Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Rusija bi znova ohladila Ukrajino
Strani: 1
sporočil: 382
zelo dobro sej tudi nam potrošnikom takoj izklopijo mobitel pa
elektriko pa plin pa tv če se ne plača tako je treba tudi državi
izklopit če ne plača!!!
sej vsi vemo da se pri denarju vse konča tudi najbolša kolega se lahko spreta ko pride do dnarja!!!
poravnat je treba kar si ponucu in ni tvoje isto je v hotelskem hladilniku!!!
sej vsi vemo da se pri denarju vse konča tudi najbolša kolega se lahko spreta ko pride do dnarja!!!
poravnat je treba kar si ponucu in ni tvoje isto je v hotelskem hladilniku!!!
sporočil: 14
Verjetno ne gre, če sem te prav razumel, za rusko zviševanje cen
plina povprek, pač pa za kompleksen dvostranski odnos Rusija -
Ukrajina.
Nekaj let nazaj je bila ustanovljena družba RusUkrEnergo s sedežem v Švici. Preko te družbe se vršijo vsa plačila plina.
Gazprom trdi, da je na današnji dan 2,4 mrd USD dolga, Julija Timošenko pa: vse smo plačali, le RusUkrEnergo (v večinski lasti Gazproma in še dveh fizičnih oseb?) ni posredoval denarja naprej. Njena težnja je, da bi bile dobave direktne, torej Gazprom - Neftjegaz Ukraina. V tem duhu se je 02.10.2008 pogovarjala s Putinom, kje je bil podpisan memorandum katerega vsebina naj bi bila:
Ukrajina plača vse dolgove, naredi se dolgoročna pogodba "na direkt" t.j. brez RusUkrEnerga. Hkrati se Ukrajina strinja, da gre postopoma na tržne cene. Prehodno obdobje 2009-2011.
Sedaj Gazprom pravi, da bo, če ne bodo dolgovi plačani uvedel s 01.01.2008 400 USD za 1000 m3. V letu 2009 naj bi Ukrajini dobavili 55 mrd m3 plina.
Ukrajina bo težko "izseljevala" Rusijo, saj bo v naslednjih nekaj letih kar nekaj obvozov Ukrajine (tranzit plina)
1. obvoz Jamal - Evropa v devesetih skozi Belorusijo, Poljsko, Nemčijo, letna kapacitea 30 mrd m3 letno. Do leta 2010 naj bi povečali kapaciteto za 2x. By the way, leta 2006 je Gazprom uspel postati 50% lastnik "Beltransgaza", beloruskega nacionalnega lastnika tranzitnih poti. Seveda mu zato ponuja subvencionirane cene.
2. Planirani Južni tok, Črno morje - Balkan (via Slovenija?), južna Evropa
3. Nord Stream, preko baltiškega morja
4 Nabucco, preko Turčije
Kot že omenjeno kompleksnost medsebojnih odnosov izhaja iz zgodovine in polpretekle zgodovine teh dveh držav. Poenostavljeno Ukrajinsko približevanje Evropski uniji in NATO, pomeni, da je konec subvencioniranja cene vseh energetov, kar je načeloma ok., vendar je potem večinoma ukrajinskega gospodarstva, ki te temelji na težki in predvsem potratni (beri neproduktivni) - jeklarski industriji, v velikih težavah. Postane kar naenkrat (še bolj) cenovno nekonkurečno. Železo pa je eden izmed udarnih izvoznih izdelkov. Bilo do včeraj. Danes jeklarne delajo 3-4 dni na teden.
Skratka, Ukrajina bi se šla kao nekada drug Tito - nesvrstane, torej malo levo po denar in malo desno po surovine. Tokrat Rusi ne jebejo žive sile. V Rusiji je, to je pač vedno bilo tako, ustvarjen izreden monolit med politiko in vse kar predstavlja državo (vojska, policija, tožilstvo itd.) ter velikim businessom. Putin je "samo" front man vsega tega monolita.
Nekaj let nazaj je bila ustanovljena družba RusUkrEnergo s sedežem v Švici. Preko te družbe se vršijo vsa plačila plina.
Gazprom trdi, da je na današnji dan 2,4 mrd USD dolga, Julija Timošenko pa: vse smo plačali, le RusUkrEnergo (v večinski lasti Gazproma in še dveh fizičnih oseb?) ni posredoval denarja naprej. Njena težnja je, da bi bile dobave direktne, torej Gazprom - Neftjegaz Ukraina. V tem duhu se je 02.10.2008 pogovarjala s Putinom, kje je bil podpisan memorandum katerega vsebina naj bi bila:
Ukrajina plača vse dolgove, naredi se dolgoročna pogodba "na direkt" t.j. brez RusUkrEnerga. Hkrati se Ukrajina strinja, da gre postopoma na tržne cene. Prehodno obdobje 2009-2011.
Sedaj Gazprom pravi, da bo, če ne bodo dolgovi plačani uvedel s 01.01.2008 400 USD za 1000 m3. V letu 2009 naj bi Ukrajini dobavili 55 mrd m3 plina.
Ukrajina bo težko "izseljevala" Rusijo, saj bo v naslednjih nekaj letih kar nekaj obvozov Ukrajine (tranzit plina)
1. obvoz Jamal - Evropa v devesetih skozi Belorusijo, Poljsko, Nemčijo, letna kapacitea 30 mrd m3 letno. Do leta 2010 naj bi povečali kapaciteto za 2x. By the way, leta 2006 je Gazprom uspel postati 50% lastnik "Beltransgaza", beloruskega nacionalnega lastnika tranzitnih poti. Seveda mu zato ponuja subvencionirane cene.
2. Planirani Južni tok, Črno morje - Balkan (via Slovenija?), južna Evropa
3. Nord Stream, preko baltiškega morja
4 Nabucco, preko Turčije
Kot že omenjeno kompleksnost medsebojnih odnosov izhaja iz zgodovine in polpretekle zgodovine teh dveh držav. Poenostavljeno Ukrajinsko približevanje Evropski uniji in NATO, pomeni, da je konec subvencioniranja cene vseh energetov, kar je načeloma ok., vendar je potem večinoma ukrajinskega gospodarstva, ki te temelji na težki in predvsem potratni (beri neproduktivni) - jeklarski industriji, v velikih težavah. Postane kar naenkrat (še bolj) cenovno nekonkurečno. Železo pa je eden izmed udarnih izvoznih izdelkov. Bilo do včeraj. Danes jeklarne delajo 3-4 dni na teden.
Skratka, Ukrajina bi se šla kao nekada drug Tito - nesvrstane, torej malo levo po denar in malo desno po surovine. Tokrat Rusi ne jebejo žive sile. V Rusiji je, to je pač vedno bilo tako, ustvarjen izreden monolit med politiko in vse kar predstavlja državo (vojska, policija, tožilstvo itd.) ter velikim businessom. Putin je "samo" front man vsega tega monolita.
Strani: 1