5 ur
Najbolj brani članki danes
6 ur
ZDA namerava Izraelu zagotoviti dodatno orožje; v Gazi v dveh dneh ubitih 130 ljudi 2
8 ur
Hrvaška je rekorderka pri cenah vina, tudi Slovenija ne zaostaja veliko 2
9 ur
Nemškega voditelja bolj kot žalitve skrbi Muskova podpora skrajno desničarski stranki 4
11 ur
Ogledujem si delnico podjetja za kibernetsko varnost
13 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
16 ur
Rok Marolt iz Svobode nazaj na Kontrolo zračnega prometa Slovenije 1
16 ur
Microsoft namerava letos vložiti 80 milijard dolarjev v podatkovne centre, ki podpirajo AI 1
16 ur
Sodnik je določil datum izreka Trumpove kazni, a izključil zaporno kazen
16 ur
Ameriška podjetja prevladujejo na lestvici 100 najvrednejših borznih podjetij. Kje je Evropa? 7
18 ur
V turizmu zadovoljni z minulim letom. Kaj napovedujejo za prihodnje mesece?
20 ur
Nepremičnine: Cene letos kam? 2
1 dan
Johnson zmagal na dramatičnem glasovanju in postal predsednik predstavniškega doma ZDA
1 dan
Večer: Odstopila dva člana sveta agencije za energijo 12
1 dan
TOP 30 najdražjih avtomobilov Slovencev v letu 2024 - slovenski podjetnik si lasti kar dva med petimi najdražjimi 20
1 dan
Najbolj brani članki danes
1 dan
Evropski milijoni za štiri slovenske zelene projekte. Kaj bodo delali? 2
1 dan
Promet na nemških letališčih ovirajo tehnične težave
1 dan
Na Kitajskem uspešnih le še nekaj domačih avtomobilskih znamk in Tesla
1 dan
Pozor! Furs spet poziva, da prijavite davek na vikende, velika in druga stanovanja 5

Strani: 1

comteo sporočil: 664
[#3010621] 09.11.22 02:20
Odgovori   +    1
Kakšna bi šele bila rast prodaje električnih vozil, če bi bila le ta dobavljiva?
Očitno bodo s svojo električno ponudbo prišli kitajci in presegli evropske, japonske in korejske proizvajalce.
Rokc5 sporočil: 2.857
[#3010624] 09.11.22 07:18 · odgovor na: comteo (#3010621)
Odgovori   +    0
Ja očitno bodo Kitajci preplavili trg. Evropa je sedaj pred zatišjem kar se tiče kitajske pločevine morda le zato, ker imajo Kitajci težave zaradi svoje zero-COVID politike.
Ne vem kako je z Japonci, imajo oni manj težav z čipovjem in ostalimi komponentami (recimo, vem, da je Toyoti njen model dobav v prvi fazi krize izjemno pomagal)?
Froc sporočil: 2.033
[#3010625] 09.11.22 07:29 · odgovor na: Rokc5 (#3010624)
Odgovori   +    1
S čipi se spopadajo kar v redu. Prej je problem proizvodnje dovolj velike količine baterij. ZDA bodo z investicijami v proizvodnjo baterij in surovin za njih v letu ali dveh ujele in ponekod prehitele Kitajce. Vsaj tu jim velika finančna sredstva vladnih vzpodbud delajo prave rezultate. Skupaj s Kitajci bodo zelo kmalu zalili trg z električnimi vozili. Med njimi bo odločala kvaliteta proizvodnje, saj količine bodo precejšnje. Evropa bo samo malček, ker nima nobenih dovolj velikih in hitrih planov investicij v surovine in proizvodnjo baterij.
Rokc5 sporočil: 2.857
[#3010629] 09.11.22 08:06 · odgovor na: Froc (#3010625)
Odgovori   +    3
Ja tu se kar strinjam. Plus Evropa ob vsem teoretiziranju in govorjenju nima enotne politike in nima dovolj sredstev. Nekaj od baterij seveda bo (Northvolt, LGChem, nekaj ostalih baz); evo tu je en star vir na to temo: www.gisreportsonline...roduction/

Preprosto se Američani hitro obrnejo, to je fascinantno. Nedvomno so v devetdesetih strojniško zaostali za Evropo in kasneje Kitajsko ampak na koncu so se po krizi 2008 odločili in sedaj grejo na polno naprej. Tudi nekako imajo časovne periode bolj krajše in so nagnjeni k temu, da se zadevo izvede (EVropejci pa teoretizirajo in prestavljajo razvoj po 5 let naprej).
crt sporočil: 27.995
[#3010630] 09.11.22 08:37 · odgovor na: Rokc5 (#3010624)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: crt 09.11.2022 08:45
[Rokc5]
Ja očitno bodo Kitajci preplavili trg. Evropa je sedaj pred zatišjem kar se tiče kitajske pločevine morda le zato, ker imajo Kitajci težave zaradi svoje zero-COVID politike.
nimam pojma konkretno o avtih, je pa za drzat v mislih tudi to, kako dalec lahko gre nova blokovska delitev.

za moje oci je glavni razlog, da ne rastejo zdajle hitreje ograje med eu in kitajsko, to, da bi nemci radi na vse kriplje obdrzali kitajski trg, kar ... vprasanje kolko znese in kaksen je cost / benefit (se zlasti za vse ostale :)

(eni recejo: nemcija je gospodarska zbornica, ki se pretvarja, da je drzava)
Rokc5 sporočil: 2.857
[#3010631] 09.11.22 08:56 · odgovor na: crt (#3010630)
Odgovori   +    0
[]
> [Rokc5]
> Ja očitno bodo Kitajci preplavili trg. Evropa je sedaj pred zatišjem kar se tiče kitajske pločevine morda le zato, ker imajo Kitajci težave zaradi svoje zero-COVID politike.

nimam pojma konkretno o avtih, je pa za drzat v mislih tudi to, kako dalec lahko gre nova blokovska delitev.

za moje oci je glavni razlog, da ne rastejo zdajle hitreje ograje med eu in kitajsko, to, da bi nemci radi na vse kriplje obdrzali kitajski trg, kar ... vprasanje kolko znese in kaksen je cost / benefit (se zlasti za vse ostale :)

(eni recejo: nemcija je gospodarska zbornica, ki se pretvarja, da je drzava)
Ja Nemcem se gospodarski model kar maje. Tudi (oz. predvsem) na avtomobilskem področju, čeprav so ravno post-2008 tu imeli velik boom. Verjetno so preveč stavili na to in jih je Tesla s svojim disruptivnim pristopom našla ranljive.
Verjetno je nemški cilj obdržati kitajski trg tako dolgo kolikor le možno, medtem ko naredijo pivot drugam - kam to je sedaj vprašanje???
Plus Nemci bodo imeli za narediti kar nekaj reshoringa (verjetno dolgoročno v t.i. 'Intermarium' regijo) v katerem so itak počasnejši kot Američeni.
Froc sporočil: 2.033
[#3010634] 09.11.22 11:15 · odgovor na: Rokc5 (#3010631)
Odgovori   +    1
Tudi sindikati pri tem ne pomagajo, obratno, zavlačujejo in poslabšujejo.
Rokc5 sporočil: 2.857
[#3010645] 09.11.22 12:01 · odgovor na: Froc (#3010634)
Odgovori   +    1
Hja vsa dobavna verija v Nemčiji ja izgrajena okoli kocepta ICE, tako da zavlačevanje sindikatov je za razumeti....
Froc sporočil: 2.033
[#3010647] 09.11.22 12:31 · odgovor na: Rokc5 (#3010645)
Odgovori   +    1
Pa tudi sam mislim, da preprosto ne bomo mogli povsem preiti na EV. Precej dlje, kot si entuziasti želijo. In tu ICE Nemških proizvajalcev še kar nekaj časa na bodo na suhem. A je problem delati na obeh tirih, če si preveč raztegnjen, lahko zgubiš na obeh. A strateško pomembno je osvajati nove tehnologije, ki bodo prinesle bodoči dobiček in s takim vložkom kot do sedaj v EV tehnoligije, baterije, polnilnice EU pomembno zaostaja že na začetku in lahko pomeni zastoj tehnologij in industrije kar za vedno (oz. zelooo dolgo). Če so lahko proč vrgli desetletja enormnih sredstev v vetrnice in sončnice, bi se lahko kaj naučili o smotrnosti. Eno delovno mesto v proizvodnji baterij na primer zahteva in torej prinese dodatnih 10 do 11 delovnih mest vezanih na pridobivanje in predelavo surovin za njih. Delovnih mest za proračune bi bilo več kot dovolj torej za obe vrsti vozil. EV so bolj ogroženi od sistemskih energetskih omejitev in polnilnega omrežja, ICE pa od energentskih virov kakor probleme ustvarja sedanja EU. Pri obojih pa sindikati, okoljevarstveniki na poziv in vlade v EU ne pomagajo.
comteo sporočil: 664
[#3012538] 06.12.22 19:40 · odgovor na: Froc (#3010647)
Odgovori   +    1
[Froc]
Pa tudi sam mislim, da preprosto ne bomo mogli povsem preiti na EV. Precej dlje, kot si entuziasti želijo.
Za sebe lahko rečem, da sem entuziast.
Od 2011 se vozim na elektriko in to zelo. Letno več kot 60.000 km.
Kot entuziast sem se smejal študijam, recimo Shella, ki je 2018 predvideval, da bo do 2050 že 20% avtomobilov poganjala elektrika.
Ker sem vedel razliko.
Moja predvidevanja so bila vsaj trojna od najbolj optimističnih
In?
Seveda sem se zmotil in izpadel zelo pesimističen.
Že 2022, da bo na Norveškem 92% prodanih vozil električnih seveda nisem verjel.
Enako, da bo 2022 v NEmčiji več kot 30% prodanih avtomobilov na baterije.

Entuzijasti smo ŠOKIRANI z rastjo.

Problem je le dobava, ker bi z nemoteno dobavo rezultati bili še 3 KRAT večji. Takšno je povpraševanje. eGolfi so se 2019 in 2020 prodali v 14 dnih v Sloveniji, vse kar je bilo možno dobaviti. KEr so bili na razpolago in s popustom. Odprodaja starih modelov pred prihodom ID3-




In tu ICE Nemških proizvajalcev še kar nekaj časa na bodo na suhem. A je problem delati na obeh tirih, če si preveč raztegnjen, lahko zgubiš na obeh. A strateško pomembno je osvajati nove tehnologije, ki bodo prinesle bodoči dobiček in s takim vložkom kot do sedaj v EV tehnoligije, baterije, polnilnice EU pomembno zaostaja že na začetku in lahko pomeni zastoj tehnologij in industrije kar za vedno (oz. zelooo dolgo). Če so lahko proč vrgli desetletja enormnih sredstev v vetrnice in sončnice, bi se lahko kaj naučili o smotrnosti. Eno delovno mesto v proizvodnji baterij na primer zahteva in torej prinese dodatnih 10 do 11 delovnih mest vezanih na pridobivanje in predelavo surovin za njih.

Nič niso vrgli vstran. Nemčija je največji Evropski izvoznik električne energije in ima najnižjo proizvodno ceno le te. 75% njihovih kapacitet so sonce, veter i biogoriva. Nukelarka recimo le 3,9% zmogljiosti.



Delovnih mest za proračune bi bilo več kot dovolj torej za obe vrsti vozil. EV so bolj ogroženi od sistemskih energetskih omejitev in polnilnega omrežja, ICE pa od energentskih virov kakor probleme ustvarja sedanja EU. Pri obojih pa sindikati, okoljevarstveniki na poziv in vlade v EU ne pomagajo.


Elektrike je za takojšnjo zamenjavo vseh avtomobilov seveda dovolj. Vsi komentatorji ozabljajo, da je energije čez noč preveč (mislite, da je kar brezveze nočni tok cenejši). Električni avti se seveda v glavnem polnijo čez noč. Ker ih takrat manj rabimo in ker je takrat energija poceni. Super paše.
Električni avtomobili, kot generator nočne porabe (ko recimo voda čez hidroelektrarne pogosto teče neuporabljena, ker ni porabe in s tem element, ki zmanjšuje končno ceno energije. 90% polnejnje je doma, čez noč. 240.000 vozil v Sloveniji ima status drugega avtomobila v družinah. To je avto, ki le redko zaide na avtoceste. Te bi lahko brez kakršnihkoli zadržkov zamenjali pred petimi leti z baterijskimi. Še posebej, ker v Sloveniji 69% prebivelastva živi v hišah.
Prihodnost bo prišla hitreje, kot vi in jaz predvidevama.

Strani: 1