Strani: 1

mirc01 sporočil: 2
[#2677777] 09.10.17 15:06
Odgovori   +    8
Pri tem pristopu je bistveno, da za posameznikovo gibanje – hojo, kolesarjenje, vožnjo z avtobusom... (vstavi poljubno) – plača nekdo drug.
Pošteno povedano, to je zadnje čase bistvo vseh teh novih Eko pristopov.
johc sporočil: 701
[#2677782] 09.10.17 15:19
Odgovori   +    4
najprej naj se naredi podzemni križ Vižmarje Rudnik, Fužine Vrhovci ali Podutik s povezavami vsakih 5 minut, potem rabimo boljše primestne povezave pa seveda železnice, kjer bi bili iz Mb ali NM v Lj v eni uri porabimo pa za železnico z Jesenic npr. 1 h 10 minut za 60 km
FIN-311684 sporočil: 15.124
[#2677787] 09.10.17 15:25
Odgovori   +    12
Kako lahko nekdo ugotovi, da se nekdo po nepotrebnem vozi v Ljubljano? Nihče se ne vozi po nepotrebnem, vsi imajo svoje potrebe.
Korazijan sporočil: 171
[#2677800] 09.10.17 16:05 · odgovor na: FIN-311684 (#2677787)
Odgovori   +    3
Veliko služb bilo mogoče vsaj nekaj dni v tednu opravljati na daljavo.
alek14 sporočil: 9.957
[#2677808] 09.10.17 17:00
Odgovori   +    9
Zadnja sprememba: alek14 09.10.2017 17:03
Par dejstev:

1. Če se v službo pripeljete z biciklom namesto z avtom je okoljski učinek = 0.
Da bi bil kak učinek morate (z vožnjo) prihranjen denar zažgati. Če namreč prihranite pri vožnji z avtom boste denar morda porabili nekje drugje in voila CO2 skoči nazaj gor. Vsaka gospodarska aktivnost ima CO2 odtis. Če greste s prihrankom od avta na daljše bivanje v hotelu ali pa si boste provoščili večjo hišo...
Skratka trajnostna mobilnost ima le negativne učinke, okoljski učinki pa so v povprečju nič (če seveda prihranjenega denarja ne zažgete - pa še tu bi ga država vrnila v obtok z emisijo in učinek bi bil spet nič).

2. Nizozemska, država elektrike na veter in vožnje s kolesom ima CO2 odtis na prebivalca 9t/leto, Slovenija 6,5t/leto. Pa razložite, tako, da bom razumel to budaleštino s trajnostno mobilnostjo, ki spreminja SLO v Kitajsko iz 70'.

By Alek Rdeči

P.S.
Za "trajnostno mobilnost" je treba presedlati na prevozno sredstvo, ki je na sonce (kakorkoli že to dosežete) in je dražje od sedanjega avta. Do neke mere so to BEV, le da ti niso "na sonce", ker se pač filajo ponoči. Trenutno. V bodoče bo morda kaka rešitev, ki bo trajnostno mobilna, bicikelj pa je zagotovo samo revščina.
denac sporočil: 22.290
[#2677830] 09.10.17 18:54 · odgovor na: FIN-311684 (#2677787)
Odgovori   +    1
[FIN-311684]
Kako lahko nekdo ugotovi, da se nekdo po nepotrebnem vozi v Ljubljano? Nihče se ne vozi po nepotrebnem, vsi imajo svoje potrebe.
Nekdo po dolgem čakanju pride na pregled za operacijo. In potem kar medicinska sestra sporoči, da tega pregleda ne more opraviti, ker tistega dne ni pravega specialista za pregled.
pobalin sporočil: 11.416
[#2677881] 10.10.17 00:47 · odgovor na: alek14 (#2677808)
Odgovori   +    4
[alek14]
2. Nizozemska, država elektrike na veter in vožnje s kolesom ima CO2 odtis na prebivalca 9t/leto, Slovenija 6,5t/leto. Pa razložite, tako, da bom razumel to budaleštino s trajnostno mobilnostjo, ki spreminja SLO v Kitajsko iz 70'.
Med drugim imajo menda ogromno rastlinjakov, ki jih ogrevajo z domnevno subvencioniranim plinom, da lahko mi celo leto kupujemo nizozemski paradižnik. V neki angleški publikaciji sem prebral, da ima nizozemski paradižnik pozimi v britanskem supermarketu večji ogljični odtis kot zunaj ali v neogrevanih rastlinjakih gojen paradižnik iz severne Afrike.
kzupanc sporočil: 7.856
[#2677922] 10.10.17 09:23 · odgovor na: Korazijan (#2677800)
Odgovori   +    3
[Korazijan]
Veliko služb bilo mogoče vsaj nekaj dni v tednu opravljati na daljavo.
To pa res. Ampak delodajalci so nefleksibilni oz. togi glede tega. Raje bodo oponašali povračilo stroškov prevoza kot da bi predlagali dva dni v tednu delo od doma.
kzupanc sporočil: 7.856
[#2677923] 10.10.17 09:26 · odgovor na: alek14 (#2677808)
Odgovori   +    2
[alek14]
Par dejstev:

