Zasebnost

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

0513ANITO sporočil: 10.833
[denac]
> [0513ANITO]
> > [denac]
> > Pri nas se je razdrlo precej lokalnih železniških prog. Verjetno se najbolj pogreša progo Hrušica-Rateče (in naprej v Trbiž). Takrat je te zadeve rihtala partija, ki o ničemer ni imela "blage veze". Lokalnnemu prebivalstvu je takrat uspelo rešiti vsaj kamniško progo.
> > Danes se s prometom ukvarjajo taki in drugačni prometni strokovnjaki, ki jamrajo o specifičnih slovenskih prometnih zagatah. Saj Švica tudi ni velika pa imajo proge speljane visoko v hribih.
> > Hvaljen bodi cesar Franc Jožef, vsaj železnico imamo (zdaj v nepravih rokah upravljanja)!
>
> No...Najapomembnejše nisi omenil
>
> Obvozna proga...Šentvid-Laze....
>
> Nemci zgradili delno vkopano z vsemi nadvozi, podvozi, mostovi ....naši poruvali ven in posli za Brčko Banoviči.

Nekaj malega o tem vem, pa še to v zadnjih letih. Čeprav sem Ljubljančan in sem kot otrok z mamo hodil na obiske na Ježico k nekim maminim prijateljicam tik ob koncu nemške ceste na Ježici, o tej progi nisem vedel nič.
To, o preselitvi tračnic v Bosno pa je moralo biti del slovenske/jugoslovanske politike ("pomoč" nerazvitim), saj so tudi od po vojni zminiranih ostankov borovniškega viadukta - rezani kamen - odpeljali v Srbijo in z njim obložili bregove sotočja Donave in Save.
sl.wikipedia.org/wik...%80%93Laze

Jaz sem praktično doma ob trasi (100 m od naše hiše). Trasa je tudi šla čez našo zemljo.
Od starih staršev nisem o trasi izvedel prav veliko, ker sem bil premlad, ko sta umrla. Moj oče je pa tudi rojen 1941 in je bil takrat ko so gradili star par let.
So pa sosedje rekli, da so Nemci zemljo za odkupili in menda kar dobro plačali. Sosed je tudi rekel, da je vsak, ki je zabil cement tega dobil pri Nemcih zastojn. Menda so zelo podpirali, ka se na kmetija uredijo gnojne jame.
Drugače gre pa večina glavne ceste med Šentjakobom in Dolskim (za Litijo) po trasi železnice. Vidijo se še zgradbe v Beričevem, kjer je bila postaja in del perona. Pa nadvoz malo nižje od Reaktorja je tudi nemški (služil je zato, da so kmetje lahko šli na njive, ne da bi prečkali tire. Tudi most na Kamniški Bistrici je na temeljih od železnice. Skratka po celotni trasi skoraj ni bilo lokalnih poti, ki bi se križale v nivoju z železnico. Vse podvozi ali nadvozi. Tisti del trase, ki pa je bil ukopan, je pa danes ves zasut z odpadnim materialom in smetmi. Pa mineraj je vozij v jamo kameno vodo od brušenja kamna.

Vse ocene tega sporočila:

Ni nobene :(