Strani: 1

aimon sporočil: 1.924
[#2905245] 08.02.21 09:23
Odgovori   +    2
"Če boste knjigo prebrali, boste znali v grobem izračunati, koliko časa boste doma polnili e-avto, predvsem pa boste vedeli, kaj vpliva na dolžino polnjenja."
Na dolžino polnjenja vpliva tip baterije.
"Mlado izraelsko je razvilo baterije za električne avtomobile, ki se napolnijo v petih minutah. To so prve v praksi izdelane baterije, ki to omogočajo. Čas polnjenja električnih baterij je ena izmed glavnih pomanjkljivosti električnih vozil. Nove baterije, ki se napolnijo v petih minutah, bi omogočale domet okrog 150 kilometrov. Baterija je še vedno litij-ionska. Namesto grafitne elektrode uporabljajo polprevodniške nanodelce, ki so narejeni iz germanija. Cena takšnih baterij naj bi bila primerljiva s trenutnimi litij-ionskimi." www.monitor.si/novic...2021-01-26

Nekateri e-avtomobili imajo karoserijo iz aluminijeve zlitine. Morda je v knjigi tudi odgovor v zvezi s popravilom aluminijastih delov na avtomobilu, to je namreč zelo drago.

"Neki kupec tesle model S 85, je ugotovil, da je njegovo 90 tisoč evrov vredno vozilo zaradi, na videz, majhne poškodbe ocenjeno na ekonomsko totalko. Tesla model S, je imela poškodovan zadnji blatnik, leva potniška vrata, preluknjane pnevmatike in poškodovana platišča. Pri zavarovalnici so ocenili, da je cena popravila skupaj z davkom 30 tisoč evrov (10 tisoč evrov so stali rezervni deli in neverjetnih 20 tisoč evrov delo s popravili)." www.zurnal24.si/avto...lka-284695
comteo sporočil: 664
[#2905299] 08.02.21 14:41 · odgovor na: aimon (#2905245)
Odgovori   +    3
Čas polnjenja generalno sploh ni problem, ampak je prednost električnih vozil.
Namesto 10 minut na bencinski črpalki porabimo 20 - 30 sekund za priklop vozila na polnilnico ali vtičnico.
Vozilo se npolni ko spimo, delamo, nakupujemo, kosimo, sestankujemo.... Poraba časa je približno nič.

Drugo nerazumevanje glede časa polnjenja je odvisnost od porabe. NE moreš napolniti več kot si porabil. Če dnevno voziš 50 kilometrov - pomeni, da porabiš mogoče 8 kWh energije. To je na navadni DC polnilnici 15 minut - ali čas nakupa v trgovini... Na domači vtičnici mogoče 4 ure... Vsakdo mora vsaj 4 ure dnevno spati.

Če pa primerjaš porabo časa s stroškom je itak neprimerljivo.

Baterije, ki bi se polnile 5 minut so predvsem neumnost, če govorimo o neki splošni rabi...

Če hoče napolniti baterijo Tesle - recimo 60 kWh, na polnilnici moči 60 kW potrebujemo 1 uro.
Na polnilnici 120 kW pa 30 minut... Na polnilnici moči 240 kW 15 minut, ... za 5 minutno polnjenje potrebujemo polnilnico in priključek 720 kW.
Ne vem, če si predstavljate debelino in težo kabla, da to spravite v vozilo. In ne vem, če si predstavljate ceno polnilnice in priključka.
Zgolj strošek konične moči, za tako polnilnico znaša 720 kW * 7,2 €/kWh konice = 5.000 €. Če se je polnilo zgolj eno vozilo v mesecu na taki polnilnici.

