Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Tesla bo postavila največjo e-polnilnico na svetu in skrbela za trdnost električnega omrežja
Strani: 1
sporočil: 1.263
Ne, iz hidroelektrarn :) je tudi mene zmotilo.. To bo verjetno na
zacetku (ko je stevilo teh lokacij z velikim stevilom polnilnic,
navkljub omenjenim baterijam majhno) vendar mislim, da je koncni
cilj podnevi v urah ko bo proizvodnja FV najvisja..
sporočil: 1.534
[alek14]To itak. Zanimivo pa mi je še marsikaj drugega. Kako nameravajo oskrbeti sto tesel, ki se bodo pripodile hkrati na 250 kw polnjenje? Kakšno baterijo bodo postavili, da ne bodo sesuli sistema? Malce sem brskal, a neuspešno. Ampak očitno računajo, da je izvedljivo. Kot je očitno v Šanghaju, kjer so obremenitve sicer manjše...
Nope - jedrska. Diablo (do 2024).
In lokacija Harris Ranch. Sodeč po Google Map ima tudi polnilnico vodika, letališče in kar bogato turistično ponudbo. Model za energetsko-prometno-turistični hub. Priložnost za npr. Terme Čatež in še koga.
Nekakšen kazalnik, v kakšno smer se razvijajo zadeve. Drzni znanilci sprememb, so se nekoč hoteli imenovati lastniki Term Čatež :)
sporočil: 2.117
Ja, kot smo že ugotavljali bo špica ponudbe v turističnih krajih na
Hrvašlem polnilno naselje. Ker se večina vrača recimo na koncu
vikenda, bodo morali polniti svoje električno vozilo. Hit bo mnogo
polnilnih mest in ker bodo vrste neskončne, še hotel za prenočiti,
trgovine za nakup darilc, restavracije. Bo bolj donosno od same
turistične morske ponudbe kraja.
sporočil: 1.534
Zadnja sprememba: BorutHocevar 11.04.2021 09:06
[Mleben]Zakaj turistično naselje na Hrvaškem? Predstavljam si voznika tesle iz Munchna, ki se vrača iz severne Dalmacije. Zvečer se v Šibeniku priklopi na šuko (no, malo pretiravam) in se naslednji dan pripelje glih do Term Čatež :)
Ja, kot smo že ugotavljali bo špica ponudbe v turističnih krajih na Hrvašlem polnilno naselje. Ker se večina vrača recimo na koncu vikenda, bodo morali polniti svoje električno vozilo. Hit bo mnogo polnilnih mest in ker bodo vrste neskončne, še hotel za prenočiti
sporočil: 4.311
[BorutHocevar]Hvala za takšno smer razvoja. Sem pogledal kaj ponujajo, pa nisem zasledil ničer bočlj pametnega kot bivanje v hotelu z možnostmi nakupov, restavracije etc.... Pravzaprav nič zanimivega sredi neke puste pokrajine. Res imajo letališče, bolje vzletišče, ampak to ima vsako mestece v ZDA in tudi Kaliforniji.
> [alek14]
> Nope - jedrska. Diablo (do 2024).
In lokacija Harris Ranch. Sodeč po Google Map ima tudi polnilnico vodika, letališče in kar bogato turistično ponudbo. Model za energetsko-prometno-turistični hub. Priložnost za npr. Terme Čatež in še koga.
Nekakšen kazalnik, v kakšno smer se razvijajo zadeve. Drzni znanilci sprememb, so se nekoč hoteli imenovati lastniki Term Čatež :)
Vse kar ponujajo je samo za popotnike, torej boljši motel, vozniki z električnimi avti se bodo pač morali ustavljati in polniti. Hvala za tako potovanje. V starih dobrih časih smo se iz SJ pripeljali v LA lepo preko noči, vmes popili kakšno kavo, medtem ko smo natakali bencin (če je bil!).
sporočil: 5.172
Natanko tako, hvala lepa za tako elektricno prihodnost. Tako z
veseljem kot bom letos kupil bencinarja, ga nisem se nikoli.
sporočil: 1.534
[MarijanMacek]Nostalgija je lahko lepa, se strinjam... Mene je novica spomnila na Elesovo idejo o postavitvi velikih polnilnic na lokacijah, kjer se zbližata avtocestno omežje in prenosno elektroenergetsko omrežje:
V starih dobrih časih smo se iz SJ pripeljali v LA lepo preko noči, vmes popili kakšno kavo, medtem ko smo natakali bencin (če je bil!).
oe.finance.si/896603...em-omrezju
Zgodba z ranča Harris pa kaže, da je lahko tako vozlišče tudi gostinsko-turistična priložnost.
sporočil: 985
[BorutHocevar]Hm. Glede na to, da si bil na Petanovi plačilni listi (če se prav spomnim, si pisal najhujše zmazke za Petanov hujskaški brezplačnik "Dobro jutro"), mogoče ne govoriš povsem v prazno.
Priložnost za npr. Terme Čatež in še koga.
Nekakšen kazalnik, v kakšno smer se razvijajo zadeve. Drzni znanilci sprememb, so se nekoč hoteli imenovati lastniki Term Čatež :)
Verjamem, da bi Terme Čatež z veseljem pokasirale other people's money s takim projektom. Golobič bi pa lahko prispeval "know-how".
sporočil: 1.534
[FjodorKirilovic]Ni res. Za brezplačnik Dobro jutro nisem nikoli delal.
Hm. Glede na to, da si bil na Petanovi plačilni listi (če se prav spomnim, si pisal najhujše zmazke za Petanov hujskaški brezplačnik "Dobro jutro"), mogoče ne govoriš povsem v prazno.
Bil sem dve leti pri Dnevniku in nekaj let pri brezplačniku Žurnal24, ki je bil v lasti graške nadškofije :)
sporočil: 985
[BorutHocevar]Ok. Najbrž se pač slabo spomnim. Na internetu pa ne najdem dosti informacij o brezplačniku "Dobro jutro".
> [FjodorKirilovic]
> Hm. Glede na to, da si bil na Petanovi plačilni listi (če se prav spomnim, si pisal najhujše zmazke za Petanov hujskaški brezplačnik "Dobro jutro"), mogoče ne govoriš povsem v prazno.
Ni res. Za brezplačnik Dobro jutro nisem nikoli delal.
Bil sem dve leti pri Dnevniku in nekaj let pri brezplačniku Žurnal24, ki je bil v lasti graške nadškofije :)
Upam torej, da je ideja o Termah Čatež res out of the blue in nima kakšne podlage v notranjih informacijah in dejanskih načrtih.
sporočil: 1.534
[FjodorKirilovic]Opravičilo za napačno navajanje najbrž pričakujem zaman...
Ok. Najbrž se pač slabo spomnim. Na internetu pa ne najdem dosti informacij o brezplačniku "Dobro jutro".
Upam torej, da je ideja o Termah Čatež res out of the blue in nima kakšne podlage v notranjih informacijah in dejanskih načrtih.Ne, ideja nima podlage v notranjih informacijah. O dejanskih načrtih Term Čatež pa ne vem nič.
sporočil: 664
[alek14]
>Tesla pa uvaja 50-odstotni popust za nočno polnjenje.
Opa, sončna energija ponoči? (Kalifornija...)
Nope - jedrska. Diablo (do 2024).
Malo ste nepazljivo brali. V sistemu bo baterija, ki bo hranila energijo v času, ko je presežek za takrat, ko bo potreba.
Že v Kidričevem in Jesenicah je baterija, ki bi sama oskrbovala to polnilnico.
Čez noč je energije praviloma itak preveč (brez sonca) in v Sloveniji recimo plačujemo Avstrijcem, da jo vzamejo. Oni z njo črpajo vodo v zgornja jezera. ČEz dan nam to isto vodo sppuščajo dol in nam prodajajo drago energijo. Torej plačamo, ko vzamejo in še plačmo, ko vrnejo.
Zato je čez noč cena energije za končnega uporabnika nižja. In motiv velik, da se ravno takrat polnijo baterijska vozila.
sporočil: 985
[BorutHocevar]Se opravičujem.
> [FjodorKirilovic]
> Ok. Najbrž se pač slabo spomnim. Na internetu pa ne najdem dosti informacij o brezplačniku "Dobro jutro".
Opravičilo za napačno navajanje najbrž pričakujem zaman...
Najbrž sam nekaj zamešal: ime avtorja, ali pa ime časopisa.
Je že več kot desetletje nazaj. Sem pa bil skoraj prepričan, da te lahko povežem z nekimi čudnimi uvodniki.
sporočil: 1.534
[comteo]Tx. Saj prav razumem in bi polna baterija približno moči in zmogljivosti hranilnika v Talumu nahranila sto zelo lačnih Tesel?
ptujinfo.com/novica/...najvecji-v
sporočil: 4.311
[BorutHocevar]Baterija v Talumu ima odjemno moč 15 MW in kapaciteto 30 MWh energije (vsa ni na razpolago). Glede na instalirano moč Taluma 142 MW je to bolj Blažev žegen. Odgovor na vprašanje pa je NE.
