38 min
V Davosu se začenja Svetovni gospodarski forum; kaj skrbi EU voditelje
49 min
Ifo: anketiranci v ZDA in Zahodni Evropi pesimistični zaradi Trumpa, ostali ne
55 min
Izrael in Hamas zamenjala prve talce in ujetnike ob začetku premirja
2 uri
Scania z umetno inteligenco do večje produktivnosti in boljše vozniške izkušnje
2 uri
Kolumna o vinu: Malikovanje vina, telesa in družbe
2 uri
Novi direktor Halcoma: »Moja vizija je, da ostanemo sinonim za zanesljivost in inovativnost v digitalnem bančništvu« (Oglas)
2 uri
Ali ste pripravljeni na izzive direktive NIS 2, najnovejše EU zakonodaje o kibernetski varnosti? (oglas)
4 ure
Predstavljamo inovativno hrano in kratke verige s podeželja (PRO)
7 ur
Prisluhnite Frankloskopu: Kako Kitajci gledajo na Donalda Trumpa
7 ur
Kaj bo Trump naredil na prvi dan predsedovanja ZDA 4
7 ur
Omrežnine za elektriko in podjetja: o kakšnih zneskih pravzaprav govorimo? 3
7 ur
Katera banka je najcenejša in kaj vas zanima glede posojil?
14 ur
Inženirka leta 2024 prihaja iz skupine Interblock 1
14 ur
Najbolj brani članki danes
14 ur
TikTok v ZDA po Trumpovi napovedi odloga prepovedi znova deluje
17 ur
Se morajo direktorji bolnišnic že tresti? Kdaj bi lahko vlada uvedla sanacijske uprave 4
18 ur
(graf) Kako se giblje nemški BDP in kakšne so zadnje napovedi
19 ur
(ANKETA) To je prava pot do večje konkurenčnosti podjetij
22 ur
Biden za slovo najavil omejitve izvoza čipov, ki vseh članic EU ne obravnava enako 1
22 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete

Strani: 1

FIN-325662 sporočil: 113
[#3055063] 19.01.25 07:29
Odgovori   +    9
Zadnja sprememba: FIN-325662 19.01.2025 07:40
Navedba avtorja "ker elektrifikacije večjih potniških in tovornih letal še ni na obzorju, ..." je povsem brez smisla. Od kod pa pride elektrika? V času, ko je objavljen ta članek, Nemčija dobiva skoraj dve tretjine elektrike iz fosilnih goriv, Avstrija in Slovenija približno eno tretjino itd. Da ne govorimo za ostale države, kjer imajo sedež velike letalske družbe (Emirati, Katar, Turčija, ZDA, ...). Torej kaka bi bila rešitev pogona letal a elektriko, če tudi bi bila moža, kar ni zaradi energetske kapacitete baterij glede na njihovo maso? Če bi "tankali" še letala na elektriko bi kurili še več premoga, plina, mazuta, nafte in še kakih drugih fosilnih goriv, z izkoristkom, ki je (skupno gledano) še slabši od izkoristka letalskih motorjev. Torej, kje bi bila tu logika??? Razen, če bi imeli zraven vsakega večjega letališča nuklearko in bi iznašli baterije, ki bi imale mnogokrat večjo kapaciteto od teh, ki jih poznamo danes.
slovenecnb1 sporočil: 6.134
[#3055065] 19.01.25 08:19 · odgovor na: FIN-325662 (#3055063)
Odgovori   +    4
[FIN-325662]
Navedba avtorja "ker elektrifikacije večjih potniških in tovornih letal še ni na obzorju, ..." je povsem brez smisla. Od kod pa pride elektrika? V času, ko je objavljen ta članek, Nemčija dobiva skoraj dve tretjine elektrike iz fosilnih goriv, Avstrija in Slovenija približno eno tretjino itd. Da ne govorimo za ostale države, kjer imajo sedež velike letalske družbe (Emirati, Katar, Turčija, ZDA, ...). Torej kaka bi bila rešitev pogona letal a elektriko, če tudi bi bila moža, kar ni zaradi energetske kapacitete baterij glede na njihovo maso? Če bi "tankali" še letala na elektriko bi kurili še več premoga, plina, mazuta, nafte in še kakih drugih fosilnih goriv, z izkoristkom, ki je (skupno gledano) še slabši od izkoristka letalskih motorjev. Torej, kje bi bila tu logika??? Razen, če bi imeli zraven vsakega večjega letališča nuklearko in bi iznašli baterije, ki bi imale mnogokrat večjo kapaciteto od teh, ki jih poznamo danes.
Sej to je paradoks vse elektrifikacije, da se zaradi prevoznih sredstev še povečuje uporaba fosilnih goriv. V bistvu onesnaženost eksponentno narašča ker proizvodnja baterij je daleč od eekologije.potem pa še fosilno polnenje adijo pamet ns plinu bi ostal pa bi stvari šle v pravo smer zdej je pa ena velika zmešnjava.
leben1 sporočil: 103
[#3055066] 19.01.25 08:48
Odgovori   +    7
Najprej, ogljična nevtralnost je že sama po sebi nedosegljiv. Vse kar se da, je izumljati nove produkte, ki jih prikažejo kot uspeh k približevanju. Pri čemer morajo zamolčati neprijetna dejstva, hvalijo pa privid uspeha. Pomeni da na hitro izumljajo nekaj kar se da skasirati danes, kaj bo jutri jih ne zanima. Čez leta bomo ugotovili, da ni zrak nič bolj čist, da je nivo CO2ja enak, ekonomska škoda pa enormna. Bi rekel, da bodo kmalu morali spremeniti načrte in jih prilagoditi realnosti. Narava se ne ozira na ideje ljudi, dela po svoje.
FIN-544124 sporočil: 3.764
[#3055068] 19.01.25 11:17
Odgovori   +    6
Trajnostni fanatiki uničujejo svet.

Nimajo popolnoma nobenega pojma o energiji, giziki, kemiji, ekonomiji in še čem.

Dan za dnem gonijo svojo in tulijo o nekih popolnoma nerealnih ciljih.
0531Zavar sporočil: 1.782
[#3055073] 19.01.25 15:38
Odgovori   +    0
Sintetična goriva so tako v avtomobilskem kot letalskem prometu ena izmed rešitev za ohranjanje klasičnih motorjev tudi v prihodnjih desetletjih, hkrati pa omgočajo zmanjševanje škodljivih izpustov.
Se pustim podučit, ker nisem strokovnjak iz tega področja...

Ampak kolikor je meni znano je kerozin (petrolej po tastarem) zgolj en derivat nafte, podobno kot bencin..

O kakšnih sintetičnih gorivih je tukaj govora ?
Vem da so v tretjem rajhu, v vojnem času, proizvajali sintetični bencin iz premoga. Ampak to je bil ekološko gledano zelo neuspešen proces (najmanj polovica oglja se je skurilo samo za segrevanje tega procesa, ostalo pa za proizvodnjo zelo malo bencina)
jSujica sporočil: 53
[#3055083] 19.01.25 22:44 · odgovor na: 0531Zavar (#3055073)
Odgovori   +    1
Sintetično gorivo je, čeprav se sliši neverjetno, mogoče proizvajati iz CO2 in vode. Je pa zadeva zelo energetsko potratna. Tukaj pa so potem še trajnostna goriva, pridobljena iz poljščin, odpadnega olja ipd., ki so alternative, čistejše kot bencin/kerozin a seveda prinašajo tudi slabosti.

Strani: 1