Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek 7 vprašanj in odgovorov - kaj vse vpliva na porabo goriva
Strani: 1
sporočil: 3.087
> Prava varnostna razdalja pomeni, da za vozilom pred seboj zaostajate za dve sekundi, večja je hitrost, večja mora biti varnostna razdalja.
> Sam sem to preizkusil pri dveh vozilih, novem BMW serije 7 in škodi superb, v obeh primerih pa je bila varnostna razdalja pri vključenem radarskem tempomatu za polovico manjša od dovoljene.
Ja, samo čip ne rabi dve sekundi kot homo sapiens sapiens ampak samo 20 milisekund za reakcijo. Torej bo treba z novimi časi spreminjati tudi zakonodajo.
Ne pa kot naša palicajska teleta, ki so uporabljala ilegalno radarsko opremo, katerih tehnična izpravnost in homologacije so že davno potekle, da so kaznovali šoferje vozil z vgrajenimi modernimi radarskimi sistemi za delno avtonomno vožnjo in jih dezignirali, da so imeli vgrajene motilce radarjev.
sporočil: 6.570
>> Sam sem to preizkusil pri dveh vozilih, novem BMW serije 7 in škodi superb, v obeh primerih pa je bila varnostna razdalja pri vključenem radarskem tempomatu za polovico manjša od dovoljene.In preveril sem pri proizvajalcih/prodajalcih in odgovor je bil?
sporočil: 9.333
Zadnja sprememba: 153 28.12.2015 10:00
Dobra vprašanja, jasni odgovori, k sedmim pa bidodal še osmo vprašanje: kolikšen more biti vpliv na
večjo porabo, če pravočasno ne menjaš prestavo ?
Že vnaprej hvala za odgovor !
Sodražan
sporočil: 1.046
Nisem preveril pri proizvajalcih. Verjamem da je odgovornost za
uporabo teh sistemov, enako velja za navigacijo in še kaj, je
vselej na strani voznika.
sporočil: 1.046
Proizvajalci govorijo o 5 do 10 odstotkov, je pa seveda razpon v
praksi precej različen, odvisno od tega kakšno je osnovno znanje
varčne vožnje
sporočil: 48.253
Danes velja pravilo: takoj ko vžgete motor, odpeljite.Meni je totalno mimo, kako so ljudje za deci bencina pripravljeni zrtvovati varnost. Vzges avto, z zaledenelimi in zarosenimi sipami, v debeli bundi, potem z roko mahas pred sabo da kaj vidis skozi rosno sipo, cez nekaj minut med voznjo slacis bundo, ko se avto ogreje, in tako naprej?
Klimatska naprava pri hlajenju pozimi porabi več energije kot pri gretju, saj zadnjemu procesu pomaga motor z odvajanjem toplote.Pozimi klimatska naprava porabi toliko kot poleti, ce jo seveda uporabis za razvlazevanje/hlajenje. Ce pa avto samo ogrevas pa klimatska naprava porabi 0.
sporočil: 48.253
[kajulci]Ni ti nenadoma skocil 5 m pred avto pri 60 km/h, ker bi sedaj bil (cucek namrec) med pokojnimi.
Tole z varnostno razdaljo jaz nisem čisto ziher, da je stvar taka, kot nas prepričujejo. Ko je meni zadnjič pri kakih 60km/h ali kak kilometer manj skočil cucek direkt pred avto, max 5 m je bil pred avtom, sem ustavila avto praktično takoj, cucka nisem povozila, je pa lastnika skoraj kap, je klecnil in skoraj z glavo zaril v pločnik. To je edini primer da se spomnim, da sem morala bremzati na črto. Takrat sem najprej pomislila, kako to, da sem lahko ustavila, ker sem bila ziher, da to ni možno, glede na to, kaj nam ves čas tupijo v glavo o zavornih poteh. Cesta je bila suha.
2 sekundi je reakcijski cas, ne zavorna razdalja.
Bolj verjetno je, da si cucka videla ze prej in reakcijo pripravila ze takrat, ko se je blizal cesti, kar pomeni da si verjetno imela ze nogo na bremzi, rahlo zavirala, oci na pecljih, in si samo orenk pohodila pedal, ko se je scene odlocilo za samomor.
dejansko drzi, da ce pred tabo avto zacne zavirati, rabis dve sekundi, da sam reagiras na enak nacin.
ce je avto pred tabo v zaviranju boljsi (krajsa zavorna razdalja kot tvoj avto), se bos tudi ob 2 sekundni razdalji zabil njemu v rit, ce pa je slabsi, pa je lahko razdalja krajsa kot 2 sekundi, pa se bo izslo.
se enkrat, nima nic z zavorno potjo, ampak z reakcijskim casom.
od tu tudi logika da avtomatika drzi krajso razdaljo, ker ima nekaj redov velikosti krajsi reakcijski cas.
sporočil: 6.570
[milos9]Po tej logiki zadeve sploh ne bi smel vključiti.
Nisem preveril pri proizvajalcih. Verjamem da je odgovornost za uporabo teh sistemov, enako velja za navigacijo in še kaj, je vselej na strani voznika.
V resnici pa je zgodba sledeča: razdaljo, ki jo drži tempomat, se da nastavljati, minimum pa je pri cca. 1 sekundi zato, ker je to v Nemčiji zakonsko dovolj pri vožnji v naseljih.
sporočil: 171
Reakcijski čas zdravega in zbranega človeka 0,3 do 0,4 sek.
Verjetno je pri starejših večji ampak spet relativno glede na
stanje človeka.
Seveda to ne velja pri uporabi mobilcev, obdelavi dnevno političnih problemov z ostalimi potniki in podobnih zadevah, ki naj jih vozniki ne bi delali med vožnjo.
2 sekunde in več imajo crknjeni konji in taki, ki glede na psihofizično stanje sploh ne sodijo za volan (sem spada tudi početje stvari nepovezanih z vožnjo).
Take pa prej ali slej doleti "naravna selekcija".
Škoda je samo tistih, ki so kolateralna škoda pri takšnih dogodkih.
Seveda to ne velja pri uporabi mobilcev, obdelavi dnevno političnih problemov z ostalimi potniki in podobnih zadevah, ki naj jih vozniki ne bi delali med vožnjo.
2 sekunde in več imajo crknjeni konji in taki, ki glede na psihofizično stanje sploh ne sodijo za volan (sem spada tudi početje stvari nepovezanih z vožnjo).
Take pa prej ali slej doleti "naravna selekcija".
Škoda je samo tistih, ki so kolateralna škoda pri takšnih dogodkih.
sporočil: 1.046
Zakaj pa ne, šlo je za legitimno in zanimivo vprašanje bralca.
Zadeva pa je jasna, predpisi med državami so različni, pri nas je
minimalna razdalja izražena v času 2 sekundi, torej se s hitrostjo
spreminja. Voznik pa je odgovoren, da bo s pravilno nastavitvijo
rudarskega tempomata poskrbel, da predpisa ne bo kršil
sporočil: 31.920
Zadnja sprememba: najobj 28.12.2015 13:05
[bc123a]
> [kajulci]
> Tole z varnostno razdaljo jaz nisem čisto ziher, da je stvar taka, kot nas prepričujejo. Ko je meni zadnjič pri kakih 60km/h ali kak kilometer manj skočil cucek direkt pred avto, max 5 m je bil pred avtom, sem ustavila avto praktično takoj, cucka nisem povozila, je pa lastnika skoraj kap, je klecnil in skoraj z glavo zaril v pločnik. To je edini primer da se spomnim, da sem morala bremzati na črto. Takrat sem najprej pomislila, kako to, da sem lahko ustavila, ker sem bila ziher, da to ni možno, glede na to, kaj nam ves čas tupijo v glavo o zavornih poteh. Cesta je bila suha.
Ni ti nenadoma skocil 5 m pred avto pri 60 km/h, ker bi sedaj bil (cucek namrec) med pokojnimi.... ups ! ...
2 sekundi je reakcijski cas, ne zavorna razdalja.
Bolj verjetno je, da si cucka videla ze prej in reakcijo pripravila ze takrat, ko se je blizal cesti, kar pomeni da si verjetno imela ze nogo na bremzi, rahlo zavirala, oci na pecljih, in si samo orenk pohodila pedal, ko se je scene odlocilo za samomor.
dejansko drzi, da ce pred tabo avto zacne zavirati, rabis dve sekundi, da sam reagiras na enak nacin.
ce je avto pred tabo v zaviranju boljsi (krajsa zavorna razdalja kot tvoj avto), se bos tudi ob 2 sekundni razdalji zabil njemu v rit, ce pa je slabsi, pa je lahko razdalja krajsa kot 2 sekundi, pa se bo izslo.
se enkrat, nima nic z zavorno potjo, ampak z reakcijskim casom.
od tu tudi logika da avtomatika drzi krajso razdaljo, ker ima nekaj redov velikosti krajsi reakcijski cas.
P.S.: v tem cajtu na manjših skakalnicah Prevc po doskoku v telemark že zavira na koncu doskočišča ...
sporočil: 48.253
[antjest]Reakcijski cas moras meriti od takrat, ko oni pred tabo zacne bremzati, do takrat, ko zacnes bremzati ti. Kar pomeni najmanj to, da nogo dvignes iz pedala za gas, jo premaknes na pedal za bremzo, in pritisnes.
Reakcijski čas zdravega in zbranega človeka 0,3 do 0,4 sek. Verjetno je pri starejših večji ampak spet relativno glede na stanje človeka.
Plus cas, ko mozgani obdelujejo informacijo "prizgale so se zavorne luci na avtu pred mano".
tako da 2 sekundi ni nic prevec, ampak kar realisticno.
sporočil: 4.311
[kajulci]Če bi ti ustavila avto na 5 m pri hitrosti 60 km/h bi tudi ti v avtu klecnila, oziroma bi se onesvestila. Tvoj povprečen pojemek bi bil namreč okoli 3g, oziroma še več, če upoštevamo reakcijski čas, ki v tem primeru, ko je ves dogodek trajal približno 1,67s sploh ni zanemarljiv, razen če si bila na dogodek pripravljena. Mnogo verjetno bi se ti tudi sprožila varnostna blazina o čemer pa ne poročaš.
Tole z varnostno razdaljo jaz nisem čisto ziher, da je stvar taka, kot nas prepričujejo. Ko je meni zadnjič pri kakih 60km/h ali kak kilometer manj skočil cucek direkt pred avto, max 5 m je bil pred avtom, sem ustavila avto praktično takoj, cucka nisem povozila, je pa lastnika skoraj kap, je klecnil in skoraj z glavo zaril v pločnik. To je edini primer da se spomnim, da sem morala bremzati na črto. Takrat sem najprej pomislila, kako to, da sem lahko ustavila, ker sem bila ziher, da to ni možno, glede na to, kaj nam ves čas tupijo v glavo o zavornih poteh. Cesta je bila suha.
sporočil: 13.528
[kajulci]Če je samo pasji gazda poljubil asfalt, je vse ok. Meni je pred desetletji takole en otrok skočil pred avto, k sreči je bil hiter in rešil življenje sebi in meni.
Tole z varnostno razdaljo jaz nisem čisto ziher, da je stvar taka, kot nas prepričujejo. Ko je meni zadnjič pri kakih 60km/h ali kak kilometer manj skočil cucek direkt pred avto, max 5 m je bil pred avtom, sem ustavila avto praktično takoj, cucka nisem povozila, je pa lastnika skoraj kap, je klecnil in skoraj z glavo zaril v pločnik. To je edini primer da se spomnim, da sem morala bremzati na črto. Takrat sem najprej pomislila, kako to, da sem lahko ustavila, ker sem bila ziher, da to ni možno, glede na to, kaj nam ves čas tupijo v glavo o zavornih poteh. Cesta je bila suha.
sporočil: 4.311
Bom še malo popravil, s še bolj nazorno primerjavo. Če ti je pes
skočil 5m pred avto, ki si ga vozila menda skoraj (privzamimo tvojo
številko) 60 km/h ali ker je v takih primerih je bolje govoriti v
metrih in sekundah 16,7 m/s) bi ti nesrečnica zadela psa, še preden
bi odreagirala, ker ti je od zaznave do trka preostalo samo 0,3 s.
V tem času skoraj pa noben šofer (če ravno ne dirka na formuli 1)
ni sposoben ukreniti nič pametnega, prometni eksperti tipično
govore o časih 0,6 s in navzgor....
sporočil: 171
[bc123a]cvv.amzs.si/slika.as...25B1BC9418
> [antjest]
> Reakcijski čas zdravega in zbranega človeka 0,3 do 0,4 sek. Verjetno je pri starejših večji ampak spet relativno glede na stanje človeka.
Reakcijski cas moras meriti od takrat, ko oni pred tabo zacne bremzati, do takrat, ko zacnes bremzati ti. Kar pomeni najmanj to, da nogo dvignes iz pedala za gas, jo premaknes na pedal za bremzo, in pritisnes.
Plus cas, ko mozgani obdelujejo informacijo "prizgale so se zavorne luci na avtu pred mano".
tako da 2 sekundi ni nic prevec, ampak kar realisticno.
Tole so namerili na Vranskem na slovenskih voznikih.
Cel članek pa cvv.amzs.si/?podrocje=150
Ostalo pa kot sem že povedal. Na tistih 0,3 do 0,4 dodaj še 0,1 do 0,2 da primejo bremze na polno kadar ustavljaš pred pešci.
Razlika med avtom pred tabo in teboj je pa samo v reakcijskem času in tistih stotinkah da se prižgejo zavorne luči.
sporočil: 6.899
Tole z varnostno razdaljo je resnično zanimiv hec, še posebej v
praksi. Tebi se je pes zdel 5 metrov stran, ker pri hitrejši vožnji
razdalje zgledajo bistveno krajše.
Meni je najzanimivejša študija varnostne razdalje dvopasovnica Trzin - Tomačevo. Tam se v konici avtomobili na prehitevalnem pasu resnično vozijo s pet in celo manj metri varnostne razlje pri 60 - 80 KMH. Čista norost, ki je posledica tega, da če po prehitevalem pasu voziš z 20 metri razdalje, se vanjo takoj vključita vsaj dve vozili z levega pasu - ker desni pas pač gre malenkost hitreje.
Če bi ljudje res potrebovali 2 sekundi za reakcijo, bi na "Trziniki" ob vsaki rdeči luči vsako jutro bilo kakih pet prometnih nesreč :-) Kdor je res pozoren in odziven, potrebuje cca 0,8 sekunde - kar je dovolj, da upočasni ravno pravi čas.
Če pa pride do močnejšega zaviranja, pa to seveda ni dovolj, in nekje v koloni pride do trka - kar se pogosto zgodi.
Kako zmanjšati nesreče na trzinki, brez da zamenjamo voznike z nemci?
Meni je najzanimivejša študija varnostne razdalje dvopasovnica Trzin - Tomačevo. Tam se v konici avtomobili na prehitevalnem pasu resnično vozijo s pet in celo manj metri varnostne razlje pri 60 - 80 KMH. Čista norost, ki je posledica tega, da če po prehitevalem pasu voziš z 20 metri razdalje, se vanjo takoj vključita vsaj dve vozili z levega pasu - ker desni pas pač gre malenkost hitreje.
Če bi ljudje res potrebovali 2 sekundi za reakcijo, bi na "Trziniki" ob vsaki rdeči luči vsako jutro bilo kakih pet prometnih nesreč :-) Kdor je res pozoren in odziven, potrebuje cca 0,8 sekunde - kar je dovolj, da upočasni ravno pravi čas.
Če pa pride do močnejšega zaviranja, pa to seveda ni dovolj, in nekje v koloni pride do trka - kar se pogosto zgodi.
