Strani: 1 2 3

gogi1 sporočil: 5.314
[#894099] 16.08.10 09:18 · odgovor na: anon-54454 (#893921)
Odgovori   +    1
[tmatej]
> [gogi1]
> Stotine tisočev američanov z ustrezno kupno močjo in infrastrukturo za polnjenje...

Infrastruktura pri Voltu ni problematicna. Na osnovni ameriski vticnici (110V-16A) ga lahko napolnes tudi v 5 urah, Ampero, na EU osnovni vticnici (220V - 16A), pa ze v dveh urah in pol.
Seveda, jaz ki živim v bloku, samo kupim 20 m podaljška pa čez balkon pa dol na dvorišče ;-)
blink sporočil: 3.523
[#894172] 16.08.10 10:02
Odgovori   +    0
Mene bolj zanima kje se bo našla energija za vse električne avtomobile? Pred časom sem gledal izračun za Slovenijo - vso elektriko ki jo letno proizvede JEK bi letno zadostovala za 35.000 avtomobilov (od 750.000). Za začetek pa predlagam zaprtje TALUM-a, ki bi že zdavnaj crknil če ne bi dobival elektrike pod ceno.
anon-230542 sporočil: 2.807
[#894175] 16.08.10 10:06 · odgovor na: gogi1 (#894099)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: anon-230542 16.08.2010 10:09
[gogi1]
> [tmatej]
> > [gogi1]
> > Stotine tisočev američanov z ustrezno kupno močjo in infrastrukturo za polnjenje...
>
> Infrastruktura pri Voltu ni problematicna. Na osnovni ameriski vticnici (110V-16A) ga lahko napolnes tudi v 5 urah, Ampero, na EU osnovni vticnici (220V - 16A), pa ze v dveh urah in pol.

Seveda, jaz ki živim v bloku, samo kupim 20 m podaljška pa čez balkon pa dol na dvorišče ;-)
Kako si mali Janezek predstavlja uporabo električnega avta :)

Verjetno je na deklarativni ravni precej ljudi zagretih za električni avto, ko pa zvejo da bi za 30.000 Evrov dobili avto z dvemi sedeži, s katerim se ni možno odpeljati niti do Benetk in nazaj, je pa konec veselja... in 16 prodanih električnih avtomobilov v celem letu je najboljši dokaz, kaj kupci resnično mislijo o takšnih električnih avtomobilih.
anon-54454 sporočil: 4.098
[#894179] 16.08.10 10:09 · odgovor na: blink (#894172)
Odgovori   +    0
[blink]
Mene bolj zanima kje se bo našla energija za vse električne avtomobile? Pred časom sem gledal izračun za Slovenijo - vso elektriko ki jo letno proizvede JEK bi letno zadostovala za 35.000 avtomobilov (od 750.000). Za začetek pa predlagam zaprtje TALUM-a, ki bi že zdavnaj crknil če ne bi dobival elektrike pod ceno.
Gledal si napacne izracune. Vsa osebna vozila v Sloveniji (nekaj vec kot milijon) bi povecala porabo nenergije za manj kot 20% procentov. Z ustrezno infrastrukturo pa ta milijon vozil ne bi potreboval niti enega dodatnega Wata energije.
anon-230542 sporočil: 2.807
[#894183] 16.08.10 10:11 · odgovor na: anon-54454 (#894179)
Odgovori   +    1
A so mogoče električni avtomobili tvoj posel? Če so, good luck...
anon-233684 sporočil: 1.710
[#894184] 16.08.10 10:12 · odgovor na: gogi1 (#894099)
Odgovori   +    1
[gogi1]
> [tmatej]
> > [gogi1]
> > Stotine tisočev američanov z ustrezno kupno močjo in infrastrukturo za polnjenje...
>
> Infrastruktura pri Voltu ni problematicna. Na osnovni ameriski vticnici (110V-16A) ga lahko napolnes tudi v 5 urah, Ampero, na EU osnovni vticnici (220V - 16A), pa ze v dveh urah in pol.

Seveda, jaz ki živim v bloku, samo kupim 20 m podaljška pa čez balkon pa dol na dvorišče ;-)
Za 50€ na mesec najameš garažo, v kateri imaš 220V vtičnico. ;)
anon-230542 sporočil: 2.807
[#894195] 16.08.10 10:15 · odgovor na: anon-233684 (#894184)
Odgovori   +    0
[s9t]
Za 50€ na mesec najameš garažo, v kateri imaš 220V vtičnico. ;)
Za 50€ na mesec prevoziš s primerljivo zmogljivim dizelskim avtomobilom 700km, oziroma 8400km na leto...
anon-233684 sporočil: 1.710
[#894213] 16.08.10 10:26 · odgovor na: anon-230542 (#894195)
Odgovori   +    0
[entrepreneur]
> [s9t]
> Za 50€ na mesec najameš garažo, v kateri imaš 220V vtičnico. ;)

Za 50€ na mesec prevoziš s primerljivo zmogljivim dizelskim avtomobilom 700km, oziroma 8400km na leto...
Samo zaradi kabla seveda ne bi šel najemati garaže, garažo se najame, ker kradejo in vdirajo v avtomobile kot srake. Ravno zadnjič sem zjutraj gledal dva vsa poklapana, ki sta skupaj s policisti stala na praznem mestu, kjer sta zvečer parkirala avto.
gogi1 sporočil: 5.314
[#894214] 16.08.10 10:26 · odgovor na: anon-54454 (#894179)
Odgovori   +    0
[tmatej]
> [blink]
> Mene bolj zanima kje se bo našla energija za vse električne avtomobile? Pred časom sem gledal izračun za Slovenijo - vso elektriko ki jo letno proizvede JEK bi letno zadostovala za 35.000 avtomobilov (od 750.000). Za začetek pa predlagam zaprtje TALUM-a, ki bi že zdavnaj crknil če ne bi dobival elektrike pod ceno.

Z ustrezno infrastrukturo pa ta milijon vozil ne bi potreboval niti enega dodatnega Wata energije.
Aja?
anon-233684 sporočil: 1.710
[#894218] 16.08.10 10:28 · odgovor na: gogi1 (#894214)
Odgovori   +    2
[gogi1]
> [tmatej]
> > [blink]
> > Mene bolj zanima kje se bo našla energija za vse električne avtomobile? Pred časom sem gledal izračun za Slovenijo - vso elektriko ki jo letno proizvede JEK bi letno zadostovala za 35.000 avtomobilov (od 750.000). Za začetek pa predlagam zaprtje TALUM-a, ki bi že zdavnaj crknil če ne bi dobival elektrike pod ceno.
>
> Z ustrezno infrastrukturo pa ta milijon vozil ne bi potreboval niti enega dodatnega Wata energije.

Aja?
Ja, timerji s programiranim polnjenjem od 24h do 6h, ko je nizka poraba.
anon-54454 sporočil: 4.098
[#894222] 16.08.10 10:30 · odgovor na: anon-230542 (#894195)
Odgovori   +    1
[entrepreneur]
> [s9t]
> Za 50€ na mesec najameš garažo, v kateri imaš 220V vtičnico. ;)

