Strani: 1 2

odvisnik sporočil: 2.816
[#3067247] 27.08.25 16:43 · odgovor na: Zhe (#3067241)
Odgovori   +    1
sam pa se vsedem v avto enkrat na teden, ali pa še to ne.


Mislim, da nisi ravno stranka za nove avtomobile, razen če si zbiratelj ;)

Obstajajo tudi avti za najem ;).
najobj sporočil: 32.821
[#3067263] 27.08.25 20:21 · odgovor na: FIN-604575 (#3067218)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 27.08.2025 20:30
[FIN-604575]
> [najobj]
> > [FIN-604575]
> > > [najobj]
> > > P.S.: ker si omenil regulacijo pogonskih goriv pri nas, očitno še nisi bil nikjer po svetu, da bi vedel, kakšne so brez regulacije cene zaradi ponudbe in povpraševanja ...
> > Ker imam EV, je ta podatek trenutno zame nepomemben :).
> >
> > Tvoj sklep je precej napačen - zelo dobro poznam cene tako po Evropi, kot po S.Ameriki - povsod videno na lastne oči. A že v Evropi je marsikje bistveno dražje kot pri nas (svetla izjema so npr. Kanarski otoki).
> >
> > Res je, marsikje je tudi ceneje. A to popolnoma nič ne pove kako bi bilo pri nas. Lahko pa (zaradi duopola) ugibamo. Trdim da bistveno več - država se trošarinam ne bi odpovedala, oba akterja pa bi se že zmenila, da marže zase dvigneta.
> >
> > Skratka tudi jaz tebi subvencioniram vožnjo, ker sam reguliranih cen ne potrebujem...
> ... www.amzs.si/na-poti/...-po-evropi ...
Na hitro torej iz tvoje reference: v vsaj polovici držav je gorivo dražje kot pri nas. Gotovo pa več kot v polovici držav z eurom. Kar le potrjuje, da imamo v Sloveniji zaradi regulacije nižje cene kot normalno --> tudi tisti, ki ne kurimo dizla in bencina torej čez državo subvencioniramo tiste, ki ga.
... čuj, zdaj pa še enkrat preberi moj prvi post forum.finance.si/?m=...le&replies , na katerega si mi "odgovoril" s tipičnim premikanjem tarče od cene avtomobila na ceno goriva in mi povej, kje sem jaz govoril - pri nas z različnimi omrežninami državno regulirana cena elektrika očitno ni subvencionirana - o kakršnihkoli cenah dizla in bencina pri nas, ki so z regulacijo menda subvencionirane, ker bi v tržnem gospodarstvu zaradi prevelikega povpraševanja in premajhne ponudbe po tvojem mnenju cene goriva morale biti višje ... khmm, ker kolikor lahko vidim, sem poleg subvencioniranih polnilnicah za električne avtomobile na običajnih tankštelah govoril o tem, zakaj si predvsem zaradi zvoka motorja kljub subvencijam ne bi kupil električnega avtomobila, ko je forumaš OgnjenAnto o električnih avtomobilih govoril kot višku napredka človeške pameti nasproti vsem zaostalim v svojih starih mentalnih okvirih ...
XDONA1 sporočil: 1.664
[#3067285] 07:07 · odgovor na: GV-1113 (#3067193)
Odgovori   +    1
[GV-1113]
Velika večina nas seveda NOČE EV, ker so kljub subvencijam nekonkurenčni.

EVji bi bili približno konkurenčni, če:
1. bi bila energijska gostota baterij 3x večja,
2. bi bila cena baterij 3x nižja,
3. bi bila realna življenjska doba baterij 3x daljša.

To je minimum, pa še niti nismo prišli do točke o hitrosti polnjenja. In še manj do točke o odvisnosti od komunistične in stremuške Kitajske.
Pa si dejansko poskusil en teden imeti EV na uporabi, ali govoriš tako iz principov?
1: za normalno uporabo je rang 300-400 km za 98% voznikov čisto dovolj. Tudi zame, ko naredim cca 45.000km/leto in tudi do EU prestolnic
2: ne skrbi, bo. Cena EV s subvencijo je zdaj zelo konkurenčna ali celo nižja od cene fossil fuel avtomobila. Z množičnostjo pride tudi padec cene
3: kakšna pa je po tvojih podatkih realna življenska doba baterije? Da te potolažim, na spletu obstaja cel kup študij, kjer so baterije dejansko testirali na znanstven način in ne na gostilniški rekla-kazala. Rezultate si pa sam oglej, glede na tvoje mnenje zna biti, da boš presenečen ;)

Seveda ni vse rožnato, infrastruktura še šepa, tako, kot tudi cene polnjenja za tiste, ki nimamo polnilnice doma. A s večimi ponudniki bo tudi to šlo dol. Vsaka tranzicije je pač počasna in ima precej "nevernikov". Tudi kočijaži so nekoč trdili, da kočija z motorjem ne bo nikoli to to :)
Vožnja z EV je daleč pred vožno z dizlom ali bencincem, da ne govorim o tem, da praktično ni nobenega vzdrževanja motorja. Recimo, meni se to pozna gotovo v 500€/leto samo tu (olje, filtri na pooblaščenem servisu, da ne govorimo o drugih delih, jermenu, sklopki, itd..).
trocki sporočil: 1.820
[#3067292] 08:47 · odgovor na: XDONA1 (#3067285)
Odgovori   +    0
[XDONA1]
2: ne skrbi, bo. Cena EV s subvencijo je zdaj zelo konkurenčna ali celo nižja od cene fossil fuel avtomobila. Z množičnostjo pride tudi padec cene
Ne razumem, kako lahko nekateri stalno ponavljate to mantro, ki je laž, enostavno preverljiva na vsaki spletni strani tistih proizvajalcev avtomoblov, ki ponujajo isti model v obeh verzijah.

Nekateri grejo celo tako daleč, da predlagajo utajo davka ob nakupu električnega avta, da ta postane cenejši od bencinskega.

Morda bi res z množičnostjo padle cene, a do te množičnosti smo očitno še daleč, kajti EV so že kar dolgo na trgu, njihov delež pa še ni dosegel 15%.
XDONA1 sporočil: 1.664
[#3067295] 09:16 · odgovor na: trocki (#3067292)
Odgovori   +    0
[trocki]
> [XDONA1]
> 2: ne skrbi, bo. Cena EV s subvencijo je zdaj zelo konkurenčna ali celo nižja od cene fossil fuel avtomobila. Z množičnostjo pride tudi padec cene

Ne razumem, kako lahko nekateri stalno ponavljate to mantro, ki je laž, enostavno preverljiva na vsaki spletni strani tistih proizvajalcev avtomoblov, ki ponujajo isti model v obeh verzijah.

Nekateri grejo celo tako daleč, da predlagajo utajo davka ob nakupu električnega avta, da ta postane cenejši od bencinskega.

Morda bi res z množičnostjo padle cene, a do te množičnosti smo očitno še daleč, kajti EV so že kar dolgo na trgu, njihov delež pa še ni dosegel 15%.
Ne, ni dosegel 15%, ker smo mi daleč za kačami. Poglej si situacijo v skandinavskih državah.
Glede cen, določeni modeli so res dražji, ampak moraš primerjati tudi, kaj za ta denar dobiš. Torej, mokre sanje slovenca, passata s 150 KM, ali recimo EV, s 300 ali celo 500+ KM za isti denar (ali mogoče 10% več). Jaz vem, za kaj sem se odločil :)

Ajde, vem, da boš rekel, za kaj rabiš 500km+. Zato, ker je prehitevanje bistveno bolj varno. Zato, ker se ne svaljkam od semaforja od 0 do 40 km/h 20 s, ko lahko, pritisneš na plin in stvar gre :)
crt sporočil: 28.275
[#3067296] 09:24 · odgovor na: XDONA1 (#3067295)
Odgovori   +    0
[XDONA1]
Ne, ni dosegel 15%, ker smo mi daleč za kačami. Poglej si situacijo v skandinavskih državah.
grafikon tukaj
theicct.org/publicat...and-aug25/
odvisnik sporočil: 2.816
[#3067298] 09:28 · odgovor na: crt (#3067296)
Odgovori   +    0
[]
> [XDONA1]
> Ne, ni dosegel 15%, ker smo mi daleč za kačami. Poglej si situacijo v skandinavskih državah.