Zakljluček: uporabniki, ki bi potrebovali (in plačevali) polnjenje v 5 minutah za recimo 400 km vožnje, so izredno redki. Tako malo jih je, da ne morejo financirati takšnih investicij.
To je nepotrebno in nekoristno.
comteo sporočil: 664
[#2905302] 08.02.21 14:46 · odgovor na: aimon (#2905245)
Odgovori   +    1
Če že omenjrate avte iz aluminija, zakaj ne omenite Audi A2 ali A8 ampak Teslo.
Zakaj ne omenite recimo Nissan LEaf, Hyundai Kono in Ioniq, KIo Soul in Niro, ID3, e_Golf, BMWi3, ali desetine drugih, ki niso iz aluminija?
Kaj poskušate dopovedati?
aimon sporočil: 1.924
[#2905321] 08.02.21 15:23 · odgovor na: comteo (#2905299)
Odgovori   +    2
[comteo]
Čas polnjenja generalno sploh ni problem ...
Za mnoge voznike e-avtov je čas polnjenja pomemben in ta naj bi bil čim krajši, najbolje bi bilo, ko bi porabili toliko časa, kot porabijo časa vozniki, ki polnijo avtomobile z bencinom na bencinski črpalki.
Vozilo se npolni ko spimo, delamo, nakupujemo, kosimo, sestankujemo.... Poraba časa je približno nič.
Voznik mora biti pazljiv, da se e-avtu med potjo ne izprazni baterija. Če pa se med potjo izprazni baterija, vozniku ostane avto vleka. In koliko časa gre v tem primeru v nič? Zelo veliko.
Baterije, ki bi se polnile 5 minut so predvsem neumnost ...
Vprašajmo voznike e-avtov ali bi raje polnili 5 minut ali nekaj ur.
Zakljluček: uporabniki, ki bi potrebovali (in plačevali) polnjenje v 5 minutah za recimo 400 km vožnje, so izredno redki.
V prvem komentarju sem omenil baterije, ki se zelo hitro napolnijo in po mojem mnenju imajo prednost pred sedanjimi baterijami.
aimon sporočil: 1.924
[#2905323] 08.02.21 15:31 · odgovor na: comteo (#2905302)
Odgovori   +    2
[comteo]
Če že omenjrate avte iz aluminija, zakaj ne omenite Audi A2 ali A8 ampak Teslo.
Omenjam Teslo, ker je omenjena v članku, ki sem ga linkal.
Kaj poskušate dopovedati?
Popravilo karoserije iz aluminijeve zlitine je precej dražje kot popravilo jeklene karoserije.
comteo sporočil: 664
[#2905325] 08.02.21 15:37 · odgovor na: aimon (#2905323)
Odgovori   +    0
[aimon]
> [comteo]
> Če že omenjrate avte iz aluminija, zakaj ne omenite Audi A2 ali A8 ampak Teslo.

Omenjam Teslo, ker je omenjena v članku, ki sem ga linkal.
> Kaj poskušate dopovedati?

Popravilo karoserije iz aluminijeve zlitine je precej dražje kot popravilo jeklene karoserije.

To ni odvisno od pogona vozila. Ker veliko več naftnih vozil ima karoserijo od aluminija.
Zakaj to v temi, ki se dotika elektromobilnosti???
comteo sporočil: 664
[#2905326] 08.02.21 15:46 · odgovor na: aimon (#2905321)
Odgovori   +    1
[aimon]
> [comteo]
> Čas polnjenja generalno sploh ni problem ...

Za mnoge voznike e-avtov je čas polnjenja pomemben in ta naj bi bil čim krajši, najbolje bi bilo, ko bi porabili toliko časa, kot porabijo časa vozniki, ki polnijo avtomobile z bencinom na bencinski črpalki.
Mi naštejete, kolk je voznikov, ki delajo več kot 300 do 500 kilometrov brez pavze, dovolj pogosto, da bi jim to bilo pomembno?
"Mnoge" bi lahko bilo podprto s kakšno statistiko? JAz pravim, da je to tam... 2% uporabnikov...Verjetno manj.
Če gremo 2 krat letno na počitnice več kot 400 km daleč, verjemite, da se 20 minutna pavza za kavo in toaleto prileže.


> Vozilo se npolni ko spimo, delamo, nakupujemo, kosimo, sestankujemo.... Poraba časa je približno nič.

Voznik mora biti pazljiv, da se e-avtu med potjo ne izprazni baterija. Če pa se med potjo izprazni baterija, vozniku ostane avto vleka. In koliko časa gre v tem primeru v nič? Zelo veliko.
ŠE enkrat - da izprazniš baterijo današnjega EV vozila moraš narediti 300 do 500km. Na 10% te vozilo opozarja... na 5% še bolj, pa ti na navigaciji ponuja polnlnice... Takrat tudi omeji moč in hitrost...
Moraš res bit butl, da ostaneš brez elektrike. PA tudi če ostaneš ima vsaka hiša električni priključek. A bencinske črpalke delajo do 22 ure in so potem zaprte...(razen deurnih, ki niso pogoste...
Ta argument je pač bedarija...
Kolega z veliko izkušnjami je povedal (v življenju sem 2 krat ostal brez bencina in nikoli brez eletktrike".. ima seveda več kot 300.000 prevoenih km na elektriko. VErjetno več kot 400.000.


> Baterije, ki bi se polnile 5 minut so predvsem neumnost ...

Vprašajmo voznike e-avtov ali bi raje polnili 5 minut ali nekaj ur.
Vprašajmo lasnike mobilnih telefonov:
Ali bi rajši polnili vsako noč ali enkrat tedensko...
ČE bi polnilni enkrat tedensko bo telefon težek približo eno kilo. Ampak ga ni treba polniti.

BEdasto vprašanje.

5 minutno polnjenje bo vedno tolk drago, da ga nobeden ne bo "potreboval". In po tem ni neke resne in masovne potrebe.
Žena polni Kono enkrat tedensko. Ob sobotah...
Jaz Leafa v službi vsak dan...To je realnost. KI ga vi ne poznate, ker ne uproabljate električna vozila.


> Zakljluček: uporabniki, ki bi potrebovali (in plačevali) polnjenje v 5 minutah za recimo 400 km vožnje, so izredno redki.

