22 min
Nemški regulator nalaga nove omejitve N26; v banko pošilja nadzornika
1 ura
Nepravnomočno: nekdanjemu šefu NKBM Matjažu Kovačiču tri leta zapora 2
1 ura
Ameriški proizvajalec sesalnikov Roomba v stečaj, kupil ga je njegov kitajski dobavitelj 1
1 ura
Kupil sem delnico, ki spominja na Nvidio 1
2 uri
Industrijska proizvodnja v evrskem območju oktobra glede na september višja za 0,8 odstotka
2 uri
Spletno izobraževanje o obveznem cepljenju proti bolezni modrikastega jezika
2 uri
Surs: Stroški gradnje novih stanovanj na četrtletni ravni upadli
2 uri
NASVET: Ali božičnico dobi tudi Slovenec, zaposlen pri Avstrijcu, če dela pri nas? 1
3 ure
Na Hrvaškem potrdili kugo drobnice
3 ure
Z novim letom v ZDA višje minimalne plače za več milijonov delavcev
3 ure
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
4 ure
Podeljena prva mikrodokazila za umetno inteligenco za odločevalce 1
4 ure
V Sloveniji bi lahko zgradili še 80 sistemov daljinskega ogrevanja - in kako je kurjenje povezano z meglo 2
4 ure
NLB: Dividenda potrjena, na računih bo tik pred božičem. Kakšna bi lahko bila v 2026? 2
4 ure
Vrednost oktobrskih gradbenih del medletno poskočila za dobro tretjino 2
5 ur
Furs opozarja: Pravočasno si zagotovite nova potrdila za delo z davčnimi blagajnami
5 ur
Ruska centralna banka toži Euroclear za 195 milijard evrov 1
5 ur
Handelsblatt: nemška gradnja optičnih omrežij drsi v krizo 1
5 ur
Zelenski namignil, da bi bila varnostna jamstva lahko alternativa članstvu v Natu 3
5 ur
Največja električna ladja na svetu uspešno prestala prvi preizkus

Strani: 1

Nikec3 sporočil: 1.203
[#2693680] 19.01.18 12:10
Odgovori   +    2
"Kaj vse bo električno"

Vse razen raket.
bambino sporočil: 1.028
[#2693687] 19.01.18 12:56 · odgovor na: Nikec3 (#2693680)
Odgovori   +    4
Tudi za raketo je predstavitev zagotov že v izdelavi :)
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2693700] 19.01.18 13:36
Odgovori   +    4
He, he, dober naslov! Norvežani hočejo... Je pa letalo zelo primerna aplikacija za električni pogon, ker je tam teža pogonskega sklopa precej nepomembna, režim delovanja pogonskega sklopa je pa zelo dinamičen. Samo aerodinamiki morajo rešiti dva manjša tehnična problema: (1) kako zračni upor letala zmanjšati za en velikostni red in (2) kako dinamični vzgon krila povečati za en velikostni red.
Nikec3 sporočil: 1.203
[#2693703] 19.01.18 13:40 · odgovor na: anon-116402 (#2693700)
Odgovori   +    0
Ali pač počakamo dovolj časa, da bodo baterije s svojim povprečnim 7% povečanjem energijske gostote na leto, dovolj dobre.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2693710] 19.01.18 14:10 · odgovor na: Nikec3 (#2693703)
Odgovori   +    0
[Nikec3]
Ali pač počakamo dovolj časa, da bodo baterije s svojim povprečnim 7% povečanjem energijske gostote na leto, dovolj dobre.
Izgleda da verjameš, da je kapaciteta baterij fizikalno neomejena. Mogoče so ti pa znani elektroni z več kot enim osnovnim nabojem?
kzupanc sporočil: 10.748
[#2693714] 19.01.18 14:26 · odgovor na: anon-178149 (#2693710)
Odgovori   +    1
[MarijanMacek]
> [Nikec3]
> Ali pač počakamo dovolj časa, da bodo baterije s svojim povprečnim 7% povečanjem energijske gostote na leto, dovolj dobre.

Izgleda da verjameš, da je kapaciteta baterij fizikalno neomejena. Mogoče so ti pa znani elektroni z več kot enim osnovnim nabojem?
bitroni mogoče? :)
Nikec3 sporočil: 1.203
[#2693715] 19.01.18 14:35 · odgovor na: anon-178149 (#2693710)
Odgovori   +    0
Nič ne kaže, da bi se razvoj tehnologije baterij ustavil. Sploh pa ne sedaj, ko se za raziskave namenja vedno več in več denarja.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2693768] 19.01.18 18:37 · odgovor na: Nikec3 (#2693715)
Odgovori   +    0
[Nikec3]
Nič ne kaže, da bi se razvoj tehnologije baterij ustavil. Sploh pa ne sedaj, ko se za raziskave namenja vedno več in več denarja.
Ravno ni videti, lahko pa verjameš. vendar če se kapaciteta baterij ne bo povečala za velikostni razred, nimajo v komercialnih letalih kakšne bodočnosti. je že razlog, da so resne firme obupale.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2693780] 19.01.18 22:18 · odgovor na: anon-178149 (#2693768)
Odgovori   +    0
[MarijanMacek]
> [Nikec3]
> Nič ne kaže, da bi se razvoj tehnologije baterij ustavil. Sploh pa ne sedaj, ko se za raziskave namenja vedno več in več denarja.

Ravno ni videti, lahko pa verjameš. vendar če se kapaciteta baterij ne bo povečala za velikostni razred, nimajo v komercialnih letalih kakšne bodočnosti. je že razlog, da so resne firme obupale.
Točno tako! Energijska gostota kerozina je 12kWh/kg, najboljše baterije pa mogoče dosežejo 400Wh/kg. Pa recimo, da je še električni pogon trikrat učinkovitejši, pa smo na faktorju 10. Pa še to je zelo dobrohotna ocena. Prostora za večanje deleža teže za "gorivo" pa pri letalih ni, ker že sedaj gorivo marsikdaj dosega blizu polovice celotne vzletne teže.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2693807] 20.01.18 08:16
Odgovori   +    0
vsi ki sanjajo o komercialnih električnih letalih. najprej, omejena bodo na majhna letala. primerljiva recimo z ATR72, ki pelje 70 potnikov s hitrostjo okoli 500 km/h. pri tem pokurijo 810 l/h goriva, aviation.stackexchan...rop-vs-jet oziroma 608 kg/h (gostota 0,75). Pri 1/3 izkoristku pokurijo v eni uri efektivno 2430 kWh energije, kar pomeni težo baterij okoli 6000 kg pri doseženi visoki gostoti 400Wh/kg. letalo za 1,5 ure dolg polet mora imeti še rezervo, recimo vsaj za 172 ure. Potemtakem potrebuje 12 ton baterij, pri čemer nismo upoštevali, da je vzlet in dvigovanje energijsko mnogo bolj potarteno kot križarjenje na optimalni višini.
Torej letalo bo vozilo 12 ton baterij, pri čemer je največja masa 23 ton, prazno pa tehta 13 ton. Očevidno se račun ne izide., en.wikipedia.org/wiki/ATR_72

Strani: 1