Strani: 1

0430ABAKU sporočil: 1.783
[#2930917] 26.05.21 23:14
Odgovori   +    0
Očitno se še kar splača loviti zastonjske polnilnice naokrog, ki jih v resnici še vedno kar mrgoli. Res pa hitrih skoraj ni več med njimi.
Jaz za 20kkm še nisem plačal 30€ za elektriko.
milos9 sporočil: 1.046
[#2930933] 27.05.21 07:28 · odgovor na: (#2930928)
Odgovori   +    2
[alek14]
>Z domačim renaultom zoejem smo v 15 mesecih prevozili 25 tisoč kilometrov, v tem času je v povprečju porabil 14,7 kilovatne ure elektrike na sto kilometrov, vso pa sem pridelal z domačo 12-kilovatno sončno elektrarno.

Je polnjenje avta dejansko potekalo iz lastne elektrike in ni nič prišlo iz omrežja v času polnenja?

Od 2023 naprej bo net meteringa konec - za izmenjano elektriko bo treba plačat omrežnino.
V drugi polovici leta lani smo neposredno porabili 1,5 MWh elektrike iz elektrarne, torej delno zgornje drži. Večerno polnjenje pa je seveda vleklo iz omrežja. Mi poveste kaj več o spremembi net meteringa?
KaA sporočil: 528
[#2930941] 27.05.21 08:13
Odgovori   +    12
Da bi bila kalkulacija (do bralca) poštena, bi bilo potrebno upoštevati vsaj še:
- strošek najema/amortizacije domače polnilne postaje (20 EUR/mesec? oz. 300 EUR v celotnem obdobju)
- razliko v obračunski moči med tisto, ki bi jo sicer potrebovali (7 kW?) in dejansko (ta je očitno 22 kW) - 27 EUR mesečno oz. 400 EUR v celotnem obdobju
- strošek najema nadomestnega vozila za čas dopusta (ker s tem pač na dopust - razen do najbližje mlake - ne moreš) ali daljših potovanj - 30 EUR/dan oz. 600 EUR letno, v celotnem obdobju 750 EUR

Tako pridemo do cene 7,5 EUR za 100 km, kar z bencinarjem enakega razreda niti približno ne bi dosegel. Aja, to pa ni več v skladu z agendo, kajne?
samen sporočil: 342
[#2930945] 27.05.21 08:39 · odgovor na: milos9 (#2930933)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: samen 27.05.2021 08:40
[milos9]
V drugi polovici leta lani smo neposredno porabili 1,5 MWh elektrike iz elektrarne, torej delno zgornje drži. Večerno polnjenje pa je seveda vleklo iz omrežja. Mi poveste kaj več o spremembi net meteringa?

Vam bo net metering ostal, ker ste podpisali pogodbo do 2023. Vsi novi, torej vsi, ki bodo postavili sončno elektrarno po 2023, te ekskluzive ne bodo imeli. Plačati bodo morali omrežnino za oddajo in prevzem, kar pomeni, da se bo povsem spremenila računica sončne elektrarne, saj bo možno prišparati le še postavko same energije, omrežnine pa ne več.
primozogrinec sporočil: 9
[#2930953] 27.05.21 09:14
Odgovori   +    1
0,13 €/km je zelo dober rezultat. Z mojo karavelo je trenutno nekje 25% dražje (res pa da za 2x toliko km)...
Kako pa je sedaj z najemom baterije?
milos9 sporočil: 1.046
[#2930959] 27.05.21 09:55 · odgovor na: primozogrinec (#2930953)
Odgovori   +    1
[primozogrinec]
0,13 €/km je zelo dober rezultat. Z mojo karavelo je trenutno nekje 25% dražje (res pa da za 2x toliko km)...
Kako pa je sedaj z najemom baterije?
Mislim, da Renault nima več najema, baterija je le lastniška
comteo sporočil: 664
[#2930962] 27.05.21 09:57 · odgovor na: milos9 (#2930933)
Odgovori   +    4
[milos9]
> [alek14]
> >Z domačim renaultom zoejem smo v 15 mesecih prevozili 25 tisoč kilometrov, v tem času je v povprečju porabil 14,7 kilovatne ure elektrike na sto kilometrov, vso pa sem pridelal z domačo 12-kilovatno sončno elektrarno.
>
> Je polnjenje avta dejansko potekalo iz lastne elektrike in ni nič prišlo iz omrežja v času polnenja?
>
> Od 2023 naprej bo net meteringa konec - za izmenjano elektriko bo treba plačat omrežnino.

V drugi polovici leta lani smo neposredno porabili 1,5 MWh elektrike iz elektrarne, torej delno zgornje drži. Večerno polnjenje pa je seveda vleklo iz omrežja. Mi poveste kaj več o spremembi net meteringa?

Dobra novica je v tem, da ko ni sonca je elektrika praviloma najcenejša. Nočna. Tudi omrežnina je cenejša čez noč.
Na polnilnicah ELEVAT, ki so povezane v sistem NGEN lahko dobiš plačano, če polniš v času, ko je cena energije negativna (NGEN polni baterije in s tem porablja trenutne presežke, zakar dobi plačano od prodajlcev energije, ki morajo vsakih 15 minut imeti bilanco (kupljena in porabljena energija) nula). Baterijski avtomobili bodo v prihodnosti vsekakor del frakvenčne regulacije omrežja in od tega služili.
milos9 sporočil: 1.046
[#2930965] 27.05.21 10:00 · odgovor na: KaA (#2930941)
Odgovori   +    3
[KaA]
Da bi bila kalkulacija (do bralca) poštena, bi bilo potrebno upoštevati vsaj še:
- strošek najema/amortizacije domače polnilne postaje (20 EUR/mesec? oz. 300 EUR v celotnem obdobju)
- razliko v obračunski moči med tisto, ki bi jo sicer potrebovali (7 kW?) in dejansko (ta je očitno 22 kW) - 27 EUR mesečno oz. 400 EUR v celotnem obdobju
- strošek najema nadomestnega vozila za čas dopusta (ker s tem pač na dopust - razen do najbližje mlake - ne moreš) ali daljših potovanj - 30 EUR/dan oz. 600 EUR letno, v celotnem obdobju 750 EUR

Tako pridemo do cene 7,5 EUR za 100 km, kar z bencinarjem enakega razreda niti približno ne bi dosegel. Aja, to pa ni več v skladu z agendo, kajne?
Mislim, da je kalkulacija poštena, greva po vrsti.

Polnilnica me stane 10 eur na mesec, lizing za 120 mesecev. Za polnjenje je nujno ne potrebujem, jo je pa vseeno fajn imeti zaradi drugih električnih avtov, ki jih polnim doma.

Obračunsko moč imam 17 kW, to zadošča, saj se zoe polni s 15 kW (3 x 25 A varovalke).

Zoe je drugi avto pri družini, zato najem ni potreben. je pa sposoben tudi izleta do Istre in nazaj s krajšim postankom na polnilnici.

Res pa je, da je kalkulacija odvisna od cene avta oziroma najema. Sam sem ujel ugodno acijo 170 EUR najema na mesec, avto po dveh letih vrnem.

Agenda torej drži.
comteo sporočil: 664
[#2930967] 27.05.21 10:02 · odgovor na: KaA (#2930941)
Odgovori   +    3
[KaA]
Da bi bila kalkulacija (do bralca) poštena, bi bilo potrebno upoštevati vsaj še:
- strošek najema/amortizacije domače polnilne postaje (20 EUR/mesec? oz. 300 EUR v celotnem obdobju)
- razliko v obračunski moči med tisto, ki bi jo sicer potrebovali (7 kW?) in dejansko (ta je očitno 22 kW) - 27 EUR mesečno oz. 400 EUR v celotnem obdobju
- strošek najema nadomestnega vozila za čas dopusta (ker s tem pač na dopust - razen do najbližje mlake - ne moreš) ali daljših potovanj - 30 EUR/dan oz. 600 EUR letno, v celotnem obdobju 750 EUR

Tako pridemo do cene 7,5 EUR za 100 km, kar z bencinarjem enakega razreda niti približno ne bi dosegel. Aja, to pa ni več v skladu z agendo, kajne?

Kakšne neumnosti pa vi pišete ????
- domača polnilna postaja (če jo potrebuješ) stane 600€. Življenska doba zagotovo 5 do 10 let... Rabiš jo le, če voziš več kot 100 do 150 km na dan.
- Kdo hodi dlje kot 600 km na morje priporočam letalo. Drugače z LEafom (165 km avtonomije) sem v 22 urah bil v Parizu, kar je itak ekstremizem za vožnjo z avtomobilom. 8 let smo na elektriki in pomislimo ne, da bi šli drugače kot z EV na jadran.
- zakaj bi rabil obračunsko moč doma 22 kW ? hahhahaha... da bi avto bil poln ob 11.45, namesto ob 4 zjutraj, če bo obračusnka moč 7 kW. jhahaha. Kdo rabi avto poln ob polnoči, če ga da polnit ob 22 (zaradi nižje cene energije in omrežnine) ? Ne poznam takšnih modelov :-)

Vse v vsemu, velike neunosti pišete in se javno sramotoite z neznanjem.
milos9 sporočil: 1.046
[#2930972] 27.05.21 10:09 · odgovor na: comteo (#2930967)
Odgovori   +    0
To sporočilo je izbrisal avtor (28.05.2021 11:41)
KaA sporočil: 528
[#2930989] 27.05.21 10:29 · odgovor na: milos9 (#2930965)
Odgovori   +    2
[milos9]
Mislim, da je kalkulacija poštena, greva po vrsti.

Polnilnica me stane 10 eur na mesec, lizing za 120 mesecev. Za polnjenje je nujno ne potrebujem, jo je pa vseeno fajn imeti zaradi drugih električnih avtov, ki jih polnim doma.
Bi lahko avto na enak način uporabljali "na kabel", torej s prenosom 2 kW? Verjetno ne, ker bi bili omejeni na cca 150 km dnevno. Mimogrede, polnilnica ima garancijo 24 mesecev. Kdo vam jamči, da cena na koncu ne bo 50 EUR/mesec namesto 10?
Obračunsko moč imam 17 kW, to zadošča, saj se zoe polni s 15 kW (3 x 25 A varovalke).
Ko priklopite avto, torej izklopite vse ostale velike porabnike v gospodinjstvu (pralni, sušilni in pomivalni stroj, mikrovalovka)? Bognedaj, da bi slučajno fotr v kleti zagnal švajsaparat. Sicer pa sami v članku pišete, da prebijate 17 kW, torej ta moč očitno ni dovolj.
Zoe je drugi avto pri družini, zato najem ni potreben. je pa sposoben tudi izleta do Istre in nazaj s krajšim postankom na polnilnici.
No, pa smo prišli do ključne ugotovitve. Zoe je lahko avto za v trgovino in razvažanje mularije po aktivnostih, ne more pa biti prvi ali edini avto.
Res pa je, da je kalkulacija odvisna od cene avta oziroma najema. Sam sem ujel ugodno acijo 170 EUR najema na mesec, avto po dveh letih vrnem.

Agenda torej drži.
milos9 sporočil: 1.046
[#2930991] 27.05.21 10:34 · odgovor na: KaA (#2930989)
Odgovori   +    2
[KaA]
> [milos9]
> Mislim, da je kalkulacija poštena, greva po vrsti.
>
> Polnilnica me stane 10 eur na mesec, lizing za 120 mesecev. Za polnjenje je nujno ne potrebujem, jo je pa vseeno fajn imeti zaradi drugih električnih avtov, ki jih polnim doma.

Bi lahko avto na enak način uporabljali "na kabel", torej s prenosom 2 kW? Verjetno ne, ker bi bili omejeni na cca 150 km dnevno. Mimogrede, polnilnica ima garancijo 24 mesecev. Kdo vam jamči, da cena na koncu ne bo 50 EUR/mesec namesto 10?
Lahko bi ga, a je precej bolje imeti polnilnico. Sploh v izrednih primerih, ko avto rabiš popoldne in lahko v eni uri pretočiš za 100 km elektrike.

> Obračunsko moč imam 17 kW, to zadošča, saj se zoe polni s 15 kW (3 x 25 A varovalke).

Ko priklopite avto, torej izklopite vse ostale velike porabnike v gospodinjstvu (pralni, sušilni in pomivalni stroj, mikrovalovka)? Bognedaj, da bi slučajno fotr v kleti zagnal švajsaparat. Sicer pa sami v članku pišete, da prebijate 17 kW, torej ta moč očitno ni dovolj.
Res je, prebija zaradi nedelujoče opreme, load guarda ki bi moral skrbeti za omejitev moči. To je sedaj rešeno, več v prihodnjem blogu.
> Zoe je drugi avto pri družini, zato najem ni potreben. je pa sposoben tudi izleta do Istre in nazaj s krajšim postankom na polnilnici.

No, pa smo prišli do ključne ugotovitve. Zoe je lahko avto za v trgovino in razvažanje mularije po aktivnostih, ne more pa biti prvi ali edini avto.
Zaenkrat je tako. Verjamem da bo v prihodnje dražje in bosta pri hiši dva električna avta.
> Res pa je, da je kalkulacija odvisna od cene avta oziroma najema. Sam sem ujel ugodno acijo 170 EUR najema na mesec, avto po dveh letih vrnem.
>
> Agenda torej drži.
KaA sporočil: 528
[#2930996] 27.05.21 10:37 · odgovor na: comteo (#2930967)
Odgovori   +    1
[comteo]
Kakšne neumnosti pa vi pišete ????
- domača polnilna postaja (če jo potrebuješ) stane 600€. Življenska doba zagotovo 5 do 10 let... Rabiš jo le, če voziš več kot 100 do 150 km na dan.
Tista za 600 EUR ima zagotovo življenjsko dobo 10 let, ja.
- Kdo hodi dlje kot 600 km na morje priporočam letalo. Drugače z LEafom (165 km avtonomije) sem v 22 urah bil v Parizu, kar je itak ekstremizem za vožnjo z avtomobilom. 8 let smo na elektriki in pomislimo ne, da bi šli drugače kot z EV na jadran.
Emisije CO2 bomo torej zniževali tako, da bomo vsi, ki bomo šli dlje od najbližje plaže, potovali z letalom?
- zakaj bi rabil obračunsko moč doma 22 kW ? hahhahaha... da bi avto bil poln ob 11.45, namesto ob 4 zjutraj, če bo obračusnka moč 7 kW. jhahaha. Kdo rabi avto poln ob polnoči, če ga da polnit ob 22 (zaradi nižje cene energije in omrežnine) ? Ne poznam takšnih modelov :-)
Torej bo Miloš iz članka prenos 15 kW izvajal na 7 kW priključku? To pa je zame višja matematika.
Vse v vsemu, velike neunosti pišete in se javno sramotoite z neznanjem.
0430ABAKU sporočil: 1.783
[#2931021] 27.05.21 11:24 · odgovor na: KaA (#2930941)
Odgovori   +    1
[KaA]
- strošek najema nadomestnega vozila za čas dopusta (ker s tem pač na dopust - razen do najbližje mlake - ne moreš) ali daljših potovanj - 30 EUR/dan oz. 600 EUR letno, v celotnem obdobju 750 EUR
Zakaj že?
Če pogledam potovalni načrt zase, recimo da bi šel iz Ljubljane do Makarske, bi celo potovanje trajalo 6 ur in 3 minute.
Vmes bi moral polniti 2x. Prvič: INA Vukova Gorica 6 minut, Drugič: INA Žir 41 minut.
Preizkusil te trase še nisem.

Sem pa šel na Ciper z letalom iz Budimpešte.
Čas potovanje 5 ur 44 minut, 2 polnjenji. 1. Maribor 11 minut, 2. Balaton 51 minut. Cena "goriva" 7,5 evra (za obe smeri).