1. Če se v službo pripeljete z biciklom namesto z avtom je okoljski učinek = 0.
Da bi bil kak učinek morate (z vožnjo) prihranjen denar zažgati. Če namreč prihranite pri vožnji z avtom boste denar morda porabili nekje drugje in voila CO2 skoči nazaj gor. Vsaka gospodarska aktivnost ima CO2 odtis. Če greste s prihrankom od avta na daljše bivanje v hotelu ali pa si boste provoščili večjo hišo...
Skratka trajnostna mobilnost ima le negativne učinke, okoljski učinki pa so v povprečju nič (če seveda prihranjenega denarja ne zažgete - pa še tu bi ga država vrnila v obtok z emisijo in učinek bi bil spet nič).

2. Nizozemska, država elektrike na veter in vožnje s kolesom ima CO2 odtis na prebivalca 9t/leto, Slovenija 6,5t/leto. Pa razložite, tako, da bom razumel to budaleštino s trajnostno mobilnostjo, ki spreminja SLO v Kitajsko iz 70'.

By Alek Rdeči

P.S.
Za "trajnostno mobilnost" je treba presedlati na prevozno sredstvo, ki je na sonce (kakorkoli že to dosežete) in je dražje od sedanjega avta. Do neke mere so to BEV, le da ti niso "na sonce", ker se pač filajo ponoči. Trenutno. V bodoče bo morda kaka rešitev, ki bo trajnostno mobilna, bicikelj pa je zagotovo samo revščina.
To je pa povsem na počez. Marsikaj je okoljsko manj sporno kot vožnja z avtomobilom na fosilna goriva. Povsem nekaj drugega je vožnja v mestih in medkrajevno. Pa še in še. S kolesom bi recimo morlai prepovedati vožnjo, kjer ni kolesarske steze. A kolesarji sploh vedo, kako nevarno je kolesariti po ozki regionalni cesti, ki je nepregledna in ovinkasta, ceste vajeni vozniki pa drvijo 90km/uro v ovinek?
alek14 sporočil: 9.957
[#2677925] 10.10.17 09:36 · odgovor na: kzupanc (#2677923)
Odgovori   +    1
[kzupanc]
To je pa povsem na počez. Marsikaj je okoljsko manj sporno kot vožnja z avtomobilom na fosilna goriva.
Niti ne. Problem so indirektni vplivi. Pri vožnji z avtom je večina okoljskega vpliva avto in ne gorivo. Pa še pri gorivu je 2/3 cene država. Opa. Kakšen je okoljski vpliv države? Izkaže se, da je povprečen. Kar pač ljudje z državnim denarjem kupijo (penzije, plače JU itd.).
Pri avtu je dobra tretjina material, ostalo so dobički, plače, gorivo, zavarovanja in spet država. Tako, da avto niti ne izstopa preveč od povprečja. Ker so davki veliki lahko mirne duše za vsako stvar oceniš okoljski vpliv iz cene in energijske intenzitete (kWh na € BDP) dotične države in njene strukture preskrbe s surovinami in energijo.
kzupanc sporočil: 7.856
[#2677930] 10.10.17 09:54 · odgovor na: alek14 (#2677925)
Odgovori   +    1
[alek14]
> [kzupanc]

> To je pa povsem na počez. Marsikaj je okoljsko manj sporno kot vožnja z avtomobilom na fosilna goriva.

