Strani: 1

FIN-205757 sporočil: 132
[#3067182] 10:32
Odgovori   +    13
Ja, dobro jutro! Avtov (takšnih in drugačnih) seveda ne moremo prepovedati. Omogočajo nam življenje v svobodi. Mislim, individualni svobodi, ne tej naši z velikim S. Prepovedati pa je treba levičarske blodnje in eko terorizem. Čimprej. Potem bomo pa že nekako speljali...........
OgnjenAnto sporočil: 462
[#3067183] 10:38
Odgovori   +    6
Zadnja sprememba: OgnjenAnto 27.08.2025 10:41
To so vse pobožne želje umirajoče legacy avto industrije. Stranke dejansko želijo električne avtomobile. Redki iz električarja pobegnejo nazaj.

Tesla recimo gradi svoje polnilnice. Se tudi že registrira kot ponudnik elektrike v nekaterih državah. Omogoča ugodno hitro polnjenje v tranzitu in poceni elektriko za doma.
Imajo svojo firmo, ki skrbi za tovrstne infrastrukturne projekte - Tesla Energy.

Ja, počasi se bo videlo, a je Elon res zgolj "fašist", ki nateguje, ali pa je eden izmed redkih, ki razume in poiskuša graditi širši eko sistem prehoda na OVE.

Večina avto industrije je še vedno v svojih starih mentalnih okvirih.

Če pa mislijo, da jim bo drugi gradil infrastrukturo, npr. naftna podjetja, ki postavijo hitre polnilnice, samo da poberejo EU subvencije, potem pa želijo kasirat 0,8 EUR na kWh za polnjenje, je povsem jasno kaj je njihov cilj - da folk ostane odvisen od njihovih naftnih derivatov čim dlje.

Evropa je neto uvoznik nafte. Čim prej se spokamo iz tega energenta, prej bodo milijardni prihranki v blagajni. Pa odvisni ne bomo od nategovanj ne Putina, ne Trumpa, ne Arabcev.

Azija prehaja na OVE in nekatere države so si postavile še višje cilje za elektrifikacijo prometa od EU. Zato, ker se splača. Ne zato, ker je tako "kul".
Milijarde bodo ostale doma, namesto, da bi letno odšle za uvoz naftnih derivatov.

Azija vodi tehnološko in ujčkanje tehnoloških EU dinozavrov bo samo sredstva iz razvoja novih tehnologij preusmerilo v neproduktivno zaostajanje za preostalim svetom.
trocki sporočil: 1.817
[#3067184] 10:45 · odgovor na: OgnjenAnto (#3067183)
Odgovori   +    5
[OgnjenAnto]
Stranke dejansko želijo električne avtomobile.
Kje pa je potemtakem po tvoje vzrok, da delež električnih avtov ne presega 15%?
OgnjenAnto sporočil: 462
[#3067185] 10:57 · odgovor na: trocki (#3067184)
Odgovori   +    3
[trocki]
> [OgnjenAnto]
> Stranke dejansko želijo električne avtomobile.

Kje pa je potemtakem po tvoje vzrok, da delež električnih avtov ne presega 15%?
Splošni upor legacy industrij.
Tudi elektro.
Tudi elektro omrežje prihodnosti ne bo takšno kot je sedaj.
Ne bo prodaje nafte. In ne bo prodaje projektov, kot je NEK2 za 30 milijard EUR direktno na javni dolg.

Azija ima pa pogum sistem spreminjati, ker v novem sistemu vidi velike prednosti in priložnosti za razvoj. Odklop od uvoza nafte in drugih fosilnih goriv.
Evropa postaja pa ostarela baba z ostarelim načinom razmišljanja. Podobno kot ZDA. Dajmo narest prehod nazaj na premog. Skregano s tehnološkimi in ekonomskimi realnostmi, ki so že tu.
Preferiramo zastarele tehnološke mastodonte in aktivno pobijamo in iztrebljamo inovativne startupe.

Svet bo šel naprej, z nami, ali brez nas.
simona2 sporočil: 2.246
[#3067188] 11:15
Odgovori   +    2
To je res, da stranke želijo električne avtomobile. Samo ne takšnih, kot jih trenutno lahko naredi avto industrija. Vprašanje je, če bi bilo dovolj dobro baterija 2000 km, polnjenje v petih minutah (nočem razpravljat, kaj to pomeni za omrežje oz, kje sploh lahko narediš take polnilnice - v nuklearkah, pretiravam, ampak.. ) meni je 2000 km v petih minutah pa že sprejemljivo - seveda s sprejemljivo ceno avta, zavarovanja, servisa itd..
futuristično pa takole - sploh ne razumem, zakaj to ni že :) - takoj imam teslo, če se sama nenehno na daljavo polni prek starlinka in na skoz sonce :) pa še selfdrive -- takoj mam tak električni avto
OgnjenAnto sporočil: 462
[#3067190] 11:32 · odgovor na: simona2 (#3067188)
Odgovori   +    5
[simona2]
To je res, da stranke želijo električne avtomobile. Samo ne takšnih, kot jih trenutno lahko naredi avto industrija. Vprašanje je, če bi bilo dovolj dobro baterija 2000 km, polnjenje v petih minutah (nočem razpravljat, kaj to pomeni za omrežje oz, kje sploh lahko narediš take polnilnice - v nuklearkah, pretiravam, ampak.. ) meni je 2000 km v petih minutah pa že sprejemljivo - seveda s sprejemljivo ceno avta, zavarovanja, servisa itd..
futuristično pa takole - sploh ne razumem, zakaj to ni že :) - takoj imam teslo, če se sama nenehno na daljavo polni prek starlinka in na skoz sonce :) pa še selfdrive -- takoj mam tak električni avto
In zakaj rabiš ti avto z 2000 km dometom?
97% populacije naredi dnevno pod 30 km. Letno gredo na pot daljšo od 300 km morda max enkrat letno.
Ostane ti 3% populacije, ki ima večje zahteve. In 0,00000000001% populacije, ki rabi domet 2000km. Skratka use base za 2000 km je v celotni galaksiji natanko 0.

Teh 2000 km in podobne neumnosti so čista propaganda legacy avto industrije. Še sami nimajo izpuharja s takšnim dometom, potem pa klatijo neumnosti za električarje.

Avto 99% časa stoji na parkirišču. In tam se ga polne. Najraje doma. Pritakneš ga na drat in čez noč je iz navadne 1F 16A 230 V vtičnice v 8ih urah ugodne nočne elektro tarife napolnjen za vsaj 100 km (če je krava od avta). Če ni krava od avta pa za 150 km in več.
Večina populacije živi v bajtah in to infrastrukturo že ima.
Treba zadeve urediti samo še za blokarje.

Za na "jug k babici", pa treba urediti infrastrukturo ultra-hitrih polnilnic, ki pokrivajo tranzit. Enkrat na dve uri se rabiš ustavit že na WC.
Tesla to že desetletje gradi, drugi mislijo, da se bo pa samo zgradilo ...
FIN-604575 sporočil: 34
[#3067191] 11:40 · odgovor na: simona2 (#3067188)
Odgovori   +    4
[simona2]
To je res, da stranke želijo električne avtomobile. Samo ne takšnih, kot jih trenutno lahko naredi avto industrija. Vprašanje je, če bi bilo dovolj dobro baterija 2000 km, polnjenje v petih minutah (nočem razpravljat, kaj to pomeni za omrežje oz, kje sploh lahko narediš take polnilnice - v nuklearkah, pretiravam, ampak.. ) meni je 2000 km v petih minutah pa že sprejemljivo - seveda s sprejemljivo ceno avta, zavarovanja, servisa itd..
futuristično pa takole - sploh ne razumem, zakaj to ni že :) - takoj imam teslo, če se sama nenehno na daljavo polni prek starlinka in na skoz sonce :) pa še selfdrive -- takoj mam tak električni avto
Ah prosim vas lepo... Ker danes pa imate avto, ki ima 2000 km dosega? In kdo sploh dela 2000 km v kosu, da je to težava? In vaš fosilec seveda danes ima selfdrive - da je to nek pogoj za vaš prehod na EV?