Kje torej je problem?
comteo sporočil: 664
[#2931023] 27.05.21 11:26 · odgovor na: KaA (#2930996)
Odgovori   +    1
[KaA]
> [comteo]
> Kakšne neumnosti pa vi pišete ????
> - domača polnilna postaja (če jo potrebuješ) stane 600€. Življenska doba zagotovo 5 do 10 let... Rabiš jo le, če voziš več kot 100 do 150 km na dan.

Tista za 600 EUR ima zagotovo življenjsko dobo 10 let, ja.

Najmanj. jekleno ohišje, varovalka, industrijski relej, mala elektronika za komunikacijo z avtom in type2 vtičnica. Kdaj doma v hiši enjati elektro omerice in varovalke? Vsake dve leti? Približno enaka stopnja opreme je.

> - Kdo hodi dlje kot 600 km na morje priporočam letalo. Drugače z LEafom (165 km avtonomije) sem v 22 urah bil v Parizu, kar je itak ekstremizem za vožnjo z avtomobilom. 8 let smo na elektriki in pomislimo ne, da bi šli drugače kot z EV na jadran.

Emisije CO2 bomo torej zniževali tako, da bomo vsi, ki bomo šli dlje od najbližje plaže, potovali z letalom?

Ne... 600€ za avtomobilom je rešitev? V Španijo se peljete z avtom? Ni čudno, da je toliko nesreč.
> - zakaj bi rabil obračunsko moč doma 22 kW ? hahhahaha... da bi avto bil poln ob 11.45, namesto ob 4 zjutraj, če bo obračusnka moč 7 kW. jhahaha. Kdo rabi avto poln ob polnoči, če ga da polnit ob 22 (zaradi nižje cene energije in omrežnine) ? Ne poznam takšnih modelov :-)

Torej bo Miloš iz članka prenos 15 kW izvajal na 7 kW priključku? To pa je zame višja matematika.
Res je višja matematika. imenovani in plačani 7 kW priključek so recimo varovalke 3 x 25A.... 3 x 25A je maksimalna moč 15 kW.
če vozi dnevno povprečnih 37 kilometrov... ali povprečnih ameriških 60 km... ali nadpovprečnih 100km je to le nekaj ur na 2 kW šuko vtičnici. 1 x 10A. ČE pa ima polnilnico in na njej nastavljeno 3 x 10€ (6 kW) si lahko od 22 do 6 napolni za 350 kilometrov.
> Vse v vsemu, velike neunosti pišete in se javno sramotoite z neznanjem.
comteo sporočil: 664
[#2931025] 27.05.21 11:28 · odgovor na: 0430ABAKU (#2931021)
Odgovori   +    0
[0430ABAKU]
> [KaA]
> - strošek najema nadomestnega vozila za čas dopusta (ker s tem pač na dopust - razen do najbližje mlake - ne moreš) ali daljših potovanj - 30 EUR/dan oz. 600 EUR letno, v celotnem obdobju 750 EUR

Zakaj že?
Če pogledam potovalni načrt zase, recimo da bi šel iz Ljubljane do Makarske, bi celo potovanje trajalo 6 ur in 3 minute.
Vmes bi moral polniti 2x. Prvič: INA Vukova Gorica 6 minut, Drugič: INA Žir 41 minut.
Preizkusil te trase še nisem.

Sem pa šel na Ciper z letalom iz Budimpešte.
Čas potovanje 5 ur 44 minut, 2 polnjenji. 1. Maribor 11 minut, 2. Balaton 51 minut. Cena "goriva" 7,5 evra (za obe smeri).

