4 min
Delnica Krke dosegla absolutni rekord: 150 evrov za kos!
12 min
Zakaj v ZDA tožijo proizvajalca traktorjev John Deere
42 min
Ryanair dela nove korake k opuščanju papirnatih kuponov
55 min
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
55 min
Ali naj kupim oblačila na Zalando ali njegovo delnico?
1 ura
Na dražbi stanovanja na Ježici 34 dražiteljev; kako visoko je šla cena?
2 uri
Naslednja električna dacia bo sandero
2 uri
SBI TOP prek 1.800 točk in je najvišje po poletju 2008
2 uri
Nekdanji direktor Konzuma o bojkotu trgovin na Hrvaškem: Učinek bi imel, če bi trajal 10 dni
2 uri
Guverner avstrijske centralne banke za Politico: ne bojte se skrajne desnice 3
3 ure
Kako do apartmaja v luksuzni rezidenci v Savudriji
3 ure
Kam lahko pišete, če se želite odzvati na vladna izhodišča o davku na nepremičnine
3 ure
V Davosu se začenja Svetovni gospodarski forum; kaj skrbi EU voditelje
4 ure
Ifo: anketiranci v ZDA in Zahodni Evropi pesimistični zaradi Trumpa, ostali ne
4 ure
Izrael in Hamas zamenjala prve talce in ujetnike ob začetku premirja
4 ure
Scania z umetno inteligenco do večje produktivnosti in boljše vozniške izkušnje
5 ur
Kolumna o vinu: Malikovanje vina, telesa in družbe
5 ur
Novi direktor Halcoma: »Moja vizija je, da ostanemo sinonim za zanesljivost in inovativnost v digitalnem bančništvu« (Oglas)
5 ur
Ali ste pripravljeni na izzive direktive NIS 2, najnovejše EU zakonodaje o kibernetski varnosti? (oglas)
7 ur
Predstavljamo inovativno hrano in kratke verige s podeželja (PRO)

Strani: 1

FIN-325662 sporočil: 113
[#3055063] 19.01.25 07:29
Odgovori   +    10
Zadnja sprememba: FIN-325662 19.01.2025 07:40
Navedba avtorja "ker elektrifikacije večjih potniških in tovornih letal še ni na obzorju, ..." je povsem brez smisla. Od kod pa pride elektrika? V času, ko je objavljen ta članek, Nemčija dobiva skoraj dve tretjine elektrike iz fosilnih goriv, Avstrija in Slovenija približno eno tretjino itd. Da ne govorimo za ostale države, kjer imajo sedež velike letalske družbe (Emirati, Katar, Turčija, ZDA, ...). Torej kaka bi bila rešitev pogona letal a elektriko, če tudi bi bila moža, kar ni zaradi energetske kapacitete baterij glede na njihovo maso? Če bi "tankali" še letala na elektriko bi kurili še več premoga, plina, mazuta, nafte in še kakih drugih fosilnih goriv, z izkoristkom, ki je (skupno gledano) še slabši od izkoristka letalskih motorjev. Torej, kje bi bila tu logika??? Razen, če bi imeli zraven vsakega večjega letališča nuklearko in bi iznašli baterije, ki bi imale mnogokrat večjo kapaciteto od teh, ki jih poznamo danes.
slovenecnb1 sporočil: 6.134
[#3055065] 19.01.25 08:19 · odgovor na: FIN-325662 (#3055063)
Odgovori   +    4
[FIN-325662]
Navedba avtorja "ker elektrifikacije večjih potniških in tovornih letal še ni na obzorju, ..." je povsem brez smisla. Od kod pa pride elektrika? V času, ko je objavljen ta članek, Nemčija dobiva skoraj dve tretjine elektrike iz fosilnih goriv, Avstrija in Slovenija približno eno tretjino itd. Da ne govorimo za ostale države, kjer imajo sedež velike letalske družbe (Emirati, Katar, Turčija, ZDA, ...). Torej kaka bi bila rešitev pogona letal a elektriko, če tudi bi bila moža, kar ni zaradi energetske kapacitete baterij glede na njihovo maso? Če bi "tankali" še letala na elektriko bi kurili še več premoga, plina, mazuta, nafte in še kakih drugih fosilnih goriv, z izkoristkom, ki je (skupno gledano) še slabši od izkoristka letalskih motorjev. Torej, kje bi bila tu logika??? Razen, če bi imeli zraven vsakega večjega letališča nuklearko in bi iznašli baterije, ki bi imale mnogokrat večjo kapaciteto od teh, ki jih poznamo danes.
Sej to je paradoks vse elektrifikacije, da se zaradi prevoznih sredstev še povečuje uporaba fosilnih goriv. V bistvu onesnaženost eksponentno narašča ker proizvodnja baterij je daleč od eekologije.potem pa še fosilno polnenje adijo pamet ns plinu bi ostal pa bi stvari šle v pravo smer zdej je pa ena velika zmešnjava.
leben1 sporočil: 104
[#3055066] 19.01.25 08:48
Odgovori   +    7
Najprej, ogljična nevtralnost je že sama po sebi nedosegljiv. Vse kar se da, je izumljati nove produkte, ki jih prikažejo kot uspeh k približevanju. Pri čemer morajo zamolčati neprijetna dejstva, hvalijo pa privid uspeha. Pomeni da na hitro izumljajo nekaj kar se da skasirati danes, kaj bo jutri jih ne zanima. Čez leta bomo ugotovili, da ni zrak nič bolj čist, da je nivo CO2ja enak, ekonomska škoda pa enormna. Bi rekel, da bodo kmalu morali spremeniti načrte in jih prilagoditi realnosti. Narava se ne ozira na ideje ljudi, dela po svoje.
FIN-544124 sporočil: 3.764
[#3055068] 19.01.25 11:17
Odgovori   +    6
Trajnostni fanatiki uničujejo svet.

Nimajo popolnoma nobenega pojma o energiji, giziki, kemiji, ekonomiji in še čem.

Dan za dnem gonijo svojo in tulijo o nekih popolnoma nerealnih ciljih.
0531Zavar sporočil: 1.782
[#3055073] 19.01.25 15:38
Odgovori   +    0
Sintetična goriva so tako v avtomobilskem kot letalskem prometu ena izmed rešitev za ohranjanje klasičnih motorjev tudi v prihodnjih desetletjih, hkrati pa omgočajo zmanjševanje škodljivih izpustov.
Se pustim podučit, ker nisem strokovnjak iz tega področja...

Ampak kolikor je meni znano je kerozin (petrolej po tastarem) zgolj en derivat nafte, podobno kot bencin..

O kakšnih sintetičnih gorivih je tukaj govora ?
Vem da so v tretjem rajhu, v vojnem času, proizvajali sintetični bencin iz premoga. Ampak to je bil ekološko gledano zelo neuspešen proces (najmanj polovica oglja se je skurilo samo za segrevanje tega procesa, ostalo pa za proizvodnjo zelo malo bencina)
jSujica sporočil: 53
[#3055083] 19.01.25 22:44 · odgovor na: 0531Zavar (#3055073)
Odgovori   +    1
Sintetično gorivo je, čeprav se sliši neverjetno, mogoče proizvajati iz CO2 in vode. Je pa zadeva zelo energetsko potratna. Tukaj pa so potem še trajnostna goriva, pridobljena iz poljščin, odpadnega olja ipd., ki so alternative, čistejše kot bencin/kerozin a seveda prinašajo tudi slabosti.

Strani: 1