Kamorkoli se obrneš na zahod Evrope, je polnilne infrastrukture dovolj, da se že z današnjim EV-jem da čisto normalno živeti. Celo brez planiranja vnaprej. Govorim kot nekdo, kjer v družini imamo izključno EV-je, delamo pa 50.000 km na leto z 2 avtomobiloma. Torej ne govorim na pamet.

Mimogrede nekje v vzporednem vesolju: v Evropi je rast prodaje čistih električnih avtomobilov v 2025 približno 26%. Nekatere države gredo proti 40% rasti (če se ne motim UK, pa tudi Nemčija). Da Norvežanov in Dancev sploh ne omenjam. Pri Kitajcih je polovica vseh novih prodanih avtov čistih električarjev. To da ste nekateri ujeti v sindrom kočijažev v času, ko se je pojavil avto, ne bo zavrlo prehoda na nove tehnologije. Skupno vsem skeptikom: "nisem proti, ampak ...". Da, ste proti. Gre za zadevo, ki spreminja nek vaš ukalupiran pogled na mobilnost in s človeškega stališča vas še nekako razumem - uvajanje sprememb je najtežja stvar pri ljudeh.

Tako, da ko pišete "Kupci ne želijo električnih avtov", žal pišete neumnosti, ki nimajo podlage v dejanskih številkah. Balkan (kamor vsaj deloma mentalno spadamo tudi mi) pa se itak upira (brez razloga). Za njih (nas?) je pač zakon nemški dizel Tako kot je bilo v preteklosti veliko pisanja o tem, da je treba baterije menjati po 3 letih. Pa da litija ni dovolj, pa da bomo sesuli električno omrežje, itd., itd. Vse se je izkazalo za bullshit, izgovorov pa zmanjkuje. Mimogrede: v 2023 je bila Tesla Y najbolje prodajan avto na svetu med vsemi avtomobili, ne le ektričnimi. Kako točno gre to skupaj z "kupci ne želijo električnih avtov"?

Pogled v prihodnost: baterijska tehnologija napreduje tako hitro, da bo dejansko doseg 1000 km na voljo pred 2030. Naj bodo to solid-state baterije, ali pa hibridi med litijevimi in natrijevimi ter ostalimi zmesmi.

Ostalo pa je @OgnjenAnto že lepo napisal zgoraj...
GV-1113 sporočil: 1.726
[#3067193] 11:47
Odgovori   +    3
Velika večina nas seveda NOČE EV, ker so kljub subvencijam nekonkurenčni.

EVji bi bili približno konkurenčni, če:
1. bi bila energijska gostota baterij 3x večja,
2. bi bila cena baterij 3x nižja,
3. bi bila realna življenjska doba baterij 3x daljša.

To je minimum, pa še niti nismo prišli do točke o hitrosti polnjenja. In še manj do točke o odvisnosti od komunistične in stremuške Kitajske.
comteo sporočil: 682
[#3067194] 12:03 · odgovor na: simona2 (#3067188)
Odgovori   +    1
[simona2]
To je res, da stranke želijo električne avtomobile. Samo ne takšnih, kot jih trenutno lahko naredi avto industrija. Vprašanje je, če bi bilo dovolj dobro baterija 2000 km, polnjenje v petih minutah (nočem razpravljat, kaj to pomeni za omrežje oz, kje sploh lahko narediš take polnilnice - v nuklearkah, pretiravam, ampak.. ) meni je 2000 km v petih minutah pa že sprejemljivo - seveda s sprejemljivo ceno avta, zavarovanja, servisa itd..
futuristično pa takole - sploh ne razumem, zakaj to ni že :) - takoj imam teslo, če se sama nenehno na daljavo polni prek starlinka in na skoz sonce :) pa še selfdrive -- takoj mam tak električni avto

Ne vem, kateri kupec rabi električnia avto z več kot 500km avtonmije. TO je povprečno 6 ur vožnje po avtocesti ali 10 ur vožnje po regionalnih cestah.
Ta čas ne moreš preseči zaradi fizioloških poteb in zdravstvenih razlogov. Trombi se lahko naredijo.

Zato je idealno na 400 km 15 minut pavze za WC, kavo.....
FIN-604575 sporočil: 34
[#3067195] 12:04 · odgovor na: GV-1113 (#3067193)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: FIN-604575 27.08.2025 12:09
[GV-1113]
Velika večina nas seveda NOČE EV, ker so kljub subvencijam nekonkurenčni.

EVji bi bili približno konkurenčni, če:
1. bi bila energijska gostota baterij 3x večja,
2. bi bila cena baterij 3x nižja,
3. bi bila realna življenjska doba baterij 3x daljša.

To je minimum, pa še niti nismo prišli do točke o hitrosti polnjenja. In še manj do točke o odvisnosti od komunistične in stremuške Kitajske.

Življenjska doba baterij presega življensko dobo avtomobilov (tako ICE kot BEV). Minimalno število ciklov sodobnih EV baterij je 1500 preden baterija pade na 80% osnovne kapacitete. To omogoča med 400.000 in 600.000 prevoženih km - odvisno od kapacitete baterije.

Cena trenutnih litijevih baterij je cca. 100 $ na kWh in še pada.

Ampak ni problema, za vas je seveda dizel. Ostali se vozimo za tretjino cene in plačujemo 4x manj za servise...

Zanimivo, da vas ne moti odvisnost od Arabcev ali Rusov glede nafte... :)
OgnjenAnto sporočil: 462
[#3067197] 12:23 · odgovor na: FIN-604575 (#3067195)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: OgnjenAnto 27.08.2025 12:28
[FIN-604575]
> [GV-1113]
> Velika večina nas seveda NOČE EV, ker so kljub subvencijam nekonkurenčni.
>
> EVji bi bili približno konkurenčni, če:
> 1. bi bila energijska gostota baterij 3x večja,
> 2. bi bila cena baterij 3x nižja,
> 3. bi bila realna življenjska doba baterij 3x daljša.
>
> To je minimum, pa še niti nismo prišli do točke o hitrosti polnjenja. In še manj do točke o odvisnosti od komunistične in stremuške Kitajske.


Življenjska doba baterij presega življensko dobo avtomobilov (tako ICE kot BEV). Minimalno število ciklov sodobnih EV baterij je 1500 preden baterija pade na 80% osnovne kapacitete. To omogoča med 400.000 in 600.000 prevoženih km - odvisno od kapacitete baterije.

Cena trenutnih litijevih baterij je cca. 100 $ na kWh in še pada.

Ampak ni problema, za vas je seveda dizel. Ostali se vozimo za tretjino cene in plačujemo 4x manj za servise...

Zanimivo, da vas ne moti odvisnost od Arabcev ali Rusov glede nafte... :)
Prepričane ne moreš prepričat.
Glavni problem je v glavah ...
In tu so glavni problemi Evrope, še posebej Slovenije. Obsojeni na nazadovanje.
Potem pa jok, ko pride spoznanje, da je Azija desetletja pred nami. Pa seveda izgovori, vse so "oni" pokradli od nas, vse smo jim dali, bla bla ...
Realnost pa, da smo se sami ujeli v razmišljanja, ki je prineslo nazadovanje.
Sami potolkli svoje ljudi in podjetja, ki niso tako razmišljala ...

Enako gre za cajteng Finance. Nekoč smo brali mlado-ekonomiste in napredne misli.
Danes so pa mlado-ekonomisti postali staro-ekonomisti, ki zagovarjajo para-državne industrijske mastodonte, monopole, status quo, prehod nazaj premog in ruski plin ter ostalo vleko rent na račun večine populacije. Čakam še strokovne članke o prednosti ponovne vpeljave konjske vprege in parne vleke...
Nollem sporočil: 1.072
[#3067198] 12:23 · odgovor na: FIN-604575 (#3067195)
Odgovori   +    1
[FIN-604575]
> [GV-1113]
> Velika večina nas seveda NOČE EV, ker so kljub subvencijam nekonkurenčni.
>
> EVji bi bili približno konkurenčni, če:
> 1. bi bila energijska gostota baterij 3x večja,
> 2. bi bila cena baterij 3x nižja,
> 3. bi bila realna življenjska doba baterij 3x daljša.
>
> To je minimum, pa še niti nismo prišli do točke o hitrosti polnjenja. In še manj do točke o odvisnosti od komunistične in stremuške Kitajske.


Življenjska doba baterij presega življensko dobo avtomobilov (tako ICE kot BEV). Minimalno število ciklov sodobnih EV baterij je 1500 preden baterija pade na 80% osnovne kapacitete. To omogoča med 400.000 in 600.000 prevoženih km - odvisno od kapacitete baterije.

Cena trenutnih litijevih baterij je cca. 100 $ na kWh in še pada.

Ampak ni problema, za vas je seveda dizel. Ostali se vozimo za tretjino cene in plačujemo 4x manj za servise...

Zanimivo, da vas ne moti odvisnost od Arabcev ali Rusov glede nafte... :)
nič bat, ti bo država ukinila netmetering in nabila trošarine za polnjenje - se ne boš več poceni vozil

to se lahko zgodi relativno hitro - v zadnjih dveh letih je naša država pri fosilnih gorivih povečala svoje davščine za 40%
FIN-604575 sporočil: 34
[#3067199] 12:26 · odgovor na: Nollem (#3067198)
Odgovori   +    1
[Nollem]
> [FIN-604575]
> > [GV-1113]
> > Velika večina nas seveda NOČE EV, ker so kljub subvencijam nekonkurenčni.
> >
> > EVji bi bili približno konkurenčni, če:
> > 1. bi bila energijska gostota baterij 3x večja,
> > 2. bi bila cena baterij 3x nižja,
> > 3. bi bila realna življenjska doba baterij 3x daljša.
> >
> > To je minimum, pa še niti nismo prišli do točke o hitrosti polnjenja. In še manj do točke o odvisnosti od komunistične in stremuške Kitajske.
>
>
> Življenjska doba baterij presega življensko dobo avtomobilov (tako ICE kot BEV). Minimalno število ciklov sodobnih EV baterij je 1500 preden baterija pade na 80% osnovne kapacitete. To omogoča med 400.000 in 600.000 prevoženih km - odvisno od kapacitete baterije.
>
> Cena trenutnih litijevih baterij je cca. 100 $ na kWh in še pada.
>
> Ampak ni problema, za vas je seveda dizel. Ostali se vozimo za tretjino cene in plačujemo 4x manj za servise...
>
> Zanimivo, da vas ne moti odvisnost od Arabcev ali Rusov glede nafte... :)

nič bat, ti bo država ukinila netmetering in nabila trošarine za polnjenje - se ne boš več poceni vozil

to se lahko zgodi relativno hitro - v zadnjih dveh letih je naša država pri fosilnih gorivih povečala svoje davščine za 40%
Za tretjino cene dizla se vozijo tisti, ki nimajo netmeteringa, ampak polnijo ponoči direktno iz omrežja. Tisti, ki iimamo netmetering, pa se seveda vozimo celo zastonj :).

Ampak hvala za tole "naj še sosedu krava crkne" opozorilo...

Kaj točno bo država naredila, ko SE odklopim in si polnim hranilnik, ki ga bom imel doma? Če seveda ne predvidevaš, da bomo postali avtoritativna država, kjer nič več ne velja.
OgnjenAnto sporočil: 462
[#3067200] 12:34 · odgovor na: FIN-604575 (#3067199)
Odgovori   +    1
[FIN-604575]
Kaj točno bo država naredila, ko SE odklopim in si polnim hranilnik, ki ga bom imel doma? Če seveda ne predvidevaš, da bomo postali avtoritativna država, kjer nič več ne velja.
Čakam samo še to. Kako bodo politiki pod izgovorov za branjenje pred teroristi in imigranti gradili zidove. Ampak zato, da jim populacija ne bo bežala, ko bo spoznala realnost nategovanja.
Isto kot je DDR svoj zid imenovala kot obrambni zid pred fašizmom, v resnici pa so delali obrambo svojih ljudi pred svobodo.

Vse da ostane, tako kot je. Ampak ne bo. Tudi pri DDR ni. Enkrat se bo sistem rebalansiral, ker drugače ne gre.
FIN-542731 sporočil: 645
[#3067202] 12:37 · odgovor na: simona2 (#3067188)
Odgovori   +    1
[simona2]
To je res, da stranke želijo električne avtomobile. Samo ne takšnih, kot jih trenutno lahko naredi avto industrija. Vprašanje je, če bi bilo dovolj dobro baterija 2000 km, polnjenje v petih minutah (nočem razpravljat, kaj to pomeni za omrežje oz, kje sploh lahko narediš take polnilnice - v nuklearkah, pretiravam, ampak.. ) meni je 2000 km v petih minutah pa že sprejemljivo - seveda s sprejemljivo ceno avta, zavarovanja, servisa itd..
futuristično pa takole - sploh ne razumem, zakaj to ni že :) - takoj imam teslo, če se sama nenehno na daljavo polni prek starlinka in na skoz sonce :) pa še selfdrive -- takoj mam tak električni avto
Tisti, ki prisegamo tudi na estetiko, samo komentiramo, da znotraj Teslinega avta izgleda tako, kot da bi se "usedel" v "parni likalnik" :)):
FIN-604575 sporočil: 34
[#3067203] 12:41 · odgovor na: OgnjenAnto (#3067200)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: FIN-604575 27.08.2025 12:43
[OgnjenAnto]
> [FIN-604575]

> Kaj točno bo država naredila, ko SE odklopim in si polnim hranilnik, ki ga bom imel doma? Če seveda ne predvidevaš, da bomo postali avtoritativna država, kjer nič več ne velja.

Čakam samo še to. Kako bodo politiki pod izgovorov za branjenje pred teroristi in imigranti gradili zidove. Ampak zato, da jim populacija ne bo bežala, ko bo spoznala realnost nategovanja.
Isto kot je DDR svoj zid imenovala kot obrambni zid pred fašizmom, v resnici pa so delali obrambo svojih ljudi pred svobodo.

Vse da ostane, tako kot je. Ampak ne bo. Tudi pri DDR ni. Enkrat se bo sistem rebalansiral, ker drugače ne gre.
Problem je ravno foušija, ki zgoraj med vrsticami rine ven. Ko kritična masa ljudi, ki se ni sposobno preživljati od svojega dela preraste neko mejo, je vse mogoče. Do takrat pa bo država jemala tistim, ki ustvarjajo in dajala tistim, ki jamrajo. A povprečen Slovenec je žal neambiciozneš, ki si želi minimalne plače za točno 8 ur dnevnega dela, popoldne pa nafuša še toliko da ima za 10 dni na leto kampa na Hrvaškem, kjer se pritožuje nad cenami. Ko pa potem vidi koga, ki ima, pa takoj tisoč izgovorov kakšno srečo ima ta ter škodoželjnost v stilu "boš videl, ko ti bo država ukinila netmetering"...
Nollem sporočil: 1.072
[#3067204] 13:02 · odgovor na: FIN-604575 (#3067199)
Odgovori   +    5
[FIN-604575]
> [Nollem]
> > [FIN-604575]
> > > [GV-1113]
> > > Velika večina nas seveda NOČE EV, ker so kljub subvencijam nekonkurenčni.
> > >
> > > EVji bi bili približno konkurenčni, če:
> > > 1. bi bila energijska gostota baterij 3x večja,
> > > 2. bi bila cena baterij 3x nižja,
> > > 3. bi bila realna življenjska doba baterij 3x daljša.
> > >
> > > To je minimum, pa še niti nismo prišli do točke o hitrosti polnjenja. In še manj do točke o odvisnosti od komunistične in stremuške Kitajske.
> >
> >
> > Življenjska doba baterij presega življensko dobo avtomobilov (tako ICE kot BEV). Minimalno število ciklov sodobnih EV baterij je 1500 preden baterija pade na 80% osnovne kapacitete. To omogoča med 400.000 in 600.000 prevoženih km - odvisno od kapacitete baterije.
> >
> > Cena trenutnih litijevih baterij je cca. 100 $ na kWh in še pada.
> >
> > Ampak ni problema, za vas je seveda dizel. Ostali se vozimo za tretjino cene in plačujemo 4x manj za servise...
> >
> > Zanimivo, da vas ne moti odvisnost od Arabcev ali Rusov glede nafte... :)
>
> nič bat, ti bo država ukinila netmetering in nabila trošarine za polnjenje - se ne boš več poceni vozil
>
> to se lahko zgodi relativno hitro - v zadnjih dveh letih je naša država pri fosilnih gorivih povečala svoje davščine za 40%

Za tretjino cene dizla se vozijo tisti, ki nimajo netmeteringa, ampak polnijo ponoči direktno iz omrežja. Tisti, ki iimamo netmetering, pa se seveda vozimo celo zastonj :).

Ampak hvala za tole "naj še sosedu krava crkne" opozorilo...

Kaj točno bo država naredila, ko SE odklopim in si polnim hranilnik, ki ga bom imel doma? Če seveda ne predvidevaš, da bomo postali avtoritativna država, kjer nič več ne velja.
tisti, ki imate netmetering, se vozite zastonj na račun drugih plačnikov EE - upam, da ti je to jasno. pa da EE oddajate v omrežje, ko je tržna cena blizu 0, iz omrežja jo ga pozimi črpate po ceni 0, a je tržna cena najvišja. se ti to zdi pošteno?

upam, da ti je tudi jasno, da bi se tvoj avto s štromom iz domače elektrarne na parkingu julija polnil 1,5 dneva, decembra pa 5,5 dni v kosu.

upam, da tudi veš kolikšen zalogovnik bi moral imeti, da bi se lahko odklopil iz omrežja in da ga samo z domačo elektrarno ne boš mogel polniti.

pa prosim ne mi nabijat o postankih za polnjenje za 20 min na AC vsake 400km, če vemo kakšna je poraba in da pač nimaš na voljo 100% baterije, temveč zgolj 60-70%. pa da moraš na tesla ali ionitiy polnilnico zaviti z avtoceste, plačati cestnino in se pripeljati do polnilnice

jaz vozim BEV samo na razdaljah, ko ni treba polniti in bi se mi odpeljhalo, da bi moral vsaki dve uri zaviti z avtoceste in se odpeljati do polnilnice
FIN-604575 sporočil: 34
[#3067206] 13:31 · odgovor na: Nollem (#3067204)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: FIN-604575 27.08.2025 13:33
[Nollem]
> [FIN-604575]
> > [Nollem]
> > > [FIN-604575]
> > > > [GV-1113]
> > > > Velika večina nas seveda NOČE EV, ker so kljub subvencijam nekonkurenčni.
> > > >
> > > > EVji bi bili približno konkurenčni, če:
> > > > 1. bi bila energijska gostota baterij 3x večja,
> > > > 2. bi bila cena baterij 3x nižja,
> > > > 3. bi bila realna življenjska doba baterij 3x daljša.
> > > >
> > > > To je minimum, pa še niti nismo prišli do točke o hitrosti polnjenja. In še manj do točke o odvisnosti od komunistične in stremuške Kitajske.
> > >
> > >
> > > Življenjska doba baterij presega življensko dobo avtomobilov (tako ICE kot BEV). Minimalno število ciklov sodobnih EV baterij je 1500 preden baterija pade na 80% osnovne kapacitete. To omogoča med 400.000 in 600.000 prevoženih km - odvisno od kapacitete baterije.
> > >
> > > Cena trenutnih litijevih baterij je cca. 100 $ na kWh in še pada.
> > >
> > > Ampak ni problema, za vas je seveda dizel. Ostali se vozimo za tretjino cene in plačujemo 4x manj za servise...
> > >
> > > Zanimivo, da vas ne moti odvisnost od Arabcev ali Rusov glede nafte... :)
> >
> > nič bat, ti bo država ukinila netmetering in nabila trošarine za polnjenje - se ne boš več poceni vozil
> >
> > to se lahko zgodi relativno hitro - v zadnjih dveh letih je naša država pri fosilnih gorivih povečala svoje davščine za 40%
>
> Za tretjino cene dizla se vozijo tisti, ki nimajo netmeteringa, ampak polnijo ponoči direktno iz omrežja. Tisti, ki iimamo netmetering, pa se seveda vozimo celo zastonj :).
>
> Ampak hvala za tole "naj še sosedu krava crkne" opozorilo...
>
> Kaj točno bo država naredila, ko SE odklopim in si polnim hranilnik, ki ga bom imel doma? Če seveda ne predvidevaš, da bomo postali avtoritativna država, kjer nič več ne velja.

tisti, ki imate netmetering, se vozite zastonj na račun drugih plačnikov EE - upam, da ti je to jasno. pa da EE oddajate v omrežje, ko je tržna cena blizu 0, iz omrežja jo ga pozimi črpate po ceni 0, a je tržna cena najvišja. se ti to zdi pošteno?

upam, da ti je tudi jasno, da bi se tvoj avto s štromom iz domače elektrarne na parkingu julija polnil 1,5 dneva, decembra pa 5,5 dni v kosu.

upam, da tudi veš kolikšen zalogovnik bi moral imeti, da bi se lahko odklopil iz omrežja in da ga samo z domačo elektrarno ne boš mogel polniti.

pa prosim ne mi nabijat o postankih za polnjenje za 20 min na AC vsake 400km, če vemo kakšna je poraba in da pač nimaš na voljo 100% baterije, temveč zgolj 60-70%. pa da moraš na tesla ali ionitiy polnilnico zaviti z avtoceste, plačati cestnino in se pripeljati do polnilnice

jaz vozim BEV samo na razdaljah, ko ni treba polniti in bi se mi odpeljhalo, da bi moral vsaki dve uri zaviti z avtoceste in se odpeljati do polnilnice
Je pošteno. Država je tako želela imeti, je to vzpodbujala in sofinancirala. Če nisi bil dovolj hiter ali pameten, da bi v to investiral, mi ne jokaj. In ne, ne vozim se na račun drugih. To trdite le tisti, ki zganjate foušijo, ker sami nimate te možnosti. Tvoj post pa je klasično stereotipno slovenceljski in le potrjuje moje gornje objave.

Vse drugo si natrosil kopico nebuloz. Jaz se ne mislim odklopiti iz omrežja, ampak mojo SE iz njega in jo vezati na zalogovnik. 7 mesecev na leto bom samooskrben, 5 črpal iz omrežja ponoči.
najobj sporočil: 32.816
[#3067207] 13:38 · odgovor na: OgnjenAnto (#3067183)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 27.08.2025 13:43
[OgnjenAnto]
To so vse pobožne želje umirajoče legacy avto industrije. Stranke dejansko želijo električne avtomobile. Redki iz električarja pobegnejo nazaj.

Tesla recimo gradi svoje polnilnice. Se tudi že registrira kot ponudnik elektrike v nekaterih državah. Omogoča ugodno hitro polnjenje v tranzitu in poceni elektriko za doma.
Imajo svojo firmo, ki skrbi za tovrstne infrastrukturne projekte - Tesla Energy.

Ja, počasi se bo videlo, a je Elon res zgolj "fašist", ki nateguje, ali pa je eden izmed redkih, ki razume in poiskuša graditi širši eko sistem prehoda na OVE.

Večina avto industrije je še vedno v svojih starih mentalnih okvirih.

Če pa mislijo, da jim bo drugi gradil infrastrukturo, npr. naftna podjetja, ki postavijo hitre polnilnice, samo da poberejo EU subvencije, potem pa želijo kasirat 0,8 EUR na kWh za polnjenje, je povsem jasno kaj je njihov cilj - da folk ostane odvisen od njihovih naftnih derivatov čim dlje.

Evropa je neto uvoznik nafte. Čim prej se spokamo iz tega energenta, prej bodo milijardni prihranki v blagajni. Pa odvisni ne bomo od nategovanj ne Putina, ne Trumpa, ne Arabcev.

Azija prehaja na OVE in nekatere države so si postavile še višje cilje za elektrifikacijo prometa od EU. Zato, ker se splača. Ne zato, ker je tako "kul".
Milijarde bodo ostale doma, namesto, da bi letno odšle za uvoz naftnih derivatov.

Azija vodi tehnološko in ujčkanje tehnoloških EU dinozavrov bo samo sredstva iz razvoja novih tehnologij preusmerilo v neproduktivno zaostajanje za preostalim svetom.
... čuj, jaz sem zaradi zvoka motorja - ko "slišim" elektični avto, imam občutek, kot da sem gluh - ostal v svojih starih mentalnih okvirih, zato mi na kraj pameti ne pade, da bi si ne glede na bogate subvencije - zakaj že obstajajo subvencije, koliko časa so že in še bodo - kdaj kupil električni evto, če bi bila polnilnica za vsakim vogalom, če bi polnjenje trajalo kot tankanje bencina in če bi bil glede številne tankštele pravzaprav nepomembni doseg skoraj 1000 km, kot je doseg mojega bencinarja ... no, ker pa si omenil naftna podjetja, ki postavijo hitre polnilnice, samo da poberejo EU subvencije - ja, zaradi favoriziranja električnih avtomobilov, zaradi česa pa drugega - in ker si omenil, da ima Tesla že sama svojo firmo za izgradnjo polnilnic, res ne morem razumeti, zakaj so za tebe problem naftna podjetja s svojimi tankštelami, če pa je na svetu dovolj prostora, da si mentalno napredni "električarji" sami ne postavite svojo lastno električno infrastrukturo - če EU subvencije dobijo naftna podjetja, bi jih verjetno še višje dobila tudi električna - ampak se raje šlepate na obstoječih tankštelah in ujčkanju tehnoloških EU dinozavrov ... alzo, če skrajšam, niti slučajno te ne mislim odvračati od električnih avtomobilov, vsekakor pa te malo jebe logika pri argumentiranju razvoja novih produktivnih tehnologij zaradi električnih avtomobilov namesto zaradi zastarelih "naftašev" neproduktivnega zaostajanja za preostalim svetom ...

P.S.: nevarnost električnih avtomobilov za pešce nisem posebej omenil, čeprav še vedno ne morem pozabit, da me je pred mnogimi leti v Barceloni na njihovi znameniti aveniji La Rambla - taksisti vozijo praktično med množico turistov, ki se sprehajajo med številnimi trgovinami - skoraj povozil taksist s svojim zaradi hrupa množice turistov praktično neslišnim električnim avtomobilom ...
FIN-604575 sporočil: 34
[#3067208] 13:43 · odgovor na: najobj (#3067207)
Odgovori   +    1
[najobj]
> [OgnjenAnto]
> To so vse pobožne želje umirajoče legacy avto industrije. Stranke dejansko želijo električne avtomobile. Redki iz električarja pobegnejo nazaj.
>
> Tesla recimo gradi svoje polnilnice. Se tudi že registrira kot ponudnik elektrike v nekaterih državah. Omogoča ugodno hitro polnjenje v tranzitu in poceni elektriko za doma.
> Imajo svojo firmo, ki skrbi za tovrstne infrastrukturne projekte - Tesla Energy.
>
> Ja, počasi se bo videlo, a je Elon res zgolj "fašist", ki nateguje, ali pa je eden izmed redkih, ki razume in poiskuša graditi širši eko sistem prehoda na OVE.
>
> Večina avto industrije je še vedno v svojih starih mentalnih okvirih.
>
> Če pa mislijo, da jim bo drugi gradil infrastrukturo, npr. naftna podjetja, ki postavijo hitre polnilnice, samo da poberejo EU subvencije, potem pa želijo kasirat 0,8 EUR na kWh za polnjenje, je povsem jasno kaj je njihov cilj - da folk ostane odvisen od njihovih naftnih derivatov čim dlje.
>
> Evropa je neto uvoznik nafte. Čim prej se spokamo iz tega energenta, prej bodo milijardni prihranki v blagajni. Pa odvisni ne bomo od nategovanj ne Putina, ne Trumpa, ne Arabcev.
>
> Azija prehaja na OVE in nekatere države so si postavile še višje cilje za elektrifikacijo prometa od EU. Zato, ker se splača. Ne zato, ker je tako "kul".
> Milijarde bodo ostale doma, namesto, da bi letno odšle za uvoz naftnih derivatov.
>
> Azija vodi tehnološko in ujčkanje tehnoloških EU dinozavrov bo samo sredstva iz razvoja novih tehnologij preusmerilo v neproduktivno zaostajanje za preostalim svetom.

... čuj, jaz sem zaradi zvoka motorja - ko "slišim" elektični avto, imam občutek, kot da sem gluh - ostal v svojih starih mentalnih okvirih, zato mi na kraj pameti ne pade, da bi si ne glede na bogate subvencije - zakaj že obstajajo subvencije, koliko časa so že in še bodo - kdaj kupil električni evto, če bi bila polnilnica za vsakim vogalom, če bi polnjenje trajalo kot tankanje bencina in če bi bil glede na število tankštel pravzaprav nepomembni doseg skoraj 1000 km, kot je doseg mojega bencinarja ... no, ker pa si omenil naftna podjetja, ki postavijo hitre polnilnice, samo da poberejo EU subvencije - ja, zaradi favoriziranja električnih avtomobilov, zaradi česa pa drugega - in ker si omenil, da ima Tesla že sama svojo firmo za izgradnjo polnilnic, res ne morem razumeti, zakaj so za tebe problem naftna podjetja s svojimi tankštelami, če pa je na svetu dovolj prostora, da si mentalno napredni "električarji" sami ne postavite svojo lastno električno infrastrukturo - če EU subvencije dobijo naftna podjetja, bi jih verjetno še višje dobila tudi električna - ampak se raje šlepate na obstoječih tankštelah in ujčkanju tehnoloških EU dinozavrov ... alzo, če skrajšam, niti slučajno te ne mislim odvračati od električnih avtomobilov, vsekakor pa te malo jebe logika pri argumentiranju razvoja novih produktivnih tehnologij zaradi električnih avtomobilov namesto zaradi zastarelih "naftašev" neproduktivnega zaostajanja za preostalim svetom ...

P.S.: nevarnost električnih avtomobilov za pešce nisem posebej omenil, čeprav še vedno ne morem pozabit, da me je pred mnogimi leti v Barceloni na njihovi znameniti aveniji La Rambla - taksisti vozijo praktično med množico turistov, ki se sprehajajo med številnimi trgovinami - skoraj povozil taksist s svojim neslišnim električnim avtomobilom ...
:) po tej logiki ste si dinodžusarji dolžni sami postaviti infrastrukturo za polnjenje z dizlom. Pa predvsem je treba takoj ukiniti regulacijo pogonskih goriv in naj vam Petrol nabije ceno najmanj 2,5 EUR na liter.
najobj sporočil: 32.816
[#3067210] 13:48 · odgovor na: FIN-604575 (#3067208)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 27.08.2025 13:50
[FIN-604575]
> [najobj]
> > [OgnjenAnto]
> > To so vse pobožne želje umirajoče legacy avto industrije. Stranke dejansko želijo električne avtomobile. Redki iz električarja pobegnejo nazaj.
> >
> > Tesla recimo gradi svoje polnilnice. Se tudi že registrira kot ponudnik elektrike v nekaterih državah. Omogoča ugodno hitro polnjenje v tranzitu in poceni elektriko za doma.
> > Imajo svojo firmo, ki skrbi za tovrstne infrastrukturne projekte - Tesla Energy.
> >
> > Ja, počasi se bo videlo, a je Elon res zgolj "fašist", ki nateguje, ali pa je eden izmed redkih, ki razume in poiskuša graditi širši eko sistem prehoda na OVE.
> >
> > Večina avto industrije je še vedno v svojih starih mentalnih okvirih.
> >
> > Če pa mislijo, da jim bo drugi gradil infrastrukturo, npr. naftna podjetja, ki postavijo hitre polnilnice, samo da poberejo EU subvencije, potem pa želijo kasirat 0,8 EUR na kWh za polnjenje, je povsem jasno kaj je njihov cilj - da folk ostane odvisen od njihovih naftnih derivatov čim dlje.
> >
> > Evropa je neto uvoznik nafte. Čim prej se spokamo iz tega energenta, prej bodo milijardni prihranki v blagajni. Pa odvisni ne bomo od nategovanj ne Putina, ne Trumpa, ne Arabcev.
> >
> > Azija prehaja na OVE in nekatere države so si postavile še višje cilje za elektrifikacijo prometa od EU. Zato, ker se splača. Ne zato, ker je tako "kul".
> > Milijarde bodo ostale doma, namesto, da bi letno odšle za uvoz naftnih derivatov.
> >
> > Azija vodi tehnološko in ujčkanje tehnoloških EU dinozavrov bo samo sredstva iz razvoja novih tehnologij preusmerilo v neproduktivno zaostajanje za preostalim svetom.
> ... čuj, jaz sem zaradi zvoka motorja - ko "slišim" elektični avto, imam občutek, kot da sem gluh - ostal v svojih starih mentalnih okvirih, zato mi na kraj pameti ne pade, da bi si ne glede na bogate subvencije - zakaj že obstajajo subvencije, koliko časa so že in še bodo - kdaj kupil električni evto, če bi bila polnilnica za vsakim vogalom, če bi polnjenje trajalo kot tankanje bencina in če bi bil glede na število tankštel pravzaprav nepomembni doseg skoraj 1000 km, kot je doseg mojega bencinarja ... no, ker pa si omenil naftna podjetja, ki postavijo hitre polnilnice, samo da poberejo EU subvencije - ja, zaradi favoriziranja električnih avtomobilov, zaradi česa pa drugega - in ker si omenil, da ima Tesla že sama svojo firmo za izgradnjo polnilnic, res ne morem razumeti, zakaj so za tebe problem naftna podjetja s svojimi tankštelami, če pa je na svetu dovolj prostora, da si mentalno napredni "električarji" sami ne postavite svojo lastno električno infrastrukturo - če EU subvencije dobijo naftna podjetja, bi jih verjetno še višje dobila tudi električna - ampak se raje šlepate na obstoječih tankštelah in ujčkanju tehnoloških EU dinozavrov ... alzo, če skrajšam, niti slučajno te ne mislim odvračati od električnih avtomobilov, vsekakor pa te malo jebe logika pri argumentiranju razvoja novih produktivnih tehnologij zaradi električnih avtomobilov namesto zaradi zastarelih "naftašev" neproduktivnega zaostajanja za preostalim svetom ...
>
> P.S.: nevarnost električnih avtomobilov za pešce nisem posebej omenil, čeprav še vedno ne morem pozabit, da me je pred mnogimi leti v Barceloni na njihovi znameniti aveniji La Rambla - taksisti vozijo praktično med množico turistov, ki se sprehajajo med številnimi trgovinami - skoraj povozil taksist s svojim zaradi hrupa množice turistov praktično neslišnim električnim avtomobilom ...
:) po tej logiki ste si dinodžusarji dolžni sami postaviti infrastrukturo za polnjenje z dizlom. Pa predvsem je treba takoj ukiniti regulacijo pogonskih goriv in naj vam Petrol nabije ceno najmanj 2,5 EUR na liter.
... čuj, mi imamo svojih tankštel že zdaj več kot dovolj, tako da res ne vem, zakaj bi si postavljali nove ...

P.S.: ker si omenil regulacijo pogonskih goriv pri nas, očitno še nisi bil nikjer drugje po svetu, da bi vedel, kakšne so brez regulacije cene zaradi ponudbe in povpraševanja ...
FIN-604575 sporočil: 34
[#3067211] 13:53 · odgovor na: najobj (#3067210)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: FIN-604575 27.08.2025 13:55
[najobj]
P.S.: ker si omenil regulacijo pogonskih goriv pri nas, očitno še nisi bil nikjer po svetu, da bi vedel, kakšne so brez regulacije cene zaradi ponudbe in povpraševanja ...
Ker imam EV, je ta podatek trenutno zame nepomemben :).

Tvoj sklep je precej napačen - zelo dobro poznam cene tako po Evropi, kot po S.Ameriki - povsod videno na lastne oči. A že v Evropi je marsikje bistveno dražje kot pri nas (svetla izjema so npr. Kanarski otoki).

Res je, marsikje je tudi ceneje. A to popolnoma nič ne pove kako bi bilo pri nas. Lahko pa (zaradi duopola) ugibamo. Trdim da bistveno več - država se trošarinam ne bi odpovedala, oba akterja pa bi se že zmenila, da marže zase dvigneta.

Skratka tudi jaz tebi subvencioniram vožnjo, ker sam reguliranih cen ne potrebujem...
najobj sporočil: 32.816
[#3067214] 14:06 · odgovor na: FIN-604575 (#3067211)
Odgovori   +    0
[FIN-604575]
> [najobj]
> P.S.: ker si omenil regulacijo pogonskih goriv pri nas, očitno še nisi bil nikjer po svetu, da bi vedel, kakšne so brez regulacije cene zaradi ponudbe in povpraševanja ...
Ker imam EV, je ta podatek trenutno zame nepomemben :).

Tvoj sklep je precej napačen - zelo dobro poznam cene tako po Evropi, kot po S.Ameriki - povsod videno na lastne oči. A že v Evropi je marsikje bistveno dražje kot pri nas (svetla izjema so npr. Kanarski otoki).

Res je, marsikje je tudi ceneje. A to popolnoma nič ne pove kako bi bilo pri nas. Lahko pa (zaradi duopola) ugibamo. Trdim da bistveno več - država se trošarinam ne bi odpovedala, oba akterja pa bi se že zmenila, da marže zase dvigneta.

Skratka tudi jaz tebi subvencioniram vožnjo, ker sam reguliranih cen ne potrebujem...
... www.amzs.si/na-poti/...-po-evropi ...
Nollem sporočil: 1.072
[#3067217] 14:13 · odgovor na: FIN-604575 (#3067206)
Odgovori   +    0
[FIN-604575]
> [Nollem]
> > [FIN-604575]
> > > [Nollem]
> > > > [FIN-604575]
> > > > > [GV-1113]
> > > > > Velika večina nas seveda NOČE EV, ker so kljub subvencijam nekonkurenčni.
> > > > >
> > > > > EVji bi bili približno konkurenčni, če:
> > > > > 1. bi bila energijska gostota baterij 3x večja,
> > > > > 2. bi bila cena baterij 3x nižja,
> > > > > 3. bi bila realna življenjska doba baterij 3x daljša.
> > > > >
> > > > > To je minimum, pa še niti nismo prišli do točke o hitrosti polnjenja. In še manj do točke o odvisnosti od komunistične in stremuške Kitajske.
> > > >
> > > >
> > > > Življenjska doba baterij presega življensko dobo avtomobilov (tako ICE kot BEV). Minimalno število ciklov sodobnih EV baterij je 1500 preden baterija pade na 80% osnovne kapacitete. To omogoča med 400.000 in 600.000 prevoženih km - odvisno od kapacitete baterije.
> > > >
> > > > Cena trenutnih litijevih baterij je cca. 100 $ na kWh in še pada.
> > > >
> > > > Ampak ni problema, za vas je seveda dizel. Ostali se vozimo za tretjino cene in plačujemo 4x manj za servise...
> > > >
> > > > Zanimivo, da vas ne moti odvisnost od Arabcev ali Rusov glede nafte... :)
> > >
> > > nič bat, ti bo država ukinila netmetering in nabila trošarine za polnjenje - se ne boš več poceni vozil
> > >
> > > to se lahko zgodi relativno hitro - v zadnjih dveh letih je naša država pri fosilnih gorivih povečala svoje davščine za 40%
> >
> > Za tretjino cene dizla se vozijo tisti, ki nimajo netmeteringa, ampak polnijo ponoči direktno iz omrežja. Tisti, ki iimamo netmetering, pa se seveda vozimo celo zastonj :).
> >
> > Ampak hvala za tole "naj še sosedu krava crkne" opozorilo...
> >
> > Kaj točno bo država naredila, ko SE odklopim in si polnim hranilnik, ki ga bom imel doma? Če seveda ne predvidevaš, da bomo postali avtoritativna država, kjer nič več ne velja.
>
> tisti, ki imate netmetering, se vozite zastonj na račun drugih plačnikov EE - upam, da ti je to jasno. pa da EE oddajate v omrežje, ko je tržna cena blizu 0, iz omrežja jo ga pozimi črpate po ceni 0, a je tržna cena najvišja. se ti to zdi pošteno?
>
> upam, da ti je tudi jasno, da bi se tvoj avto s štromom iz domače elektrarne na parkingu julija polnil 1,5 dneva, decembra pa 5,5 dni v kosu.
>
> upam, da tudi veš kolikšen zalogovnik bi moral imeti, da bi se lahko odklopil iz omrežja in da ga samo z domačo elektrarno ne boš mogel polniti.
>
> pa prosim ne mi nabijat o postankih za polnjenje za 20 min na AC vsake 400km, če vemo kakšna je poraba in da pač nimaš na voljo 100% baterije, temveč zgolj 60-70%. pa da moraš na tesla ali ionitiy polnilnico zaviti z avtoceste, plačati cestnino in se pripeljati do polnilnice
>
> jaz vozim BEV samo na razdaljah, ko ni treba polniti in bi se mi odpeljhalo, da bi moral vsaki dve uri zaviti z avtoceste in se odpeljati do polnilnice

Je pošteno. Država je tako želela imeti, je to vzpodbujala in sofinancirala. Če nisi bil dovolj hiter ali pameten, da bi v to investiral, mi ne jokaj. In ne, ne vozim se na račun drugih. To trdite le tisti, ki zganjate foušijo, ker sami nimate te možnosti. Tvoj post pa je klasično stereotipno slovenceljski in le potrjuje moje gornje objave.

Vse drugo si natrosil kopico nebuloz. Jaz se ne mislim odklopiti iz omrežja, ampak mojo SE iz njega in jo vezati na zalogovnik. 7 mesecev na leto bom samooskrben, 5 črpal iz omrežja ponoči.
lahko poveš kaj od zapisanega so neboluze? BEV vozim 4 leta in dobro vem kakšni so realni podatki...
FIN-604575 sporočil: 34
[#3067218] 14:13 · odgovor na: najobj (#3067214)
Odgovori   +    0
[najobj]
> [FIN-604575]
> > [najobj]
> > P.S.: ker si omenil regulacijo pogonskih goriv pri nas, očitno še nisi bil nikjer po svetu, da bi vedel, kakšne so brez regulacije cene zaradi ponudbe in povpraševanja ...

> Ker imam EV, je ta podatek trenutno zame nepomemben :).
>
> Tvoj sklep je precej napačen - zelo dobro poznam cene tako po Evropi, kot po S.Ameriki - povsod videno na lastne oči. A že v Evropi je marsikje bistveno dražje kot pri nas (svetla izjema so npr. Kanarski otoki).
>
> Res je, marsikje je tudi ceneje. A to popolnoma nič ne pove kako bi bilo pri nas. Lahko pa (zaradi duopola) ugibamo. Trdim da bistveno več - država se trošarinam ne bi odpovedala, oba akterja pa bi se že zmenila, da marže zase dvigneta.
>
> Skratka tudi jaz tebi subvencioniram vožnjo, ker sam reguliranih cen ne potrebujem...

... www.amzs.si/na-poti/...-po-evropi ...
Na hitro torej iz tvoje reference: v vsaj polovici držav je gorivo dražje kot pri nas. Gotovo pa več kot v polovici držav z eurom. Kar le potrjuje, da imamo v Sloveniji zaradi regulacije nižje cene kot normalno --> tudi tisti, ki ne kurimo dizla in bencina torej čez državo subvencioniramo tiste, ki ga.
AndrejTribuson sporočil: 238
[#3067221] 14:19
Odgovori   +    5
Prepovedi, zapovedi in siljenje vedno rodijo odpor med ljudmi in imajo bistveno manjše učinke, kot če bi zadevo "odločevalci" ljudem argumentirano predstavili. To se sedaj dogaja z električnimi avti.

Preden nekaj prepoveš in zapoveš novo, moraš omogočiti splošno uporabnost tega novega. In ta "nova" splošna uporabnost mora biti za ljudi boljša kot "stara".

Električni avti imajo svoje prednosti, niso pa (še) splošno uporabni za vse, da bi jih lahko "zapovedali". Že samo v Sloveniji recimo slaba polovica ljudi živi v več stanovanjskih stavbah. Kako lahko ti (po možnosti vsi naenkrat) ponoči polnijo električne avte? Ne morejo. Torej - tem osebam je treba omogočiti alternativo - avte z notranjim zgorevanjem.

Potem so tukaj polnilnice. Če hočeš, da bodo dostopne vsem "električarjem" na poti, ki bi jih bilo ob napovedani prepovedi 10x več kot sedaj, moraš urediti energetska vozlišča, ki bodo sposobna to elektriko zagotavljati. Do tja je potrebno še veliko investicij tako v energetsko omrežje kot tudi v polnilne postaje. Daleč smo še od tega. In ko je tako, so ljudje upravičeno nezaupljivi. In zato nočejo e-avte. Ker avto ni samo prevozno sredstvo od točke a do točke b, ampak pomeni tudi občutek svobode. In tega občutka pri tako neurejeni polnilni infrastrukturi ni.

Potem so tukaj še sami e-avti. Zakaj morajo biti tako neprivlačni, neudobni, s poceni materiali za tako visoko ceno? Vozil sem že kar nekaj e-avtov, sem jih najemal, ampak ko sem se usedel v svojega 8 let starega BMWja sem se vedno oddahnil in sprostil. Udobje, občutek kvalitete, vozne lastnosti, da ne naštevam... Za ceno mojega avta bi dobil e-avto, ki bi bil dejansko za 3 razrede slabši. Zakaj bi torej zamenjal? Za par evrov razlike na mesec za gorivo? Ne me hecat.

Zatorej. Najprej infrastruktura, potem ustrezni e-avti za normalen denar, potem se pa lahko pogovarjamo o zamenjavi. Pa brez prisile. Ko bodo osnovni pogoji izpolnjeni, bodo ljudje sami želeli zamenjati, brez da jih razne "von der lajne" silijo k temu.
FIN-604575 sporočil: 34
[#3067222] 14:24 · odgovor na: Nollem (#3067217)
Odgovori   +    2
[Nollem]
> [FIN-604575]
> > [Nollem]
> > > [FIN-604575]
> > > > [Nollem]
> > > > > [FIN-604575]
> > > > > > [GV-1113]
> > > > > > Velika večina nas seveda NOČE EV, ker so kljub subvencijam nekonkurenčni.
> > > > > >
> > > > > > EVji bi bili približno konkurenčni, če:
> > > > > > 1. bi bila energijska gostota baterij 3x večja,
> > > > > > 2. bi bila cena baterij 3x nižja,
> > > > > > 3. bi bila realna življenjska doba baterij 3x daljša.
> > > > > >
> > > > > > To je minimum, pa še niti nismo prišli do točke o hitrosti polnjenja. In še manj do točke o odvisnosti od komunistične in stremuške Kitajske.
> > > > >
> > > > >
> > > > > Življenjska doba baterij presega življensko dobo avtomobilov (tako ICE kot BEV). Minimalno število ciklov sodobnih EV baterij je 1500 preden baterija pade na 80% osnovne kapacitete. To omogoča med 400.000 in 600.000 prevoženih km - odvisno od kapacitete baterije.
> > > > >
> > > > > Cena trenutnih litijevih baterij je cca. 100 $ na kWh in še pada.
> > > > >
> > > > > Ampak ni problema, za vas je seveda dizel. Ostali se vozimo za tretjino cene in plačujemo 4x manj za servise...
> > > > >
> > > > > Zanimivo, da vas ne moti odvisnost od Arabcev ali Rusov glede nafte... :)
> > > >
> > > > nič bat, ti bo država ukinila netmetering in nabila trošarine za polnjenje - se ne boš več poceni vozil
> > > >
> > > > to se lahko zgodi relativno hitro - v zadnjih dveh letih je naša država pri fosilnih gorivih povečala svoje davščine za 40%
> > >
> > > Za tretjino cene dizla se vozijo tisti, ki nimajo netmeteringa, ampak polnijo ponoči direktno iz omrežja. Tisti, ki iimamo netmetering, pa se seveda vozimo celo zastonj :).
> > >
> > > Ampak hvala za tole "naj še sosedu krava crkne" opozorilo...
> > >
> > > Kaj točno bo država naredila, ko SE odklopim in si polnim hranilnik, ki ga bom imel doma? Če seveda ne predvidevaš, da bomo postali avtoritativna država, kjer nič več ne velja.
> >
> > tisti, ki imate netmetering, se vozite zastonj na račun drugih plačnikov EE - upam, da ti je to jasno. pa da EE oddajate v omrežje, ko je tržna cena blizu 0, iz omrežja jo ga pozimi črpate po ceni 0, a je tržna cena najvišja. se ti to zdi pošteno?
> >
> > upam, da ti je tudi jasno, da bi se tvoj avto s štromom iz domače elektrarne na parkingu julija polnil 1,5 dneva, decembra pa 5,5 dni v kosu.
> >
> > upam, da tudi veš kolikšen zalogovnik bi moral imeti, da bi se lahko odklopil iz omrežja in da ga samo z domačo elektrarno ne boš mogel polniti.
> >
> > pa prosim ne mi nabijat o postankih za polnjenje za 20 min na AC vsake 400km, če vemo kakšna je poraba in da pač nimaš na voljo 100% baterije, temveč zgolj 60-70%. pa da moraš na tesla ali ionitiy polnilnico zaviti z avtoceste, plačati cestnino in se pripeljati do polnilnice
> >
> > jaz vozim BEV samo na razdaljah, ko ni treba polniti in bi se mi odpeljhalo, da bi moral vsaki dve uri zaviti z avtoceste in se odpeljati do polnilnice
>
> Je pošteno. Država je tako želela imeti, je to vzpodbujala in sofinancirala. Če nisi bil dovolj hiter ali pameten, da bi v to investiral, mi ne jokaj. In ne, ne vozim se na račun drugih. To trdite le tisti, ki zganjate foušijo, ker sami nimate te možnosti. Tvoj post pa je klasično stereotipno slovenceljski in le potrjuje moje gornje objave.
>
> Vse drugo si natrosil kopico nebuloz. Jaz se ne mislim odklopiti iz omrežja, ampak mojo SE iz njega in jo vezati na zalogovnik. 7 mesecev na leto bom samooskrben, 5 črpal iz omrežja ponoči.

lahko poveš kaj od zapisanega so neboluze? BEV vozim 4 leta in dobro vem kakšni so realni podatki...
1. nebuloza: menda je nepošteno, da uporabljam SE in netmetering - to je želela, vzpodbujala in financirala država.
2. nebuloza: julija moja SE naredi 85 kWh na dan, kar je precej več kot kapaciteta mojega EV-ja. To naredi v 10 urah, kar je bistveno manj kot 1,5 dneva. Nekajkrat manj.
3. nebuloza (povezana z 2.): predvidevanje, da vsak dan delam kilometrov za 85 kWh.
4. nebuloza: nikjer nisem trdil, da bi se odklopil iz omrežja. Ampak, da bi iz njega odklopil svojo SE in jo priklopil npr. na 160 kWh hranilnik.
5. nebuloza: za Ionity je treba zaviti dol z avtoceste in plačati cestnino. Velika večina Ionity polnilnic je na počivališčih ali priključkih. Ionity in Tesla še zdaleč tudi nista edina ponudnika hitrega polnjenja.
6. nebuloza: potrebuješ več kot 20 minut za nadaljnjih 400 km. Zelo odvisno kako voziš, kakšen avto in kako hitro le-ta polni. Ne drži.
trocki sporočil: 1.817
[#3067225] 14:39 · odgovor na: Nollem (#3067198)
Odgovori   +    0
[Nollem]
v zadnjih dveh letih je naša država pri fosilnih gorivih povečala svoje davščine za 40%
Ali drugače povedano, za 22 centov.
Vsaj tako pravi umetna neinteligenca.
1357 sporočil: 7.171
[#3067226] 14:40
Odgovori   +    3
Tako trapastega PR pamfleta že dogo nisem bral, pa sem že preko 50 let na tem svetu. Avtorica teksta je pa še nekrat več pokazala ali svojo naivnost ali pa koruptivnost, da je objavila takšen tekst s svojim podpisom.
Iz vesolja je vidno, da je večina podatkov v tekstu milo rečeno zavajujočih in da je vse skupaj prihaja iz tistega dela energetsko fosilnih krogov, ki se noče sprijazniti z novo relanostjo, ki traja že skoraj 30 let ( opuščanje fosilnih energentov in tehnološki prehod na čistejše vire energije). S kakšnimi norci imamo opravka lahko vidimo če pogledamo samo ena splošna dnevna poročila na katerikoli mediju, kjer so udarne novice tiste o vojnah, ki so jih sprožili ravno ravno ti krogi, ki zaenkrat živijo še od prodaje in proizvodnje energentov iz fosilnih virov. Ja, večina trenutnoh pizdarij, ki se dogaja po svetu, ima izvor ravno v krogih proizvajalcev fosilnih energentov in z njimi povezanih krogov ( vojan v Ukrajini, vojna na bližnem vzhodu, vojna v Sahelu, vspon populističnih opcij ludističnega tipa v politiki v svetu,...) za vsem naštetim finančno in idejno stojijo krogi iz fosilno energetskega sektorja, ki se nočejo sprijazniti z dejstvom, da je čas njihovega monopola minil.

Strani: 1