Zasebnost
2 uri
Kaj se skriva v milijardah, ki bodo šle za obnovo po poplavah
2 uri
Reforma JPP: julija vklapljamo nov sistem upravljanja potniškega prometa. Kaj bo drugače in kako bo ob navalih upokojencev?
3 ure
Eksperimenti z zdravstvom 2
3 ure
Davčne spremembe: popravki za peščico kadrov, višji vstopni prag v sistem DDV ...
3 ure
Moj obraz se bo postaral zelo počasi, napoveduje algoritem
3 ure
Reuters: Savdska Arabija namerava prodati delež v Aramcu
5 ur
Spiegel: 80 odstotkov Nemcev bi delalo štiri dni na teden, a ekonomisti opozarjajo, da to ni vzdržno 4
5 ur
Potrjeno: dividenda Save Re je 1,75 evra na delnico
5 ur
Vlada predlaga nakazilo 25,5 milijona evrov republiškemu stanovanjskemu skladu
5 ur
Ljubljanske mlekarne: Osredotočeni bodo na projekte, ki prinašajo visoko dodano vrednost
5 ur
Delavska hranilnica bi delila dvojne dividende glede na lani izplačane
7 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
7 ur
Bodo v ljubljanskem Kotu proizvajali biometan in ga vtiskovali v plinsko omrežje?
7 ur
Kako Kitajska utrjuje svoje gospodarstvo za vojno z zahodom 5
8 ur
DAF predstavlja spletno platformo za upravljanje voznega parka
8 ur
Cinkarna Celje: Modra zavarovalnica želi v nadzornem svetu Tomaža Berločnika
9 ur
Luksuzni terenci postajajo novi standard višjega razreda
9 ur
Je novi Superb res boljši od starega? (Oglas)
9 ur
Handelsblatt: prodajalci avtomobilov jezni na Volkswagen 2
9 ur
Priključni hibrid, ki zna skoraj vse: pospeševati, varčevati in nabirati električne kilometre

Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Je slaba volja zaradi dosega električnih avtov posledica zavajanja proizvajalcev ali zgolj naivnosti kupcev?

Teme v drugih forumih o teh vsebini:   Avto (10)

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

primvla sporočil: 726
Nasprotno, izraz je zelo primeren, saj motor z notranjim zgorevanjem pretvarja notranjo energijo goriva preko sproščene toplote v mehansko delo.
eh, notranja energija goriva ne obstaja. obstaja razlika med jakostmi molekulskih vezi produktov in reagentov, ki se izraza kot eksotermna "energija" v primeru reakcije oktana s kisikom (kjer so produkti stabilnejsi, mocneje povezani od reagentov, razlika gre v toploto).

zdaj, oktan kot reagent je tekoc, produkti pa so plinasti. cez palec je volumen plina tisockrat vecji od volumna tekocine, ki jo uparjamo.

ce nardim precej naiven izracun: bencinar mi porabi 5 litrov na 100km. vozim litrsko masino pri 2500 obratih na minuto pri 60km/h, kar je 1km na minuto, v minuti porabim 0.05 litra oz. na en obrat 0.02 mL. zelo poenostavljeno (iscemo rede velikosti) se teh 0.02 mL spremeni v 0.02L, kar je... cisto premalo, fak.

vecje (velikostnega reda) delo opravi termicni razpon plinske mesanice, ki cez palec vstopa v sistem pri 300K in spet mocno cez palec pride do desetkrat vecjih 3000K (pV=nRT) in posledicno cez palec (toplotne, tlacne izgube) desetkrat poveca zacetni volumen plinske mesanice, ki je pri takem 1L motorju cez palec 1 deci. to bo to.

(ena pot bi bila tudi iz ~50MJ/kg, ki se sprosca ob reakciji, ampak je ze tako zadost zmede)

ja, mas prov. nikol nisem sel v ta racun, vedno sem imel v glavi, da gre v bencinskem batu v glavnem za posledico uplinjanja (in toploto kot stranski produkt), kot v cilindru parnega stroja (ki je mimogrede bolj ucbeniski toplotni stroj, ker res vso energijo prenasa toplota skozi steno kotla)...

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen