Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Norvežani hočejo potniška letala na elektriko
Strani: 1
sporočil: 4.340
He, he, dober naslov! Norvežani hočejo... Je pa letalo zelo
primerna aplikacija za električni pogon, ker je tam teža pogonskega
sklopa precej nepomembna, režim delovanja pogonskega sklopa je pa
zelo dinamičen. Samo aerodinamiki morajo rešiti dva manjša tehnična
problema: (1) kako zračni upor letala zmanjšati za en velikostni
red in (2) kako dinamični vzgon krila povečati za en velikostni
red.
sporočil: 1.203
Ali pač počakamo dovolj časa, da bodo baterije s svojim povprečnim
7% povečanjem energijske gostote na leto, dovolj dobre.
sporočil: 4.311
[Nikec3]Izgleda da verjameš, da je kapaciteta baterij fizikalno neomejena. Mogoče so ti pa znani elektroni z več kot enim osnovnim nabojem?
Ali pač počakamo dovolj časa, da bodo baterije s svojim povprečnim 7% povečanjem energijske gostote na leto, dovolj dobre.
sporočil: 10.545
[MarijanMacek]bitroni mogoče? :)
> [Nikec3]
> Ali pač počakamo dovolj časa, da bodo baterije s svojim povprečnim 7% povečanjem energijske gostote na leto, dovolj dobre.
Izgleda da verjameš, da je kapaciteta baterij fizikalno neomejena. Mogoče so ti pa znani elektroni z več kot enim osnovnim nabojem?
sporočil: 1.203
Nič ne kaže, da bi se razvoj tehnologije baterij ustavil. Sploh pa
ne sedaj, ko se za raziskave namenja vedno več in več denarja.
sporočil: 4.311
[Nikec3]Ravno ni videti, lahko pa verjameš. vendar če se kapaciteta baterij ne bo povečala za velikostni razred, nimajo v komercialnih letalih kakšne bodočnosti. je že razlog, da so resne firme obupale.
Nič ne kaže, da bi se razvoj tehnologije baterij ustavil. Sploh pa ne sedaj, ko se za raziskave namenja vedno več in več denarja.
sporočil: 4.340
[MarijanMacek]Točno tako! Energijska gostota kerozina je 12kWh/kg, najboljše baterije pa mogoče dosežejo 400Wh/kg. Pa recimo, da je še električni pogon trikrat učinkovitejši, pa smo na faktorju 10. Pa še to je zelo dobrohotna ocena. Prostora za večanje deleža teže za "gorivo" pa pri letalih ni, ker že sedaj gorivo marsikdaj dosega blizu polovice celotne vzletne teže.
> [Nikec3]
> Nič ne kaže, da bi se razvoj tehnologije baterij ustavil. Sploh pa ne sedaj, ko se za raziskave namenja vedno več in več denarja.
Ravno ni videti, lahko pa verjameš. vendar če se kapaciteta baterij ne bo povečala za velikostni razred, nimajo v komercialnih letalih kakšne bodočnosti. je že razlog, da so resne firme obupale.
sporočil: 4.311
vsi ki sanjajo o komercialnih električnih letalih. najprej, omejena
bodo na majhna letala. primerljiva recimo z ATR72, ki pelje 70
potnikov s hitrostjo okoli 500 km/h. pri tem pokurijo 810 l/h
goriva,
aviation.stackexchan...rop-vs-jet oziroma 608 kg/h (gostota
0,75). Pri 1/3 izkoristku pokurijo v eni uri efektivno 2430 kWh
energije, kar pomeni težo baterij okoli 6000 kg pri doseženi visoki
gostoti 400Wh/kg. letalo za 1,5 ure dolg polet mora imeti še
rezervo, recimo vsaj za 172 ure. Potemtakem potrebuje 12 ton
baterij, pri čemer nismo upoštevali, da je vzlet in dvigovanje
energijsko mnogo bolj potarteno kot križarjenje na optimalni
višini.
Torej letalo bo vozilo 12 ton baterij, pri čemer je največja masa 23 ton, prazno pa tehta 13 ton. Očevidno se račun ne izide., en.wikipedia.org/wiki/ATR_72
Torej letalo bo vozilo 12 ton baterij, pri čemer je največja masa 23 ton, prazno pa tehta 13 ton. Očevidno se račun ne izide., en.wikipedia.org/wiki/ATR_72
Strani: 1