Niti ne. Problem so indirektni vplivi. Pri vožnji z avtom je večina okoljskega vpliva avto in ne gorivo. Pa še pri gorivu je 2/3 cene država. Opa. Kakšen je okoljski vpliv države? Izkaže se, da je povprečen. Kar pač ljudje z državnim denarjem kupijo (penzije, plače JU itd.).
Pri avtu je dobra tretjina material, ostalo so dobički, plače, gorivo, zavarovanja in spet država. Tako, da avto niti ne izstopa preveč od povprečja. Ker so davki veliki lahko mirne duše za vsako stvar oceniš okoljski vpliv iz cene in energijske intenzitete (kWh na € BDP) dotične države in njene strukture preskrbe s surovinami in energijo.
Za mesta je pomembno, da je čim manj lokalnega zastrupljanja, za kolesarjenje varne kolesarske steze itd. To sem želel omeniti. Ne vem pa, če je smiselno računati okoljski vpliv na način, da se prihranjeni denar od vožnje nameni za druge potrebe, ki spet onesnažujejo?
alek14 sporočil: 9.957
[#2678082] 10.10.17 18:42 · odgovor na: kzupanc (#2677930)
Odgovori   +    2
[kzupanc]
Za mesta je pomembno, da je čim manj lokalnega zastrupljanja, za kolesarjenje varne kolesarske steze itd. To sem želel omeniti. Ne vem pa, če je smiselno računati okoljski vpliv na način, da se prihranjeni denar od vožnje nameni za druge potrebe, ki spet onesnažujejo?
Glede kolesarskih stez nimam pripomb. Tudi jaz kolesarim. Toda kolo ne sme postati osnovno prevozno sredstvo. Tudi avtobus ne. Tako kolo kot avtobus nižata produktivnost (izguba časa) in zaklepata takega uporabnika na delo, ki je v bližini doma. To pomeni odsotnost izbire in zaradi tega pogajalsko premoč lokalnih delodajalcev. Varianta z bicikli je v bistvu tiha barabija koroprativega sveta, ki si ne želi dobro plačanih in fleksbilnih delavcev. Sužnji s kolesom so najboljše kar se jim lahko zgodi.
Okoljski vpliv je kar pač je. Vsaka aktivnost ima neposredne in posredne učinke zaradi ekonomske prepletenosti. Če ne bi bilo države in davkov in bi bi bili posli bolj neporedni bi bili tudi učinki bolj neposredni. Tudi elektrika za BEV je deloma iz termoelektrarn. Neposredno so BEV čisti, posredno ne tako zelo.

Kar zadeva zrak v mestu imamo težave kot si sledijo:
1. Zasebna kurišča (ca. 70% težave pri PM10, avtomobili kakih 10% ostalo naraven prah (veter) in industrija)
2. PM2,5 GDI bencinarji - precej prikrita težava, a vsaj 10x večja od dieslov.
3. NOx današnjih dieslov.

Vse to je rešljivo - najtrši oreh pa je tudi največji okoljski problem. št. 1.
lea1 sporočil: 330
[#2678290] 11.10.17 18:35 · odgovor na: kzupanc (#2677922)
Odgovori   +    2
Jaz sem takoj za to, recimo dva dni v tednu, pa čeprav nase vzamem tudi vse stroške, a delodajalec ima s tem težave, občutek imam, da je zanj najbolj pomembno, da sem fizično tam, saj se še zmeraj niso naučili ocenjevati mojega dela glede na učinke in ne na fizično prisotnost.

Naj živi štempljanje :)
Inside sporočil: 996
[#2678294] 11.10.17 19:05 · odgovor na: lea1 (#2678290)
Odgovori   +    0
Pri meni je podobno. :) Imam poslovne partnerje iz madzarske kjer delajo 4dni od doma en dan se zberejo v budimpesti s prenosniki in dogovorijo za naprej, ostale delovne naloge po mailu telefonu. Sef je v centru in ima kamero ter pregled nad vsemi ki delajo doma. Javljanje na telefon in prisotnost za pc je obvezna. Vkolikor jih ni dobijo odpoved, ki je se noben ni dobil. Dovoli jim tudi manjse opravke in odsotnosti vendar strogo v dogovoru s šefi. Firma je dobila nagrado za evropsko odlicnost. Ko sem nasim sefom povedal ob piru so me debelo gledali kot da zahtevam hotel 5zvezdic in pocitnice v dubaju.
matjazfinance sporočil: 2.287
[#2678297] 11.10.17 19:26 · odgovor na: Inside (#2678294)
Odgovori   +    3
[Inside]
Pri meni je podobno. :) Imam poslovne partnerje iz madzarske kjer delajo 4dni od doma en dan se zberejo v budimpesti s prenosniki in dogovorijo za naprej, ostale delovne naloge po mailu telefonu. Sef je v centru in ima kamero ter pregled nad vsemi ki delajo doma. Javljanje na telefon in prisotnost za pc je obvezna. Vkolikor jih ni dobijo odpoved, ki je se noben ni dobil. Dovoli jim tudi manjse opravke in odsotnosti vendar strogo v dogovoru s šefi.
Se pravi, imajo v svojih domovih kamere, po katerih jih šef nadzoruje? jebote...
In zakaj je tako nujno javljanje in da morajo prositi za dovoljenje za opravke?

