Strani: 1

FIN-379669 sporočil: 9.040
[#3073344] 28.11.25 06:35
Odgovori   +    6
Zadnja sprememba: FIN-379669 28.11.2025 06:35
S kakega drugega vidika, zlasti gre za igralce iz elektroenergetskega sistema, posredno za vso slovensko gospodarstvo, pa jim je zgolj postopna rast porabe elektrike zaradi električnih avtov boljša, ker je bolj obvladljiva, tudi cenovno na koncu.

Še dobro, da se EV relativno malo proda, ker hiter prehod na električne avte bi pomenilo eksplozijo radosti : probleme za državo, gospodarstvo, firme iz energetskega sistema, nestabilnosti, preobremenitve sistema in na koncu nakupe elektrike iz tujine po mnogo višji ceni...

Hiter prehod na električne avte bi povzročilo za vsaj 50% višje cene elektrike, kot je danes. Domel bi imel več naročil in nekaj mio eur več dobička, vsi v državi pa nekaj mlrd več stroškov letno.

Če za Slo firme tako ostane, kot je, še nekaj časa, je v redu. In je dovolj časa za razmislek za naprej, a treba bo slediti trendom in spremembam.
GV-1113 sporočil: 2.151
[#3073357] 28.11.25 10:16 · odgovor na: FIN-379669 (#3073344)
Odgovori   +    6
Itak so EV-ji nateg na celi črti!

Naloga je na volivcih, da nehajo voliti leve in zelene stranke, ki so politično vsilile ta idotski "zeleni" prehod.

Verjamem, da bo tega prisiljevanja konec in da bo nastopil liberalizem kot zdaj v ZDA v smislu - naj si vsak kupi takšen avto kot želi! Ker več kot 90 procentov slovenskih voznikov si še vedno želi avtov s termičnimi motorji.

Ko in če bodo EV-ji enkrat tehnično in cenovno res konkurenčni, jih bodo ljudje začeli kupovati sami od sebe. Če ne, potem pač ne!
FIN-379669 sporočil: 9.040
[#3073364] 28.11.25 11:12 · odgovor na: GV-1113 (#3073357)
Odgovori   +    1
Cenovno so EV že konkurenčni, problem je vse ostalo, zlasti pa prilagoditev na iskanje polnilnic, montažo lastne... zavedajoč se, da bo polnilnična cena rasla. Do neke mere pa je tudi čas polnenja pomemben.
Tretji viidk, o katerem se malo govori, je pa EM sevanje celotnega e-sklopa. Ve se, da je pri velikih pospeških precej nad vsemi mejnimi vrednostmi... kako pa deluje to v seštevku skozi čas in kako v srednjem režimu (beri tudi mestnem, stalni pospeški, pojemki....), pa noben jasno ne pove.
OgnjenAnto sporočil: 537
[#3073390] 28.11.25 14:37 · odgovor na: FIN-379669 (#3073364)
Odgovori   +    0
[]
Cenovno so EV že konkurenčni, problem je vse ostalo, zlasti pa prilagoditev na iskanje polnilnic, montažo lastne... zavedajoč se, da bo polnilnična cena rasla. Do neke mere pa je tudi čas polnenja pomemben.
Tretji viidk, o katerem se malo govori, je pa EM sevanje celotnega e-sklopa. Ve se, da je pri velikih pospeških precej nad vsemi mejnimi vrednostmi... kako pa deluje to v seštevku skozi čas in kako v srednjem režimu (beri tudi mestnem, stalni pospeški, pojemki....), pa noben jasno ne pove.
Toliko MeV elektro-magnetnega sevanja kot ga sonce proizvede in te z njim obseva, ga ni električnega avta.
OgnjenAnto sporočil: 537
[#3073391] 28.11.25 14:43 · odgovor na: FIN-379669 (#3073344)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: OgnjenAnto 28.11.2025 14:48
[]
S kakega drugega vidika, zlasti gre za igralce iz elektroenergetskega sistema, posredno za vso slovensko gospodarstvo, pa jim je zgolj postopna rast porabe elektrike zaradi električnih avtov boljša, ker je bolj obvladljiva, tudi cenovno na koncu.

Še dobro, da se EV relativno malo proda, ker hiter prehod na električne avte bi pomenilo eksplozijo radosti : probleme za državo, gospodarstvo, firme iz energetskega sistema, nestabilnosti, preobremenitve sistema in na koncu nakupe elektrike iz tujine po mnogo višji ceni...

Hiter prehod na električne avte bi povzročilo za vsaj 50% višje cene elektrike, kot je danes. Domel bi imel več naročil in nekaj mio eur več dobička, vsi v državi pa nekaj mlrd več stroškov letno.

Če za Slo firme tako ostane, kot je, še nekaj časa, je v redu. In je dovolj časa za razmislek za naprej, a treba bo slediti trendom in spremembam.
Ceno elektrike po svetu ne nabijajo električni avtomobili. Ampak AI data centri. Še prej so pa bitkonji, oz. "rurdarjenje" slednjih.
Pa tudi to je joke proti padcem cen elektrike iz solar.

Problem Evrope so elektro mastodonti, ki se ne premaknejo,v spregi z regulacijo in birokracijo.
Samo probaj postavit polnilnico na povprečno parkirno mesto, pa te fršlok udari samo z urejanjem papirjev, soglasij in služnosti.
Na tak način ne bo šlo. Bo treba sistemsko urejati zadeve. Posamično zadeva ne more zaživeti.

Cene elektrike iz OVE (solar+veter+baterija) bodo pa stroškovno gledano upadle pod 3 cente na kWh že v nekaj letih.
Vprašanje bo le, kaka bo rast na povpraševalni strani. S tem, da največji problem niso električni avtomobili, ampak AI norost.
Če bo AI balon počil, seveda tudi AI norost elektro odjema pade in bodo viški elektrike v sistemu. Ne bi bilo prvič. Že v 1980ih so gradnje nukleark v Severni Ameriki pocrkale že radi recesije radi. Cene elektrike najprej rastle, potem pa strmoglavile, ker ni nilo več pričakovanega odjema. Poleg padca cen, pa še cel kup nasledlih naložb v nove elektro proizvodne kapacitete, najhujše seveda na področju nukleark.
FIN-379669 sporočil: 9.040
[#3073403] 28.11.25 17:18 · odgovor na: OgnjenAnto (#3073390)
Odgovori   +    0
Obstajajo mejne vrednosti in te te potem "obdelujejo" od riti navzgor. Ne vem, ni me še nič prepričalo o nasprotnem. So že bile meritve ob velikih pospeških in so kazale na 8x povečanje čez normo. V mestu recimo 3x ob vsakem normalnem pospeševanju... ta del je zamolčan, ker v kumulativi vožnje naj ne bi to predstavljalo problema, ker se izračunava mediana, ki je precej izpod mejnih vrednosti... kaj pa viški delajo, ni odgovora.
FIN-379669 sporočil: 9.040
[#3073404] 28.11.25 17:25 · odgovor na: OgnjenAnto (#3073391)
Odgovori   +    0
Tvoj odgovor potrjuje, da ob tej količini EV poraba elektrike ni problem. Si predstavljaš, da gre ves potniški in tovorni promet na elektriko... kolaps je zagotovljen že ob cca. 60% prehodu vozil na Ev, kaj šele ob 100%. To so izračuni resnih strokovnjakov, ne pa entuziastov.
Aha, OVE si računal le za pol leta v Nemčiji... razen če imamo OVE linijo iz Afrike... pol boš imel 12 mesecev dokaj stabilne proizvodnje, ki jo je treba reševati z mega baterisjkimi sklopi in regulacijskimi-trafo postajami.
Seveda poraba iz naslova AI, kojnov, oblačnih storitev itd... tu ne pomaga, ampak prehod vsega prometa pomeni 3x povečanje sedanje rabe. Kolaps je zagotovljen. Zato je treba vse skupaj razmejiti na 30 ali 40 let in ne prepovedati batnih vozil še vsaj 50 let.
OgnjenAnto sporočil: 537
[#3073405] 28.11.25 18:04 · odgovor na: FIN-379669 (#3073403)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: OgnjenAnto 28.11.2025 18:10
To sporočilo je izbrisal avtor (28.11.2025 20:56)

Strani: 1