Za 50€ na mesec prevoziš s primerljivo zmogljivim dizelskim avtomobilom 700km, oziroma 8400km na leto...
Prevec poenostavljas stvari in preozko gledas na vse skupaj. E-avto je NISNI avto in bo vedno nasel dovolj svoj ciljnih kupcev glede na proizvodne kapacitete. Najprej si bodo kupovali Teslo tisti, ki si jo dovolj zelijo in si jo lahko privoscijo, nato pridejo na vrsto tisti, ki potrebujejo tako vozilo absolutno samo za potrebe urbane mobilnosti in z njim ne bodo nikoli naredili vec kot 10-15km dnevno...itd, itd. Skratka, dovolj je, da vsako leto takemu vozilu povecas uporabnost (izboljsas, pocenis..) za 2-3% in imas za 2-3% novih kupcev. Upam, da si zdaj razumel.
gogi1 sporočil: 5.314
[#894235] 16.08.10 10:36 · odgovor na: anon-233684 (#894218)
Odgovori   +    0
[s9t]
> [gogi1]
> > [tmatej]
> > > [blink]
> > > Mene bolj zanima kje se bo našla energija za vse električne avtomobile? Pred časom sem gledal izračun za Slovenijo - vso elektriko ki jo letno proizvede JEK bi letno zadostovala za 35.000 avtomobilov (od 750.000). Za začetek pa predlagam zaprtje TALUM-a, ki bi že zdavnaj crknil če ne bi dobival elektrike pod ceno.
> >
> > Z ustrezno infrastrukturo pa ta milijon vozil ne bi potreboval niti enega dodatnega Wata energije.
>
> Aja?

Ja, timerji s programiranim polnjenjem od 24h do 6h, ko je nizka poraba.
In zakaj ne bi porabili niti enega wata?
anon-54454 sporočil: 4.098
[#894242] 16.08.10 10:38 · odgovor na: gogi1 (#894214)
Odgovori   +    0
[gogi1]
> [tmatej]
> > [blink]
> > Mene bolj zanima kje se bo našla energija za vse električne avtomobile? Pred časom sem gledal izračun za Slovenijo - vso elektriko ki jo letno proizvede JEK bi letno zadostovala za 35.000 avtomobilov (od 750.000). Za začetek pa predlagam zaprtje TALUM-a, ki bi že zdavnaj crknil če ne bi dobival elektrike pod ceno.
>
> Z ustrezno infrastrukturo pa ta milijon vozil ne bi potreboval niti enega dodatnega Wata energije.

Aja?
Ja, EV so danes mnogo vec, kot samo modna muha in okoli njih se dogajajo pomembni preboji, predvsem v energetiki.
anon-230542 sporočil: 2.807
[#894243] 16.08.10 10:39 · odgovor na: anon-54454 (#894222)
Odgovori   +    0
Sem... ampak dokler bo to samo nišni avto, bo tudi cena temu primerna, kar pomeni da ne bo zanimiv za 90% tistih, ki se pridušajo kako bi ga takoj kupili.
gogi1 sporočil: 5.314
[#894244] 16.08.10 10:40 · odgovor na: anon-54454 (#894242)
Odgovori   +    2
[tmatej]
> [gogi1]
> > [tmatej]
> > > [blink]
> > > Mene bolj zanima kje se bo našla energija za vse električne avtomobile? Pred časom sem gledal izračun za Slovenijo - vso elektriko ki jo letno proizvede JEK bi letno zadostovala za 35.000 avtomobilov (od 750.000). Za začetek pa predlagam zaprtje TALUM-a, ki bi že zdavnaj crknil če ne bi dobival elektrike pod ceno.
> >
> > Z ustrezno infrastrukturo pa ta milijon vozil ne bi potreboval niti enega dodatnega Wata energije.
>
> Aja?

Ja, EV so danes mnogo vec, kot samo modna muha in okoli njih se dogajajo pomembni preboji, predvsem v energetiki.
Kakšni preboji? Preboj fizikalnih zakonov?
blink sporočil: 3.523
[#894246] 16.08.10 10:41 · odgovor na: anon-54454 (#894179)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: blink 16.08.2010 10:44
[tmatej]
> [blink]
> Mene bolj zanima kje se bo našla energija za vse električne avtomobile? Pred časom sem gledal izračun za Slovenijo - vso elektriko ki jo letno proizvede JEK bi letno zadostovala za 35.000 avtomobilov (od 750.000). Za začetek pa predlagam zaprtje TALUM-a, ki bi že zdavnaj crknil če ne bi dobival elektrike pod ceno.

Gledal si napacne izracune. Vsa osebna vozila v Sloveniji (nekaj vec kot milijon) bi povecala porabo nenergije za manj kot 20% procentov. Z ustrezno infrastrukturo pa ta milijon vozil ne bi potreboval niti enega dodatnega Wata energije.

Za hec sem zmetal na kup številke (da se še osebno prepričam):
- Wikipedia (en.wikipedia.org/wik...fficiency) pravi, da trenutni el. avtomobili porabijo od 10kwh-23kwh za 100km razdaljo
- letna proizvodnja NEK znaša 5 milijard kwh (www.stat.si/novica_p...x?id=1651) kar je 40% vse el. energije v SLO
- število zgolj osebnih avtomobilov v SLO = cca. 1 MIO (www.stat.si/novica_p...x?id=1651)

Ko vse to seštejemo (vzel sem vmesno cifro 16kwh za 100 km razdaljo oz 0.16kwh za 1 km)
(5.000.000.000 / 0.16) = 31.250.000.000 km iz letne proizvodnje NEK
31.250.000.000 / 1.000.000 vozil = 3125 letnih km na osebno vozilo v Sloveniji

Če rečemo, da je povprečna razdalja za osebne avtomobile 12.000 km letno bi potrebovali 4 nuklearke, upoštevati pa je potrebno še izgube omrežij. Kje so pa še tovorna vozila, delovni stroji, avtobusi, motocikli?
gogi1 sporočil: 5.314
[#894252] 16.08.10 10:45 · odgovor na: blink (#894246)
Odgovori   +    0
[blink]
> [tmatej]
> > [blink]
> > Mene bolj zanima kje se bo našla energija za vse električne avtomobile? Pred časom sem gledal izračun za Slovenijo - vso elektriko ki jo letno proizvede JEK bi letno zadostovala za 35.000 avtomobilov (od 750.000). Za začetek pa predlagam zaprtje TALUM-a, ki bi že zdavnaj crknil če ne bi dobival elektrike pod ceno.
>
> Gledal si napacne izracune. Vsa osebna vozila v Sloveniji (nekaj vec kot milijon) bi povecala porabo nenergije za manj kot 20% procentov. Z ustrezno infrastrukturo pa ta milijon vozil ne bi potreboval niti enega dodatnega Wata energije.


Za hec sem zmetal na kup številke (da se še osebno prepričam):
- Wikipedia (en.wikipedia.org/wik...fficiency) pravi, da trenutni el. avtomobili porabijo od 10h-23kwh za 100km razdaljo
- letna proizvodnja NEK znaša 5 milijard kwh (www.stat.si/novica_p...x?id=1651) kar je 40% vse el. energije v SLO
- število zgolj osebnih avtomobilov v SLO = cca. 1 MIO (www.stat.si/novica_p...x?id=1651)

Ko vse to seštejemo (vzel sem vmesno cifro 16kwh za 100 km razdaljo oz 0.16 za 1 km)
(5.000.000.000 / 0.16) = 31.250.000.000 kilometrov iz letne proizvodnje NEK
31.250.000.000 / 1.000.000 vozil = 3125 letnih kilometrov na osebno vozilo v Sloveniji

Če rečemo, da je povprečna razdalja za osebne avtomobile 12.000 km letno bi potrebovali 4 nuklearke, upoštevati pa je potrebno še izgube omrežij. Kje so pa še tovorna vozila, delovni stroji, avtobusi, motocikli?
Mislim da je Mataj pred kakim letom, dvema izračunal, da bi USA rabila 300, Slovenija pa 1 nuklearko velikosti Krške.
anon-54454 sporočil: 4.098
[#894254] 16.08.10 10:48 · odgovor na: gogi1 (#894235)
Odgovori   +    0
[gogi1]

In zakaj ne bi porabili niti enega wata?
Gre za V2G sisteme, ki so danes ze realnost. Jaz sem ze pred vec kot dvemi leti delal izracune za Slovenijo in rezultat je bil, da bi ze s 50.000 vozili priklopljenimi na sistem lahko odpravili minutne rezerve, ki so danes nujne za zanesljivo delovanje energetskega sistema. V bistvu zdaj mecemo stran energijo, ki bi jo potem lahko pokurili v EV.
anon-233684 sporočil: 1.710
[#894256] 16.08.10 10:49 · odgovor na: anon-230542 (#894243)
Odgovori   +    1
[entrepreneur]
Sem... ampak dokler bo to samo nišni avto, bo tudi cena temu primerna, kar pomeni da ne bo zanimiv za 90% tistih, ki se pridušajo kako bi ga takoj kupili.
Se ti zavedaš, da je osebni računalnik star samo 30 let in da si takšnega, s katerega pišeš, pred 30 leti ni mogla privoščiti niti država, kot so ZDA?
blink sporočil: 3.523
[#894257] 16.08.10 10:49 · odgovor na: gogi1 (#894252)
Odgovori   +    0
[gogi1]
> [blink]
> > [tmatej]
> > > [blink]
> > > Mene bolj zanima kje se bo našla energija za vse električne avtomobile? Pred časom sem gledal izračun za Slovenijo - vso elektriko ki jo letno proizvede JEK bi letno zadostovala za 35.000 avtomobilov (od 750.000). Za začetek pa predlagam zaprtje TALUM-a, ki bi že zdavnaj crknil če ne bi dobival elektrike pod ceno.
> >
> > Gledal si napacne izracune. Vsa osebna vozila v Sloveniji (nekaj vec kot milijon) bi povecala porabo nenergije za manj kot 20% procentov. Z ustrezno infrastrukturo pa ta milijon vozil ne bi potreboval niti enega dodatnega Wata energije.
>
>
> Za hec sem zmetal na kup številke (da se še osebno prepričam):
> - Wikipedia (en.wikipedia.org/wik...fficiency) pravi, da trenutni el. avtomobili porabijo od 10h-23kwh za 100km razdaljo
> - letna proizvodnja NEK znaša 5 milijard kwh (www.stat.si/novica_p...x?id=1651) kar je 40% vse el. energije v SLO
> - število zgolj osebnih avtomobilov v SLO = cca. 1 MIO (www.stat.si/novica_p...x?id=1651)
>
> Ko vse to seštejemo (vzel sem vmesno cifro 16kwh za 100 km razdaljo oz 0.16 za 1 km)
> (5.000.000.000 / 0.16) = 31.250.000.000 kilometrov iz letne proizvodnje NEK
> 31.250.000.000 / 1.000.000 vozil = 3125 letnih kilometrov na osebno vozilo v Sloveniji
>
> Če rečemo, da je povprečna razdalja za osebne avtomobile 12.000 km letno bi potrebovali 4 nuklearke, upoštevati pa je potrebno še izgube omrežij. Kje so pa še tovorna vozila, delovni stroji, avtobusi, motocikli?

Mislim da je Mataj pred kakim letom, dvema izračunal, da bi USA rabila 300, Slovenija pa 1 nuklearko velikosti Krške.
Vsak lahko izračuna svojo verzijo, razlike so predvsem v vrednostih ki jih zmečeš notri: koliko vozil, kakšen izkoristek imajo, izkoristek omrežja, povprečno št. prevoženih km itd.
anon-230542 sporočil: 2.807
[#894258] 16.08.10 10:50 · odgovor na: blink (#894246)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-230542 16.08.2010 11:01
[blink]
vzel sem vmesno cifro 16kwh za 100 km
Zdaj pa še izračunaj koliko to znese ob sedanji ceni 0,2828€/KWh za gospodinjstva in primerjaj s porabo primerljivo (ne)zmogljivega dizelskega avtomobila.

hint: to je skoraj 4L dizelskega goriva.
anon-230542 sporočil: 2.807
[#894260] 16.08.10 10:52 · odgovor na: anon-233684 (#894256)
Odgovori   +    0
[s9t]
Se ti zavedaš, da je osebni računalnik star samo 30 let...
Se ti zavedaš, da je električni avto star več kot 100 let?
anon-54454 sporočil: 4.098
[#894275] 16.08.10 11:02 · odgovor na: blink (#894246)
Odgovori   +    0
[blink]
> [tmatej]
> > [blink]
> > Mene bolj zanima kje se bo našla energija za vse električne avtomobile? Pred časom sem gledal izračun za Slovenijo - vso elektriko ki jo letno proizvede JEK bi letno zadostovala za 35.000 avtomobilov (od 750.000). Za začetek pa predlagam zaprtje TALUM-a, ki bi že zdavnaj crknil če ne bi dobival elektrike pod ceno.
>
> Gledal si napacne izracune. Vsa osebna vozila v Sloveniji (nekaj vec kot milijon) bi povecala porabo nenergije za manj kot 20% procentov. Z ustrezno infrastrukturo pa ta milijon vozil ne bi potreboval niti enega dodatnega Wata energije.


Za hec sem zmetal na kup številke (da se še osebno prepričam):
- Wikipedia (en.wikipedia.org/wik...fficiency) pravi, da trenutni el. avtomobili porabijo od 10kwh-23kwh za 100km razdaljo
- letna proizvodnja NEK znaša 5 milijard kwh (www.stat.si/novica_p...x?id=1651) kar je 40% vse el. energije v SLO
- število zgolj osebnih avtomobilov v SLO = cca. 1 MIO (www.stat.si/novica_p...x?id=1651)

Ko vse to seštejemo (vzel sem vmesno cifro 16kwh za 100 km razdaljo oz 0.16kwh za 1 km)
(5.000.000.000 / 0.16) = 31.250.000.000 km iz letne proizvodnje NEK
31.250.000.000 / 1.000.000 vozil = 3125 letnih km na osebno vozilo v Sloveniji

Če rečemo, da je povprečna razdalja za osebne avtomobile 12.000 km letno bi potrebovali 4 nuklearke, upoštevati pa je potrebno še izgube omrežij. Kje so pa še tovorna vozila, delovni stroji, avtobusi, motocikli?
Tukaj je povzetek izracuna. Porabo vozil sem pesimisticno zaokrozeval navzgor:



copy/paste

Prva metoda izračuna prevoženih km vseh osebnih vozil v Sloveniji:

Število osebnih vozil v Sloveniji: 1.000.000 vozil (1)
Povprečno število prevoženih km/ vozilo letno: 15.000 Km

Skupaj prevoženi kilometri letno : 15.000.000.000 km

Druga metoda izračuna prevoženih km vseh osebnih vozil v Sloveniji:
Letna poraba bencina v kg (2007): 620.000.000 kg (2)
Letna poraba bencina v litrih: 885.714.286 l
Povprečna poraba vozila/100 km: 6 l
Prevoženi km/liter: 16.6 km

Skupaj prevoženi kilometri letno: 14.761.904.762 km

Zaradi minimalne razlike v rezultatu lahko za potrebe izračuna torej dokaj verodostojno predvidevam, da Slovenci z osebnimi vozili prevozimo 15.000.000.000 km letno .
Po do zdaj znanih podatkih velja, da EV-ji porabijo 200-300Wh za prevoženo miljo , za potrebe izračuna bom podatek pesimistično za okrožil na 200Wh za prevozen km .

200Wh * 15.000.000.000 km/leto = 3.000 GWh letno (3.000.000.000.000W)

Slovenija je v letu 2007 porabila 14.000 GWh el. energije. (6)

Iz tega torej izhaja, da bi se, če bi že jutri vsi osebni avtomobili prešli na el. pogon, poraba el. energije povečala za nekaj več kot 20% (približno toliko je hrvaški delež energije v NEK).
gogi1 sporočil: 5.314
[#894293] 16.08.10 11:15 · odgovor na: blink (#894257)
Odgovori   +    0
[blink]
> [gogi1]
> > [blink]
> > > [tmatej]
> > > > [blink]
> > > > Mene bolj zanima kje se bo našla energija za vse električne avtomobile? Pred časom sem gledal izračun za Slovenijo - vso elektriko ki jo letno proizvede JEK bi letno zadostovala za 35.000 avtomobilov (od 750.000). Za začetek pa predlagam zaprtje TALUM-a, ki bi že zdavnaj crknil če ne bi dobival elektrike pod ceno.
> > >
> > > Gledal si napacne izracune. Vsa osebna vozila v Sloveniji (nekaj vec kot milijon) bi povecala porabo nenergije za manj kot 20% procentov. Z ustrezno infrastrukturo pa ta milijon vozil ne bi potreboval niti enega dodatnega Wata energije.
> >
> >
> > Za hec sem zmetal na kup številke (da se še osebno prepričam):
> > - Wikipedia (en.wikipedia.org/wik...fficiency) pravi, da trenutni el. avtomobili porabijo od 10h-23kwh za 100km razdaljo
> > - letna proizvodnja NEK znaša 5 milijard kwh (www.stat.si/novica_p...x?id=1651) kar je 40% vse el. energije v SLO
> > - število zgolj osebnih avtomobilov v SLO = cca. 1 MIO (www.stat.si/novica_p...x?id=1651)
> >
> > Ko vse to seštejemo (vzel sem vmesno cifro 16kwh za 100 km razdaljo oz 0.16 za 1 km)
> > (5.000.000.000 / 0.16) = 31.250.000.000 kilometrov iz letne proizvodnje NEK
> > 31.250.000.000 / 1.000.000 vozil = 3125 letnih kilometrov na osebno vozilo v Sloveniji
> >
> > Če rečemo, da je povprečna razdalja za osebne avtomobile 12.000 km letno bi potrebovali 4 nuklearke, upoštevati pa je potrebno še izgube omrežij. Kje so pa še tovorna vozila, delovni stroji, avtobusi, motocikli?
>
> Mislim da je Mataj pred kakim letom, dvema izračunal, da bi USA rabila 300, Slovenija pa 1 nuklearko velikosti Krške.

Vsak lahko izračuna svojo verzijo, razlike so predvsem v vrednostih ki jih zmečeš notri: koliko vozil, kakšen izkoristek imajo, izkoristek omrežja, povprečno št. prevoženih km itd.
Tako ja, ampak rezultat je dosti podoben in govori o tem, da z obstoječimi kapacitetami ne moremo pričakovati polnjenja večjega števila EVjev.
anon-54454 sporočil: 4.098
[#894302] 16.08.10 11:24 · odgovor na: gogi1 (#894293)
Odgovori   +    0
[gogi1]
Tako ja, ampak rezultat je dosti podoben in govori o tem, da z obstoječimi kapacitetami ne moremo pričakovati polnjenja večjega števila EVjev.
Ah, daj no. Po podatkih GM bi povprecen slovenski uporabnik potreboval priblizno 3.5kWh dnevno. Nekaj takega porabi gospodinja, ko spece strudel ali obrne pralni stroj.
anon-54454 sporočil: 4.098
[#894368] 16.08.10 12:03 · odgovor na: blink (#894257)
Odgovori   +    1
[blink]

