Strani: 1

bc123a sporočil: 48.253
[#2667606] 16.08.17 08:28
Odgovori   +    10
Pred vsako avtomatizacijo (torej tudi informatizacijo) je treba dobro spoznati DEJANSKI poslovni proces. Ker dostikrat vodstvo ali pa IT oddelek da neke specifikacije, kako bi proces NAJ potekal, potem se pa v praksi izkaze, da zaposleni delajo cisto drugace, in da tako kot je zamisljeno v teoriji sploh ne bi delovalo.

Ce potem zaposlenega postavis pred informacijski/avtomatski sistem, ki ima hardkodirane predstave managementa, ki v realnosti nikoli niso delale, potem tudi projekt informatizacije ali avtomatizacije ali robotizacije ne bo koristil, ampak bo dobesedno unicil produktivnost.

TO je glavni razlog.

Zato je pred projektom treba vztrajati na tem, da si magari na lastne oci dobavitelj ogleda poslovni/delovni/rocni proces. Ce pa so tu razne poslovne skrivnosti ovira, in jih niti NDA ne resi, potem pa narocnik enostavno ni resen.
gorcin sporočil: 38
[#2667621] 16.08.17 09:25
Odgovori   +    6
"Tudi sicer velja, da sta najpogostejša razloga za neuspešen projekt predvsem predolgo trajanje projekta ter (pre)visoki stroški."

Predolgo trajanje projekta in previsoki stroški nista razloga, ampak posledice dejanskih razlogov.
najobj sporočil: 31.920
[#2667662] 16.08.17 14:18 · odgovor na: bc123a (#2667606)
Odgovori   +    0
[bc123a]
Pred vsako avtomatizacijo (torej tudi informatizacijo) je treba dobro spoznati DEJANSKI poslovni proces. Ker dostikrat vodstvo ali pa IT oddelek da neke specifikacije, kako bi proces NAJ potekal, potem se pa v praksi izkaze, da zaposleni delajo cisto drugace, in da tako kot je zamisljeno v teoriji sploh ne bi delovalo.

Ce potem zaposlenega postavis pred informacijski/avtomatski sistem, ki ima hardkodirane predstave managementa, ki v realnosti nikoli niso delale, potem tudi projekt informatizacije ali avtomatizacije ali robotizacije ne bo koristil, ampak bo dobesedno unicil produktivnost.

TO je glavni razlog.

Zato je pred projektom treba vztrajati na tem, da si magari na lastne oci dobavitelj ogleda poslovni/delovni/rocni proces. Ce pa so tu razne poslovne skrivnosti ovira, in jih niti NDA ne resi, potem pa narocnik enostavno ni resen.
... čuj, če bi IT dal neke specifikacije, bi avtomatizacija oziroma informatizacija ziher uspela, ker IT običajno dobro spozna dejanski poslovni proces, preden da od sebe neke specifikacije ... no, problem pa je, da si hudo pametno vodstvo firme nekaj zamisli, ker je nekaj nekje videlo, potem pa tisto "rešitev" enostavno - sploh če dobavitelj pravega podmaže - vsili IT in uporabnikom ... evo, zato pa takšen projekt traja noro dolgo in običajno - spomni se Sigme - tudi propade ali pa na koncu nastane čisto nekaj drugega, kot je bilo mišljeno na začetku ... khmm, če zdaj pozabim, da ima potem dobavitelj zaradi prilagajanja zakonskim spremembam full time job za desetkratnik cene hišnih IT-jevcev v tisti firmi ...

P.S.: rad bi videl dobavitelja, ki bo svojo rešitev nekomu napisal na kožo in jo kasiral enako kot standardna jajca, ki jih prodaja ...
bc123a sporočil: 48.253
[#2667668] 16.08.17 15:02 · odgovor na: najobj (#2667662)
Odgovori   +    2
[najobj]
> [bc123a]
> Pred vsako avtomatizacijo (torej tudi informatizacijo) je treba dobro spoznati DEJANSKI poslovni proces. Ker dostikrat vodstvo ali pa IT oddelek da neke specifikacije, kako bi proces NAJ potekal, potem se pa v praksi izkaze, da zaposleni delajo cisto drugace, in da tako kot je zamisljeno v teoriji sploh ne bi delovalo.
>
> Ce potem zaposlenega postavis pred informacijski/avtomatski sistem, ki ima hardkodirane predstave managementa, ki v realnosti nikoli niso delale, potem tudi projekt informatizacije ali avtomatizacije ali robotizacije ne bo koristil, ampak bo dobesedno unicil produktivnost.
>
> TO je glavni razlog.
>
> Zato je pred projektom treba vztrajati na tem, da si magari na lastne oci dobavitelj ogleda poslovni/delovni/rocni proces. Ce pa so tu razne poslovne skrivnosti ovira, in jih niti NDA ne resi, potem pa narocnik enostavno ni resen.