> [comteo]
> ptujinfo.com/novica/...najvecji-v
Tx. Saj prav razumem in bi polna baterija približno moči in zmogljivosti hranilnika v Talumu nahranila sto zelo lačnih Tesel?
100 zelo lačnih Tesel bi se polnilo samo pri moči 150 kW, daleč od inštaliranih 250 kW. In v eni uri bi bila baterija približno prazna.
sporočil: 1.534
> [BorutHocevar]Eno vprašanje po načelu There's no such thing as a stupid question :)
> Tx. Saj prav razumem in bi polna baterija približno moči in zmogljivosti hranilnika v Talumu nahranila sto zelo lačnih Tesel?
[MarijanMacek]
Baterija v Talumu ima odjemno moč 15 MW in kapaciteto 30 MWh energije (vsa ni na razpolago). Odgovor na vprašanje pa je NE.
100 zelo lačnih Tesel bi se polnilo samo pri moči 150 kW, daleč od inštaliranih 250 kW. In v eni uri bi bila baterija približno prazna.
Tesla ima cca 70 KWh baterije. Zakaj hranilnik v Talumu ne bi zmogel napolniti 100 Tesel?
sporočil: 4.311
[BorutHocevar]
> > [BorutHocevar]
> > Tx. Saj prav razumem in bi polna baterija približno moči in zmogljivosti hranilnika v Talumu nahranila sto zelo lačnih Tesel?
>
> [MarijanMacek]
> Baterija v Talumu ima odjemno moč 15 MW in kapaciteto 30 MWh energije (vsa ni na razpolago). Odgovor na vprašanje pa je NE.
> 100 zelo lačnih Tesel bi se polnilo samo pri moči 150 kW, daleč od inštaliranih 250 kW. In v eni uri bi bila baterija približno prazna.
Eno vprašanje po načelu There's no such thing as a stupid question :)
Tesla ima cca 70 KWh baterije. Zakaj hranilnik v Talumu ne bi zmogel napolniti 100 Tesel?
Še enkrat, 100 zelo lačnih Tesel bi se polnilo samo pri moči 150 kW, daleč od inštaliranih 250 kW. Moč Talumovega hranilnika je namreč 15 MW, ali 100x150 kW. Se da, ampak ne na 250 kW,
sporočil: 5.172
Prvič cena, drugič polnjenje, tretjič doseg...hvala lepa za
električnega. Ko bo zadeva urejena na način bencinarjev, pa brez
problema.
sporočil: 1.534
[MarijanMacek]Že, že, ampak nisem tega spraševal (vsaj nisem hotel). Nisem štekal, zakaj hranilnik 30 MWh (ali malo manj) ne bi mogel napolniti sto Tesel s po 70 KWh kapacitete. Malce vzporedno sva se brala, nič hudega :)
Še enkrat, 100 zelo lačnih Tesel bi se polnilo samo pri moči 150 kW, daleč od inštaliranih 250 kW. Moč Talumovega hranilnika je namreč 15 MW, ali 100x150 kW. Se da, ampak ne na 250 kW,
sporočil: 10.519
[alek14]To je izravnava porabe, kar je zelo koristno in uporabno. Seveda dokler imamo JE in druge, za katere je najbolje, da obratujejo podnevi in ponoči. Eno gre z drugim: ni problem samo neenakomerna proizvodnja, ampak tudi neenakomerna poraba.
>Tesla pa uvaja 50-odstotni popust za nočno polnjenje.
Opa, sončna energija ponoči? (Kalifornija...)
Nope - jedrska. Diablo (do 2024).
sporočil: 10.519
[comteo]Če je to res, zakja potem še zdaj nimamo ČHE Kozjak???
> [alek14]
> >Tesla pa uvaja 50-odstotni popust za nočno polnjenje.
>
> Opa, sončna energija ponoči? (Kalifornija...)
>
> Nope - jedrska. Diablo (do 2024).
Malo ste nepazljivo brali. V sistemu bo baterija, ki bo hranila energijo v času, ko je presežek za takrat, ko bo potreba.
Že v Kidričevem in Jesenicah je baterija, ki bi sama oskrbovala to polnilnico.
Čez noč je energije praviloma itak preveč (brez sonca) in v Sloveniji recimo plačujemo Avstrijcem, da jo vzamejo. Oni z njo črpajo vodo v zgornja jezera. ČEz dan nam to isto vodo sppuščajo dol in nam prodajajo drago energijo. Torej plačamo, ko vzamejo in še plačmo, ko vrnejo.
