnjenje rezervoarja z bencinom ima, ce preracunas kemicno moc, ki tece skoznjo v obliki masnega pretoka bencina, nekje med 12 in 25 MW. MEGAWATI :) Recimo, da so bencinski avti samo 40% ucinkoviti, in da so elektricni (skupna izguba od elektrarne do koles) 80% ucinkoviti. Se vedno bi rabil recimo 5 MW prikljucni kabel, da bi avto napolnil z elektriko tako hitro, kot ga sedaj natankas z bencinom.
5 MW pa je recimo 1000 A (amperov) toka pri 5000 V (voltov) napetosti. Za "tankanje" bi rabil eno taksno oblekico verjetno, ce se kje malo poiskri:
www.charnaud.eu/swit...ing-suits/
Torej, se ena 700 MW krsko II bi omogocila, da cca 140 ljudi v sloveniji na "pumpah" tanka elektricne avte z enakim udobjem kot sedaj bencin.
Glede zascitne obleke pa se ne zafrkavam, poglej kaj naredi elektrika, ce ge narobe kaj pri 480-2300V:
www.youtube.com/watc...bBvmPRqfmo
ali pa tole:
www.youtube.com/watc...fnEuRA7-vo
sporočil: 8
Oslo (Norveška) že ima te probleme. Nimajo tako močnega omrežja po
hišah, da bi zadostili potrebe e-avtov.
sporočil: 48.253
[markobertoncelj]Ni problema, si bos oblekel ono vesoljsko obleko, sel na pumpo, vklopil kabel debeline gasilske cevi in pocakal eno minuto. No, ce bos pa kabel malo slabo priklopil in pride do iskrenja, te bodo pa z zlico pobirali v kozarcek :/
Oslo (Norveška) že ima te probleme. Nimajo tako močnega omrežja po hišah, da bi zadostili potrebe e-avtov.
sporočil: 13.528
[bc123a]Ja in če bo električna pumpa na isti lokaciji kot bencinska bo šla z malo "sreče" še cela pumpa v luft...
> [markobertoncelj]
> Oslo (Norveška) že ima te probleme. Nimajo tako močnega omrežja po hišah, da bi zadostili potrebe e-avtov.
Ni problema, si bos oblekel ono vesoljsko obleko, sel na pumpo, vklopil kabel debeline gasilske cevi in pocakal eno minuto. No, ce bos pa kabel malo slabo priklopil in pride do iskrenja, te bodo pa z zlico pobirali v kozarcek :/
sporočil: 6.570
[chef]Koliko pa stane, če greš na prodajo rezervnih delov v VW servis in hočeš kupiti 1 kos?
Neučakanci :) Garancija je 8 let, do 160.000 km oziroma če zmogljivost upade pod 75%.
sporočil: 31.920
[vickibedi]
> [bc123a]
> > [vickibedi]
> > > [bc123a]
> > Najbrž res, če bi prihajalo do masovnejših priklopov. Dokler polne samo tu in tam kakšen in dokler so neki manjši električni brenceljni bi najbrž šlo... Ne vem pa koliko pokuri en tak polnilec v vatih...
>
> Ogromno, ze "pocasni" polnilci potegnejo ogromne tokove, hitrega pa itak ne mores imeti v domaci hisi, kaj sele v bloku.
>
> Tesla Superchargerji sedaj po novem polnijo s 120 kW
> Tesla "high power" connector za doma 17 kW
> "Slow charging" je v jeziku elektricnih avtov 10-13 A na 220V, kar je se vedno 2,2 kW. S tem pridelas priblizno 15 km dosega na uro polnjenja :)
Uf, sliši se precej noro, v bistvu obstoječe elektro omrežje ne bi zdržalo kakšne širše uporabe teh avtov. Bomo rabili vsaj še eno jedrsko elektrarno + nove daljnovode + novo lokalno omrežje za aku-polnilnice...... evo, z električnimi avtomobili pa bo tudi TEŠ 6 skupaj z velenjskim premogovnikom postal rentabilen ...
sporočil: 7.023
[psm]Vse od vseh, a najbolj od tistega, ki si lasti ;-)
"Pri tem naj bi imeli možnost polnjenja vsaj prek navadne vtičnice, delno v poštev pridejo tudi tisti v blokih z garažo."
A lastniku alektričnega avtomobila, ki bi se v garažnih hišah priklapljal na skupne navadne vtičnice, bi torej dobavo elektrike plačevali kar vsi ostali prebivalci bloka?
Inovativno razmišljanje, predvsem pa v skladu z doktrino - demokratičnega socializma, he he...
sporočil: 13.528
[najobj]Kdove mogoče res, imajo pa Velenjčani tudi še en skriti zaklad. Namreč največji in poslednji spomenik Josipu Brozu, škoda da je bron tako nikakav električni prevodnik, drugače bi ga lahko pretopili in porabili za električne vode za napajanje vse te silne flote avtomobilov,
> [vickibedi]
> > [bc123a]
> > > [vickibedi]
> > > > [bc123a]
> > > Najbrž res, če bi prihajalo do masovnejših priklopov. Dokler polne samo tu in tam kakšen in dokler so neki manjši električni brenceljni bi najbrž šlo... Ne vem pa koliko pokuri en tak polnilec v vatih...
> >
> > Ogromno, ze "pocasni" polnilci potegnejo ogromne tokove, hitrega pa itak ne mores imeti v domaci hisi, kaj sele v bloku.
> >
> > Tesla Superchargerji sedaj po novem polnijo s 120 kW
> > Tesla "high power" connector za doma 17 kW
> > "Slow charging" je v jeziku elektricnih avtov 10-13 A na 220V, kar je se vedno 2,2 kW. S tem pridelas priblizno 15 km dosega na uro polnjenja :)
> Uf, sliši se precej noro, v bistvu obstoječe elektro omrežje ne bi zdržalo kakšne širše uporabe teh avtov. Bomo rabili vsaj še eno jedrsko elektrarno + nove daljnovode + novo lokalno omrežje za aku-polnilnice...
... evo, z električnimi avtomobili pa bo tudi TEŠ 6 skupaj z velenjskim premogovnikom postal rentabilen ...
ni meja znanstvenemu socializmu, bodo že iznašli kaj... ;)
sporočil: 48.253
[najobj]Tako, full circle, tako bomo pri avtih na rjavi premog :)
... evo, z električnimi avtomobili pa bo tudi TEŠ 6 skupaj z velenjskim premogovnikom postal rentabilen ...
sporočil: 31.920
[bc123a]
> [najobj]
> ... evo, z električnimi avtomobili pa bo tudi TEŠ 6 skupaj z velenjskim premogovnikom postal rentabilen ...
Tako, full circle, tako bomo pri avtih na rjavi premog :)... ja, in ob polni zaposlenosti Šaleške doline in Zasavja res ne vem, kaj še hočemo boljšega ...
Strani: 1