Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek (Miloš živi trajnostno, 14. del): Ali se v času divjih cen goriv že splačata sončna elektrarna in električni avto?
Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...
[#2996172] 04.05.22 18:02 · odgovor na: (# 2996133)
[comteo]
Slabo vam je znano.Dobro vem, kaj je netmetering. Sedaj, ko je letna izravnava, še gre, ko bo mesečna, bo pa investicija rabila več časa do rentabilnosti.
Netmetering pomeni, da celo leto porabljaš in proizvajaš. 31.12 se odšteje prozvodnja od porabe. Če si porabil več, potem doplačaš razliko po še kar nizki ceni (5,9 do 6,9 centov je bilo večinoma), a če imaš več, potem ti razliko ne plačajo. Mehanizem je tako narejen, da demotivira izgradnjo predimenzioniranih elektrarn za domačo porabo.
Ljudje, ki imejo presežek, ga lahko ponudijo drugim osebam preko platform ali omogočijo polnjenje električnih avtov tretjim osebam. Večina je približno na nuli.
Kar sem hotel opozoriti, je, da kdor želi imeti net metering, mora iti na enotarifno obračunavanje, ki je manj ugodno od dvotarifnega, če moraš konec leta doplačati razliko med prevzetim in oddanim v omrežje. Torej, če brez FNE porabiš iz omrežja 10.000 kWh letno, od tega recimo pol po nižji in pol po višji tarifi, boš po sedanjih GEN-I cenah plačal 1.036 Eur (z DDV) za dvotarifno merjenje in 1.159 Eur pri enotni tarifi. To je letno 123 Eur razlike. Če polovico pokriješ iz svoje FNE, še vedno plačaš 61,5 Eur več za enako količino porabljene elektrike, kot bi zanjo plačal pri dvotarifnem. In to je ta razlika, za katero želim videti, ali je bila upoštevana.