Kako zmanjšati nesreče na trzinki, brez da zamenjamo voznike z nemci?
sporočil: 48.253
[kajulci]Lej. Tega ne pravim jaz. To pravijo eksperti, ki se s tem poklicno ukvarjajo:
2 sek reakcijski čas??? Kaki dve sekundi, veš koliko je to??? vrjetno je reakcijski čas kadar bremza avto pred tabo rahlo daljši kot če ti nekdo skoči pred avto, ker je dražljaj skakanja pred avto precej močnejši od zavornih luči, ampak če bi rabila 2 sekundi, bi bil cucek mrtev. 20 m definitivno ni bilo, morda je pa bil kak m več, ampak 10m pa definitivno ne. Avto je pa poskočil in nato počepnil in se ustavil. Na Puntiču ni ABSa, morda je tudi to kaj koristilo. Na onem drugem z ABS še nisem sprobala bemzanja na črto, tako da ne vem kako se obnaša. Res je tudi to, da so moje reakcije nadpovprečne or so people tell me all the time, kadar se pač zgodi kaj, kar zahteva reakcije - ampak ne glede na to, če rabiš 2 sekundi da reagiraš bi morda bilo zaželeno, da sploh ne voziš.
www.tandfonline.com/...STHF0203_1
Lahko poskusim dobiti tudi cel clanek, ce hoces.
sporočil: 48.253
[kajulci]Lahko pa malo racunamo.
Ampak poanta je, da ti ne moreš dokazati svojih trditev, jaz pa ne morem svojih :)
60 km/h = 16 m/s. 5 m = 0.333 sekunde. V tem casu pac ne mores prestaviti noge iz pedala za plin na pedal za bremzo in zabremzati. Verjetno se nisi niti zavedala, a verjetno si zaradi ljubezni do psov ze prej (podzavestno) premaknila nogo na bremzo, no potem pa 0.3333 postane povsem realna cifra.
Saj tudi jaz ne tiscim pedala za gas ce opazim cucka ali otroka ki opleta po plocniku. Podzavestno.
sporočil: 166
No, ampak tiste empirične meritve, ki so jih opravili na AMZS na
prej navedenem linku, so vseeno kar realne, tudi, če so vsem točno
povedali, kaj bodo merili in so bili zato ("kao") bolj
pozorni.
Dotična gospa najbrž ni stara 70+ in ni se še šminkala zraven, tako da je 2 s reakcijskega časa res močno preveč. Reakcijski čas je pač samo čas od opažanja ovire, prestavitve noge s plina na zavoro in pričetka zaviranja, ne pa še čas ustavljanja zraven.
Če bi bil reakcijski čas 2 s kar za vse, bi bilo res ogromno več nesreč. Tako visoko povprečje (večina navaja 1,5 s za izračun pri nesrečah) pride zato, ker je to pač - povprečje. Torej, tu so vključeni še vsi 70-letniki in ljudje na telefonih, radiih, šminkah, ipd. (če lahko malo stereotipiziram), ki močno dvignejo povprečje.
Če bi testirali povprečje brez da se seveda v tistem dotičnem trenutku ravno ukvarjamo s kakim radiem ipd., pa bi bilo zagotovo okrog 1 s ali manj.
LP/J
Dotična gospa najbrž ni stara 70+ in ni se še šminkala zraven, tako da je 2 s reakcijskega časa res močno preveč. Reakcijski čas je pač samo čas od opažanja ovire, prestavitve noge s plina na zavoro in pričetka zaviranja, ne pa še čas ustavljanja zraven.
Če bi bil reakcijski čas 2 s kar za vse, bi bilo res ogromno več nesreč. Tako visoko povprečje (večina navaja 1,5 s za izračun pri nesrečah) pride zato, ker je to pač - povprečje. Torej, tu so vključeni še vsi 70-letniki in ljudje na telefonih, radiih, šminkah, ipd. (če lahko malo stereotipiziram), ki močno dvignejo povprečje.
Če bi testirali povprečje brez da se seveda v tistem dotičnem trenutku ravno ukvarjamo s kakim radiem ipd., pa bi bilo zagotovo okrog 1 s ali manj.
LP/J
sporočil: 6.570
[kajulci]No, pri psu zagotovo drži, da je tudi problem definicije dogodka - ali šteješ reakcijski čas od kdaj se je premaknil "v sumljivo smer", kdaj je bil preko roba pločnika in kdaj pred avtom.
...Kar se moje situacije tiče, če bi te raziskave držale, bi bil cucek mrtev. In kar se mene tiče, so te raziskave full of crap, ker so se odločili meriti nemerljivo. Ampak poanta je, da ti ne moreš dokazati svojih trditev, jaz pa ne morem svojih :)
Na tisti AMZS raziskavi je v kabini zasvetila lučka. Predaleč od realnosti.
sporočil: 31.920
[FFeeBBoo]
> [najobj]
> > [bc123a]
> > > [kajulci]
> > > Tole z varnostno razdaljo jaz nisem čisto ziher, da je stvar taka, kot nas prepričujejo. Ko je meni zadnjič pri kakih 60km/h ali kak kilometer manj skočil cucek direkt pred avto, max 5 m je bil pred avtom, sem ustavila avto praktično takoj, cucka nisem povozila, je pa lastnika skoraj kap, je klecnil in skoraj z glavo zaril v pločnik. To je edini primer da se spomnim, da sem morala bremzati na črto. Takrat sem najprej pomislila, kako to, da sem lahko ustavila, ker sem bila ziher, da to ni možno, glede na to, kaj nam ves čas tupijo v glavo o zavornih poteh. Cesta je bila suha.
>
> > Ni ti nenadoma skocil 5 m pred avto pri 60 km/h, ker bi sedaj bil (cucek namrec) med pokojnimi.
> >
> > 2 sekundi je reakcijski cas, ne zavorna razdalja.
> >
> > Bolj verjetno je, da si cucka videla ze prej in reakcijo pripravila ze takrat, ko se je blizal cesti, kar pomeni da si verjetno imela ze nogo na bremzi, rahlo zavirala, oci na pecljih, in si samo orenk pohodila pedal, ko se je scene odlocilo za samomor.
> >
> > dejansko drzi, da ce pred tabo avto zacne zavirati, rabis dve sekundi, da sam reagiras na enak nacin.
> >
> > ce je avto pred tabo v zaviranju boljsi (krajsa zavorna razdalja kot tvoj avto), se bos tudi ob 2 sekundni razdalji zabil njemu v rit, ce pa je slabsi, pa je lahko razdalja krajsa kot 2 sekundi, pa se bo izslo.
> >
> > se enkrat, nima nic z zavorno potjo, ampak z reakcijskim casom.
> >
> > od tu tudi logika da avtomatika drzi krajso razdaljo, ker ima nekaj redov velikosti krajsi reakcijski cas.
> ... ups ! ...
>
> P.S.: v tem cajtu na manjših skakalnicah Prevc po doskoku v telemark že zavira na koncu doskočišča ...
hehe, te kar strah rata, ko bereš tole o obdelovanju infomacij, dvigovanju in premikanju nog a ne...džabe njim nove gume, bremze in tempomat, če je to tko. eh, ljudje dragi, peš se najdlje pride. pa še ljubi cajt boste mel za razmišljat katero nogo je treba za naslednji korak premaknit... ja, ampak ko sva midva hodila v avtošolo, midva nisva istočasno telefonirala, pisala SMS-e, guglala in kaj je še tega, kar današnja mladina med vožnjo počne, ker ji zaradi vse sorte novih čudes namontiranih v avto menda itak ni več treba mislit na vožnjo ...
ps. ko sem jaz v avtošolo hodil je bil povprečen reakcijski čas 1 s. zdaj je menda že dve. očitno smo nazadovali...pa bi mislil, da je mladina od vseh teh videoigric ipd že pod 0,1s
sporočil: 158
Največ pa pripomore, če točiš na pravi črpalki. Že nekaj časa
spremljam porabo, vedno točim polno, ampak res polno do roba in
odstopanja so huda. 2 litra odstopanja od potovalnega računalnika.
Pa sem si rekel jah narobe kaže. Potem sem šel na neko pot in mi je
poraba kazala 35l natočil sem pa 42 litrov????? Na isti črpalki je
kolega v masterja, ki ima 100 litrski tank spravil 110 litrov. Po
pol leta sem zatežil na neki črpalki prodajalcu in potem še osebi,
ki testira črpalke....od takrat naprej gre v avto na tej črpalki od
0,1-0,3 litrov manj goriva kakor kaže potovalni računalnik. Imam
seveda shranjene vse račune in popis potovalnega.
Strani: 1