Kje torej je problem?
Problem imajo samo vozniki dizel avtomobilov, ki sploh ne poznajo teme.
KaA sporočil: 528
[#2931045] 27.05.21 12:09 · odgovor na: 0430ABAKU (#2931021)
Odgovori   +    5
[0430ABAKU]
Zakaj že?
Če pogledam potovalni načrt zase, recimo da bi šel iz Ljubljane do Makarske, bi celo potovanje trajalo 6 ur in 3 minute.
Vmes bi moral polniti 2x. Prvič: INA Vukova Gorica 6 minut, Drugič: INA Žir 41 minut.
Preizkusil te trase še nisem.
To mogoče velja danes. 5. avgusta, ko se bodo naštancali enako misleči Čehi, Slovaki in Švabi, bo na Vukovi Gorici čas 16 ur, na Žiru pa 22 ur.
Sem pa šel na Ciper z letalom iz Budimpešte.
Čas potovanje 5 ur 44 minut, 2 polnjenji. 1. Maribor 11 minut, 2. Balaton 51 minut. Cena "goriva" 7,5 evra (za obe smeri).

Kje torej je problem?
Sem se že naučil, da imate električarji agendo druge prepričati, kako je vaša edina prava. To je verjetno zato, ker morate sami sebe ves čas prepričevati, da ste naredili prav, ko ste kupili BEV. In kako je čisto normalno, da se vsaki dve uri ustaviš in polniš baterijo. Jaz mesečno s hibridom naredim 3.000 km, od tega 2/3 na elektriko. In niti na misel mi ne pride, da bi se ukvarjal z iskanjem polnilnic, načrtovanjem poti in podobnimi neumnostmi. Prav tako se ne tresem, ko grem na smučanje, ali bom priplezal do vrha hriba in kje bom nato polnil.
comteo sporočil: 664
[#2931051] 27.05.21 12:38 · odgovor na: KaA (#2931045)
Odgovori   +    0
[KaA]
> [0430ABAKU]

> Zakaj že?
> Če pogledam potovalni načrt zase, recimo da bi šel iz Ljubljane do Makarske, bi celo potovanje trajalo 6 ur in 3 minute.
> Vmes bi moral polniti 2x. Prvič: INA Vukova Gorica 6 minut, Drugič: INA Žir 41 minut.
> Preizkusil te trase še nisem.

To mogoče velja danes. 5. avgusta, ko se bodo naštancali enako misleči Čehi, Slovaki in Švabi, bo na Vukovi Gorici čas 16 ur, na Žiru pa 22 ur.
Polnilnico - polnilno si rezerviraš doma. Če vidiš, da je zasedena štartaš uro prej ali uro pozneje. Ne čakaš nič na polnilnici.
V restavraciju tudi čakate 5 ur, ko ste lačni? Ali rezervirate mizo prej?

> Sem pa šel na Ciper z letalom iz Budimpešte.
> Čas potovanje 5 ur 44 minut, 2 polnjenji. 1. Maribor 11 minut, 2. Balaton 51 minut. Cena "goriva" 7,5 evra (za obe smeri).
>
> Kje torej je problem?

Sem se že naučil, da imate električarji agendo druge prepričati, kako je vaša edina prava. To je verjetno zato, ker morate sami sebe ves čas prepričevati, da ste naredili prav, ko ste kupili BEV. In kako je čisto normalno, da se vsaki dve uri ustaviš in polniš baterijo. Jaz mesečno s hibridom naredim 3.000 km, od tega 2/3 na elektriko. In niti na misel mi ne pride, da bi se ukvarjal z iskanjem polnilnic, načrtovanjem poti in podobnimi neumnostmi. Prav tako se ne tresem, ko grem na smučanje, ali bom priplezal do vrha hriba in kje bom nato polnil.

Jaz naredim mesečno 5000 kilometrov z elektriko in mi na misel ne pride izgubiti več kot 5 minut na polnilnici. Par krat na mesec. Ker je drugače avto vedno pol. Doma in v službi je na polnilnici. Avto se polni vedno, ko delam nekaj drugega.
Res nimam časa izgublja časa na benciskih črpalkah. Da ne rečem tudi denarja.
0430ABAKU sporočil: 1.783
[#2931056] 27.05.21 13:03 · odgovor na: KaA (#2931045)
Odgovori   +    3
Saj imam jaz tudi hibrida, kot drugi avto v družini. EV je prvi. Novejša tehnologija, cenejša in udobnejša vožnja.
Hrvati so zadnja leta kar popedenali tole EV infrastrukturo, ki zaenkrat daleč presega njihovo potrebo, zato se zaenkrat ni bati čakalnih vrst. Grki so druga skrajnost. Tja verjetno ne bom šel z EV. Če ne z letalom, potem verjetno s hibridom.

Glavna vsakodnevna prednost EV, ki mi res prišpara ogromno časa: v Ljubljani (tudi drugod, le da drugje ni tak problem) imaš brezplačno prosto parkirišče na vsakem koraku.
Npr. v strogem centru: na tržnici, na vsaki strani ob Ljubljanici, ob tunelu, pri Križankah...
Ni vedno vsak prost, ampak nikoli niso vsi zasedeni. Sploh ni treba niti minute razmišljati, kje bom parkiral.
Verjetno ne bo vedno tako, ampak zdaj je.
FIN-366556 sporočil: 179
[#2931296] 28.05.21 11:18
Odgovori   +    2
Upam, da se s tem avtkom mulci vozijo.
Nekako si ne predstavljam, da bi se v zrelih letih, s tem približkom avta, naokrog vozil. Da je to vse, kar sem sposoben sproducirati v življenju.
In zraven preštevati vsak cent, ki sem ga pri tem zapravil ali zaslužil.

Četudi bi bilo to v rok službe, bi mi bila vseeno muka v tem se prevažati naokrog.
0430ABAKU sporočil: 1.783
[#2931335] 28.05.21 12:32 · odgovor na: FIN-366556 (#2931296)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: 0430ABAKU 28.05.2021 12:32
Kaj pa je boljše?
Vsake toliko še kar srečam kakšnega prepotentneža (večinoma sedijo v BMWjih), ki na cesti še vedno hočejo biti vedno prvi. Kljub temu, da v EV ni problem pospešiti, pa se ponavadi po cestah ne grem dirk.

Pa mi je žal vsakokrat znova. Običajno takoj potem, ko takle dirkač umakne nogo z gasa - ko "zmaga", da le ne bi preveč tvegal s prekoračitvami in to se zelo pogosto zadaj pokaže kot črna ali celo modrikasta dimna zavesa. Jaz pa potem preklinjajoč hitim zapirati lopute.
dlabs sporočil: 5
[#2931341] 28.05.21 13:04
Odgovori   +    0
Kakšna je pa izguba vrednosti vozila?
LeonTosic sporočil: 283
[#2931495] 29.05.21 16:36 · odgovor na: dlabs (#2931341)
Odgovori   +    1
Vse lepo in prav, zoe vcasih tudi najemam preko avantcarja za skocit kam po Lj. Samo to je namesto marele za po mestu, da bi se moral s tako skatlo voziti kam dlje si ne predstavljam. Zivljenje je prekratko; da bi ga prezdel v taki gajbici. Za na trznico po ribe je ok, za kaj vec pa niti slucajno.
KaA sporočil: 528
[#2931658] 30.05.21 17:40 · odgovor na: comteo (#2931051)
Odgovori   +    1
[comteo]
Polnilnico - polnilno si rezerviraš doma. Če vidiš, da je zasedena štartaš uro prej ali uro pozneje. Ne čakaš nič na polnilnici.
V restavraciju tudi čakate 5 ur, ko ste lačni? Ali rezervirate mizo prej?
Seveda, ko grem na dopust, natančno splaniram pot, ker točno vem, kdaj bo komu zakrulilo in kdaj bo koga pritisnilo na WC. Pa nikoli ne pozabim rezervirati mize v Autogrillu točno ob določeni uri. In seveda odhod od doma načrtujem glede na to, kdaj je miza prosta.