V prvem komentarju sem omenil baterije, ki se zelo hitro napolnijo in po mojem mnenju imajo prednost pred sedanjimi baterijami.
Nimajo. Ker 720 kW priključek in polnilnice dvignejo ceno polnjenja tako, da da se to ne izplača. Nepotrebni tehnološki dosežki, ki pač ne najdejo v praksi (razen za testiranja) uporabne vrednosti.
comteo sporočil: 664
[#2905327] 08.02.21 15:52 · odgovor na: aimon (#2905321)
Odgovori   +    2
Baterije kapacitete 60 kWh+.. in avtonomije 400km....s 1500 ciklov uporabne življenske dobe prevozijo torej 600.000 km, da jim kapaciteta pade iz 400 na 300km z enim polnjenjem...
Večjim baterijam se to zgodi še bolj pozno.
Niti tukaj ne vidim veliko potrebe po nekem napredku.... Ko prevoziš milijon kom ti je avto že dolgočasen in iz mode :-D

Današnje baterije zadovoljujejo potrebe večine uporabnikov glede avtonomije in jim je "uporabna" doba (v avtomobilu, ker pozneje se uporabljajo v solarnih elektrarnah kot zalogovniki) popolnoma zadovoljiva.
aimon sporočil: 1.924
[#2905328] 08.02.21 16:03 · odgovor na: comteo (#2905325)
Odgovori   +    2
[comteo]
To ni odvisno od pogona vozila. Ker veliko več naftnih vozil ima karoserijo od aluminija.
Popravila teh karoserij so draga.
Zakaj to v temi, ki se dotika elektromobilnosti???
E-avti, ki imajo jekleno karoserijo so bolj zanimivi za nakup kot e-avti, ki imajo karoserijo iz aluminijeve zlitine.
comteo sporočil: 664
[#2905329] 08.02.21 16:06 · odgovor na: aimon (#2905323)
Odgovori   +    3
Kabel in ročka CCS za 250A polnjenja stane cca 2000€.
Kabel in ročka za 500A polnjenje stane cca 15.000 € (tekočinsko hlajenje kabla, ročke, klimatska naprava, posebno ohišje ob polnilnici...

250A je pri 400V avtomobilih 100 kW
500A je pri 400V avtomobilih 200 kW

Vi menite, da je polnjenje s 1.875 A (720 kW) realno možno z zdržnimi stroški?

Na trgu ne obstaja ročka za več kot 500A. Pa še ta je draga kot žaftran.
750 kW po kablu do avta, boste rabili kakšnega pomočnika, da dvignete kabel :-) . In priključno ročko.
Enako bo v vozilu. Od vtičnice do BMS in baterije 15 centimetrov premer kabla? :-) . In to zaradi tega, ker rabi kak % uporabnikov par krat letno hitrejše polnjenje ? Seveda :-)
aimon sporočil: 1.924
[#2905333] 08.02.21 16:16 · odgovor na: comteo (#2905326)
Odgovori   +    0
[comteo]
5 minutno polnjenje bo vedno tolk drago, da ga nobeden ne bo "potreboval".
Vedno? Ne verjamem. :)
comteo sporočil: 664
[#2905401] 09.02.21 00:20 · odgovor na: (#2905343)
Odgovori   +    1
In kakšne veze ima z elektro mobilnostjo, razen da je nekaj tipov elektrinih avtomobilov uporabilo enak material, kot eni naftni avtomobili. Velika večina pa ne.

Na drugi strnai, ravno Tesla ima varnostne sisteme in avtopilote, ki preprečijo veliko nesreč. Najcejnejše je popravilo, če se nesreča ne zgodi. Ceneje od jeklenih delov.

Ampak, večina električnih vozil nima aluminijaste karoserije. Sam aluminij ni ekskluzivno povezan z elektromobilnostjo in ne razujmem, zakaj se omenja v temi o elektro pogonih.
aimon sporočil: 1.924
[#2905694] 10.02.21 09:31 · odgovor na: comteo (#2905401)
Odgovori   +    0
[comteo]
... Tesla ima varnostne sisteme in avtopilote, ki preprečijo veliko nesreč. Najcejnejše je popravilo, če se nesreča ne zgodi. Ceneje od jeklenih delov.
Varnostni sistemi in avtopiloti nič ne pomagajo, ko e-avto stoji na parkirišču in vanj trči drugi avto, voznik pa odpelje. Če ima e-avto aluminijasto karoserijo, je popravilo dražje, kot pri avtu, ki ima jekleno karoserijo.
Ampak, večina električnih vozil nima aluminijaste karoserije. Sam aluminij ni ekskluzivno povezan z elektromobilnostjo in ne razujmem, zakaj se omenja v temi o elektro pogonih.
Nekateri e-avti imajo aluminijasto karoserijo. Vozniku tega avta ne bo vseeno, kolikšni so stroški popravila in zato je prav, da se omeni v temi o elektro pogonih.

(Pomotoma sem pritisnil +)

Strani: 1