Strani: 1

FIN-379669 sporočil: 2.981
[#2555890] 13.10.15 11:47
Odgovori   +    5
Zadnja sprememba: FIN-379669 13.10.2015 11:53
Še enkrat povem. Kapitalizem na neki točki, zaradi gonje po dobičku, moči in slavi, sili, prej ko slej, velika podjetja v zavestne napake. Vsi škandali (Enron, izlitje nafte iz ladij, ploščadi, Microsoft, banke v zadnjih 10 letih, hedgi, letalske nesreče, VW, itd...) so se zakuhali zaradi zavestnega rizika odgovornih.

Potrebujemo kapitalizem s humano noto, torej s pravilno redistribucijo dobrin, čeprav z višjim univerzalnim davkom, veljavnim za vse razvite države - OECD. O tem govori Picketty, čeprav ga ne bi koval med zvezde. Kakor za koga. Vendar je treba iti v to smer. Ne radikalno, ampak postopoma.

Tudi Buffet in Gates sta razlagala, da je treba davke dvigniti. No, ne vem, kje je ta debata ostala...
To pišem za USA. Ker v SLO imamo problem s kar visokimi davki. Tu je problem neučinkovita in potratna vrhnja javna uprava v kolaboraciji s kvazi podjetji.

In seveda je potrebno ojačati mehanizme kontrole...
alek14 sporočil: 10.613
[#2555903] 13.10.15 12:08 · odgovor na: FIN-379669 (#2555890)
Odgovori   +    22
Zadnja sprememba: alek14 13.10.2015 12:09
[]

Tudi Buffet in Gates sta razlagala, da je treba davke dvigniti. No, ne vem, kje je ta debata ostala...
To pišem za USA. Ker v SLO imamo problem s kar visokimi davki. Tu je problem neučinkovita in potratna vrhnja javna uprava v kolaboraciji s kvazi podjetji.

In seveda je potrebno ojačati mehanizme kontrole...
Mehanizme kontrole, ki jih bodo izvajale veverice? Ljudje smo koruptivni. Edina delujoča varovalka proti korupciji je prosti trg. Tega je treba ščititi z vsemi štirimi. Seveda pa se strinjam, da ogromne korporacije niti slučajno niso "prosti trg". Morda so nastale na prostem trgu, a ko so postale velike, so prenehale biti pošteni tekmeci.
Velika podjetja bo nujno razbiti.
Prav tako bo nujno privatizirati vse kar je državnega oz. javnega v SLO. Korupcija nam požre že toliko denarja, da z davki praktično financiramo samo še korupcijo.
FIN-379669 sporočil: 2.981
[#2555908] 13.10.15 12:19 · odgovor na: alek14 (#2555903)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: FIN-379669 13.10.2015 12:19
Se deloma strinjam, vendar rešitev je lahko preprosta. Vse razvite države predpišejo, da ne sme nobeno podjetje preseči 50% tržnega deleža; niti ne samo, niti ne s seštevanjem deležev v kapitalsko ali kakorkoli podjetniško povezani skupini podjetij.

Torej rešitev je enostavna, vendar še ne pomeni končne rešitve, ker danes se soočamo z oligopolom 3 do 10 podjetij. Tu, na tej ravni (ko ima vsaka povprečno 15 do 20% share-a) se delajo napake. Torej, konkurenčna zakonodaja tu ne pomaga.

Drug problem pa je, da so tudi nekatera oligopolna podjetja med seboj povezana preko verige 100 podjetij in je njihovo povezanost ekstremno težko dokazati.

Tukaj pada ideja o močnejši konkurenčni regulativi. Ne bo prinesla vidnega uspeha.
pobalin sporočil: 12.872
[#2555944] 13.10.15 12:53 · odgovor na: alek14 (#2555903)
Odgovori   +    8
Zadnja sprememba: pobalin 13.10.2015 12:56
[alek14]
Mehanizme kontrole, ki jih bodo izvajale veverice? Ljudje smo koruptivni. Edina delujoča varovalka proti korupciji je prosti trg. Tega je treba ščititi z vsemi štirimi. Seveda pa se strinjam, da ogromne korporacije niti slučajno niso "prosti trg". Morda so nastale na prostem trgu, a ko so postale velike, so prenehale biti pošteni tekmeci. Velika podjetja bo nujno razbiti.
To je zelo dobra tema. Kdaj, kje, kako in zakaj se je zgodil zasuk od vsaj simboličnega razbijanja prevelikih podjetij (primer AT&T)? Kdaj, kako in zakaj so države z domnevno demokratično tržno kapitalistično ureditvijo postale korporativne države, v katerih sta zlizana politična oblast in kapitalska moč, ki bi morali biti vzajemna antipoda?
Prav tako bo nujno privatizirati vse kar je državnega oz. javnega v SLO. Korupcija nam požre že toliko denarja, da z davki praktično financiramo samo še korupcijo.
Poglejmo primer ene privatne rodbinske korporacije, v kateri sta omembe vredna solastnika samo še domicilna zvezna dežela (20%) in neka naftna fevdalna državica (17%). Kako je neka rodbina (mit Strumpfen & Matratzen Notgroschen) mrežno prevzela večinski lastniški delež v eni največjih evropskih korporacij, zdaj ne bi razglabljal. Dovolj sta ta dva stavka iz članka:
Tri milijarde evrov naj bi v obliki nižjih cen Volkswagnu primaknili njegovi dobavitelji
V primeru, da bo to vsoto načel, po trenutnih pravilih lahko izda za osem milijard evrov delnic brez glasovalnih pravic.
Reševanje razvojne nesposobnosti in poslovnih sleparij Volks-korporacije pod striktnim nadzorom über-rodbine naj bi sofinancirali dobavitelji? Ker so bili ti dobavitelji do zdaj plačani glede na poslovanje koncerna ne pa po neusmiljeno izpogajanih tržnih cenah? To ni privatizacija zaslug in solidarizacija krivde, anede?