grafikon tukaj
theicct.org/publicat...and-aug25/

Pri nas pa pravijo, da je problem doseg pozimi.
Očitno južnjaki enostavno nismo dovolj bogati ;).
Nollem sporočil: 1.073
[#3067302] 09:46 · odgovor na: XDONA1 (#3067295)
Odgovori   +    0
skandinavci imajo "stimulativno" davčno politiko - poglej koliko pri njih stane golf in koliko tesla, pa ti bo vse jasno.
XDONA1 sporočil: 1.664
[#3067304] 09:54 · odgovor na: crt (#3067296)
Odgovori   +    0
[]
> [XDONA1]
> Ne, ni dosegel 15%, ker smo mi daleč za kačami. Poglej si situacijo v skandinavskih državah.

grafikon tukaj
theicct.org/publicat...and-aug25/
Hvala, lepa ponazoritev.
FIN-604575 sporočil: 35
[#3067307] 10:00 · odgovor na: odvisnik (#3067298)
Odgovori   +    1
[odvisnik]
> []
> > [XDONA1]
> > Ne, ni dosegel 15%, ker smo mi daleč za kačami. Poglej si situacijo v skandinavskih državah.
>
> grafikon tukaj
> theicct.org/publicat...and-aug25/


Pri nas pa pravijo, da je problem doseg pozimi.
Očitno južnjaki enostavno nismo dovolj bogati ;).
Iz teh grafov in dejstva, kje je adaptacija največja (kljub bogatosti teh držav) kaže na to, kakšen bullshit je ta članek in izjava "kupci nočejo električnih avtov".

Kdor zadevo spremlja že dlje, mu je jasno, da je game over za fosilce, pa tudi za vodik. Vsaj za osebna vozila. Slednji ne bo postal mainstream, ker je tehnologija, uporabnost in dostopnost polnjenja EV-jev preenostavna, da bi se kdo še vezal na infuzijo od črpalkarja. Vodika pač ne moreš imeti doma skladiščenega, niti ga ne moreš proizvajati. Vsaj tako enostavno kot elektrike ne. Poleg tega bodo baterije z dosegom 1000 km na voljo v največ 5 letih. Za tiste, ki tak doseg res potrebujejo. Za 95% ljudi in njihovih poti so že današnji EV-ji več kot dovolj.

Kar je še dodatno zanimivo je, da bo tudi tovorni promet po mojem preklopil na baterije kot pogon. Zaradi nižjih hitrosti in omejitev koliko časa si lahko na poti preden moraš na obvezen počitek, je adaptacija hitrejša kot so nekateri mislili. In tudi tam vodik najbrž ne bo igral velike ali pa edine vloge.
XDONA1 sporočil: 1.664
[#3067308] 10:02 · odgovor na: Nollem (#3067302)
Odgovori   +    3
[Nollem]
skandinavci imajo "stimulativno" davčno politiko - poglej koliko pri njih stane golf in koliko tesla, pa ti bo vse jasno.
Kolikor sem uspel pogledati, sta ceni zelo podobni (po davkih in subvencijah). Ampak, če bi bili oni zapriseženi slovenci, bi še vedno raje vzeli golfa, kot pa teslo, v to sem gotov :)
trocki sporočil: 1.820
[#3067350] 16:08 · odgovor na: XDONA1 (#3067295)
Odgovori   +    1
[XDONA1]
Poglej si situacijo v skandinavskih državah.
Nima gledati skandinavske države, ker oni imajo veliko višjo produktivnost, Norvežani pa še ful nafte, ki jo prodajajo zato, da lahko subvencionirajo električne avte. Pa svojo krono tudi.

Mi ne bomo imeli nikoli take produktivnosti, nafte pa sploh ne.
XDONA1 sporočil: 1.664
[#3067358] 17:58 · odgovor na: trocki (#3067350)
Odgovori   +    0
Zelo čudno, po logiki razmer bi države z obilico nafte naj imele večino fossil fuel avtomobile.
Ne vem zakaj gledaš tukaj produktivnost, imaš golfa, imaš teslo, odločiš se, kaj boš kupil. Norvežan kupi teslo, ti pa golfa, to je edina razlika.
Morda si pa mislil na to, da boš kot zvest uslužbenec JS pomagal dvigniti produktivnost naše industrije ;)

Strani: 1 2