A ni fora, da se vnaprej zmenijo za delovne naloge - ja potem pa naj se samo gleda, če so v roku oddali naročeno delo, a ne? Kaj je važno, kdaj je delal, če je narejeno OK in v roku?
...
Se mi zdi, da tudi tale madžarska firma še ni presegla mentalitete "štempljanja", le prišparali so pri najemu pisarniških prostorov...
Inside sporočil: 996
[#2678313] 11.10.17 20:30 · odgovor na: matjazfinance (#2678297)
Odgovori   +    0
[matjazfinance]
> [Inside]
> Pri meni je podobno. :) Imam poslovne partnerje iz madzarske kjer delajo 4dni od doma en dan se zberejo v budimpesti s prenosniki in dogovorijo za naprej, ostale delovne naloge po mailu telefonu. Sef je v centru in ima kamero ter pregled nad vsemi ki delajo doma. Javljanje na telefon in prisotnost za pc je obvezna. Vkolikor jih ni dobijo odpoved, ki je se noben ni dobil. Dovoli jim tudi manjse opravke in odsotnosti vendar strogo v dogovoru s šefi.

Se pravi, imajo v svojih domovih kamere, po katerih jih šef nadzoruje? jebote...
In zakaj je tako nujno javljanje in da morajo prositi za dovoljenje za opravke?

A ni fora, da se vnaprej zmenijo za delovne naloge - ja potem pa naj se samo gleda, če so v roku oddali naročeno delo, a ne? Kaj je važno, kdaj je delal, če je narejeno OK in v roku?
...
Se mi zdi, da tudi tale madžarska firma še ni presegla mentalitete "štempljanja", le prišparali so pri najemu pisarniških prostorov...
Ja bil sem pri sefu in vidi delavca ko sedi za pc v svojem domu. Niso kamere po celi hisi. Imajo dogovor koliko je nujen odzivni cas ce ne je klic in odpoved v primeru ce si nekje drugje brez dogovora. Naloge se talajo ampak vseeno jih spremlja da ne zabusavajo. Ja prisparali so pisarne, ogrevanje, prevoz ker so eni bili res od dalec ker pokrivajo podrocje ki je stran od budimpeste. Ampak delavcem ta nacin odgovarja in se strinjajo s to kontrolo.
Bolje kot jaz ki moram na malico od 10-11 in niti na kavo s partnerji izven tega casa, pa ne mores za vsak 10min izhod sefa prosit da ti kartico podpise pa gledat na uro pri prihodu odhodu kot da delam v zaporu. To je se vecja represija.
Vinci sporočil: 5.606
[#2678326] 11.10.17 21:09 · odgovor na: Inside (#2678313)
Odgovori   +    1
[Inside]
> [matjazfinance]
> > [Inside]
> > Pri meni je podobno. :) Imam poslovne partnerje iz madzarske kjer delajo 4dni od doma en dan se zberejo v budimpesti s prenosniki in dogovorijo za naprej, ostale delovne naloge po mailu telefonu. Sef je v centru in ima kamero ter pregled nad vsemi ki delajo doma. Javljanje na telefon in prisotnost za pc je obvezna. Vkolikor jih ni dobijo odpoved, ki je se noben ni dobil. Dovoli jim tudi manjse opravke in odsotnosti vendar strogo v dogovoru s šefi.
>
> Se pravi, imajo v svojih domovih kamere, po katerih jih šef nadzoruje? jebote...
> In zakaj je tako nujno javljanje in da morajo prositi za dovoljenje za opravke?
>
> A ni fora, da se vnaprej zmenijo za delovne naloge - ja potem pa naj se samo gleda, če so v roku oddali naročeno delo, a ne? Kaj je važno, kdaj je delal, če je narejeno OK in v roku?
> ...
> Se mi zdi, da tudi tale madžarska firma še ni presegla mentalitete "štempljanja", le prišparali so pri najemu pisarniških prostorov...

Ja bil sem pri sefu in vidi delavca ko sedi za pc v svojem domu. Niso kamere po celi hisi. Imajo dogovor koliko je nujen odzivni cas ce ne je klic in odpoved v primeru ce si nekje drugje brez dogovora. Naloge se talajo ampak vseeno jih spremlja da ne zabusavajo. Ja prisparali so pisarne, ogrevanje, prevoz ker so eni bili res od dalec ker pokrivajo podrocje ki je stran od budimpeste. Ampak delavcem ta nacin odgovarja in se strinjajo s to kontrolo.
Bolje kot jaz ki moram na malico od 10-11 in niti na kavo s partnerji izven tega casa, pa ne mores za vsak 10min izhod sefa prosit da ti kartico podpise pa gledat na uro pri prihodu odhodu kot da delam v zaporu. To je se vecja represija.
Ta madžarski sistem je verjetno največji organizacijski in kadrovski drek, ki sem ga kdaj kje videl oz. prebral.
Inside sporočil: 996
[#2678438] 12.10.17 13:33 · odgovor na: Vinci (#2678326)
Odgovori   +    0
Se strinjam oni so verjetno res drek proti podobnim zahodnim organizacijam, samo mi v sloveniji smo pol opice, ki po drevju plezamo proti njim.

Strani: 1