... čuj, če bi IT dal neke specifikacije, bi avtomatizacija oziroma informatizacija ziher uspela, ker IT običajno dobro spozna dejanski poslovni proces, preden da od sebe neke specifikacije ...
P.S.: rad bi videl dobavitelja, ki bo svojo rešitev nekomu napisal na kožo in jo kasiral enako kot standardna jajca, ki jih prodaja ...
Nisem iz ITja, dobro pa poznam podrocje avtomatizacije/robotizacije, ce hoces, ki ima do pike enake probleme. In tam gre tocno to, da nekdo, ki dela specifikacije, sploh ne pozna dobro (v tem primeru delovnega) procesa.

Ker stvar izgleda tako: vodstvo ali pa neki visokoleteci frajerji si zamislijo da se bi delalo tako pa tako. V praksi se potem izkaze da tako ni mozno, in na nizjem nivoju se najde neka resitev, ki je glih tako dobra (kar je se posebej pri *delovnih* procesih ponavadi neproblematicno, ker ni v nasprotju z zakonodajo, kot je hitro lahko pri raznih poslovnih/financnih zadevah). No, in tista resitev se potem uporablja in prenasa z ustnim izrocilom, vsi so srecni. Navzgor se pa ne prenese, sploh v slovenskih firmah, kjer je velikokrat teror sefov nad podrejenimi in se samo poslusa in kima.

To vse laufa, dokler si nekdo ne zmisli, da bi pa nekaj avtomatiziral. In ce se oni zgoraj, ki imajo vse teoreticno popredalckano, ne zavedajo da "tam spodaj" pa stvar dela drugace, kot imajo oni na papirju, in dajo narediti avtomatizacijo po svojih idejah, je vse narobe.

Zato taksne firme sploh nimajo prodajnikov v klasicnem pomenu besede, ampak zelo dobro zverzirane inzenirje, ki morajo imeti debelo kozo in teziti stranki da si sami ogledajo podrobnosti procesa. Sem ze bil tudi kdaj zraven, ko sem zelo netaktno in nevljudno iz ljudi iztiskal informacije, ki so bile kriticne za projekt.
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2667752] 17.08.17 10:53 · odgovor na: bc123a (#2667606)
Odgovori   +    0
[bc123a]
Pred vsako avtomatizacijo (torej tudi informatizacijo) je treba dobro spoznati DEJANSKI poslovni proces. Ker dostikrat vodstvo ali pa IT oddelek da neke specifikacije, kako bi proces NAJ potekal, potem se pa v praksi izkaze, da zaposleni delajo cisto drugace, in da tako kot je zamisljeno v teoriji sploh ne bi delovalo.

Ce potem zaposlenega postavis pred informacijski/avtomatski sistem, ki ima hardkodirane predstave managementa, ki v realnosti nikoli niso delale, potem tudi projekt informatizacije ali avtomatizacije ali robotizacije ne bo koristil, ampak bo dobesedno unicil produktivnost.

TO je glavni razlog.

Zato je pred projektom treba vztrajati na tem, da si magari na lastne oci dobavitelj ogleda poslovni/delovni/rocni proces. Ce pa so tu razne poslovne skrivnosti ovira, in jih niti NDA ne resi, potem pa narocnik enostavno ni resen.
Vprasanje je ce je dejanski poslovni proces tudi v resnici najbolj optimalen. Dostikrat se izkaze za bolj smotrno prilagoditi (poenostaviti) obstojece procese paketni programski opremi , kot pa obratno.
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2667755] 17.08.17 10:58
Odgovori   +    0
Med razlogi so najpogosteje navedli naslednje: manko jasno opredeljenih mejnikov in ciljev (37 odstotkov), slabo komunikacijo (19 odstotkov), slabo podporo vodstva (18 odstotkov), odpor zaposlenih (14 odstotkov) in premalo sredstev za realizacijo (devet odstotkov).
Failing to plan is planing to fail. Oziroma, ko ne ves kam gres, je vsaka pot dobra (medvedek Pu) ;)
bc123a sporočil: 48.253
[#2667758] 17.08.17 11:10 · odgovor na: anon-204390 (#2667752)
Odgovori   +    1
[vickibedi]
Vprasanje je ce je dejanski poslovni proces tudi v resnici najbolj optimalen. Dostikrat se izkaze za bolj smotrno prilagoditi (poenostaviti) obstojece procese paketni programski opremi , kot pa obratno.
Lahko da ni optimalen - oziroma gotovo ni optimalen, tisti optimalen pa ni izvedljiv zaradi stvari, ki jih morda management ne razume :)

Poanta je: ce vsiljujes spremembe procesa skozi softver, ki zna samo tako in nic drugace, bo to dojeto kot failure softverja in posledicno neuspesen (polomija) IT projekt. Ali pa projekt avtomatizacije/robotizacije.

Procese moras imeti pod kontrolo oziroma jih prilagoditi izven tega. IT projekt ni kladivo za tolcenje po zaposlenih ki nocejo delati na nacin, ki ga predvideva management....

Strani: 1