Gospodarji VW prstanov bi pobrali osem milijard za flikanje lukenj, ki jih je povzročilo njihovo daljnovidno vodenje in nadziranje Welt-korporacije, ampak za ta denar ne bi prepustili nobene besede pri vodenju firme? Temu bi jaz rekel samoprispevek, ne pa nakup delnic.
anon-187668 sporočil: 5.835
[#2555955] 13.10.15 13:08 · odgovor na: pobalin (#2555944)
Odgovori   +    2
[pobalin]
Gospodarji VW prstanov bi pobrali osem milijard za flikanje lukenj, ki jih je povzročilo njihovo daljnovidno vodenje in nadziranje Welt-korporacije, ampak za ta denar ne bi prepustili nobene besede pri vodenju firme? Temu bi jaz rekel samoprispevek, ne pa nakup delnic.
O gospodarjih raznih prstanov pišejo na siol.net v članku: Kaj vse v Evropi imajo v lasti bogati arabski šejki.

"Volkswagen, Daimler, Siemens, Manchester City, Paris Saint-Germaine, Credit Suisse ... Vse to so podjetja ali športni klubi, v katerih so arabski državni skladi delni in popolni lastniki."
pobalin sporočil: 12.872
[#2555966] 13.10.15 13:38 · odgovor na: anon-187668 (#2555955)
Odgovori   +    6
[menim]
O gospodarjih raznih prstanov pišejo na siol.net v članku: Kaj vse v Evropi imajo v lasti bogati arabski šejki.
"Volkswagen, Daimler, Siemens, Manchester City, Paris Saint-Germaine, Credit Suisse ... Vse to so podjetja ali športni klubi, v katerih so arabski državni skladi delni in popolni lastniki."
Nekako razumem, da si realno-politično nastavljeni naftni despoti po zlatih rokavicah za sokolarjenje zaradi stalnega dotoka denarja sčasoma omislijo še kakšen klub in druge naložbe. Težje pa razumem, da razne banke in skladi denar varčnih in preudarnih Nemcev zmečejo v ničvredne derivate ameriških finančnih prevarantov in tvegana posojila kalno urejenim državam s klientelističnimi režimi, medtem pa pomembne deleže v paradnih domačih korporacijah prepuščajo bližnjevzhodnim despotom.
anon-207862 sporočil: 1.476
[#2555975] 13.10.15 14:01
Odgovori   +    4
Trobiš bo vedel ker MORA...Štrukelj pa tega noče vedeti, ker MU NI TREBA. Plač v VW delavcem ne bodo nižali, tvegajo štrajk. Malo optimizacije in zvijanja rok dobaviteljem, malo krčenja naložb znotraj koncerna beri pri Seatu in Škodi in po VW tovarnah na Poljskem, Slovaškem,.... Malo več delov bo s Kitajske veje. Pa bo kar bo: EU bo glihala in tolažila, za nagrado bomo pa dobili neko "drago & neodvisno akreditirano telo" s sedežem KJE?!?
GV-3786 sporočil: 234
[#2556038] 13.10.15 17:37
Odgovori   +    1
Komisija EU bi morala hitro nabiti kazen VW v smislu, da gredo na Zero emission vehicles takoj in sicer 50% prodaje ZEV ali PHV! Če ne pa nekaj 10 milijard kazni! Pa naj izbirajo goljufivi hohštaplerski birbauherji
bc123a sporočil: 47.139
[#2556048] 13.10.15 18:44 · odgovor na: FIN-379669 (#2555908)
Odgovori   +    7
[]
Se deloma strinjam, vendar rešitev je lahko preprosta. Vse razvite države predpišejo, da ne sme nobeno podjetje preseči 50% tržnega deleža; niti ne samo, niti ne s seštevanjem deležev v kapitalsko ali kakorkoli podjetniško povezani skupini podjetij.