Zato je čez noč cena energije za končnega uporabnika nižja. In motiv velik, da se ravno takrat polnijo baterijska vozila.
sporočil: 1.924
[rename]Električni avto ima odlične pospeške.
... idi na testno voznjo....in bos okuzen (ne s covid).
Upam stavit.
Tudi sodobni avto na becin/nafto ima dobre, zame dovolj dobre.
Električni avto je pri vožnji tih.
Tudi sodobni avto na becin/nafto ni preglasen, hrup pri vožnji se mi ne zdi moteč.
Me pa zanima, kje so še prednosti električnega avtomobila pri vožnji in kateri električni avto bi bilo dobro preizkusiti?
sporočil: 10.832
[kzupanc]"Viške" električne energije skurit na licu mesta (namesto, da plačaš nekomu, da jih prevzame) je pa res mala malica....Uporovni grelec (več grelcev, ki se stopenjsko uklapljajo) in grejejo okoliški zrak, krmilnik in izhodi preko SSD na grelce rešijo vsek problem z viškim elektrike...za male pare...
> [comteo]
> > [alek14]
> > >Tesla pa uvaja 50-odstotni popust za nočno polnjenje.
> >
> > Opa, sončna energija ponoči? (Kalifornija...)
> >
> > Nope - jedrska. Diablo (do 2024).
>
>
> Malo ste nepazljivo brali. V sistemu bo baterija, ki bo hranila energijo v času, ko je presežek za takrat, ko bo potreba.
> Že v Kidričevem in Jesenicah je baterija, ki bi sama oskrbovala to polnilnico.
>
> Čez noč je energije praviloma itak preveč (brez sonca) in v Sloveniji recimo plačujemo Avstrijcem, da jo vzamejo. Oni z njo črpajo vodo v zgornja jezera. ČEz dan nam to isto vodo sppuščajo dol in nam prodajajo drago energijo. Torej plačamo, ko vzamejo in še plačmo, ko vrnejo.
> Zato je čez noč cena energije za končnega uporabnika nižja. In motiv velik, da se ravno takrat polnijo baterijska vozila.
Če je to res, zakja potem še zdaj nimamo ČHE Kozjak???
A jim res nič pametnejšega ne pride na pamet?
sporočil: 1.924
[rename]Hvala za obširen odgovor.
> [aimon]
> > [rename]
> > ... idi na testno voznjo....in bos okuzen (ne s covid).
> > Upam stavit.
>
> Električni avto ima odlične pospeške.
> Tudi sodobni avto na becin/nafto ima dobre, zame dovolj dobre.
>
> Električni avto je pri vožnji tih.
> Tudi sodobni avto na becin/nafto ni preglasen, hrup pri vožnji se mi ne zdi moteč.
>
> Me pa zanima, kje so še prednosti električnega avtomobila pri vožnji in kateri električni avto bi bilo dobro preizkusiti?
Odvisno kaj iščeš in kakšne imaš preference. Danes je na voljo že vse sorte: BMW, Citroen, Peugeot, Renault, Škoda, VW, Audi...... to name just a few ;-)
Tesle ne moreš, potem je high end Porsche, ki ponujajo testne vožnje.
Greš na avto.net in izbereš "vsi proizvajalci" in filtriraš električni pogon... pa glej in telefoniraj ;-)
Sam vidim veliko prednost v tem, da ni več klasičnega motorja; odpade torej menjava olja, pa jermenov... generalke na motorju itd.
In seveda cenejše gorivo.
Ali vse to opravičuje višjo ceno?
Najbrž ne, ampak vožnja je vsaj meni super.
Je pa odvisno, kakšen doseg potrebuješ (ali ga res?) in kakšne imaš pogoje za polnjenje doma.
sporočil: 1.534
[alek14]Ja, ampak moj poanta ni v tem. Recimo, da se bo naenkrat polnilo samo 50 Tesel na 250 kW. Kako bo to preživelo omrežje? Nekaj forumašev na tem portalu me že leta prepričuje, da bi se moral v tem primeru sesuti EES cele Kalifornje...
Nah. Tudi Američani imajo isti problem kot drugi na polnilnicah. Avto je gor, se napolni v pol ure, pol pa lastnika še 2 uri ni. Ne bodo vse polnilnice 100% nikoli hkrati delale.
Zato je tudi tendenca, da ponudnik zaračunava minute, ko je kdo priklopljen gor in ne zgolj počrpane elektrike.
Strani: 1