Vsak lahko izračuna svojo verzijo, razlike so predvsem v vrednostih ki jih zmečeš notri: koliko vozil, kakšen izkoristek imajo, izkoristek omrežja, povprečno št. prevoženih km itd.
Ti nimas problemov z vrednostmi, ki jih meces notri ampak s tistimi, ki jih dobis ven. Pozabljena nula pomeni, da si se usekal za 10X. Preveri se enkrat svoj rezultat:
31.250.000.000 / 1.000.000 vozil = 3125 letnih kilometrov na osebno vozilo v Sloveniji
Mataj je bil pri svojem izracunu verjetno podobno natancen.
blink sporočil: 3.523
[#894378] 16.08.10 12:08 · odgovor na: gogi1 (#894293)
Odgovori   +    0
[gogi1]

Tako ja, ampak rezultat je dosti podoben in govori o tem, da z obstoječimi kapacitetami ne moremo pričakovati polnjenja večjega števila EVjev.
Opazil sem eno napako v svojem izračunu (nekje se je izgubila ena ničla!):

Celotna proizvodnja el. energije v NEK bi (glede na zgornje podatke) s svojimi 5 mlrd kwh letno zadostovala za 31250 prevoženih km (in ne zgolj 3150 km!) na posamezno osebno vozilo v Sloveniji.
blink sporočil: 3.523
[#894381] 16.08.10 12:11 · odgovor na: anon-54454 (#894368)
Odgovori   +    0
[tmatej]
> [blink]
e.
>
> Vsak lahko izračuna svojo verzijo, razlike so predvsem v vrednostih ki jih zmečeš notri: koliko vozil, kakšen izkoristek imajo, izkoristek omrežja, povprečno št. prevoženih km itd.

Ti nimas problemov z vrednostmi, ki jih meces notri ampak s tistimi, ki jih dobis ven. Pozabljena nula pomeni, da si se usekal za 10X. Preveri se enkrat svoj rezultat:

> 31.250.000.000 / 1.000.000 vozil = 3125 letnih kilometrov na osebno vozilo v Sloveniji

Mataj je bil pri svojem izracunu verjetno podobno natancen.
Ja, res je. Mi je izračunaval google (verjetno ga je zmotila decimalka), sedaj sem pa zmetal v excel.
anon-54454 sporočil: 4.098
[#894384] 16.08.10 12:14 · odgovor na: blink (#894378)
Odgovori   +    0
[blink]
> [gogi1]
>
> Tako ja, ampak rezultat je dosti podoben in govori o tem, da z obstoječimi kapacitetami ne moremo pričakovati polnjenja večjega števila EVjev.

Opazil sem eno napako v svojem izračunu (nekje se je izgubila ena ničla!):

Celotna proizvodnja el. energije v NEK bi (glede na zgornje podatke) s svojimi 5 mlrd kwh letno zadostovala za 31250 prevoženih km (in ne zgolj 3150 km!) na posamezno osebno vozilo v Sloveniji.
Kar pomeni, da bi za 15.000 letnih km in 1M vozil potreboval le pol krske nuklearke in pristanes na mojem rezultatu, da bi bil dovolj delez NEK, ki ga trenutno dobi hrvaska stran.
blink sporočil: 3.523
[#894387] 16.08.10 12:17 · odgovor na: anon-54454 (#894384)
Odgovori   +    0
[tmatej]
> [blink]
> > [gogi1]
> >
> > Tako ja, ampak rezultat je dosti podoben in govori o tem, da z obstoječimi kapacitetami ne moremo pričakovati polnjenja večjega števila EVjev.
>
> Opazil sem eno napako v svojem izračunu (nekje se je izgubila ena ničla!):
>
> Celotna proizvodnja el. energije v NEK bi (glede na zgornje podatke) s svojimi 5 mlrd kwh letno zadostovala za 31250 prevoženih km (in ne zgolj 3150 km!) na posamezno osebno vozilo v Sloveniji.

Kar pomeni, da bi za 15.000 letnih km in 1M vozil potreboval le pol krske nuklearke in pristanes na mojem rezultatu, da bi bil dovolj delez NEK, ki ga trenutno dobi hrvaska stran.
Ja, tam nekje. Ne vem pa kakšne so izgube od NEK do končnega uporabnika.

Strani: 1 2 3