Torej rešitev je enostavna, vendar še ne pomeni končne rešitve, ker danes se soočamo z oligopolom 3 do 10 podjetij. Tu, na tej ravni (ko ima vsaka povprečno 15 do 20% share-a) se delajo napake. Torej, konkurenčna zakonodaja tu ne pomaga.

Drug problem pa je, da so tudi nekatera oligopolna podjetja med seboj povezana preko verige 100 podjetij in je njihovo povezanost ekstremno težko dokazati.

Tukaj pada ideja o močnejši konkurenčni regulativi. Ne bo prinesla vidnega uspeha.
Vsi ti recepti so brezveze, ker dejansko v praksi ne prinesejo rezultatov. Saj ze clanek govori o tem, da bodo tudi skodo placali dobavitelji.

Kako bi zadeva izgledala v idealnem, "divjem" kapitalizmu: volkswagnu bi konkretno padel trzni delez. Ta trzni delez bi zlahka prevzeli drugi proizvajalci, ki bi se jim na ta racun povecala potreba po dobaviteljih, in bi nekdanji dobavitelji volkswagna dobavljali njim.

Takoj ko pa je vw too big to fail, pa dobis socializem za bogate.
FIN-379669 sporočil: 2.981
[#2556103] 13.10.15 23:29 · odgovor na: bc123a (#2556048)
Odgovori   +    3
Bla , bla. :)

Imamo že danes pravi kapitalizem.

Potrošniki so tisti, ki odločijo. In zanje (za 90%) je izpust NOx iz motorjev brezvezna zgodba v primerjavi z zanesljivostjo znamke, to je zgodbo, ki so jo vpijali 30 let. "Nemc je Nemc".

Potrošnik odloča, vse ostalo pa je marketing. Pozitivni ali negativni. V Evropi bo prevladal pozitivni za VW, na ostalih razvijajočih se trgih, sploh v USA, pa so pečeni. Šele nekje tle zadaj je pomembna zgodba za Nemce too big to fall. - 15 % tržnega deleža še ne bo konec sveta, ker imajo na rezervi mnoge znamke, ki se ne povezujejo v glavah ljudi z VW.

Zdaj, upam, da ti je jasno, zakaj so v USA sprožili to zgodbo.

Bo pa cena za reševanje zadrege velika. To je jasno. 30 mlrd eur? Od tega bodo država in dobavitelji prispevali pol.
bc123a sporočil: 47.139
[#2556113] 14.10.15 06:55 · odgovor na: FIN-379669 (#2556103)
Odgovori   +    4
[]
Bla , bla. :)

Imamo že danes pravi kapitalizem.

Potrošniki so tisti, ki odločijo. In zanje (za 90%) je izpust NOx iz motorjev brezvezna zgodba v primerjavi z zanesljivostjo znamke, to je zgodbo, ki so jo vpijali 30 let. "Nemc je Nemc".

Potrošnik odloča, vse ostalo pa je marketing. Pozitivni ali negativni. V Evropi bo prevladal pozitivni za VW, na ostalih razvijajočih se trgih, sploh v USA, pa so pečeni. Šele nekje tle zadaj je pomembna zgodba za Nemce too big to fall. - 15 % tržnega deleža še ne bo konec sveta, ker imajo na rezervi mnoge znamke, ki se ne povezujejo v glavah ljudi z VW.

Zdaj, upam, da ti je jasno, zakaj so v USA sprožili to zgodbo.

Bo pa cena za reševanje zadrege velika. To je jasno. 30 mlrd eur? Od tega bodo država in dobavitelji prispevali pol.
meni je povsem jasno, zakaj so sprozili to zgodbo, ampak obenem pa naj bo tudi jasno, da okolje v katerem delujejo avtomobilski proizvajalci ze desetletja ni prosti trg, ampak tesno zaprt oligopol, ki se mu je pridruzil se fenomen TBTF.
shevchenko sporočil: 18.168
[#2556122] 14.10.15 07:27 · odgovor na: bc123a (#2556113)
Odgovori   +    6
meni je povsem jasno, zakaj so sprozili to zgodbo, ampak obenem pa naj bo tudi jasno, da okolje v katerem delujejo avtomobilski proizvajalci ze desetletja ni prosti trg, ampak tesno zaprt oligopol, ki se mu je pridruzil se fenomen TBTF.
TBTF je ocitno vodilo danasnjih zahodnih fasisticnih rezimov, je pa zanimivo, da je v osnovi v popolnem nasprotju s prostim trgom in pravicnostjo, za katerega se kao zavzemajo.

oh yeah!
anon-293951 sporočil: 1.660
[#2556524] 15.10.15 11:58
Odgovori   +    0
čas vnosa: 15.10.15 10:52
ma nič ne bodo pšlačali to je lari fari kakih 77 milijard kje jih pa imajo, gredo takoj v stečaj

Strani: 1