Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[kekez]

Delavci so najeta delovna sila in so za svoj doprinos v podjetje plačani (lahko dobro, lahko tudi mizerno). Tukaj se njihova zgodba konča. Vsekakor ne nosijo nobene odgovornosti za delovanje podjetja in tudi, če se jim nos dvigne, gredo lahko skoraj čez noč drugam, pa bo podjetje ponavadi še kar delalo. Če je kakšen od delavcev toliko gajsten, da se mu zdi vloga najete delovne sile (delavca) premalo, ponavadi naredi svoje podjetje (postane podjetnik) ali se iz črede krav prerine vsaj med pastirje (šefe), ki so tudi že na pol delavci na pol podjetniki.
Podjetnik, ki tako ozko gleda na zaposlene bo slej ko porej propadel. Priznane firme s katerimi sem sodeloval niso nikoli tako gledale na zaposlene, zato so pa uspešne. Kakor je za delovanje firme potreben kapital, je še bolj nujna sposobna in zavzeta delovna sila, ki ni potrošno blago, kakor jo razumeš v svoji preprostosti.
Nekoč sem gostoval v eni od manjših visokotehnoloških firm v Bay Area, v soseščini v Fremontu je bila tovarna NUMMI (joint venture GM in Toyota) z zanimivo zgodovino. Pod vodstvom GM in upravljalskimi metodami podobnim tvojim idejam o delavcu kot najeti delovni sili, oziroma nepotrebnem strošku je bila po 20 letih kot neuspešna zaprta leta 1982. Leta 1984 so ustanovili JV in tovarna je postala ena najuspešnejših avtomobilskih tovarn v ZDA. Seveda so uporabili Toyotine metode vodenja vitke (lean)proizvodnje in seveda metode znanstvenega upravljanja (scientific managment), ki delavca ne obravnava preprosto kot strošek. Je že davno g. Taylor ugotovil, da je nemotivirana delovna sila nizko produktivna, glej en.wikipedia.org/wik...management In kakor je bila poprej tovarna neuspešna, je postala ena najuspešnejših, dokler pač GM ni propadel leta 2009 in so jo naslednje leto zapri. Tovarno je prevzela Tesla in s proizvodnjo so spet bile težave. Če je nekoč delala brez težav 6000 avtomobilov na teden so menda sedaj produkcijo dvignili na 5000 tedensko z uporabo dodatnih zasilnih prostorov pod šotori etc... Pa niso bili problemi z električnimi pogoni, nekoč je bil kruciali problem vgradnja dash baordov....
In še v premislek, zakaj misliš da v Nemčiji delavcev ne obravnavajo kot strošek z najeto delovno silo in ima vsaka večja firma zastopnike delojemalcev v nadzornem odboru? Verjetno bo kar držalo, da je dodana vrednost na zaposlenega (podatki kažejo na močno negativno korelacijo z velikostjo firme, malce staro a vendar www.stat.si/StatWeb/...ndex/5225) v veliki meri odvisna od odnosa do delojemalca. Še nisem slišal trditve, da je delojemalec najemna delovna sila od uspešne velike firme, od majhnih podjetnikov pa že mnogo, zlasti na tem forumu, kjer imajo podjetniki čas debatirat v delovnem času.

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen