8 min
Tudi v industriji večja skrb za kibernetsko varnost
51 min
Kolumna o vinu: Potencial za svetovno priznanje posavskih penin
2 uri
Zakaj spletne trgovine z lastno stranjo za spremljanje pošiljk prodajo več (PRO)
4 ure
Zakaj so Flixbusovi potniki v Ljubljani ostali brez nadstreška, pešci pa brez polovice pločnika?
6 ur
Občine po poplavah: česa se bojijo in kaj jim odgovarja Šefic
6 ur
Koliko je pametna naša industrija in kako bo še pametnejša? (PRO)
6 ur
Evropske spodbude za mala in srednja podjetja: kje so priložnosti
6 ur
Primerjava: v kateri banki imajo najvišje plače
12 ur
Raziskava: vodilni kitajski proizvajalec avtomobilov je prejel 3,4 milijarde evrov pomoči domače vlade
13 ur
Najbolj brani članki danes
13 ur
V kitajski provinci Guangdong bi lahko poplave ogrozile na milijone prebivalcev
15 ur
Švicarski UBS naj bi z odpuščanji začel junija
16 ur
Varstvo osebnih podatkov: boste uporabniku grenili ali lajšali življenje? 1
18 ur
Delež površin kmetijskih zemljišč za ekološko kmetovanje se veča
20 ur
TikTok naj bi nameraval odstaviti vodilnega, ki je bil zadolžen za razrešitev zadev z ZDA
21 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
21 ur
Kako nam gre črpanje evropskih kohezijskih sredstev
22 ur
Ifo: ekonomski strokovnjaki pričakujejo rahel upad inflacije po vsem svetu
22 ur
Volkovi z Wall Streeta: tehnološke delnice z največjim upadom po pandemiji; naslednji teden jih čaka test 1
23 ur
Zakaj japonski nissan lahko nosi italijansko ime, na Poljskem izdelana alfa romeo pa ne

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

0430ABAKU sporočil: 1.780
[Glavni forum] Tema: Koliko Slovencev si lahko kupi električni avto? 
[#3016622] 22.02.23 15:34 · odgovor na: pcs (#3016328)
Odgovori   +    2
V bistvu tako pri EV kot pri vseh hibridih (ne le priključnih) tudi normalna nožna zavora najprej poizkuša le povečati rekuperacijo. Šele ko to ne zadostuje, gre drajsati po diskih - pri novejših EV pa spet kar po bobnih (so pogruntali, da imajo bobni manjše trenje od diskov in gredo nekateri EV nazaj na bobne).

Kljub temu sem se sam tudi zelo navadil na obvolanske ročice in bremzam skoraj samo še s temi. Te ne delajo na klasične zavore ampak le na rekuperacijo.

Koliko se pri katerem rabijo gume, iz lastnih izkušenj še ne morem reči. Za EVja imam 3 komplete (letne, zimske in celoletne). Po 50.000 km se jim obraba še nič ne pozna.
Pri prejšnjem dizlu sem imel 2 kompleta (letne in zimske). Oba sem zamenjal malo pod 200.000 km.

Skoraj zagotovo pa bo EV to hitreje obrabil. Včasih vseeno malo preveč pritisnem in gume na suhem spodrsnejo tudi še pri 80 km/h. Turbo dizel pa je bil taka lenoba, da v 2. prestavi niti speljati ni hotel. Moč in navor je dobil šele, ko je zalaufala turbina. Kljub 2 litroma in 140 konjem.