Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

1126DXSXU sporočil: 273
Zadnja sprememba: 1126DXSXU 09.02.2017 16:35
Opis posledic stečaja in nasploh razumevanje načina poslovanja v Financah je že malce nadležno netočen.
Če lahko malce pomagam :-)

Cimos ima kot primerljivi automobilski dobavitelji 1 nivoja cca. 7 letni poslovni cikel. To pomeni, da nekje 2 leti skupaj s proizvajalcem automobilov pripravljajo proizvodnjo delov in jih potem naslednjih 5 let proizvajajo v veliki seriji, kot v povprečju traja ena generacija automobila.
In potem se ta del proizvaja še naslednjih 15 let v manjših serijah za rezervne dele.

Ko si enkrat v tem klubu 1 nivojskih proizvajalcev težko izpadeš če ga res ne biksaš preko vseh meja. To biksanje je Cimosu uspevalo že vse od leta 2010 naprej, ko je imel tako slabo finančno stanje, da je njegova boniteta padla pod nivo, pri katerem utomobilske tovarne sklepajo ključne dolgoročne pogodbe. Ključne tu pomeni, da tak proizvajalec proizvaja cca.60% posamičnega dela (po 20% pa še dva rezervna proizvajalca 1 nivoja). Zato npr. od PSA že od takrat ni imel novih naročil, pri drugih pa so naročila v nekoliko manjšem obsegu še dajali, vendar ves čas "škripali z zobmi" in zahtevali ukrepe finančnega in poslovnega prestrukturiranja, ki bi zmanjšala tveganja glede nadaljnega obstoja Cimosa.
In Cimos je tak načrt v letu 2013/2014 končno pripravil, ga ubranil pred evropsko komisijo in bi si lahko obetal nove posle.
Potem pa je naredil totalno neumnost in šel kupce (tj. največje svetovne automobilske tovarne) čisto po nepotrebnem in ob svetovanju dragih svetovalcev DUTB izsiljevat. Nihče nekaznovano v industriji ne izsiljuje BMW, HTT, AUDI, ... In kolikor se spomnim so tukaj Finance celo hvalile tisti inovativni pristop, kot neko pogruntavščino, ki se je v Sloveniji ne bi mogli spomniti. Jaki dosežek ane, dobili so krajše plačiulne roke od kupcev s čemer se je malce poboljšala likvidnost, ki pa itak ob dobri poslih ne bi smela biti problem, ker je ob dobrih poslih in razdolženem podjetju dobiti kratkoročni kredit pri takem podjetju v zadnjih letih precej enostavno...

No in zaradi tega ni novih naročil in kolikor je slišati so šli prihodki iz 400 mio letno na 200 mio... to da je lastnik (para)država tu ni sam po sebi osnovni problem, saj je tudi Renault državni, ane. Se pa seveda strinjam, da nismo Francija in je po dosedanjih izkušnjah bolje, da to upravlja zasebni sektor

Ali bi bil Cimos v stečaju vreden nič?

Vsekakor ne. Cimos sestavlja Cimos d.d. Koper in okoli 20 hčerinskih podjetij od katerih lahko nekatera delujejo tudi kot kakovostni produktni centri kakšnega drugega proizvajalca. In seveda lahko nadaljujejo proizvodnjo tudi skozi obdobje stečaja Mame, kot so nenazadnje že skozi sodno prisilko.
In hčerke imajo svojo vrednost. Tak primer je na primer program turbopolnilnikov, ki ima sedež v Gradačcu, tudi tovarna v Senožečah je vrhunska (tehnološko, kadrovsko).

Seveda pa takšno cepljenje podjetja pomeni dodatno izgubo delovnih mest in odpise kreditov bank upnic in DUTB. Vendar je tu težko reči, da si niso banke in DUTB sami krivi. V letu 2014 so imeli na mizi prostovoljno poravnavo, ki ni vključevala postopkov s katerimi bi se zamerili kupcem in bi omogočila izvajanje prodaje jeseni 2014 in ne več kot leto kasneje.

Ker pa so vsi skupaj raje poslušali Finskega specialista za prestrukturiranje podjetij v Ukrajini, kot pa novo Upravo Cimosa (Bartolič), ki je pripravila dober program prestrukturiranja, je Cimos sedaj tu kjer je.

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen