13 min
Hrvaški PPD lani s 30,4 milijona evri dobička, dobro petino manj kot leto prej
17 min
Marca v Nemčiji upad novih naročil, a po panogah so razlike
1 ura
Gregor Adler, Adria Mobil: Napovedi kažejo še večje ohlajanje trga
1 ura
Danes avkcija zakladnih menic
2 uri
Bančni dobički še vedno letijo v nebo, Unicredit presegel pričakovanja analitikov
2 uri
Pridružite se nam čez teden dni na Finančni konferenci: Vse bo malo bolje, če ne bo veliko slabše
3 ure
Kako ELES vidi prihodnost ogrevanja gospodinjstev v Sloveniji (Oglas)
3 ure
Prenovite ogrevanje z vrhunsko toplotno črpalko Stiebel Eltron HPA-O Premium (Oglas)
3 ure
Kako iz grozdja iztisniti samo najboljše? V podjetju Šraml vabijo na dan odprtih vrat
3 ure
Audi zaradi težav z dobavo delov za motorje krepko zmanjšal prihodke in dobiček
4 ure
Vaša priložnost za investicijo v rezidence na edinstveni jadranski lokaciji! (Oglas)
5 ur
Dobrote Dolenjske: Tujcem so naši izdelki všeč, zato gremo še letos na Amazon
6 ur
Ljubljanski župan uvaja takso za vstop turističnih avtobusov v mesto. Kako visoka bo? 1
6 ur
Hacker Found Guilty of Leaking Finnish Therapy Records
8 ur
Ta stanovanja lahko do sredine junija kupite na dražbah
8 ur
Kje Hidria uporablja umetno inteligenco?
15 ur
Prvi kitajski vlaki je prispel v Luko Koper, po Srbiji bo vozil 200 na uro
15 ur
Najbolj brani članki danes
16 ur
Nemci so lani izvozili približno dvakrat več avtov kot so jih uvozili, največ so jih prodali Kitajcem
19 ur
Od polnoči nižje cene goriv, najbolj se bosta pocenila dizel in kurilno olje

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Polestar 3 kot grožnja Porscheju in Audiju

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

comteo sporočil: 664
[Avto] Tema: Polestar 3 kot grožnja Porscheju in Audiju
[#3008369] 05.10.22 13:40 · odgovor na: PKZ08 (#3008346)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: comteo 05.10.2022 13:57
[]
Še en vzor zelenega vozila, prispevek k ozelenitvi sveta. Več ton in 540 KS.
Pa iz koga se delajo norca? Z mojim fičotom (1,3 multijet - prenehali izdelovati iz ekoloških razlogov) bi se moral voziti pol življenja, pa nebi dosegel ogljičnega odtisa, kio ga take zverine pustijo samo ob izdelavi.

Tak avto pri izdelavi naredi ogljični izpust približno enak, kot podobno vozilo, s podobnoimi performansami na naftne derivate.
V enem letu povpračna uporabe (15.000km letno) je razlika ogromna za električni avto na baterije.
Ampak največji prihranek je v številu umrlih od zraka prepojenega z delci in strupi.
E Evropi URADNO letno umre 500.000 ljudi letno (PMx, NOx, O3).
www.eea.europa.eu/pu...-pollution

www.hsph.harvard.edu...worldwide/

www.thelancet.com/jo...0/fulltext

science.gc.ca/eic/si...97680.html

Hrup je naslednji izziv. V sloveniji več kot 50% prebivalcev živi na področjih s 55 dB ali več hrupom, kar je zdravlju nevarno.


Istočasno predstavljanje prizadevanj za zeleno prihodnost in prezentacije gigantskih mestnih kretencev na straneh posvečenih mobilnosti, je res v nebo vpijoče kontradiktorno in shizofreno.

Čisto nasprotno.

Naj poverm po slovensko: s takimi avtomobili, ne bomo nikoli rešili ekološke katastrofe, ki nam preti. Takšno vozilo v resnici ni niti najmanj zeleno, ne glede na to, da vozi na elektriko. Niti ni elektrika na katero vozi, zelena (premog). Takšno vozilo potrebuje OGROMNO resursov.
Takšni avti skokovito rešujejo težave ekologije (umazanija v zraku) in težave klimatskih sprememb. S proizvodnjo avtomobila in elektrike iz vtičnice je na življsnko dobo izpust električnega avta izpust cca 50 g CO2 na prevožen kilometer, pri naftnih avtomobilih več kot 500 g CO2 na kilometer. Je kar neka razlika.

In pri resursih bi se moralo šparanje začeti, ne pa da povečamo porabo enih (litij in vse drugo zaradi enormnih dimenzij in mase), da na videz zmanjšamo porabo drugih (nafta).
Pridobivanje litija je podobno pridobivanju soli v Piranu. Slana voda s s pomočjo sonca izpari in ostane sol. v kateri je litij.
NAjcenejši litij je iz presušenih slanih jezer, kjer ga le nabirajo. Južna Amerika, Avstralija, NEvada,...
Gre pa za 16. najbolj pogost element na zemlji , ki ga je cca 90% v slani vodi. Ni nobenih težav z zamenjavo vseh vozil iz nafte na litij. Z ogromnim učinkom za zmanjšanje porabe energije človeštva, na zmanjšanje ogljičnega odtisa, na povečanje kvalitete zraka in zdravja prebivalstva, ter zmanjšanje ravni hrupa.
Posredni učinki so PRENEHANJE ODVINOSTI od sumljivih demokracij pri uvozu fosilnih giriv in s tem boljša zunaj trgovinska bilanca, večja gospodarska rast in blaginja prebivalstva (elektriko proizvedemo sami - za razliko od nafte).
To je tako enostavno in kratko povedano propagandistom naftnih goriv.