Mislim, kakšne nebuloze.
Jaz naredim mesečno 5000 kilometrov z elektriko in mi na misel ne pride izgubiti več kot 5 minut na polnilnici. Par krat na mesec. Ker je drugače avto vedno pol. Doma in v službi je na polnilnici. Avto se polni vedno, ko delam nekaj drugega.
Res nimam časa izgublja časa na benciskih črpalkah. Da ne rečem tudi denarja.
Tudi če je zapisano resnično (pa krepko dvomim) - koliko je takih Slovencev, ki imajo v službi vedno prosto polnilnico? Mogoče 50? Poleg sebe ne poznam niti enega takega, pa poznam kar nekaj ljudi.
KaA sporočil: 528
[#2931659] 30.05.21 17:48 · odgovor na: 0430ABAKU (#2931056)
Odgovori   +    2
[0430ABAKU]
Saj imam jaz tudi hibrida, kot drugi avto v družini. EV je prvi. Novejša tehnologija, cenejša in udobnejša vožnja.
Hrvati so zadnja leta kar popedenali tole EV infrastrukturo, ki zaenkrat daleč presega njihovo potrebo, zato se zaenkrat ni bati čakalnih vrst. Grki so druga skrajnost. Tja verjetno ne bom šel z EV. Če ne z letalom, potem verjetno s hibridom.

Glavna vsakodnevna prednost EV, ki mi res prišpara ogromno časa: v Ljubljani (tudi drugod, le da drugje ni tak problem) imaš brezplačno prosto parkirišče na vsakem koraku.
Npr. v strogem centru: na tržnici, na vsaki strani ob Ljubljanici, ob tunelu, pri Križankah...
Ni vedno vsak prost, ampak nikoli niso vsi zasedeni. Sploh ni treba niti minute razmišljati, kje bom parkiral.
Verjetno ne bo vedno tako, ampak zdaj je.
Vidiš, pa smo pri drugem dejstvu, ki definira električarje (prvo je, da ne more biti edini avto pri hiši): ti avti so za zelo ozek segment prebivalstva, mogoče 10-20% vseh. To so tisti, ki i) lahko polnijo avto doma ii) so jim pomembne druge ugodnosti iii) imajo delavnik 8-16 za pisalno mizo brez nepričakovanioh poti vmes (ali pa lahko polnijo v službi).

Verjetno je teh max 20% tudi največ, kar zdrži naš elektro sistem. In zato je nesmiselno vsiljevati večji delež električarjev v transportni miks. Če že mislimo zares ukiniti fosilce, potem je treba razmišljati o alternativah. In od zaenkrat razvitih so vozila na vodik edina, ki omogočajo enak nivo komotnosti kot ga poznamo danes.
0430ABAKU sporočil: 1.783
[#2931816] 31.05.21 15:32 · odgovor na: KaA (#2931659)
Odgovori   +    1
[KaA]
Vidiš, pa smo pri drugem dejstvu, ki definira električarje (prvo je, da ne more biti edini avto pri hiši): ti avti so za zelo ozek segment prebivalstva, mogoče 10-20% vseh.
Kot se vzame. Jaz imam samo EV, hibrida ima žena. Praktično nikoli si ju ne izmenjujeva, torej je za vsakega to prvi avto.
To so tisti, ki i) lahko polnijo avto doma
Prav nikoli ne polnim doma. Zakaj pa bi, če je praktično povsod zastonj, doma moram pa plačati. :-)
ii) so jim pomembne druge ugodnosti iii) imajo delavnik 8-16 za pisalno mizo brez nepričakovanioh poti vmes (ali pa lahko polnijo v službi).
Moje delo je v veliki meri terensko z intervencijami. Urnik je pa zelo spremenljiv. EV je super, saj imam vse poti zastonj.
Verjetno je teh max 20% tudi največ, kar zdrži naš elektro sistem. In zato je nesmiselno vsiljevati večji delež električarjev v transportni miks. Če že mislimo zares ukiniti fosilce, potem je treba razmišljati o alternativah. In od zaenkrat razvitih so vozila na vodik edina, ki omogočajo enak nivo komotnosti kot ga poznamo danes.
Elektro sistem se pač razvija postopno v skladu s potrebami. Trenutno pač ne prenese, da bi vsi naenkrat planili po EV. Nekoč zelo verjetno bo. Na začetku mobilnosti tudi mreža bencinskih servisov ni zadostovala za vse. Infrastruktura je bila takrat pač namenjena konjem.
Vsiljujem pa nikomur nič. Ko bo preveč EV, bodo izginili privilegiji zame.

Strani: 1