Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Koliko bi stal drugi tir?

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
[Glavni forum] Tema: Koliko bi stal drugi tir?
[#2630662] 02.12.16 17:41 · odgovor na: bc123a (#2630646)
Odgovori   +    3
[bc123a]
>

Tudi jaz se sprasujem, zakaj je potrebno komplicirati s povsem novo ENOTIRNO progo. Res je, da je na veliko delih ta proga ozka, ampak se jo verjetno lahko precej ceneje razsiri, gotovo za manj kot miljardo evrov. Ja, ima velik naklon ampak tako pac je, ne moremo imeti vsega kar bi si zeleli, sicer pa je naklon obvladljiv z dovolj mocnim omrezjem, ki dovoljuje veliko moc vleke.

Ce bo drugi tir bomo za miljardo evrov dobili dva tira, kjer se bodo vlaki cakali. Na enem tovorni, na drugem potniski. Bizarno.
Naklon nikakor NI obvladljiv z močnim električnim omrežjem! Močno električno omrežje omogoči večjo hitrost, sama sposobnost premagovanja vzpona, se pravi masa vlaka, ki ga vleče(jo) lokomotiva(e) pa je pogojena z adhezijsko maso lokomotiv(v). Prosto kot pasulj če poznaš fiziko za srednjo šolo. In problem je v tem, da dve lokomotivi zmoreta komaj 1600 ton bruto v klanec. Več se jih pa ne sme dopreči ali pripreči kot rečejo ajzenponarji zaradi omejitve vlečnih naprav. In še nekaj, stara proga gre iz Divače najprej gor proti Rodiku in nato se strmo spušča, nova pa premaga višinsko razliko v enakomernem vzponu/padcu. In v dolžini je občutna razlika. Ali je pa potrebno 900M (+nepredvideni in še ne vračunani stroški, neke 7% ocene so namreč že vštete v ceni 900M) je pa stvar debate.

Skrajno moteče pa je vračunavanje DDV v državno investicijo. V primeru državne investicije se DDV samo prelaga iz desnega v levi žep pri čemer država pobira obresti za dva meseca. Izvajalec mora odvesti DDV v roku 1 meseca po izstavitvi računa, račune pa mu država običajno plačuje s 3 mesečnim ali celo daljšim zamikom.

Pa še enemo forumašu, ki vztrajno goni o minimalnem 30M dobičku Luke in nesmiselnosti gradnje proge zaradi teh 30M€ dobička. Končno pa 30M€ dobička skorajda pokrijejo investicijo v 30 letih pri sedanjih obrestih, pa še proga ostane. Daj pomisli, koliko je še špediterjev, prevoznikov (samo SŽ (tovorni promet) ustvarijo 22 M€ dobička, pa so še drugi prevozniki, ADRIA Transport, RCC SI,..... In v Luki delajo številna druga podjetja......

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen