Strani: 1

anon-178149 sporočil: 4.311
[#2927827] 10.05.21 13:11
Odgovori   +    8
Tako delajo Avstrijci, še dobro da so jim zaupali vsa dela in se ne dela kot na najbolj obremenjeni progi v Koper, kjer čez vikend zamenjano kakšnih 400 m tirnic.
vrac sporočil: 11.068
[#2927856] 10.05.21 14:39 · odgovor na: anon-178149 (#2927827)
Odgovori   +    1
[MarijanMacek]
Tako delajo Avstrijci, še dobro da so jim zaupali vsa dela in se ne dela kot na najbolj obremenjeni progi v Koper, kjer čez vikend zamenjano kakšnih 400 m tirnic.
Stroj za polaganje tračnic sem videl par let nazaj na Discoveriju ali National Geograficu, ki ga imajo v Angliji. Polaga tako pragove kot tirnice. Potuje po tiru, ki ga je že položil, odstrani stare tire in pragove, posiplje pesek in položi novo progo. Verjetno je za SŽ predrag, ker bi bil premalo izkoriščen.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2927868] 10.05.21 15:19 · odgovor na: vrac (#2927856)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: anon-178149 10.05.2021 15:27
[vrac]
> [MarijanMacek]
> Tako delajo Avstrijci, še dobro da so jim zaupali vsa dela in se ne dela kot na najbolj obremenjeni progi v Koper, kjer čez vikend zamenjano kakšnih 400 m tirnic.

Stroj za polaganje tračnic sem videl par let nazaj na Discoveriju ali National Geograficu, ki ga imajo v Angliji. Polaga tako pragove kot tirnice. Potuje po tiru, ki ga je že položil, odstrani stare tire in pragove, posiplje pesek in položi novo progo. Verjetno je za SŽ predrag, ker bi bil premalo izkoriščen.
To kar si videl na Discoveryju v Angliji je manjša stvar, obstajajo še večje. Poglej malo pri firmi Plasser&Theurer in izvajalci Swietelsky. Pri nas se teh metod otepamo kot hudič križa in raje trpimo zapore po pol leta. Načelno pa vlak za obnovo obnovi (in po potrebi tudi premakne za nekaj metrov traso s hitrosjo tudi več kot 1 km na cikel dolžine ranga 8-12 h. Še Hrvati delajo na ta način, glej Swietelsky AG, Hrvatska, www.swietelsky.hr V Nemčiji, Avstriji, Češki, Slovaški se skorajda ne dela večjih del brez takšnih garnitur.
Slovenija je seveda majhna, vendar tvoja predpoostavka, da se SŽ takšna naprava ne splača ne drži. SŽ niso izvajalec obnov na JŽ omrežju, ampak na natečaju izbrani izvajalci. Verjetno je pa res takšen način dela dražji glede same gradnje in cenejši računajoč zastoje.
Bomo videli, kako bodo obnovili tudi progo Jesenice Lesce, dela so se že začela, www.times.si/sloveni...e-jesenice Glavna dela morajo biti končana do 31.7.21 in zaklječena v 16 mesecih. Izvaja pa jih konzorcij SŽ–ŽGP Ljubljana, d. d., CGP, d. d., GH HOLDING, d. o. o., in Riko, d. o. o. izbran na pogajanjih, saj ni bilo ponudbe, ki bi ustrezala najvišji ceni.
Korazijan sporočil: 386
[#2927886] 10.05.21 16:23 · odgovor na: anon-178149 (#2927868)
Odgovori   +    0
Hitri so, ampak polaganje tirov očitno ni večja zadeva, ker proga bo zaprta skoraj 1 leto.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2927893] 10.05.21 18:04 · odgovor na: Korazijan (#2927886)
Odgovori   +    2
[Korazijan]
Hitri so, ampak polaganje tirov očitno ni večja zadeva, ker proga bo zaprta skoraj 1 leto.
Polaganje tirov pri rekonstrukciji tunela je manjša stvar. Večina del je skoncentrirana v sanacijo tunelske cevi, kot piše v članku se dela:
– Odstranitev dvotirne in gradnja enotirne proge v predoru in na odseku proge od postaje Jesenice do postaje Podrožca,
– izvedba »izvlečnega tira« na območju postaje Jesenice – ohranitev delne dvotirnosti,
sanacija poškodovanih delov konstrukcije predorske cevi,
– ureditev odvodnjavanja,
– gradnja intervencijskih hodnikov po celotni dolžini predora,
– ureditev vozne mreže,
– ureditev signalno-varnostnih naprav za vodenje in zavarovanje železniškega prometa v predoru ter vzpostavitev avtomatskega progovnega bloka (APB),
– ureditev sodobnih telekomunikacijskih sistemov,
– obnova in restavriranje portala.
In da si ne bi kdo mislil iz naslova, da tunel predeluje v enotirnega zaradi lepšega, sodobne profile za prevoze visokih kontejnerjev se v cevi izpred 110 let, po možnosti že močno deformirani se da doseči le z uvedbo 1 tirne proge, ki bo sicer nekaj časa dokaj dobro izpolnjevala zahteve po prepustnosti in tudi varnosti. V bodočnosti pa je odprte možnost dodatne cevi.
vrac sporočil: 11.068
[#2927945] 11.05.21 07:24 · odgovor na: anon-178149 (#2927868)
Odgovori   +    1
[MarijanMacek]
> [vrac]
> > [MarijanMacek]
> > Tako delajo Avstrijci, še dobro da so jim zaupali vsa dela in se ne dela kot na najbolj obremenjeni progi v Koper, kjer čez vikend zamenjano kakšnih 400 m tirnic.
>
> Stroj za polaganje tračnic sem videl par let nazaj na Discoveriju ali National Geograficu, ki ga imajo v Angliji. Polaga tako pragove kot tirnice. Potuje po tiru, ki ga je že položil, odstrani stare tire in pragove, posiplje pesek in položi novo progo. Verjetno je za SŽ predrag, ker bi bil premalo izkoriščen.

To kar si videl na Discoveryju v Angliji je manjša stvar, obstajajo še večje. Poglej malo pri firmi Plasser&Theurer in izvajalci Swietelsky. Pri nas se teh metod otepamo kot hudič križa in raje trpimo zapore po pol leta. Načelno pa vlak za obnovo obnovi (in po potrebi tudi premakne za nekaj metrov traso s hitrosjo tudi več kot 1 km na cikel dolžine ranga 8-12 h. Še Hrvati delajo na ta način, glej Swietelsky AG, Hrvatska, www.swietelsky.hr V Nemčiji, Avstriji, Češki, Slovaški se skorajda ne dela večjih del brez takšnih garnitur.
Slovenija je seveda majhna, vendar tvoja predpoostavka, da se SŽ takšna naprava ne splača ne drži. SŽ niso izvajalec obnov na JŽ omrežju, ampak na natečaju izbrani izvajalci. Verjetno je pa res takšen način dela dražji glede same gradnje in cenejši računajoč zastoje.
Bomo videli, kako bodo obnovili tudi progo Jesenice Lesce, dela so se že začela, www.times.si/sloveni...e-jesenice Glavna dela morajo biti končana do 31.7.21 in zaklječena v 16 mesecih. Izvaja pa jih konzorcij SŽ–ŽGP Ljubljana, d. d., CGP, d. d., GH HOLDING, d. o. o., in Riko, d. o. o. izbran na pogajanjih, saj ni bilo ponudbe, ki bi ustrezala najvišji ceni.
Sam sem takrat tudi razmišljal, zakaj se tovrstne najučinkovitejše tehnologije ne uporabljajo v Sloveniji. Zgleda, da pri nas, kot sam aludiraš, hitrost izvedbe projekta ni ekonomska kategorija. Dalj traja, lepše je. Razen za žalujoče ostale. Ki so žrtve te napačne miselnosti odločervalcev.

Strani: 1